Instagram, dünya çapında milyonlarca kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılan, etkileşim ve görsellik odaklı bir sosyal medya platformudur. 6 Ekim 2010’da Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kurulduğu günden bu yana, Instagram sadece fotoğraf paylaşma uygulaması olmanın ötesine geçerek, bireylerin ve markaların kendilerini ifade etmeleri için zengin bir alan haline geldi. 2024 yılı itibarıyla, platform aylık 2 milyar aktif kullanıcıya ev sahipliği yapmakta, bu da onu dünya çapında en geniş kitlelere ulaşan sosyal medya platformlarından biri yapmaktadır.
Bu blog yazısında, Instagram’ın kullanıcı demografisine, kullanıcı etkileşim sürelerine ve platformun en çok kullanıldığı ülkelere daha yakından bakacağız. İşte 2024 Instagram istatistikleri üzerine detaylı bir analiz.
- Kullanıcılar günde ortalama yarım saatten fazla zamanını Instagram’da geçiriyor.
- Ayrıca GenZ ve Y kuşağının çoğunluğu Instagram’ı tercih ediyor.
En İyi Instagram Kullanıcı İstatistikleri 2024
- Instagram’ın 2024 yılı itibarıyla aylık 2 milyon aktif kullanıcısı bulunmaktadır.
- 362,9 milyar kullanıcıyla Hindistan, 2024 yılı itibarıyla dünya çapında en fazla Instagram kullanıcısının olduğu ülkedir.
- 2024 yılı itibarıyla dünya çapında Instagram kullanıcılarının %49,4’ü kadın, %50,6’sı ise erkektir.
- Dünya çapındaki Instagram kullanıcılarının çoğunluğu (%62,4) 18 ile 34 yaş arasındadır.
- Amerika Birleşik Devletleri’nde 169,65 milyon Instagram kullanıcısı vardır.
- Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Instagram kullanıcılarının çoğu (%55) 18 ila 34 yaş arasındadır.
- Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Instagram kullanıcılarının %55,7’si kadın, Instagram kullanıcılarının %44,3’ü ise erkektir.
Instagram’ı Kaç Kişi Kullanıyor?
- Şu anda Instagram’da her ay 2 milyarın üzerinde aktif kullanıcı var.
- 2023 ve Ocak 2024’te kaydedilen verilere göre Instagram’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 4 milyon azaldı.
- 2023 yılında platformun aylık aktif kullanıcı sayısı 2,4 milyardı.
Yıl | Instagram Aylık Aktif Kullanıcı Sayısı |
2024 | 2 Milyar |
2023 | 2,4 Milyar |
2022 | 2,3 Milyar |
2021 | 2 Milyar |
2020 | 1,3 Milyar |
2019 | 1,1 Milyar |
2018 | 1 Milyar |
2017 | 700 Milyon |
2016 | 500 Milyon |
2015 | 370 Milyon |
2014 | 200 Milyon |
2013 | 110 Milyon |
Instagram Aylık Aktif Kullanıcı Sayısına İlişkin Ek Bilgiler
- Instagram , Sosyal Medya kullanıcılarının %39,68’i tarafından kullanılıyor.
- Dünyadaki 5,35 milyar internet kullanıcısının %37,38’i aylık olarak Instagram’a bağlanıyor.
- Instagram, 2024 yılı itibarıyla dünya nüfusunun %24,69’u tarafından kullanılıyor.
- (META) sosyal ağı 1 milyar dolara satın aldığında Instagram’ın aylık 30 milyon aktif kullanıcısı vardı.
Kaynaklar: Facebook , Statista , Mention , Worldometers , WordPopulationReview , Statista , Statista
Yıllar İçinde Meydana Gelen Instagram Kullanıcı Artışları
- Instagram’ın 1 milyon kullanıcı hedefine ulaşması 2,5 ay sürdü. Bu 2010 yılındaydı.
- Instagram 2011’de 10 milyon kullanıcıya ulaştı.
- Şubat 2011’de yatırımcıların yardımıyla Instagram’ın değeri 25 milyon dolara ulaştı.
- Instagram, Şubat 2013’te aylık 100 milyon aktif kullanıcıya ulaştı.
- Haziran 2016’da 500 milyon kullanıcı Instagram’ı kullandı.
