2022 dijital pazarlama istatistiklerini mi arıyorsunuz?
Söz konusu dijital pazarlama olduğunda odaklanmamız gereken çok şey olduğunu biliyoruz. Kullanıcılar en çok hangi mecrayı ziyaret ediyor? Tüketiciler ilgi alanalarına göre hangi mecraları kullanıyor? Kullanıcıların Facebook’ta, Instagram’da davranışları nasıl? Bu sorular ve daha fazlasına ait istatistikleri bilmek, insanların neleri isteyip neleri istemediklerini anlamamıza yardımcı olur. Bu nedenle, biz de e-posta pazarlamasından SEO’ya, mobil ticaretten, içerik pazarlamasına kadar uzanan etkileyici bir dijital pazarlama istatistikleri listesi düzenledik. Umarız siz de bizler gibi faydalanırsınız. Hazırsanız Başlayalım:
İçindekiler
- E-posta pazarlama istatistikleri
- Sosyal medya pazarlama istatistikleri
- İçerik Pazarlama İstatistikleri
- Sesli Arama İstatistikleri
- Mobil Pazarlama İstatistikleri
- SEO istatistikleri
- e-ticaret istatistikleri
- Son Düşünceler
2022 E-posta pazarlama istatistikleri
E-posta pazarlama, bir çok sektör için en uygun fiyatlı ve etkili dijital pazarlama stratejilerinden biri olmaya devam ediyor.
Ancak güçlü bir e-posta listesi oluşturmak kolay değildir. Devam etmeden önce e-posta isteyen bir web sitesine geldiklerinde tüketicilerin sadece %43’ünün gerçek e-posta adresini verdiğini biliyor musunuz ?
Daha da kötüsü, gerçek abonelerin %80’inin artık e-postalarınızı almak istemiyorlarsa abonelikten çıkma düğmesine basmaları yeterlidir. Türkiye’de kısa süre önce devreye giren “İleti Yönetim Sistemi (İYS)” ile Ticari elektronik ileti izinlerinizi artık tek noktadan kolayca yönetebilir, dilediğiniz hizmet sağlayıcı ve marka için onay verebilir, ileti almak istemediğinizde ret hakkınızı kullanabilirsiniz.
Bu yüzden bir e-posta listeniz olsa bile, birkaç ay içinde bozulmasına hazırlıklı olun. Gerçekten sonuç verebilecek bir listeye sahip olmak için e-posta pazralaması için kaynak toplayacak pazarlama çalışmalarına da zaman ayarmalısınız. Araştırmalar , pazarlamacıların %55’inin , gönderdiklerinin yarısından fazlasının aboneleri için yararlı olduğuna inandığını ortaya koyuyor.
Ne yazık ki, yakın tarihli bir DMA 2019 Pazarlamacı İzleyici Raporu , tüketicilerin yalnızca %14’ünün bir kuruluşun gönderdiği e-postaların yarısından fazlasının bireyler olarak kendileriyle alakalı olduğunu düşündüğünü gösterdi. Bu kesinlikle, pazarlamacılar olarak, kullanıcılarımızın istediği alakalı içeriği sunamadığımız anlamına geliyor. Hangi içeriğin daha iyi çalışacağından emin değilseniz, bunları ayrı ayrı test etmeyi deneyin . Bu, doğru sonuçlara varmanıza yardımcı olacaktır.
E-posta pazarlama çabalarınızı başarıya ulaştırmanın iyi bir yolu, e -postalarınızı kullanıcılarınızın ilgi alanlarına göre segmentlere ayırmaktır. Bu , kullanıcıların hakkında okumak istediklerini içerdiğinden %100 tıklama oranı sağlayabilir.
Kullanıcıların daha fazla açılma ve tıklama oranları elde etmesine yardımcı olmak için CoSchedule, e-posta göndermek için en iyi zamanı öğrenmek için bir anket yaptı.
e-posta pazarlama için günün en iyi zamanı nedir?
Araştırma sonuçları e-postalarınızı prime time’da göndermenin tıklama/açılma oranlarınızı artırabileceğini gösteriyor. Anket sonuçlarına göre 10:00, 20:00, 14:00 ve 06:00, e-postalarınızı göndermek için günün en iyi saatleri olarak gözüküyor.
E-postalarınızı göndermek için doğru gün ve saati seçmenin yanı sıra konu satırlarını kişiselleştirmek, açılma oranlarınızı %26 oranında artırabilir .
