Markanızın dijital pazarlama yatırım getirisi sizi memnun ediyor mu? Ya da Yatırım getirisini doğru ölçümleyebiliyor musunuz? Markaların dijital pazarlama yatırımları arttıkça, müşterilerin kendi özel ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş dijital etkileşimlerden beklentileri de artıyor. Bu beklentileri karşılamak için pazarlama yöneticilerinin %98’i , sosyal medya pazarlama ve dijital ticaret alanındaki kilit teknoloji yatırımları da dahil olmak üzere hemen hemen tüm geleneksel ve dijital pazarlama çalışmalarını birleştiriyor.
Fakat unutulmamalıdır ki, gelir elde etmek her iş için ana odak noktası olmaya devam ediyor. Dijital pazarlama faaliyetlerinin etkisini değerlendirmek isteyen tüm kuruluşlar için de en önemli ölçümlerin başında yatırım getirisi (YG) geliyor. Return on Investment (ROI) yaptığınız yatırımın size geri dönüşünü gösteren bir veridir. Basit anlatımla ROI bir yatırımın size ne kadar getiri sağladığını yani verimliliğini gösterir.
Yatırım Getirisi teorisi basit olsa da, ölçmek – ve nasıl büyüyeceğini bilmek – tamamen farklı bir meydan okuma ortaya çıkarır. Bu blog yazısında, dijital pazarlama yatırım getirisi artışı için bazı önemli yöntemlerden bahsediyor olacağız.
Verinin Değerini Bilin
Topladığınız verilerin değerini anlamak, analiz ve planlama için nasıl kullanılacağını bulmak için bir temeldir. Bununla birlikte, birçok marka dijital pazarlamada analitik kullanımından yararlanmaktadır. Forbes tarafından yapılan araştırmalara göre , pazarlamacıların yalnızca yarısı, pazarlama mesajlarını ve tekliflerini kişiselleştirmek için düzenli olarak veri odaklı pazarlama uygulamaktadır; markaların sadece% 39’u, müşteri verilerine dayanarak harekete geçmenin sağladığı iş avantajlarını elde etmektedir.
Bunlar, bir dakika içinde üretilen verilerin hacmini göz önünde bulundurarak ayıklanan istatistiklerdir ve bireyselleştirilmiş pazarlamanın aynı araştırmada belirlenen yöneticilerin% 92’si için bir öncelik olduğunu söylemesine ters düşmektedir.
Öyleyse asıl soru, kişiselleştirilmiş pazarlama arzusunu, doğru verileri toplama, ticari faydalar için analiz etme ve daha iyi bir yatırım getirisi elde etmedeki etkinliği ölçme ihtiyacı ile nasıl uzlaştırıyoruz? olmalıdır.
Kişiselleştirilmiş Pazarlama Odaklı Bir Kuruluş Olun
Günümüzün dijital teknolojilerinin, pazarlamacılara müşteri verilerini her zamankinden daha detaylı bir şekilde keşfetme imkanı sağladığı bir sır değil – yalnızca potansiyel müşteriler için değil, devam eden müşteri katılımı için de… Bu nedenle satışın tüm aşamalarında veriyi iyi analiz edip, satışın tüm aşamalarına dahil edebilmeli ve kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarına ağırlık vermelisiniz.
Yatırım Getirisi Hedefleri Oluşturun
Bir iş hedefi oluştururken, hedefin Spesifik, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, Uygun ve Zamana bağlı olduğundan emin olmalısınız.
Bir YG hedefi belirlemek bazen zor olabilir. Genel olarak, iyi bir pazarlama YG’si 5: 1’dir; bu, harcanan her 1 TL için için satışlarda 5 TL anlamına gelir. Çoğu sektörde 5: 1’den daha fazla olan oranın güçlü olduğu düşünülmekte ve 10: 1 olağanüstü yüksek olmaktadır. 10: 1’den daha yüksek bir oran elde etmek mümkündür ancak nadiren beklenmektedir.
