Video pazarlama, günümüzde markaların en önemli stratejilerinden biri haline geldi. Tüketiciler artık sadece metin ve resimlerle yetinmiyor, ürün ve hizmetler hakkında daha fazla bilgi edinmek için videoyu tercih ediyorlar. Bu nedenle markalar, tüketicilerin bu taleplerine cevap vermek için içerik çalışmalarında daha fazla video kullanıyorlar. Bu blog yazımızda sizler için 2023 için 84’ten fazla heyecan verici video pazarlama istatistiğini derledik.
Bu istatistikler sizi hem şaşırtacak hem de motive edecek. Hemen keşfetmeye başlayalım!
Popüler Video Pazarlama İstatistikleri
- Her gün 3,1 milyar insan internette video izliyor.
- Pazarlamacıların %86’sı videoyu bir pazarlama aracı olarak kullanıyor.
- Pazarlamacıların %73’ü canlı yayın videoları kullanıyor.
- İşletmelerin %54’ü açılış sayfalarında video kullanıyor.
- Ürün Demoları, işletmelerin önde gelen B2B video reklam türüdür.
- Influencer pazarlama pazarı dünya çapında 13,8 milyar değerinde.
- Tüketicilerin %54’üne göre, insanların desteklediği bir marka veya şirket daha fazla video içeriği sağlamalıdır.
- Dünya genelinde müşterilerin %64’ü, markanın sosyal videolarını inceledikten sonra alışveriş yapıyor.
- Pazarlamacıların %92’si artık videoların 2023 itibariyle pazarlama stratejilerinin çok önemli bir parçası olduğunu söylüyor.
- Video pazarlamacılarının %92’si olumlu bir yatırım getirisi kaydetti.
- Video pazarlamacılarının %86’sı videonun olası satış yaratmada başarılı olduğunu iddia ediyor.
Video Pazarlama Kullanım İstatistikleri
- 2023’te çevrimiçi videonun tüm web trafiğinin %82,5’ini oluşturması bekleniyor ve bu da onu internet üzerindeki en popüler içerik türü yapıyor.
- Pazarlamacıların %86’sı videoları içerik pazarlama aracı olarak kullanıyor.
- 2016’dan bu yana videoyu bir pazarlama stratejisi olarak benimseyen firmalarda %25’lik bir büyüme oldu.
- Pazarlamacıların %94’ü, videonun müşterilerin mal veya hizmetleriyle ilgili bilgilerini geliştirdiğini iddia ediyor.
Pazarlamacıların neden video pazarlamayı kullanıyor:
Video Pazarlamayı kullanma nedeni | pazarlamacıların oranı |
Trafiğin artmasına yardımcı olur | %87 |
Kalma Süresini artırmaya yardımcı olur | %82 |
Ürün veya hizmet anlayışını artırmaya yardımcı olur | %94 |
Potansiyel müşteriler oluşturmaya yardımcı olur | %86 |
Satışları doğrudan artırmaya yardımcı olur | %81 |
Destek çağrılarını azaltmaya yardımcı olur | %49 |
Marka bilinirliğini artırmaya yardımcı olur | %93 |
İyi yatırım getirisi oluşturmaya yardımcı olur | %87 |
- pazarlamacıların %23’ü videoyu pazarlama için kullanmıyor ve bunun nedeni olarak “zamansızlık” gösteriyor.
Pazarlamacıların Video’yu bir pazarlama aracı olarak kullanmamalarının nedenleri:
Video pazarlamayı kullanmama nedeni | Pazarlamacıların Oranı |
Zaman eksikliği | %23 |
Nereden başlayacağına dair bilgi eksikliği | %16 |
Video pazarlamaya ihtiyaç duymamak | %13 |
Çok pahalı | %10 |
Video Pazarlamanın Yatırım Getirisi Üzerine Belirsizlik | %7 |
Kilit karar vericileri video pazarlamayı uygulamaya ikna edememe | %5 |
- Daha önceki yıllarda video pazarlamayı kullanmayan pazarlamacıların %79’u 2023’te (önceki yıla göre %10 artış) videoyu bir pazarlama stratejisi olarak kullanmaya başlamayı planladıklarını söyledi.
- Pazarlamacıların %46’sı video pazarlamayı şirket içinde video oluşturma kolaylığı nedeniyle ilk kez 2021’de kullanmaya başladıklarını belirtti.
