Omnı-Channel (Çok Kanallı) Pazarlama

Home-1-Expert-Image

Günümüzün sürekli değişen ve gelişen teknolojisi ile beraber yeni sosyal mecraların ortaya çıktığı dijital dünyada, bir işletmenin fiziksel olmasından ziyade internet ortamında da var olup daha büyük kitlelere hitap etmesi için birçok kanalı senkronize bir şekilde kullanması gerekir.

İşletmenizin var olan müşterilerini korumak ve potansiyel müşterilerinizi arttırmak istiyorsanız hedef kitlenize fiziksel mağazanız haricinde dijital ortam ile beraber tek, kesintisiz ayrıca senkronize bir şekilde alışveriş yapma imkanı sunmanız gerekir. Bunu “Omni-Channel Pazarlama” ile başarabilirsiniz.

Peki Omni-Channel Pazarlama Tam Olarak Nedir?

Omni-channel yani çok kanallı pazarlama, online ve offline olarak müşteri ve firma bağını oluşturup, tüm kanalların senkronize bir şekilde çalışmasını sağlayarak müşteriye kesintisiz bir alışveriş imkanı sunmaktır.

Omni-channel müşterinin önce bir kanaldan başlayıp, sonra karar vermek için diğer kanallara da baktığını varsayar. Kanallar arasında bu karmaşık işlemler yapılırken, müşteri bunu akıcı bir şekilde deneyimlemelidir. Yani omni-channel, çoklu kanalın doğru şekilde uygulanmasıdır.

Örneğin: Akıllı telefonunuzdan X bir markanın web sitesine girerek çanta çeşitlerine baktınız ama satın alma eylemini gerçekleştirmediniz. Sonraki süreçte firmanın uyguladığı yeniden pazarlama tekniği sayesinde baktığınız çanta veya çanta çeşitleri tekrar akıllı telefonunuzda gözüktü. Bir satın alma eylemi gerçekleştirmek için telefonunuzu ya da dizüstü bilgisayarınızı kullanarak tekrar firmanın web sitesini ziyaret ettiniz ve satın alma işlemini gerçekleştirdiniz. Bu siparişi verirken tamamen dijital ortamdan faydalandınız ancak ürünün teslimi ile ilgili bir sorun olduğunda mobil cihazınızdan müşteri hizmetleri ile iletişime geçtiniz ve sonrasında firma size e-mail üzerinden dönüş sağladı. Hatta diyelim ki çantayı teslim aldınız ama bir üretim veya kullanım hatasından dolayı fiziksel mağazaya giderek ürünün değişim ya da iadesini yaptınız. Bu süreç içerisinde fark etmeden pek çok kanalı entegre bir şekilde kullandınız.

Omni-Channel Pazarlamanın Amacı

Omni-Channel tek bir pazarlama stratejisi üzerinden, birçok kanalda işlem yapan müşteriler için en iyi deneyimi sağlamayı amaçlar.

Ayrıca satın alma eylemi sırasında veya sonrasında tüm pazarlama kanallarının entegre bir şekilde kullanılmasını sağlayarak müşteriye kesintisiz bir deneyim sunmayı amaçlar. Çünkü birçok sektörde, rekabet anlamında sayısız firma bulunmaktadır. Müşteriye bu deneyimi tam anlamında sunamadığınız da tek bir tıkla farklı firmalara yönlenir. Eğer müşteriye problemsiz bir satın alma deneyimi sunarsanız hem satışlarınız hem de potansiyel müşterileriniz zamanla artış gösterir.

Peki Başarılı Bir Omni-Channel Pazarlama İçin Ne Yapmanız Gerekir ?

  • Önce Müşterilerinizi Tanıyın ve Kendinizi Onların Yerine Koyun.

Başarılı bir pazarlama stratejisi oluşturmak için öncelikle kitlenizi tanımanız gerekir. Size hangi kanallardan ne kadar sürede ulaştıkları veya taleplerine ne kadar sürede cevap verildiği bütünü oluşturan önemli bir faktördür.