Yapmanız gereken tek şey, gönderdiğiniz e-postalara abonenin adını eklemek. Bu, e-postalarınızı daha ilgi çekici hale getirir ve okuyucu, onlara adlarıyla hitap ettiğinizi gördüğünde anında daha bağlı hisseder.
İşletmeniz için sağlam bir e-posta listesi oluşturmaya başlamadıysanız, şimdi üzerinde çalışmaya başlayın . Bu liste, işletmeniz için çarpıcı sonuçlar verebilir.
E-posta Pazartesi günü yayınlanan bir rapora göre, e-postalarınızın harcanan her 1 ABD Doları için ortalama 38 ABD Doları YG’si vardır .
Birkaç ilgi çekici e-posta pazarlama istatistiğine daha göz atalım:
- Otomatik e-posta kampanyaları, pazarlama mesajları oluşturup göndermekten ortalama %70,5 daha yüksek açılma oranları ve %152 daha yüksek tıklama oranları
- E-postaların %60’dan fazlası mobil cihazlarda açılıyor
- Kampanya İzlemeyi kullananlar (gerçek e-posta pazarlamacılarının küçük bir yüzdesini oluşturur) 2019’da 192 ülkede 31,56 milyar e-posta gönderdi
- Açık oranlar en yüksek (%24 ile) 18:00 ile 23:00 arasındadır.
- İnsanların %28,5’i e-postalardaki mizahı tamamen kabul edilebilir bulurken, %5,9’u tamamen kabul edilemez buluyor.
- İnsanların %80’i CEO, VO vb. gibi profesyonel bir unvana sahip bir e-posta imzasını tercih ediyor.
- E-postaları alan kişilerin kabul edilemez bulduğu en yaygın hatalar: yazım hataları, dil bilgisi hataları ve e-posta konu satırının olmamasıdır (insanlar neyi açmak üzere olduklarını bilmek isterler!).
2022 Sosyal medya pazarlama istatistikleri
Şu anda dünya çapında 4,3 milyar internet kullanıcısı var. Ve bunların %80’inin ortalama 5.5 sosyal medya hesabı var .Bu çok büyük bir rakam ve her gün katlanarak artıyor. Daha açık olmak gerekirse, geçen yıl 366 milyon yeni insan sosyal medyayı kullanmaya başladı. Bu, her gün bir milyondan fazla yeni insanın sosyal medyaya katılması anlamına geliyor.
Buffer’ın yıllık raporuna göre, pazarlamacıların %58,8’i sosyal medyayı pazarlama stratejilerini yürütmek için önemli bir platform olarak görüyor. Ve bir çoğumuz için şaşırtıcı olabilir ancak Facebook hala pazar lideri konumunda 🙂 Hadi gelin diğer sosyal medya pazarlama istatistiklerine bir göz atalım:
- Sosyal medya pazarlamacılarının %69’u Instagram kullanımlarını artırmayı planlıyor
- Facebook, Instagram ve Twitter, pazarlamacılar tarafından en ço kullanılan sosyal medya platformları olarak hüküm sürüyor
- Pazarlamacılar haftada ortalama 3-4 kez sosyal medya ağlarına yayın yapıyor
- Şirket sosyal medya hesaplarının %84,13’ü şirket sahipleri tarafından yönetilmektedir.
- Kadın tüketicilerin %82’si, sosyal medyada bulunan tavsiyelerin fikir ve bilgi toplama şeklini değiştirdiğini söylüyor.
- Tüketicilerin %81’i ürün incelemelerinin alışveriş yapma şeklini etkilediğini söylüyor
- İnsanların %72’si sosyal medyayı kontrol edebilmenin yeni bir ürün satın alırken tahmin yürütmeyi ortadan kaldırdığını iddia ediyor.
- Ayrıca anketler, sosyal medya paylaşımlarını takip etmenin insanların alışveriş yapma şeklini etkilediğini gösteriyor.
- Ürün veya hizmet satın alırken insanların %60’ı, yemek tariflerine, %57’si fotoğraflara/videolara/görsellere, %53’ü referanslara, %51’i okuyucu yorumlarına ve %42’si ilgi alanları ile ilgili ipucu paylaşımlarına bakıyor.
- Günlük ortalama sosyal medya kullanımı 2 saat 27 dakikadır.
- Müşterilerin %63’ü işletmelerin sosyal medyaları aracılığıyla müşteri hizmetleri sunmasını bekliyor.