Covid-19 Pandemisinin Video Pazarlamaya Etkisi
- Pazarlamacıların %64’ü, covid 19 salgınının 2021 ve 2022 planlarını etkilediğini ve 2023’te de etkilemeye devam edeceğini düşünüyor.
- Tüketicilerin yaklaşık %80’i, pandemi başladıktan sonra daha fazla video içeriğiyle etkileşim kurdular.
- Video aramaları, diğer ilk sayfa sonuçlarından daha yüksek tıklama oranına (%41) sahiptir.
- Coronavirüs salgını sırasında, firmaların %66’sı önemli paydaşlarla iletişim kurmak için videoları kullandı.
- Bir videoda altyazı varsa, izleyicilerin %80’i videoyu tamamen izleme eğilimindedir.
- Kuruluşların %31’i çevrimiçi video yazılımına yaptıkları yatırımı artırmayı planlarken, diğer bir %31’i cari harcamalarını korumayı planlıyor.
- Müşterilerin %60’ından fazlası daha fazla YouTube kullanımı bekliyor.
2023’te Videolara Tüketici Bakış Açısı
2023’ün başlangıcında, çevrimiçi videolar dünya genelindeki internet kullanıcıları arasında %91,4’lük bir kitle erişimine sahip oldu. Ve video, mem içeriğinden ürün incelemelerine kadar en popüler içerik tüketim biçimlerinden biri haline geldi. Yapılan anketlere göre, yanıt veren internet kullanıcılarının %51’i müzik videolarını haftada en az bir kez çevrimiçi olarak izlediklerini söylediler. Bu en geniş kategori erişimine sahip video içerik türünün müzik videoları olduğunu gösteriyor.
İşte 2023’te tüketicilerin videolarla nasıl etkileşim kurduğunu gösteren istatistikler:
- Müzik videoları, 2023 yılı itibarıyla haftalık kullanım erişimi açısından dünya çapında en popüler içerik türüdür.
En Popüler video içerik türleri:
Video İçeriği | Yanıtlayanların Oranı |
Müzik videoları | %51 |
Komedi, Meme, Viral Videolar | %36,7 |
Öğreticiler ve Nasıl Yapılır Videoları | %30,6 |
Canlı Akış Videoları | %29,5 |
Eğitici Videolar | %28,9 |
Ürün İnceleme Videoları | %27,4 |
Oyun Videoları | %27,1 |
Spor Klibi ve Öne Çıkanlar Videoları | %26,3 |
Vlog’lar ve Etkileyici Videolar | %25,6 |
- Tüketicilerin %96’sı bir ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi edinmek için açıklayıcı bir video izliyor.
- Kullanıcıların %73’ü bir ürün veya hizmet hakkında bilgi edinmek istediklerinde kısa videolar izlemeyi tercih ettiklerini söyledi.
- Ankete katılanların %88’i, bir markanın videosunu görmenin onları bir mal veya hizmet satın alma konusunda etkilediğini iddia ediyor.
- Tüketicilerin %78’i, bir video izlemenin onları bir yazılım veya program satın alma veya indirme konusunda etkilediğini iddia ediyor.
- Çevrimiçi videolar, insanlar tarafından her hafta ortalama 19 saat izleniyor. (Bu, önceki dört yıla göre her hafta 8,5 saatlik şaşırtıcı bir artış ve bir önceki yıla göre her hafta 1 saatlik bir artış)
- Wyzowl’un 2023 anketi, insanların her gün ortalama 2,5 saatin üzerinde video içeriği izlediğini gösteriyor.
Video izlemek için kullanılan cihazlar
Bir video pazarlama stratejisi oluştururken, tüketicilerin video izlemek için kullandıkları cihazları bilmek son derece önemlidir. Örneğin, akıllı telefonlar, 2023 itibariyle çevrimiçi video akışı için kullanılan en popüler cihazlardır.
