2019’un En Önemli Sosyal Medya İstatistikleri

2019’un En Önemli Sosyal Medya İstatistiklerini Öğrenmeye Hazır mısınız? Sosyal medya istatistiklerini bilmek hem markanız için doğruyu stratejiyi belirlemek, hem de karar vericileri bilgilendirerek etkilemek ve ikna etmek için etkili bir yoldur 🙂

Sosyal medya demografik verileri , kullanım, trendler ve çok daha fazlası hakkında istatistiki bilgileri görmek için yazımızı okumaya devam edin . Umarız bu istatistikler, daha güçlü bir sosyal medya stratejisi oluşturmak için ihtiyacınız olan bilgiyi size sunar.

İlk olarak, dünya çapındaki sosyal medya kullanımı ile ilgili istatistiklere bir göz atın:

Dünyada sosyal medya kullanımı

  • Dünyada 4.4 milyar İnternet kullanıcısı var
  • 3.499 milyar aktif sosyal medya kullanıcısı var
  • Mayıs 2019 itibariyle, dünya genelinde toplam nüfus 7,7 milyardır . Bu da dünya nüfusunun yüzde 57’sinin internette olduğu anlamına gelir.

Ve sosyal medya kullanımı;

En Popüler Sosyal Ağlar

  • Facebook – 2,4 milyar kullanıcı
  • YouTube – 1.9 milyar kullanıcı
  • WhatsApp – 1,6 milyar kullanıcı
  • Instagram – 1 milyar kullanıcı
  • WeChat – 1 milyar kullanıcı
  • TikTok – 800 milyon kullanıcı
  • LinkedIn – 610 milyon kullanıcı
  • Reddit – 542 milyon kullanıcı
  • Twitter – 330 milyon kullanıcı
  • Pinterest – 265 milyon kullanıcı

Facebook demografik istatistikleri

Facebook kullanıcılarının cinsiyet dağılımında kadınlar birazda olsa daha baskın gözüküyor. Oranlar şu şekilde % 54 kadın ve% 46 erkek

Bu oran, internet kullanıcıları arasında Facebook kullanımına baktığınızda da ortaya çıkıyor: Çevrimiçi olan tüm erkeklerin% 62’sinin Facebook hesabı varken, çevrimiçi olan kadınların% 72’si de Facebook’ta.

ABD’de yaşayanlar arasında, Facebook kullanımının yaşa göre dağılımı :

  • 13-17 yaş grubunun% 51’i Facebook kullanıyor
  • 18-29 yaş grubunun% 81’i Facebook kullanıyor
  • 30-49 yaş grubunun% 78’i Facebook kullanıyor
  • 50-64 yaş grubunun% 65’i Facebook kullanıyor
  • 65 yaş üstü çocukların% 41’i Facebook kullanıyor

Ayrıca ABD sakinleri arasında, Facebook kullanımının yaşadığı yere göre de şu şekilde değişiklik gösteriyor

  • Kentsel bölgelerde yaşayan yetişkinlerin% 75’i Facebook kullanıyor
  • Banliyö bölgesinde yaşayan yetişkinlerin% 67’si Facebook kullanıyor
  • Kırsal kesimde yaşayan yetişkinlerin% 58’i Facebook kullanıyor

Instagram demografik istatistikleri

  • Instagram’ın günlük 500 milyon aktif kullanıcısı var
  • Yalnız Instagram Hikayelerinde günde 400 milyon aktif kullanıcı var
  • Instagram’daki en büyük demografik grup 18 ila 24 yaş arasındaki erkeklerdir .
  • Aslında, 18 – 24 yaş grubu Instagram’daki tüm kullanıcıların% 75’ini oluşturmaktadır.

ABD rakamlarına göre ,

  • 18-29 yaş grubunun% 64’ü Instagram kullanmaktadır
  • 30-49 yaş grubunun% 40’ı Instagram kullanıyor
  • 50-64 yaş grubunun% 21’i Instagram kullanmaktadır
  • 65+ yaşın% 10’u Instagram kullanmaktadır

Ve işte lokasyon bazlı demografik istatistikler .

ABD’de,

  • Kentsel bölgelerde yaşayan yetişkinlerin% 42’si Instagram kullanıyor
  • Banliyö bölgesinde yaşayan yetişkinlerin% 34’ü Instagram kullanıyor
  • Kırsal kesimde yaşayan yetişkinlerin% 25’i Instagram kullanmaktadır

ABD, Instagram’ı en çok kullanan ülke olsa da, ilk üçün kalanını tahmin edebilir misiniz?
İki numara Brezilya, üç numara Hindistan. Her ikisinin de 60 milyondan fazla kullanıcısı var.