- Haziran 2018’de Instagram aylık 1 milyar aktif kullanıcıya ulaştı.
- Instagram, Ekim 2022’de 2 milyar kullanıcıyı aştı.
Ülkelere Göre Instagram Kullanıcıları
- 362,9 milyar kullanıcıyla Hindistan, 2024 yılı itibarıyla dünya çapında en fazla Instagram kullanıcısının olduğu ülkedir.
- Hindistan’ı 169,65 milyon Instagram kullanıcı sayısıyla ABD takip ediyor.
- Instagram kullanıcısının en fazla olduğu diğer ülkeler Brezilya, Endonezya ve Türkiye’dir.
Aşağıdaki tablo dünya çapında en fazla Instagram kullanıcısının bulunduğu ülkeleri göstermektedir.
Ülkeler | Instagram Kullanıcı Sayısı |
Hindistan | 362,9 milyon |
Amerika Birleşik Devletleri | 169,65 milyon |
Brezilya | 134,6 milyon |
Endonezya | 100,9 milyon |
Türkiye | 57,1 milyon |
Japonya | 55,45 milyon |
Meksika | 44,85 milyon |
Birleşik Krallık | 33,1 milyon |
Almanya | 30,35 milyon |
Arjantin | 27,85 milyon |
İtalya | 27 milyon |
Fransa | 25,9 milyon |
Kaynak: Statista.
Instagram Botlarını ve Spam Hesaplarını Kontrol Edin
- Instagram 95 milyon bot hesabının olduğu bildiriliyor
- Bu da 2 milyar kullanıcının %4,75’inin sahte profiller olduğunu gösterir.
- Instagram’ın sahte bot hesapları, reklamcılık ekosisteminde pazarlamacılara her yıl yaklaşık 1,3 milyar dolara mal oluyor.
- Bir fenomenin takipçilerinin yaklaşık %15’i sahtedir.
Kaynak: Basic Thinking, Instagram Blog
Instagram ve Diğer Sosyal Mecralar
- Instagram, 2 milyar aktif kullanıcısı ile 2024 yılı itibarıyla dünyanın en popüler sosyal medya ağları arasında 4. sırada yer alıyor.
- Facebook, aylık 3,05 milyar kullanıcısıyla dünyanın en popüler platformudur.
- Ana şirket Meta (Facebook), en iyi 6 sosyal ağın (Facebook, WhatsApp ve Instagram) 3’üne sahiptir.
Aşağıdaki tablo, aylık aktif kullanıcılara göre dünya çapındaki en iyi sosyal medya ağlarını göstermektedir.
Ülkeler | Aktif Kullanıcı Sayısı |
3,049 Milyon | |
YouTube | 2,491 Milyon |
2,000 Milyon | |
2,000 Milyon | |
TikTok | 1,562 Milyon |
1,336 Milyon | |
FB Messenger | 979 Milyon |
Telegram | 800 Milyon |
Douyin | 752 Milyon |
Snapchat | 752 Milyon |
Kuaishou | 685 Milyon |
X/Twitter | 619 Milyon |
Kaynak: Statista
Instagram Demografisi
- Z kuşağı ve Y kuşağı, Instagram kullanıcı tabanının çoğunluğunu oluşturuyor.
- Diğer platformların çoğu yalnızca 18 yaş ve üzeri kullanıcıların hesap oluşturmasına izin verirken Instagram bir istisnadır; 13 yaş üstü kullanıcılara izin verir.
Yaşa Göre Instagram Kullanıcıları
- Dünya çapındaki Instagram kullanıcılarının çoğunluğu 18 ila 34 yaş arasındadır ve platformun kullanıcı payının %62,4’ünü oluşturmaktadır.
- Instagram kullanıcılarının %16’sı 35 ila 44 yaş arasındadır.
- Kullanıcıların yalnızca %2,8’i 65 yaşın üzerindedir.
Aşağıdaki tabloda Instagram kullanıcılarının yaşa göre dağılımı gösterilmektedir.
Yaş | Dünya Çapındaki Instagram Kullanıcılarının Yüzdesi |
18-24 | %31.8 |
25-34 | %30.6 |
35-44 | %16 |
45-54 | %8.7 |
55-64 | %4.5 |
65 yaş ve üzeri | %2.8 |
Kaynak: Oberlo
Instagram Kullanıcılarının Cinsiyet Dağılımı
2024 yılı itibarıyla dünya çapında Instagram kullanıcılarının %49,4’ü kadın, %50,6’sı ise erkektir.