Tüketicilerin çevrimiçi video izlemek için en çok kullandığı cihazlar:
- Akıllı telefonlar
- PC ve Dizüstü Bilgisayarlar
- Tabletler
- Yayın Cihazları (Streaming Devices)
- Akıllı TV’ler
- Oyun konsolu
Video Pazarlama için En Popüler Kanallar
Video içeriğinizi dağıtmak için ne kadar çok video pazarlama platformu kullanırsanız o kadar iyidir. Ancak, videolarınızı hedef kitlenizle alakalı olmayan kanallarda yayınlarsanız, potansiyel alıcılarınız onları görmeyeceği için zamanınızı ve kaynaklarınızı boşa harcamış olursunuz. Bu nedenle çalışmanızı yapın, hedef kitlenizin hangi sosyal medya platformlarını tercih ettiğini belirleyin ve ardından o kanala özel ilgilerini çekecek videolar hazırlayın. İşte size video pazarlama için en popüler kanallar hakkında genel bir bakış sağlayacak bazı önemli istatistikler
- Wyzowl anketine göre, video pazarlamacılarının %88’i YouTube’u 2023 için video pazarlama stratejilerine entegre etmek isterken, %68’i LinkedIn’i dahil etmek istiyor.
2023’te pazarlamacılar hangi video pazarlama kanallarını tercih ediyor:
Video Pazarlama Kanalı | Pazarlamacıların Oranı |
Youtube | %88 |
LinkedIn Videosu | %68 |
Instagram Videosu | %68 |
facebook videosu | %65 |
Web Semineri | %46 |
tik tok | %33 |
Instagram TV | %30 |
Twitter Videosu | %29 |
Facebook Canlı | %26 |
Etkileşimli Video | %17 |
Sanal Gerçeklik (VR) | %14 |
360 Video | %10 |
Snapchat Videosu | %6 |
Video Pazarlama ve Sosyal Medya
TikTok ve Instagram gibi uygulamaların öne çıkmasıyla birlikte, video pazarlama stratejileri artık markaların sosyal medya faaliyetlerinde vazgeçilmez bir unsur haline geldi. Ancak, unutulmaması gereken Youtube ve Facebook gibi devler de hala güçlerini koruyor. İşte sosyal medya platformlarına göre 2023 yılı için video pazarlama istatistikleri:
Instagram Video Pazarlama İstatistikleri
-
-
- Instagram’ın 2023 itibarıyla 2 milyarın üzerinde Aylık Aktif Kullanıcısı vardır ve bunların tümü Reels özelliği ile etkileşime giriyor.
- Instagram pazarlama trendleri, platformda daha fazla reel içerik yayınlamanız gerektiğini ortaya koyuyor.
- Kullanıcıların %91’i haftalık olarak Instagram’da video izliyor .
- Sosyal medya kullanıcılarının %43’ü, ağdaki diğer video içeriği türlerinden daha fazla Instagram Hikayelerini izliyor
- İşletmelerin %73’ü bir Instagram Hikayesinden yeni müşteriler edindiğini bildiriyor.
- Yaklaşık 26 saniye uzunluğundaki Instagram videoları en çok yorumu alıyor.
- Kullanıcıların yarısı, bir markanın web sitesini Hikayeler’de gördükten sonra bir ürün veya hizmet satın almak için ziyaret ettiklerini söylüyor.
- 500 takipçiye kadar olan hesaplarda Instagram reel’in erişim oranı %892 iken, aynı hesaplardaki görsellerin erişim oranı sadece %77’dir.
(Kaynak)
-
TikTok Video Pazarlama İstatistikleri
- TikTok’un şu anda aylık 1,53 milyardan fazla aktif kullanıcısı var.
- İnsanlar TikTok’ta her gün 1 milyardan fazla video izliyor.
- TikTok’ta reklamverenler, en az 18 yaşında olan 885 milyon kişiye erişebilir.
- TikTok’ta bir dakikada 167 milyon saatlik video izleniyor.
- Eğlence, Tik Tok’ta en popüler kategoridir.
- Tik tok kullanıcılarının %57’sini kadınlar, %43’ünü ise erkekler oluşturuyor.
Facebook Video Pazarlama İstatistikleri
- Facebook’un 2023 itibariyle aylık 2,96’dan fazla aktif kullanıcısı var.
- Facebook kullanıcılarının %72’si aynı zamanda YouTube ve Instagram kullanıyor.
- Facebook, 35-44 yaş arası kişilerin en çok tercih ettiği sosyal medya platformudur.
- Facebook ayrıca 150 ülkede kullanılabilen Reels özelliğine sahiptir.
- Canlı video paylaşan kullanıcıların %42,6’sı ile Facebook’tadır.
- Facebook kullanıcılarının %56,6’sını erkekler, %43,4’ünü ise kadınlar oluşturuyor.
LinkedIn Video Pazarlama İstatistikleri
- Şu anda, dünya çapında 840 milyondan fazla LinkedIn kullanıcısı var.