Twitter demografik istatistikleri

Twitter’ın yaş gruplarına göre kullanım şekli şöyle:

  • 13-17 yaş grubunun% 32’si Twitter kullanıyor
  • 18-29 yaş grubunun% 40’ı Twitter kullanıyor
  • 30-49 yaş grubunun% 27’si Twitter kullanıyor
  • 50-64 yaş grubunun% 19’u Twitter kullanıyor
  • 65 yaş üstü çocukların% 8’i Twitter kullanıyor

Yaşların Twitter’da nasıl daha genç hale geldiğini görmek ilginç ve bu yüzdelerin Facebook ve Instagram’ın aksine, büyük yüzdelere sahip olması dikkat çekici.

LinkedIn demografik istatistikleri

LinkedIn’in demografik özellikleri, daha önce ele aldığımız sosyal ağlardan ilginç birkaç farklılığa sahip. İlk olarak, işte yaş demografisi :

  • 18-29 yaş grubunun% 29’u LinkedIn kullanıyor
  • 30-49 yaş grubunun% 33’ü LinkedIn kullanıyor
  • 50-64 yaş grubunun% 24’ü LinkedIn kullanıyor
  • 65 yaş üstü çocukların% 9’u LinkedIn kullanıyor

Eğitim ve gelir düzeyini de dahil ederek demografik istatistiklere bakıldığında olayların ilginçleştiği yer işte burasıdır.

Eğitim demografisi açısından:

Üniversiteden mezun olan yetişkinlerin% 50’si LinkedIn kullanıyor

Ve benzer şekilde, geliri 75.000 $ ‘ı aşan yetişkinlerin % 45’i de LinkedIn kullanıyor.

Ve milyonerlerin% 41’i de LinkedIn kullanıyor

Pinterest demografik istatistikleri


Birçoğunuzun bildiği gibi, Pinterest çoğunluk-kadın kitlesiyle ilişkili.

ABD’de

  • Çevrimiçi kadınların% 41’i Pinterest kullanıyor.
  • Çevrimiçi erkeklerin% 16’sı Pinterest kullanıyor

Ve yaş dağılımı açısından …

  • 18-29 yaş grubunun% 34’ü Pinterest kullanıyor
  • 30-49 yaş grubunun% 34’ü Pinterest kullanıyor
  • 50-64 yaş grubunun% 26’sı Pinterest kullanıyor
  • 65 yaş üstü çocukların% 16’sı Pinterest kullanıyor


Pinterest ile ilgili sevdiğimiz birkaç bonus istatistik, platformun alışverişe ne kadar iyi bağlandığıdır.

Pinterest’te 175 milyardan fazla öğe sabitlendi ve yaklaşık üç seçiciden yaklaşık ikisi -% 61 – Pinterest’te beğendikleri bir şey gördükten sonra satın aldı.

Snapchat demografik istatistikleri

Rakamların söylediği gibi, Snapchat’ın izleyicileri genç .

  • 13-17 yaş grubunun% 69’u Snapchat kullanıyor
  • 18-29 yaş grubunun% 68’i Snapchat kullanıyor
  • 30-49 yaş grubunun % 26’sı Snapchat’i kullanıyor
  • 50-64 yaş grubunun% 10’u Snapchat’i kullanıyor
  • 65 yaş üstü çocukların% 3’ü Snapchat’i kullanıyor.

5 şaşırtıcı sosyal medya istatistiği

1: Markaların% 80’i, sosyal medya müşteri hizmetlerini son derece iyi yaptıklarını düşünüyor

  • Müşterilerinin sadece% 8’i aynı fikirde.

2: Instagram kullanıcılarının yüzde 90’ı 35 yaşından küçük.

  • (Bu, Snapchat ve TikTok ve diğer “genç” sosyal ağların, genç demografik yapıların zaman harcadığı tek yer olmadığını hatırlatır.)

3: Bugün, 1800’lerin tamamında çekilenden iki dakikada bir daha fazla fotoğraf çekiliyor.

4: Sadece WordPress’te – Her ay 70 milyon blog yazısı yayınlanmaktadır.

5: ABD’li yetişkinler, dijital cihazlarda video izleyerek günde ortalama 1 saat 16 dakika harcıyorlar .

Bonus: 2020’ye sayılı günler kala sosyal medyadaki varlığınızı iyileştirmek, yeni bir sosyal medya stratejisi oluşturmak için desteğe ihtiyacınız var mı?

Şimdi bizimle iletişime geçin ve ÜCRETSİZ SOSYAL MEDYA ANALİZİ isteyin.

Kaynak: https://buffer.com/resources/social-media-stats-facts