Uluslararası çapta ilk aktif sosyal medya ağı olması nedeni ile Facebook hemen hemen herkesin katılım gösterdiği bir medya ağı. Çok çeşitli uzun vadeli kullanıcıya ve kullanım şekline sahip olması onu – artık etkisi azalmış olsa da- diğer sosyal medya ağlarından hem içerik üretimi hem de kitle bazında daha geniş çaplı hale getiriyor.
Facebook İstatistiklerinden Nasıl Yararlanabiliriz?
Facebook’un son istatistiklere göre sadece aktif kullanıcı sayısı 2.23 milyar. Facebook’un whatsapp ile birleşmesi ve Messenger uygulamasının telefonların mesaj uygulamasına entegre olarak kullanılabilmesi 2.23 milyar kişiden %96 gibi ciddi bir oran ile akıllı telefonlarda daha aktif kullanıldığını gösteriyor.
Facebook yalnızca kişisel kullanıma hitap etmiyor elbette. 80 milyon gibi ciddi bir işletme ağına da sahip. Ancak itiraf etmek gerek ki kişisel hesaplarda 18-44 yaş arası 1 milyar 600 kullanıcısı olsa da Facebook genç nüfus üzerinde etkisini kaybederek yerini orta yaşlı ve yaşlı nüfusa bırakıyor. Yakın bir zamanda Facebook yönetimi bunu fark etmiş olacak ki Instagram hikaye özelliğini aldıktan sonra da Instagram ile yapılan bir ortalık ile genç nüfusu kendine çekmeye çalışıyor.
Bu istatistikler doğrultusunda elbette ki markaların öncelikli olarak hedef kitlesini bilerek o sosyal medya ağına yönelmesi gerekiyor. Ürünün kullanıcılarını keşfeden markalar aşağıda yer alan istatistikler bazında içerik üreterek iyi bir pazarlama stratejisi üretebilirler.
2019 Facebook İstatstikleri
- 1: Facebook 31 Mart 2019 itibariyle, geçen yıla göre %8 artışla 2.38 milyardan fazla aktif kullanıcıya sahiptir.
- 2: Günlük ortalama 1.56 milyar insan Facebook’ta günlük oturum açmakta ve Mart 2019 için günlük aktif kullanıcılar olarak kabul edilmektedir.
- 3: Ortalama olarak, Beğen ve Paylaş Düğmeleri günlük yaklaşık 10 milyon web sitesinde izleniyor.
- 4: Avrupa’da, 307 milyondan fazla insan Facebook’ta.
- 5: 25 ila 34 yaş, Facebook kullanıcıların % 29,7’sini oluşturuyor. Reklam verenlerin dikkate alaması gereken yaş grubudur.
- 6: Her saniye beş yeni profil oluşturuluyor.
- 7: Facebook kadın kullanıcıların %76’sı; erkeklerin %6767’si aktif kullanıcıdır.
- 8: En yüksek trafik hafta içi 1 ila 3 arasında gerçekleşir. (Kaynak: Bit.ly blogu) Başka bir istatisitkte, saat 19: 00’daki bir Facebook gönderisi, saat 20: 00’de yayınlanan ortalamadan daha fazla tıklamaya neden olur (Kaynak: Forbes). Yoğun kullanım sürelerinde daha fazla tüketiciye ulaşma ve sitenize daha fazla trafik çekme potansiyeline sahip olursunuz, ancak insanların akşamları daha fazla meşgul olmaları daha muhtemel olabilir. Bu istatistik, sosyal iletişim programlamasını planlarken bir faktör olabilir. (Ayrıca, Facebook’un global bir izleyici kitlesi olduğunu da göz önünde bulundurun, bu nedenle anahtar pazarınızın saat dilimini planlamak isteyebilirsiniz.)
- 9: Perşembe ve Cuma günleri, katılım% 18 daha yüksektir. (Kaynak: Bit.ly blog)
- 10: 83 milyon sahte profil var. (Kaynak: CNN) Reklam çalışmalarınızda daima düşünceli ve stratejik kalın. Ayrıca, sahte olsun olmasın, bunlar hala potansiyel tüketicilerdir.
- 11: Günde ortalama 300 milyon fotoğraf yüklemesi yapılıyor.
- 12: Facebook ziyareti başına harcanan ortalama süre 20 dakikadır.
- 13: Facebook’ta her 60 saniyede bir: 510.000 yorum gönderilir, 293.000 durum güncellenir ve 136.000 fotoğraf yüklenir. (Kaynak: The Socila Skinny)
- 14: 18-24 yaş grubundakilerin% 50’si uyandığında Facebook’a giriyor.
- 15: Amerika’da web tarayıcısı üzerinden açılan her 5 sayfadan biri Facebook’tur.
- 16: Dijital pazarlama uzmanlarının % 42’si Facebook’un işleri için kritik ya da önemli olduğunu belirtiyor.