Unutmayın, hedef oranınız sektörünüz, maliyet yapınız ve diğer değişkenler dahil olmak üzere birçok faktöre bağlıdır. Bu nedenle gerçekçi olmayan beklentiler belirlememelisiniz.
Aşırı Değerli (veya Değer Düşük) Metriklere Dikkat Edin
Bazı metrikler, özellikle de sosyal ağlar söz konusu olduğunda ölçümlemesi ya da analiz etmesi zor olabilir. Örneğin Facebook’ta ‘beğenileri’ ve ‘paylaşımları’ ölçmek kolay olsa da, bu oranlar gelirleri doğrudan etkilememektedir.
Ancak beğeniler, paylaşımlar ve yorumlar vb’de markanızın Google’daki ve diğer arama motorlarındaki sırasını artırabilir ve daha fazla kullanıcının sitenizi bulmasına neden olabilir. Bu nedenle tüm verileri değerlendirirken onların etki ettiği metrikleri doğru tespit etmeli ve bu şekilde analiz etmelisiniz.
Fırsatları Belirlemek ve Elde Etmek İçin Segmentlere Ayırın
Fırsatları tanımak ve bunlara göre hareket etmek çok önemlidir. Her yıl 100 milyon çevrimiçi ziyaretçiye sahip olan ve 34.000’den fazla özellikten yararlanan Kraft, reklam satın alırken kılavuz olarak kullanmak üzere 800’den fazla tüketici pazarlama segmenti belirlemiştir. Getiriler sadece satışlarda değil, aynı zamanda tıklama oranlarında, etkileşim oranlarında ve arama davranışlarında da bulunmaktaydı ve bu şaşırtıcıydı.
Tahmini Modellemeyi Kullanın
Tahmini modelleme , yatırım getirisini ölçmek ve artırmak için önemli bir araçtır. Tahmini modelleme sayesinde bir pazarlama kampanyası başlatmadan önce web sitesi ve sosyal verilerini kullanarak oluşacak öngörüler ile uygun pazarlama faaliyetlerini belirleyebilirsiniz.
Pazarlama Otomasyonu Ekleyin
Dijital kanallar çoğaldıkça ve veriler gittikçe daha fazla güvensiz hale geldikçe, pazarlama yöneticileri bütçelerini genişletmek için pazarlama otomasyon araçlarına giderek daha fazla bakıyorlar. 2019 yılına kadar 5.5 milyar dolarlık öngörülen bir piyasaya sahip olan bu araçlar, pazarlama ekiplerinin her bir doları akıllıca kullanmalarını sağlayarak yatırım getirisini artırabilirler.
Deneme ve Ayarlama Yapın
Tüm pazarlama faaliyetlerinde olduğu gibi, neyin etkili olduğunu ve ne zaman değişiklik yapılması gerektiğini belirlemek için sürekli ölçümler yapmak önemlidir. Son pazarlama kampanyasından sonra gelir arttı mı, yoksa durağan mı kaldı? Kampanyada başka hangi faktörler olabilirdi? En son tanıtımın ardından benzersiz web sitesi ziyaretçileri, nitelikli potansiyel müşteriler veya diğer önemli veri noktaları elde edildi mi? Tüm bu faktörler kampanyaların başarısında ve sonuç olarak yatırım getirisinde büyük rol oynamaktadır.
Sonuç olarak, verileri yorumlamak ve eğilimleri izlemek için analitiği kullanarak markanız fırsatları açabilir, engelleri kaldırabilir ve olumlu bir dikkat çekebilir. Bilgi biriktirildiği için, kullanıcıların ilgisini çeken ve heyecanlandıran, müşterileri çeken ve elde tutan ve pazarlama YG’sini hızlandıran dijital pazarlama stratejileri geliştirilebilir.
Yazının Orjinali:
https://digitalmarketinginstitute.com/blog/26-10-16-how-to-boost-your-organizations-digital-marketing-roi