- Sosyal medya kullanıcılarının %90’ı, tercih ettikleri platform aracılığıyla bir işletme veya markayla zaten bağlantı kurdu.
- 18 ila 34 yaş arasındaki yetişkinlerin sosyal medyada bir markayı takip etme olasılığı daha yüksek ve bunların %95’i bunu yapıyor.
- Bir tüketicinin olumlu bir deneyim yaşadıktan sonra sosyal medyada bir markayı önerme olasılığı %71 civarındadır.
- Küçük ve orta ölçekli işletmelerin %71’i kendilerini pazarlamak için sosyal medyayı kullanıyor ve bunu yapanların %52’si en az her gün paylaşımda bulunuyor.
- 200 milyon sosyal medya kullanıcısı her gün en az bir işletme profilini ziyaret ediyor.
- 130 milyon sosyal medya kullanıcısı her ay alışveriş gönderileriyle etkileşime giriyor.
- Instagram kullanıcılarının %11’i uygulama üzerinden alışveriş yapıyor.
- Kullanıcıların %80’i en az bir kez bir marka hakkında tweet attı.
2022 İçerik Pazarlama İstatistikleri
- Pazarlamacıların %82’si içerik pazarlamasına aktif olarak yatırım yapıyor ( HubSpot ).
- Pazarlamacıların %60’ı içerik pazarlamanın talep/potansiyel oluşturduğunu bildiriyor. Ayrıca, pazarlamacıların %70’i içerik pazarlamanın hedef kitleyi eğitmeye yardımcı olduğunu ve %60’ı mevcut müşteriler/müşterilerle ( CMI ) bağlılık oluşturmaya yardımcı olduğunu söylüyor.
- Video, 2021’de oluşturulan birincil içerik pazarlama biçimidir, ardından bloglar (pazarlama ekiplerinin yarısından fazlası tarafından kullanılır), ardından bilgi grafikleri ( HubSpot ) gelir.
- İnsanların %73’ü blog gönderilerine göz attığını kabul ederken, %27’si tamamını okuyor ( HubSpot ).
- İçerik pazarlamasına yatırım yapan işletmelerin %51’i her gün içerik yayınlıyor ( The Manifest ).
- Ankete katılanların %69’u kısa bir videodan bir ürün veya hizmet hakkında bilgi edinmeyi tercih ediyor. %18’i metin tabanlı bir makaleyi, web sitesini veya gönderiyi okumayı tercih ediyor. %4’ü bir infografik görüntülemeyi tercih ediyor. %3’ü bir e-kitap veya kılavuz indirmeyi tercih ediyor. %3’ü bir web seminerine veya sunuma katılmayı tercih ediyor. %2’si satış çağrısı veya demo ( Wyzowl ) almayı tercih ediyor .
- Pazarlamacıların %81’i içeriği temel bir iş stratejisi ( CMI ) olarak görüyor .
- Pazarlama ajanslarının %67’sinin uygulamadan yararlanmaya başlaması nedeniyle Artırılmış Gerçeklik aracılığıyla içerik pazarlama kullanımının artması bekleniyor.
- İnternet kullanıcılarının yüzde 71,1’i ayda en az bir kez dijital ses içeriği dinliyor.
- Web seminerleri, kampanyaların yüzde 48’inde kullanılıyor
2022 Sesli Arama İstatistikleri
- Dijital pazarlamada sürekli değişen trendlerle birlikte, sesli arama önemli ölçüde popüler hale geldi.
- Microsoft’tan Purna Virji, Windows 10 görev çubuğunda yapılan aramaların %25’inin sesli arama olduğunu söylüyor.
- Bir Amazon Echo veya Google Home’a sahip olan kişilerin %65’inin akıllı bir hoparlörlerinin olmadığı günlere geri dönmeyi hayal edemediklerini söylüyor. Bu grubun %42’si sesle etkinleştirilen cihazların hızla hayatlarının vazgeçilmezi haline geldiğini söylüyor.
- Akıllı hoparlör sahiplerinin %62’si ürün satın almak için sesli ticareti kullandı. Sesli arama, bir satın alma yapmadan önce ürün bilgilerini bulmayı hızlı ve kolay hale getirir.
- Bu teknoloji 18-29 yaş grubundaki kullanıcılar daha fazla kullanıyor. Kadınların yalnızca %37’si bu akıllı teknolojiyi kullanırken bu oran erkeklerde %63’tür.
