Dijital dünyada var olsanız bile yeniliklere ayak uydurmanız gerekiyor. İşinizi büyütmek ve hedef kitlenizi de genişletmek için sosyal medya olmazsa olmazlar arasında yer alıyor.
Dünyada 3.2 Milyon insan sosyal medya kullanıyor ve bu sayı küresel nüfusun %42’sinden fazlasını temsil ediyor. Bu rakamın gün geçtikçe büyüyeceğini de baz alırsak sosyal medyanın işiniz üzerindeki etkisi göz ardı edilemeyecek bir yapıya sahip oluyor.
Küçük bir işletmeye sahipseniz ya da daha az maliyetle bir girişiminiz varsa sosyal medya pazarlama taktiklerinden en iyi şekilde yararlanmak istersiniz.
Peki Az Maliyet İle Başarılı Olabileceğiniz Sosyal Medya Taktikleri Nelerdir?
-
Kaliteli İçerik Kullanın
Çevrimiçi pazarlamada içerik oldukça önemli bir yere sahip. Çünkü içerik, sağlıklı ve etkili bir çevrimiçi pazarlamanın yapı taşını oluşturuyor. Aynı şey sosyal medya pazarlaması içinde geçerliliğini koruyor.
İçerik Konusunda Neler Yapılabilir?
Öncelikle web sitenizde kaliteli içeriklerin olduğundan emin olun. Web sitenizde, blog sayfanızda bulunan kaliteli içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak etkileşimi artırabilirsiniz. Bu sayede web sitenize trafik çekerek kaç kişinin içeriğinizi gördüğünü kontrol edip strateji belirleyebilirsiniz.
Oluşturacağınız ya da yeniden planlayacağınız strateji sayesinde satışları artırabilir veya bu satışları daha değerli, etkili hale getirebilirsiniz.
İçerik seçiminde dikkat etmeniz gereken ipuçları;
- Sektörünüzde uzman görüşünüzü bildirebileceğiniz ipuçları oluşturun.
- İpuçlarını kullanarak strateji oluşturabilir ve hizmet/ürün alanınızla ilgili uygulamalarınızı paylaşabilirsiniz.
- İpuçlarınızdan yola çıkarak yeni içerikler oluşturabilirsiniz.
-
Doğru Görsel ya da Video Kullanın
Az maliyet ile etkili olabilecek bir diğer sosyal medya taktiği ise doğru görsel ve video kullanımıdır.
Blog yazılarınız, ürün veya hizmetiniz ile alakalı, kullanıcıların ilgisini çekebilecek tarzda görsel veya video kullanımı sosyal medyada bir adım öne çıkıp fark edilmenizi sağlayabilir.
Markanızın nasıl başladığına ve nasıl büyüdüğüne dair paylaşımlarda bulunmanız kullanıcılara daha samimi gelecektir. Yola nasıl başladığınız ile ilgili paylaşımlar yapmak size artı sağlar.
İstatistiklere göre, özellikle videolar kullanıcıların daha fazla ilgisini çekiyor ve daha fazla etkileşim alıyor. Çünkü videolar görüntülenme, tıklama ve daha fazlası açısından 9 kat daha iyi performans gösteriyor.
-
Doğru Sosyal Medya Platformuna Odaklanın
İstatistiklere bakıldığında dünyada aktif bir şekilde sosyal medya kullananların oranı %48’dir. Bu rakam 3.7 milyondan fazla kişiye tekabül ediyor. Dolayısıyla doğru platformda kaliteli içeriklerle yer almanız işletmeniz adına olumlu sonuçlar doğurarak size geri dönüş sağlar.
Günümüzde tüketicilerin %60’ı alışveriş kararlarını sosyal medya platformları üzerinden veriyor ve Facebook bu rakamın %44’ünü temsil ediyor.
Facebook gibi bir platformu az maliyet ile kullanmak istiyorsanız 2 yöntem bulunuyor.
- Organik veya ücretsiz reklam yöntemi
- Ücretli reklam yöntemi
Ancak bütçe açısından az maliyetli olmasını isterseniz organik reklamlara başvurabilirsiniz.
Facebook reklam kampanyaları ile hedef kitlelerinizi belirleyip etkileşim sağlayabilirsiniz.
Instagram ’da sponsorlu reklamlar vererek de kitlenize ulaşabilirsiniz.
Ama dikkat edilmesi gereken nokta şudur ki; doğru platformda olmanız ve kullanıcıların, markanızı takip eden kişilerin istediklerini vererek hareket etmeniz markanız adına her zaman daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olur.