- LinkedIn’in kullanıcı tabanının %59,1’i 25-34 yaş arasındaki kişilerden oluşuyor.
- LinkedIn’deki en başarılı reklam türü sponsorlu gönderilerdir
- LinkedIn, B2B pazarlama için en iyi platformdur.
- LinkedIn kullanıcılarının çoğu Asya Pasifik bölgesindendir.
- Geleneksel videolarla karşılaştırıldığında, LinkedIn Live yayınları şirketler için yedi kat daha fazlaetkileşim ve 24 kat daha fazla yorum üretiyor.
- LinkedIn kullanıcılarının bir video gönderisi paylaşma olasılığı 20 kat daha fazladır.
Youtube Video Pazarlama İstatistikleri
- Youtube’un şu anda 2,5 milyardan fazla aktif kullanıcısı var.
- YouTube, dünyanın en büyük video paylaşım ağı ve aynı zamanda en büyük ikinci sosyal medya platformudur.
- YouTube kullanıcılarının %53,9’unu erkekler oluştururken, kullanıcı tabanının yaklaşık %46,1’ini kadınlar oluşturuyor.
- YouTube kullanıcıları günde 1 milyar saat video izliyor.
- Ortalama bir YouTube kullanıcısı 25 ile 34 yaşları arasındadır.
- Hindistan, 467 milyon kullanıcıyla en fazla YouTube kullanıcısına sahiptir. İkinci sırada 247 milyon kişi ile Amerika Birleşik Devletleri geliyor.
- Youtube ayrıca youtube shorts olarak bilinen kısa biçimli videolar yayınlama seçeneğine de sahiptir. YouTube kısa videolarının maksimum süresi 60 saniyedir.
Kısa biçim Video İstatistikleri
İnsanların dikkat süresi son on yıl içinde büyük ölçüde azaldı. Bu kısmen alıştığımız teknolojik konfora bağlanabilir. TikTok, Instagram reels , Facebook reels, Youtube shorts vb. Pazarlamacılar, 2023’te ürünlerini tanıtmak için daha çok kısa biçimli videoları tercih etmeye başlıyor. İşte kısa video içerilerine dair bazı istatistikler:
- HubSpot’un 2023 pazarlama trendlerine ilişkin yeni bir analizine göre, kısa biçimli video, herhangi bir sosyal medya pazarlama taktiği arasında en büyük yatırım getirisini sağlıyor.
- Kullanıcıların yaklaşık %68’i bir dakikadan kısa bir kurumsal videoyu daha keyifli izlediklerini söylediler.
- Pazarlamacılara 2023’te ilk kez hangi trendlerden yararlanacakları sorulduğunda, %29’u kısa biçimli video içeriği olduğunu söyledi.
- Instagram ve TikTok, kısa biçimli video içeriği yayınlamak için en popüler iki platformdur.
- Kısa biçimli video, 2023’te harcamalarını artırmak isteyen reklamverenlerin %51’i tarafından kullanılıyor. %38’i ise aynı miktarda yatırım yapmaya devam etmeyi düşünüyor.
- Hubspot tarafından ankete katılan pazarlamacıların %47’sinden fazlasına göre, kısa biçimli videoların viral olma şansı en yüksek.
- TikTok pazarlamasını kullananların %66’sı etkileyicilerle işbirliği yapıyor.
- Pazarlamacıların %68’ine göre kısa biçimli videolar için en etkili içerik etkileşimli ve esprili içeriklerdir.
- Kısa biçimli videoların %59’u, uzunluklarının %40 ila 80’i boyunca izlenirken, %31’i, uzunluklarının %81’inden fazlası izleniyor.
Son söz:
Sonuç olarak, video pazarlama 2023’te hala en güçlü araçlardan biri olmaya devam ediyor. Videolar, sosyal medya ve arama motorlarında üst sıralarda yer alıyor ve daha fazla trafik, satış ve müşteri elde etmek için harika bir yol sunuyor. Etkili hikaye anlatımı için videolardan yararlanmanızı öneriyoruz.
Eğer pazarlama stratejinizde video pazarlamayı kullanmaya başlamadıysanız, Survivor Dijital Pazarlama Ajansı olarak size animasyon video hazırlama, video çekim, prodüksiyon ve diğer video pazarlama ihtiyaçlarınız için en uygun çözümleri sunmaktan mutluluk duyarız. Hemen teklif almak için bizimle iletişime geçin ve video pazarlama stratejinizi güçlendirin!
(Kaynakça)