Bu da dünya çapında erkek ve kadın Instagram kullanıcılarının oranının hemen hemen benzer olduğunu gösteriyor.
Kaynak: Statista
Instagram Hikaye İstatistikleri
Instagram hikayeler özelliğini 2 Ağustos 2016’da başlattı. Kullanıcılara, gönderildikten 24 saat sonra kaybolan video ve fotoğraf dizileri sağlar. Özelliğin yayınlanmasından sadece birkaç ay sonra 100 milyon kullanıcı günlük olarak onunla etkileşime girmeye başladı.
Bu özellik, kullanıma sunulmasından 8 ay sonra Snapchat’in 150 milyon DAU’sunu geride bıraktı.
Aşağıda Instagram Stories Günlük Aktif Kullanıcı Sayısının dökümü yer almaktadır:
Tarih | Instagram Günlük Aktif Kullanıcı Sayısı |
2023 | 990 milyondan fazla |
2022 | 650 milyon |
2019 | 500 milyon |
2017 | 250 milyon |
2016 | 100 milyon |
Instagram Hikayelerine İlişkin Ek İstatistikler:
- İnsanların %62’si bir markayı Instagram Stories’de görüntüledikten sonra onunla daha fazla ilgileniyor.
- Instagram Hikayelerindeki en popüler Giphy “kalp aşk çıkartması”dır.
- En aktif markalar ayda 17 Hikaye yayınlıyor. Bu bize ne anlatıyor? Instagram hikayeleri için içerik takviminizde birkaç boş gün bulundurmanızda sakınca yoktur.
Instagram Reel İstatistikleri
Instagram reels, 2020’deki lansmanından bu yana büyük bir popülerlik kazandı. İşte bu harika özellikle ilgili bazı gerçekler ve rakamlar:
- Tüm dünyada 2 milyar insan her ay Instagram reels ile etkileşime giriyor.
- Reels reklamlarının 60 saniyelik bir sınırı vardır.
- Reels’in, standart bir video gönderisine kıyasla Instagram’da kullanıcıların ilgisini çekme şansı %22 daha yüksektir.
- Instagram reel’in ortalama erişimi gönderi başına %1,23’tür ve en ilgi çekici Instagram gönderi türüdür.
- Instagram reel’leri en çok 18 ila 34 yaş arası kişiler tarafından kullanılmaktadır.
- Instagram reel izleyicilerinin %53,9’u erkek, %46,1’i ise kadındır.
- 50 bin-45 milyon takipçiye sahip kullanıcılar için Instagram reels’in ortalama erişimi ortalama 47.851 takipçidir.
Aşağıdaki tablo, kullanıcıların Instagram erişimlerini takipçi sayısına göre göstermektedir.
Takipçi Sayısı | 2022’de Reel Paylaşımı ile Ulaşılan Takipçi Sayısı | 2023’de Reel Paylaşımı ile Ulaşılan Takipçi Sayısı |
50k-45m | 95.600 | 47.851 |
10k-50k | 16.800 | 6.243 |
2k-10k | 3.400 | 1.726 |
500-2 bin | 1.600 | 753 |
500 e kadar | 1.200 | 288 |
Kaynak: Statista
Instagram İstatistiklerine Göre Threads
- Şu anda Threads’in 160 milyondan fazla kullanıcısı var .
- Threads yalnızca 5 günde 100 milyon kullanıcıya ulaşarak şimdiye kadarki en hızlı büyüyen sosyal ağ oldu.
- Threads lansmanının ilk 2 saatinde 2 milyon, ilk 7 saatinde ise 10 milyon kullanıcıya ulaştı.
- 24 saat içinde 100 Milyondan fazla Thread paylaşıldı.
- Threads uygulaması 100 ülkede mevcuttur. Ancak Türkiye dahil Avrupa Birliği’ndeki ülkeler Instagram ve Threads’in veri paylaşım politikaları nedeniyle hariç tutuluyor.
Ortalama Instagram Takipçi Sayısı
- Instagram kullanıcılarının %26,43’ünün 1000’den az takipçisi var.
- Instagram kullanıcılarının %49,94’ünün 1000 ile 10.000 arası takipçisi var.
