Tüm dünyanın dijital verilerini içeren “We Are Social 2020” raporu açıklandı. Dijital dünyayı, sosyal medyayı tekrar yorumlamamızı ve değişiklikleri gözden geçirerek belki de yeni stratejiler belirlememize imkan veren bu raporda neler yer alıyor gelin birlikte göz atalım. 🙂
Genel İstatistiklere Baktığımızda;
7.75 Milyarlık dünya nüfusunun %59’u yani 4.54 Milyarı internet kullanıcısı bulunmaktadır. Ocak 2019 istatistikleri ile karşılaştırdığımızda internet kullanıcı sayısında 298 milyonluk bir artış yaşanmış.
2020 Global Sosyal Medya Kullanımı
Nüfusun %49’u yani 3.80 Milyar kişi aktif bir şekilde sosyal medya kullanıcısı ve Ocak 2019’a göre aktif sosyal medya kullanıcı sayısında 321 milyonluk artış var.
2020 Global Mobil Cihaz kullanımı
5.19 Milyar mobil cihaz kullanıcısı mevcut ve bu rakam son 1 yıl içerisinde 124 Milyonluk bir artış göstermiştir.
İnternette Ne Kadar Zaman Harcıyoruz?
Dünya genelinde günde 6 saat 43 dakika internette zaman harcıyoruz. Türkiye’de ise bu rakam 7 saat 29 dakika.
4.18 milyonluk bir nüfus mobil cihazları üzerinden interneti kullanıyor. Ama mobil cihazlar üzerinden internete ayırdığımız vakit 3 saat 22 dakika ve Türkiye totalde 4 saatlik bir rakamla bu ortalamanın üstünde seyrediyor.
2 saat 24 dakika gibi bir süreyi sosyal medya hesaplarımızda harcarken 3 saat 18 dakikalık bir dilimi televizyon izleyerek geçiriyoruz.
En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları
En çok kullanılan sosyal medya platformlarının başında tabiki de hala Facebook var.
Facebook’u, YouTube ve Whatsapp izliyor. Ama tabloda dikkat çeken bir uygulama varsa o da TikTok.
TikTok’un Snapchat, Twitter gibi önemli mecraları geride bırakarak yükselişe geçtiğini görüyoruz.
Dünya genelinde kişi başına düşen sosyal medya hesabı 8.6 iken bu rakam Türkiye’de 9.1 olarak öne çıkıyor.Ayrıca Türkiye’de insanların %44’ü iş amacıyla sosyal medya kullanıyor.
Snapchat, Twitter, LinkedIn ve Facebook’un Türkiye’de ki yerine bakacak olursak;
- Türkiye’de Facebook reklamlarının erişimi %56 ile ortalamanın üstünde seyrediyor. Dünya genelinde ise bu rakam %32 olarak seyrediyor.
- Facebook sayfalarında ortalama etkileşim Dünyada %34 ama Türkiye’de %29 olarak yer alıyor.
- Türkiye Instagram erişiminde %57 ile sırada yer alıyor. Genel istatistiklere baktığımızda bu %15 olarak seyrediyor.
- LinkedIn ise Türkiye’de 8 milyon 400 bin erişim hacmi ile ilk 15’te yer alıyor.
- Twitter’ın ise reklam erişim oranı dünya genelinde %6 iken bu rakam Türkiye’de %18 olarak seyrediyor.
- Snapchat Türkiye’de önemli bir kitleye sahip ve büyümeye de devam ediyor. Snapchat reklam erişiminde yüksek potansiyele sahip ülkeler arasında Türkiye 11. Sırada yer alıyor
En Çok Hangi Web Sitelerini Ziyaret Ediyoruz?
İlk sırada tabiki de Google, YouTube gibi siteler bulunuyor ama 3. Sıraya baktığımızda Tmall’u yani Çin’in e-ticaret sitesini görüyoruz.
Aslında bu durum Çin’in kendi içinde oluşturduğu sitelerin veya sosyal ağlarında başarıyı yakaladığını gösteriyor.
En Çok Kullanılan/İndirilen Uygulamalar
En çok kullanılan uygulamaların başında Whatsapp var ancak tabloya bir göz attığımızda TikTok’un 6.sırada yer aldığını görüyoruz.
TikTok’un toplamda 800 milyonluk bir üyesi var. Bu rakamın 500 milyonunu Çin oluşturuyor.
Sesli Arama
Sesli arama dünya genelinde %43 oranında kullanıyor. Ancak istatistiklere baktığımızda Türkiye’de sesli arama kullanım aramı %45 ile genelin biraz üzerinden seyrediyor.
Sesli arama kullanımında Türkiye ilk 10 ülke arasında yer alıyor.
Dünya ve Türkiye bazında 2020 raporunda temel noktalara değindik ancak siz raporu detaylı incelemek isterseniz buradan ulaşabilirsiniz 🙂
Çok başarili.Teşekkürler.