2019’da dikkat edilmesi gereken 3 İçerik pazarlama stratejisi

2011’de sadece bir terim olmasına rağmen, içerik pazarlaması 2019’da pazarlama departmanları için bir numaralı öncelik haline geldi.  Ve bu ve bir pazarlamacının tüm bütçesinin yüzde 36’sını oluşturuyor.

KOBİ’lerin yüzde 64’ünden fazlası mevcut pazarlama çabalarının sonuç vermediğini belirtiyor. Bununla birlikte, başarı elde eden %36 içinde yer alan her 5 kişiden 2’si içerik pazarlamasına yatırım yaptığını söylemiştir. Ve başarı, kaliteli içeriğe, iyi düşünülmüş bir içerik stratejisine ve içerik dağıtım kanallarına yapılan doğru yatırımlara bağlanmıştır. KOBİ’ler dijital pazarlama çalışmalarında başarıya ulaşmak için büyük markalar gibi içerik pazarlamasına önem vermeli ve bu konuya yatırım yapmalılar. Zira içerik pazarlaması 2019’da şirketlerin başarıya ulaşması için yeni fırsatlar sunuyor, bu da markalaşma yolunda ciddi kazanımlar sağlayacaktır.

İşte size KOBİ’lerin bu büyük pazarma oyunun içinde kalmaları için izleyebilecekleri 3 içerik pazarlama stratejisi:

YAPAY ZEKA İÇERİĞİ:

Google dijital haber girişimleri (DNI), Avrupa’da dijital haberciliğindeki yenilikleri destekliyor. 2017’de Basın Birliğine 800.000 dolardan fazla yatırım yaparak yapay zeka haber üretimini kullandı.  Bu girişim ile kitlesel hareketlerin yoğunluğundan ötürü yerel haberler öne çıkartılarak gazetecilerin ürettiği haberler desteklendi.Elbette ki bu sistem hala tamamen otomatik bir yapıda değil, ancak teknoloji sayesinde bu yöndeki girişimleriniz daha iyi anlaşılacak ve sizin de girişimlerinizi daha yüksek sesle göstererek yarattığı içerik haritası ile içerik üretimin sürekliliğini sağlayacak.

YENİ İÇERİK FORMATI:

İçeriklerin mobil platformlara taşınması ile hızlı tüketimden ötürü müşterilerle olan iletişimin daha iyi olabilmesi için süreklilik gösterecek bir içerik stratejisi önem taşıyor. Bu formata uyum sağlamanız için daha kısa içerikler, grafik anlatımlar, videolar kullanmalı ve hareketli resimler, animasyonlar ile mobil platformlar bazında içeriklerinizi geliştirmelisiniz. Bununla birlikte çoklu kanal stratejilerinizin başarıya ulaşması için; yatırımlarınızı düzenlemeli ve e-kitapçıklarınızı, bloglarınızı mobil platformlarda düzgün çalışabilecek şekilde ayarlamalısınız.

İNTERAKTİF İÇERİK:

İnternet içerikleri bize ses ile içerik üretebilme teknolojisini sağladı. İçerik ulaşımında Alexa ve Siri gibi uygulamalar müşterilerin taleplerini gerçekleştirme konusunda sesli komutun önemini gösterdi. Bu yeni trend ile markaların seslerini duyurabilmeleri için uygulamalarını/sitelerini bu tarz sesli komut sistemlerine uyumlu hale getirmeleri gerekiyor.

STRATEJİ İLE TREND DÜZENİ:

Yurtdışında birçok  içerik üreticisinin bu listedeki stratejik yöntemleri kullandığını görüyoruz. Gittikçe gelişen tüketici ağları ile iş planında bu tarz düzenlemeleri yapmak ihtiyaç haline geldi. Bu doğrultuda KOBİ’lerin başarılı bir pazarlama için içerik üretim konusunda doğru ortaklarını belirlemesi gerekiyor. İçerik pazarlamasına nereden başlayacağınız veya mevcut stratejinizin verimliliği ve geliştirilmesi ile ilgili sorularınız mı var?  Bize ulaşın, birlikte sizin için neler yapabileceğimizi konuşalım.