Kendinizi onların yerine koyun ve kanalları kullanırken yaşadıkları deneyimi gözden geçirin. Böylece nerede nasıl bir eksiğinizin olduğunu bilir ve sorunu başlamadan çözmüş olursunuz.

Ayrıca müşterilerinizi tanımak, onlar için özel içerik üretip etkileşimi arttırmanızı sağlayacağı gibi belirli zamanlarda onlara özel kampanyalar veya indirimler sunarak satışı arttırmanızı sağlar.

  • Kanallarınızın Performansını Gözden Geçirin.

Kullanıcılara sunduğunuz web siteniz veya sosyal medya hesaplarınızın her zaman hızlı ve güncel olması gerekir.

Web sitenizin tüm cihazlar için uyumlu olması gerektiğini unutmayın. Çünkü bir kullanıcı sitenin yüklenmesi için 3 saniyeden fazla beklemez. Sitenizin bu durumda olması site ziyareti, müşteri ve satışın düşmesine sebep olur. Bu durum tıpkı, fiziksel mağazanızda elinde satın alacağı ürünlerle sırada bekleyen insanların kasanın bozulması veya yavaş ilerlemesinden dolayı satın alma işlemini gerçekleştirmemesi ile aynıdır.

Konuyla alakalı daha detaylı bilgi sahibi olmak isteyenler “Neden Mobil Uyumlu Bir Web Siteniz Olmalı?”  ve Responsive Web Tasarım Nedir? adlı blog yazılarımızı da okuyabilirler.

Ayrıca dijital platformdaki müşteri ilişkileriniz, anında yanıt verme veya e-ticaret sitenizdeki sepet hatırlatma gibi eylemler pazarlama stratejiniz açısından da önemlidir.

Her platform (web sitesi,instagram vb..) kendi içinde bir konsepte sahiptir ancak omni-channel pazarlama stratejisinde hepsi birbiriyle entegre olacağı için tek bir platformda başarılı olmanız ihtiyacınızı karşılamayacaktır. Bu sebepten tüm kanalların bir bütün halinde ve kesintisiz bir şekilde işlemesi gerekir.

  • Verilerinizi Gözden Geçirin ve Strateji Belirleyin.

Müşteri deneyimini daha kaliteli hale getirmek için verilerinizi kontrol edin ve kendi içinde sınıflandırarak strateji oluşturun.

Örneğin: sepette ürün bırakan ama hala satın alma işlemini gerçekleştirmeyen müşterileriniz için özel kampanyalar,indirimler veya içerik belirleyerek etkileşimi arttırın.

Omni-Channel’i Kullanarak Başarılı Olan Şirketler

Dünyanın en büyük eğlence ve medya şirketlerinden olan Disney, mobil uyumlu web sitesi ile seyahat planlama deneyimi hatta otel odası anahtarı hizmeti bile sunuyor.

Kullanıcıların çoğunun başarılı bulduğu çok kanallı deneyimlerden biri olan Starbucks ödüller uygulaması, herhangi bir satın alma işlemi gerçekleştirdiğinizde istediğiniz zaman kullanabileceğiniz ücretsiz bir ödül kartı elde etmenizi sağlıyor. Ayrıca Adidas, Nike ve birçok banka tarafından da kullanılan bir strateji olan omni-channel’ın doğru bir şekilde uygulandığında ne kadar etkili olduğunu da bu şekilde görmüş oluyoruz.

İşletmeniz için Omni-channel pazarlama stratejisi oluşturmak ister misiniz? Bizimle iletişime geçin.

 

Kaynak:

https://www.thinkwithgoogle.com/intl/tr-tr/reklam-kanallari/omnichannel/

https://www.mediaclick.com.tr/blog/omni-channel-pazarlama-multi-channel-pazarlama-arasindaki-fark-nedir