- Araştırmalar ayrıca, kullanıcıların sesli aramayı kullanarak çevrimiçi satın aldıkları tüm ürünler arasında, %25,11’libir oranla listenin başında ev eşyalarının geldiğini gösteriyor.
- PR News Wire tarafından yayınlanan bir raporda, sese dayalı alışverişin 2022’de 40 milyar dolara çıkması bekleniyor.
2022 Mobil Pazarlama İstatistikleri
- Bir akıllı telefon artık sadece bir iletişim aracı değil. Bundan çok daha fazlası. Oyun oynamak, çevrimiçi alışveriş yapmak, film izlemek, seyahatinizi planlamak – aslında her şey için tek bir çözüm haline geldi. İsanlar mobildeyken zamanlarının çoğunu mobil uygulamaları kullanarak geçiriyor – %92’ye varan oranlarda
- 2020 yılının en çok indirilen uygulamaları TikTok, Facebook ve WhatsApp gibi sosyal uygulamalar oldu. Öte yandan kullanıcılar en çok parayı Tinder, TikTok ve YouTube
- Ağustos 2021’de kadro sadece biraz farklıydı. Sensor Tower’a göre o ay en çok indirilen uygulamalar TikTok, Instagram ve Facebook oldu .
- Bir eğlence biçimi olarak mobil oyun da geride bıraktığımız yıllarda hızla arttı. Hiper-gündelik oyunlardan hardcore oyunlara kadar her yönden büyüdü.
- Statista tarafından 2019 yılında yapılan araştırmaya göre toplam mobil kullanıcı sayısı 3 milyarı aşmıştı.
- Forbes’te yayınlanan bir rapora göre kullanıcılar her gün zamanlarının 3,3 saatini telefonda geçiriyor.
- Mobil uygulamaların sunduğu kullanıcı deneyimi, hız ve şaşırtıcı özellikler göz önüne alındığında, birçok kullanıcı mobil uygulamaları mobil sitelere tercih ediyor.
- Yalnızca 2018’de insanlar 194 milyar uygulama indirdi. Bu uygulamaların çoğu oyun amaçlıydı. Ancak bu sayının büyük bir kısmı alışveriş uygulamalarına da gitti.
- JMango’nun bir raporuna göre , haber sonrası uygulamalar, perakende ve e-ticaret uygulamaları, diğer iş uygulamalarına kıyasla en çok kullanılan uygulamalar.
- Kullanıcıların, mobil sitelere kıyasla uygulamalarda oturum başına 4,2 kat daha fazla ürün görüntülemesi dikkat çekicidir. Uygulamalar ayrıca , mobil sitelere kıyasla 3 kat daha yüksek dönüşüm oranlarıyla daha fazla satın almayı teşvik eder .
- Netflix, HBO GO, Twitch, Amazon Prime, YouTube… Hepsini mobilden izleyebilirsiniz. Bu akış hizmetleri de 2020’de patlama yaşadı. Kullanıcıların isteğe bağlı eğlence aradığı zamanlarda, bunu sunmak için oradaydılar.
- Nielsen’e göre, Millennial oyuncuların %71’i Twitch ve YouTube gibi akış platformlarında oyun veya oyunla ilgili video içeriği izliyor.
2022 SEO İstatistikleri
- 2022 itibariyle, Google toplam masaüstü arama trafiğinin %79’undan fazlasını oluşturuyor, onu %7.27 ile Bing, %6.55 ile Baidu, %5.06 ile Yahoo takip ediyor. Arama trafiğinin kalan %2,2’si ASK.com, AOL ve diğer küçük oyuncular arasında dağılmıştır.
- Tüm organik arama sorgularının %50’si, dört veya daha fazla kelimeyi içerir.
- Kaliteli İçerik ve Bağlantı Oluşturma, SEO başarısının anahtarıdır.
- Pazarlamacıların %61’i SEO’nun çevrimiçi başarının anahtarı olduğuna inanıyor.
- Mevcut bir başlık etiketini SEO için optimize edilmiş bir başlık etiketiyle güncellemek, sayfa tıklamalarını %437’den fazla artırabilir.
- Tıklamaların sadece %0,83’ü Google’ın 2. Sayfasındaki Web Sitelerine gidiyor.
- İşletmelerin %56’sı pazarlama bütçelerinin dörtte birinden daha azını bağlantı oluşturmaya ayırıyor.