Aşağıdaki tablo Instagram kullanıcılarının takipçi sayılarına göre dağılımını göstermektedir.
Takipçi sayısı | Instagram Kullanıcılarının Yüzdesi |
1.000 | %26,43 |
1.000 – 10.000 | %49,94 |
10.000 – 50.000 | %15,21 |
50.000 – 100.000 | %3,15 |
100K- 500K | %3,9 |
Kaynak: Mention
Instagram Influencer İstatistikleri
- Instagram’da 500.000’den fazla aktif Influencer var.
- Instagram’daki Influencerların %14,32’si yaşam tarzı etkileyicileridir.
- Pazarlamacıların %80,8’i Influencer pazarlaması için Instagram’ı kullanıyor.
- Influencerlara takipçi sayılarına göre ödeme yapılır ve eğer botlarla doluysa, paralarını kaybedenler pazarlamacılar olur.
- Bir Influencerın 43.000 takipçisi varsa ve her ay sürekli olarak 8 gönderi ve 8 hikaye yayınlıyorsa, yılda 37.442 dolar kazanmayı bekleyebilir. Bu, bir Birleşik Krallık vatandaşının tipik gelirine eşittir.
- 2019’da sahte bot profillerinin markalara maliyeti 1,3 milyar dolar oldu.
- 10.000’den az takipçisi olan etkileyicilere gönderi başına 80-90$ civarında ödeme yapılıyor.
- 100.000’den az takipçisi olan Influencerlara gönderi başına yaklaşık 200$ ödeniyor
- 250 bin ila 500 bin arasında takipçisi olan etkileyiciler gönderi başına yaklaşık 670 ABD doları kazanmayı bekleyebilir
- 1 milyondan fazla takipçisi olan influencerlara her gönderi için yaklaşık 1900 dolar ödeniyor.
- En iyi 50 Instagram etkileyicisinin toplam 7 milyar Takipçisi vardır.
- Resimli gönderiler (%78) ve hikayeler (%73) influencerlardan alışveriş yapan kişiler tarafından en başarılı içerik türleri olarak görülüyor.
Instagram’a göre bireylerin %87’si satın alma konusunda kendilerini etkileyen bir kişinin olduğunu iddia ediyor. Veriler ayrıca “alışveriş fanatiklerinin” yaklaşık %70’inin yeni ürünler bulmak için Instagram’ı kullandığını gösteriyor.
Kaynaklar: Ghostdata, WSJ, Wired, PetalCard
En Çok Takip Edilen Instagram Kullanıcıları
Cristiano Ronaldo, 627 milyon takipçiyle Instagram’da en çok takip edilen kişidir ve Instagram’ın genel kullanıcı nüfusunun %31,35’inden fazlasını oluşturur.
İşte dünya çapında en çok takipçiye sahip Instagram kullanıcılarını gösteren bir tablo.
Instagram Kullanıcı Adı | Profil Adı (Sahip) | Instagram Takipçileri | Meslek |
@cristiano | Cristiano Ronaldo | 627 milyon | Futbolcu |
@Leo Messi | Lionel Messi | 502 milyon | Futbolcu |
@selena Gomez | selena Gomez | 429 milyon | Müzisyen, oyuncu, yapımcı ve iş kadını |
@Kylie jenner | Kylie jenner | 400 milyon | Televizyon kişiliği, modeli ve iş kadını |
@Kaya | Dwayne Johnson | 397 milyon | Aktör ve profesyonel güreşçi |
@Ariana Grande | Ariana Grande | 380 milyon | Müzisyen ve oyuncu |
@kim Kardashian | kim Kardashian | 364 milyon | Televizyon kişiliği, modeli ve iş kadını |
@beyonce | Beyoncé | 320 milyon | Müzisyen, oyuncu, yapımcı ve iş kadını |
@khloekardashian | Khloe Kardashian | 310 milyon | Televizyon kişiliği ve modeli |
@nike | Nike | 307 milyon | Spor giyim |
@Kendall Jenner | Kendall Jenner | 294 milyon | Model ve televizyon kişiliği |
@Justin Bieber | Justin Bieber | 292 milyon | Müzisyen |
@natgeo | National Geographic | 284 milyon | Dergi |
@taylorswift | Taylor Swift | 283 milyon | Müzisyen |
@virat.kohli | Virat Kohli | 267 milyon | Kriket oyuncusu |
@jlo | Jennifer Lopez | 253 milyon | Müzisyen ve oyuncu |
@nickiminaj | Nicki Minaj | 229 milyon | Müzisyen |
@kourtneykardash | Kourtney Kardashian | 224 milyon | Model ve televizyon kişiliği |
@neymarjr | Neymar | 220 milyon | Futbolcu |
@mileycyrus | Miley Cirus | 217 milyon | Müzisyen ve oyuncu |
Kaynak: BrandWatch, Statista, Wikipedia
Instagram’da En Çok Beğenilen 20 Gönderi
20 Aralık 2022 tarihine kadar Chris Godfrey’in yumurta fotoğrafı Instagram’da en çok beğenilen gönderiydi. Lionel Messi, 2022 FIFA Dünya Kupası kutlamasındaki paylaşımıyla bu rekoru aştı.