-
Kişiselleştirilmiş Mesajlar Gönderin
Birçok insan kişiselleştirilmiş mesaj almayı sever ve bir işletme sahibiyseniz bu tekniği kullanmanız gerekir.
Kitlenize kişiselleştirilmiş mesaj göndererek onlarla anında bağlantı kurmanız sizi rakiplerinizden ayırır.
Hedef kitlenizin yaşını, cinsiyetini veya doğum tarihi bilgilerini kullanarak segmentlere ayırabileceğiniz bir liste ile onlara ulaşımı kolay hale getirin.
Kişiselleştirilmiş içerik ile aşılanmış reklamlar oluşturun. Bunları organik olarak ya da sosyal medyada ki farklı reklam seçenekleriyle de yapmanız mümkündür 🙂
-
Canlı Yayın Yapın
Facebook, YouTube, Instagram ve diğer birçok kanalda canlı yayın yaparak az maliyet ile kitlenize ulaşıp anında onlardan da geri bildirim alabilirsiniz.
Kitlenize sizinle gerçek zamanlı etkileşim kurma fırsatı verdiğinizde markanız hakkında daha fazla detay vermiş olursunuz ve bu kullanıcılara cazip gelir.
Canlı yayın yöntemi ile kişiliğinizi ve işletmenizi tanıma fırsatını kitlenize sunmuş olursunuz. Bu sayede güvenilirlik oranı artar ve satın alma durumunda sizi tercih etmeleri daha yüksek olur.
-
Eski Gönderilerinizi Yeniden Kullanın
Herkes eski içeriklerinizi göremeyebilir. Bu sebepten eski blog yazılarınızı tekrar yayınlamanız size artı sağlayacaktır.
Sosyal medya pazarlamasında kullanacağınız eski içerikler ve blog yazıları ile onları yeni bir kitlenin keşfetmesini sağlayabilirsiniz.
-
İnfografikler Oluşturun
Eski içerikler tek düze halinde sıkıcı olabilir. İnfografik ile eski içeriklerinizi eğlenceli ve etkileyici hale getirebilirsiniz.
İnfografik sayesinden hedef kitlenize istediğiniz mesajı verirken, görsellerle de markanıza çekebilirsiniz.
-
İnsanları Yorum Yapmaya Teşvik Edin
Kitlenize yorum yapmaya teşvik edecek içerikler sunduğunuzda etkileşime geçeceklerdir. Yapacağınız yarışmalar, paylaşacağınız farklı içerikler ile yorum alarak farklı kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.
Özellikle satın alma sürecinde farklı kişilerin yorumlarına dayanarak hareket eden kitleler mevcuttur.
Olumlu yorumlar ile sektörünüzde popüler olabilirsiniz.
-
Influencer İle Çalışabilirsiniz
Influencer pazarlama yöntemi, e-ticaret sektöründekiler için oldukça popüler hale gelerek iyi pazarlama yöntemleri arasında yer almaktadır. (Influencer pazarlama hakkında daha fazla bilgi için; Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Teknolojik Hali, İnfluencer! blog yazımıza göz atabilirsiniz. 🙂 )
Influencer ’lar genelde sosyal medyada birçok insan tarafından tanınan ve takip edilen kişiler oldukları için sadık bir takipçi kitlesine ve büyük bir etkiye sahiptirler. Ancak ürün ya da hizmetinizi gerçek anlamda ve kaliteli bir şekilde tanıtacağınızı düşündüğünüz Influencer’lar ile anlaşmanız size katkı sağlar.
Bir Influencer markanızı, ürününüzü tanıtıyor ve ne kadar beğendiğini söylüyor ise o kişinin takipçileri markanıza dönüş yapacaktır.
-
E-posta Pazarlamasını Kullanın
E-posta pazarlaması az maliyet ile sosyal medya taktikleri içerisinde yer alacak kadar hala geçerli bir kavramdır.
Mevcut veya potansiyel kitlenizin e-posta adreslerini bir liste haline getirerek onlara bültenler gönderin ve sizi hangi mecralardan takip edebileceklerine dair bilgiler verin. Ama elinizde bulunan liste sizin sektörünüze hitap eden, ürün veya hizmetiniz ile ilgilenen kişilere ait olmalıdır.
Sonuç olarak;
Etkili bir sosyal medya pazarlaması için büyük bütçelere ayırmanıza gerek yok. Başarılı bir kampanya için gerekli olan şey, iyi çalışan ve az maliyetli yöntemleri bilerek hareket etmektir.
Markanız için sosyal medya pazarlamasını denemek istiyorsanız, markanızı sosyal medyada büyütmek istiyorsanız şimdi bizimle iletişime geçin.