- Pazarlama stratejisi olan işletmeler bütçelerinin ortalama %41’ini SEO’ya ayırıyor
- Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, daha yüksek tıklama oranlarını (TO) teşvik eder.
- Google arama sonuçlarındaki tıklamaların %70’i organik, %30’u ise AdWords’e gidiyor.
- Çevrimiçi incelemelere sahip işletmeler, tüketicilerin %73’ü tarafından güvenilmektedir.
- Tüketicilerin %97’si internet üzerinden bir şirketi araştırıyor.
- Şirketlerin %34’ü bağlantı kurma çabalarına ayda 1.000 dolardan fazla para ayırıyor.
- Google’da arama yapan kullanıcıların %72’si, arama yaptıkları yerin 8 km yakınında bulunan bir mağazayı ziyaret etti.
- Tüm Google aramalarının %46’sı yerel bir amaç içeriyor.
- Yerel amacı içeren aramaların %28’i satın almayla sonuçlanıyor
- Yerel işletmelerin %56’sının Google My Business kaydı yok
- “Yakınımda” aramaları 2020’de %130’dan fazla arttı
- Tüm “Yakınımda” aramalarının %50’sinden fazlası çevrimdışı dönüşümle sonuçlanır.
- Kullanıcıların %88’i yerel işletmeler için çevrimiçi incelemeleri inceliyor.
- Konum odaklı aramaların %78’i çevrimdışı dönüşüme yol açıyor.
- Mobil cihaz kullanıcılarının %26.69’u, sorularına kolayca cevap veren bir web sitesinden satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu söylüyor.
- Bir mobil cihazdan yapılan Google aramalarının %30’u bir konum içerir.
- Tüm mobil aramaların %30’dan fazlası bir mağazayı ziyaret etmeden hemen önce yapıldı.
- Kullanıcıların %43’ü mağazadayken akıllı telefonlarından çevrimiçi arama yapıyor.
- E-Ticaret’te gezinme süresinin %66’sı mobil cihazlardan gelir, ancak satışların %30’dan azı mobil cihazlardan gelir.
- Müşterilerin %88’i bir mobil cihazdan arama yaptıktan sonra 24 saat içinde bir mağazayı arayacak veya ziyaret edecektir.
- Tüm Google aramalarının %60’ı bir mobil cihaz üzerinden yapılır.
- Tüketicilerin %51’i mobil arama için optimize edilmiş bir siteye güveniyor.
2022 e-ticaret İstatistikleri
- Çevrimiçi Tüketicilerin %54’ü Teslimat Sürelerinin Kiminle Alışveriş Yapacaklarını Belirlediğini Söylüyor
- Online Alışverişçilerin %24’ü Teslimat Tarihi Verilmezse Sipariş Vermiyor.
- İnternetten Alışveriş Yapanların %69’unun Ürünü İki Gün Geç Teslim Eden Bir İşletmeden Bir Daha Alışveriş Yapma Olasılığı Çok Daha Az
- Alışveriş Yapanların Dörtte Biri , Ödemeden Hemen Önce Eklenen Beklenmeyen Nakliye Maliyetleri Nedeniyle Siparişlerinden Vaz geçiyor
- Alışverişçilerin Neredeyse Dörtte Üçü, Ücretsiz Kargonun Ödeme Sırasında En Önemli Faktörler Arasında Olduğunu SöylüyorE- ticaretin 2021 yılına kadar toplam küresel perakende satışların yüzde 17,5’ini oluşturması bekleniyor
- E-ticaret web sitesi trafiğinin üçte ikisinden fazlası Google’dan geliyor, %43’ü organikten ve %26’sı TBM’den geliyor.
- Tüketicilerin yüzde 65’i mağazadan alışveriş yaparken bir ürün için fiyat karşılaştırma bilgilerine, yüzde 49’u ise satın almadan önce çevrimiçi incelemelere bakıyor.
Son düşünceler
Dijital pazarlama dünyası hızla gelişiyor, ister bir dijital pazarlama ajansı ile çalışın isterseniz dijital pazarlama çalışmalarınızı kendi içinizde yürütün, ilişkilendirme veya kişiselleştirme konusunda yaygın hatalar yapmadığınızdan emin olmak için bu bilgileri akılınızda tutmalısınız. bu size daha iyi müşteri deneyimini ve ölçülebilir yatırım getirisini sağlar .
Dijital Pazarlama stratejisi oluşturma konusunda yardıma mı ihtiyacınız var? Bizimle iletişime geçin