Lionel Messi’nin paylaştığı bu gönderi 75,74 milyondan fazla beğeni aldı.
Aşağıdaki tabloda Instagram’da en çok beğenilen gönderiler gösterilmektedir.
Sıra | Hesap sahibi | Gönderi Açıklaması | Beğeni Sayısı |
1 | Lionel Messi | Lionel Messi ve takım arkadaşlarının Arjantin ile 2022 FIFA Dünya Kupası’nı kazandıktan sonraki fotoğrafları | 75,74 milyon |
2 | Chris Godfrey | Bir yumurtanın fotoğrafı | 60,1 milyon |
3 | Lionel Messi | Lionel Messi’nin FIFA Dünya Kupası Kupası’yla yatakta çekilmiş fotoğrafları | 54,5 milyon |
4 | Cristiano Ronaldo | Lionel Messi ve Cristiano Ronaldo’nun satranç oynarken, Louis Vuitton’un reklamında çekilmiş fotoğrafı | 42,5 milyon |
5 | Lionel Messi | Lionel Messi’nin FIFA Dünya Kupası Kupasını taşıyan uçaktaki fotoğrafı | 41,8 milyon |
6 | Lionel Messi | Arjantin’de 2022 FIFA Dünya Kupası zaferi kutlanıyor | 34,2 milyon |
7 | Liz 6 | Bir gün batımı Reel’i | 34,2 milyon |
8 | Cristiano RonaldoAl Nassr FC | Cristiano Ronaldo’nun Al Nassr FC’ye katılacağı duyurusu | 34,2 milyon |
9 | Cristiano Ronaldo | 2022 FIFA Dünya Kupası elemesinin ardından fotoğraf | 34,0 milyon |
10 | Leonel Messi | Lionel Messi ve Cristiano Ronaldo’nun satranç oynarken, Louis Vuitton’un reklamında çekilmiş fotoğrafı | 32,7 milyon |
11 | XXXTentacion | Ölmeden önceki bu son yazısı | 32,7 milyon |
12 | Cristiano Ronaldo Georgina Rodríguez | İkizlerinin hamilelik duyurusu | 32,2 milyon |
13 | Cristiano Ronaldo | Pelé’yi anma yazısı | 32,1 milyon |
14 | Lionel Messi | 2022 FIFA Dünya Kupası’nda Hırvatistan’a karşı oynanan maçın ardından fotoğraflar | 29,5 milyon |
15 | Cristiano Ronaldo | Cristiano Ronaldo, Al Nassr FC taraftarlarına takdim ediliyor | 27,8 milyon |
Her Gün Instagram’da Harcanan Ortalama Süre
Data Reportal’ın küresel genel bakış raporuna göre Instagram kullanıcıları günde ortalama 31 dakika 40 saniyeyi platformda geçiriyor. Bu, her ay 15 saat 50 dakika saat anlamına gelir.
Bu rakam kullanıcıların yaşına göre daha da detaylandırılabilir. 25 yaş altı Instagram kullanıcıları günde 32 dakika, 25 yaş üstü kullanıcılar ise günde 24 dakika platformda vakit geçiriyor.
Ek İstatistikler:
- 25 yaşın altındaki kullanıcılar her yıl 8 günden daha fazla zamanını Instagram’da geçiriyor.
- 25 yaş üstü kullanıcılar her yıl 6 günden fazla zamanını Instagram’da geçiriyor.
- Yoğun bir sosyal medya kullanıcısı her gün ortalama 1 saat 25 dakikasını platformda geçiriyor.
- 18 yaşın üzerindeki ortalama bir birey, yılın 19 gününden fazlasını tüm platformlarda sosyal medyada geçiriyor.
- Boomerang ve GIPHY çıkartmaları gibi özellikleri de içeren Instagram Stories’in 2016 yılında kullanıma sunulması, bireylerin Instagram’da geçirdikleri sürenin de artmasına neden oldu.
İşletmeler İçin Instagram İstatistikleri
- Instagram kullanıcılarının %90’ı en az bir markayı takip ediyor.
- Her iki kişiden biri yeni işletmeleri keşfetmek için Instagram’ı kullanıyor. Harika bir keşif aracı! Tüketicilerin %50’si bunu yeni şirket, ürün veya hizmet bulmak için kullanıyor. Ayrıca katılımcıların üçte ikisi platformun işletmelerle anlamlı etkileşimi teşvik ettiğine inanıyor.
- Instagram, bireylerin %44’ü tarafından haftalık olarak alışveriş yapmak için kullanılıyor.
- 2021’de Instagram’ın reklam erişimi Facebook’u geçti
- Markalar günde ortalama 1,6 kez paylaşım yapıyor. Yıllık paylaşımlar dikkate alındığında %62,7’sini görseller, %16,3’ünü ise videolar oluşturuyor. Yalnızca fotoğraf stratejisine bağlı kalıyorsanız, şimdi bunu genişletmenin zamanı gelmiş olabilir.
- Biliyor musun? İşletmelerin %77’si potansiyel müşterileri yeniden kazanmak için Instagram’da yeniden hedeflemeyi kullanıyor .
2024’te Dikkat Edilecek Instagram Trendleri
Instagram’da değişmeyen tek şey değişim! Varlığınızın kitlenin çoğunluğu tarafından hissedilmesini istiyorsanız en son trendleri takip etmeniz gerekir. Hadi gelin markanızı Instagram’da büyütmek için inceleyip uygulayabileceğiniz bazı önemli Instagram trendlerine bir göz atalım:
Trend #1: Reel, Reel ve Daha fazla Reels
Kısa biçimli video içeriği neredeyse tüm sosyal medya platformlarında dikkat çekicidir. TikTok’tan esinlenerek 2019’da başlatılan Instagram reel’leri hala trend olmaya devam ediyor. Her Instagram kullanıcısı platformdayken en azından reels ile etkileşime giriyor.
Trend #2: Instagram Reklamları
Sürekli değişen Instagram algoritmasıyla platformda iyi bir organik erişimi sürdürmek neredeyse imkansızdır. Instagram reklamlarının gücünden yararlanın ve işletmenizi/markanızı milyonlarca gözün önüne çıkarın. Data Reportal tarafından yapılan bir anket, Instagram’ın reklamlar aracılığıyla 1,44 milyar kişiye ulaşabildiğini ortaya koyuyor. Başarılı Instagram reklamları oluşturmak için şimdi teklif alın.
Trend #3: İşbirlikleri
Ekstra erişim elde etmenin bir diğer harika yolu da, daha yüksek etkileşime sahip hesaplarla ortak paylaşımlar yayınlamaktır.
Trend #4: Dans ve Meme Devrimi
Instagram’ın 2022 trend raporuna göre, Instagram’ın genç kullanıcılarının üçte biri “2022’de daha fazla dans mücadelesi görmek için istekli”. Bu trend hala devam ediyor. Ve memlerden bahsederken her zaman eğlencelidirler ve dikkat çekerler değil mi?
Instagram etkileşiminizi artırmak için bu blog yazılarımızı da okumak isteyebilirsiniz:
- Instagram Paylaşım Saatleri: 2024
- Instagram’da Etkileşimleriniz Azalıyor Mu? Bu Yöntemlerle Sorunu Çözün!
- Instagram’da Nasıl Başarılı Bir Marka Oluşturulur?
- Markalar İçin Instagram Biyografisi Örnekleri
- Instagram Erişimi Nedir? Erişim Oranı Nasıl Artırılır?
- Instagram’da Müşteri Deneyiminizi Geliştirmenin 4 Yolu
Yazının kaynağı: Demandsage