Sosyal Medya Grafikleri Hazırlarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

sosyal medya grafikleri

Sosyal medya grafikleri hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz? Peki sosyal medyada grafikler hayatımıza nasıl dahil oldu? İnternetteki ilk web site ile 1991 yılında Tim Berners-Lee sayesinde Cern’de tanıştık. Cern araştırma merkezinde çalışan bu site ilk world wide web sitesi olma özelliğini taşıyan bu sitenin özelliği tamamen düz yazıdan var olması. Siteyi günümüzde halen bu linkten ziyaret edebilirsiniz.

Ardından 2004’te kurulan Facebook’un zamanla kitlelere yayılması ve hayatımıza girmesiyle sosyal medya kavramı hayatımıza girdi. Yayınlandığı dönemde çok ses getiren Facebook 2012’de dünyanın en büyük sosyal ağı oldu ve kullanıcılarının yarısı her gün bu ağı kullandı. Günümüzde halen dünya çapında en çok kullanıcı sayısına sahip olan sosyal medya platformu olma özelliğini elinde tutuyor. Gelişen altyapılar sayesinde internet hızı günden güne artınca insanlar internette sadece düzyazı değil aynı zamanda görsel ve video da kullanmaya başladı. İnternet kullanıcı sayısı milyonlara ulaştı. Grafikler ile büyük bir gelişim gösteren internet markaların dikkatini çekti. Markalar sosyal medyanın gücünü fark edince billboard, televizyon, gazete reklamlarını internete taşıdılar.

Önceleri sadece büyük markaların gazete ve televizyonlara reklam verdiği dönem de böylece zamanla değişti. Küçük işletmelerin de istediğinde reklam verebileceği, geniş kitlelere markasını duyurabileceği internet, en büyük reklam ağı oldu. Örneğin; önceden sadece Karaca gibi büyük markalar gazeteye ilan verebiliyor ve buna rağmen sadece belirli bir kitleye ulaşabiliyor iken günümüzde butik bir marka internete reklam vererek milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşabiliyor. Bununla birlikte hayatımıza reklam körlüğü dediğimiz kişinin bilinçli veyahut farkında olmadan web reklamlarını, afişleri ya da ilanları görmezden gelme durumu ortaya çıktı. İnsanlar sürekli benzer reklamları görmekten sıkıldı ve görmezden gelmeye başladı.

Peki Reklam Körlüğü’nün Önüne Nasıl Geçilir?

Biz de bu içerikte reklam körlüğünün önüne geçmek için dikkat edilmesi gereken birkaç nokta hakkında bilgi vereceğiz 🙂 Web sayfanızda kullandığınız fonttan tutun, gönderilerinizi yayınladığınız saate kadar birçok etken kullanıcılar gözünde sizi daha görünür yapacaktır.

Bir markadan alışveriş yaparken günümüzde öncelikle internetten inceleme yapıyor fiyatlarına bakıyoruz. Beğendiğimiz markaları sosyal medya üzerinden takip ediyoruz. Kullandığınız grafikler ya da sosyal medyadaki aktifliğiniz müşterilerin sizi tercih etmesi bakımından önemli etkenlerdir. Hesabınızda sadece özel günlerde paylaşım yapmak sizi müşteri gözünde ilgisiz ve sorumsuz bir marka gibi gözükmenize sebep olabilir.

Grafiklerin dijital dünyada en büyük değişimi 2010’da Instagram’ın hayatımıza dahil olması ile başladı. Hızla kullanıcı sayısı milyonları bulan ve ilk zamanlarda iPhone için tasarlanan Instagram, daha geniş kitlelere ulaşmak için Android telefonlarda da kullanılmaya başlandı. Büyümesiyle dikkat çektiği dönem olan 2012’de ise Facebook tarafından 1 Milyar dolara satın alındı ve tüm dünyada en çok kullanılan uygulamalardan biri olmayı başardı. Şüphesiz ki düz yazının devrini kapatarak grafiğin hayatımızda yer edinmesinin en büyük kaynağı oldu.

Facebook, Twitter, LinkedIn gibi birçok sosyal platform günümüzde grafik desteği sağlıyor. Hatta grafik içerikli paylaşımların, düz yazı paylaşımlardan daha çok etkileşim aldığını bile söyleyebiliriz. Bunun sebebi grafiğin düz yazıya oranla insanlar tarafından daha çok dikkat edilmesidir.

Kullandığınız grafiğin içeriğinizle alakalı olması içeriğinizin etkileşim sayısını 3 kata çıkarabiliyor.

Sosyal medyada grafik kullanımı istatistikleri
Kaynak: blog.hootsuite.com

1.) Her mecranın kendine has desteklediği grafik boyutları var. Örneğin; Instagram 1080x1080px grafikleri desteklerken Twitter ve LinkedIn gibi mecralar da 1200×628 boyutundaki grafikleri destekler. Facebook ise Instagram ile aynı anda paylaşım yapılabilirlik sağlayarak 1080x1080px desteklerken link paylaşımlarında yatay boyuttaki grafikleri desteklemektedir.

İçeriğinizde grafik kullanacaksanız dikkat etmeniz gereke birkaç nokta var ki bunlar önemli. Birçok site kullanıcılarına ücretsiz grafik desteği sağlıyor. Bunlardan bazıları;

  • Shutterstock, Freepik, Canva, Unsplash, Pexels, Pixabay gibi siteler.

Peki bu sitelerdeki stok grafikleri kullanmak ne kadar doğru?

2.) Stok görselleri kullanmanız işiniz için kolaylık sağlar fakat çok rağbet gören ve her yerde karşınıza çıkan görselleri tercih etmemek markanız için daha iyi olacaktır. Farklı markaların aynı görselleri kullandığını gördüğünüz zaman kullanıcı gözünde ilk gördüğü zamanki gibi ilgi çekici gelmeyebiliyor hatta reklam körlüğüne neden olabiliyor. Bu yüzden başkasında gördüğünüz, diğer markaların kullandığı grafikleri kullanmaktan kaçının.

3.) Tercih ettiğiniz grafiklerin çözünürlüğünün yüksek olmasına dikkat edin. Düşük kalitedeki görseller markanızı özensiz gösterir ve kullanıcılar tarafından tercih edilmemenize sebep olabilir.

4.) Grafik kullanacaksanız kullanacağınız fontu seçerken özen göstermelisiniz. Seçeceğiniz font markanızın bir parçası olacağından kullanacağınız diğer grafiklerde de aynı fontları tercih etmek tutarlılık kazandıracaktır. Müşteri gözünde güvenirlik ve kurumsallık kazandırır. Fontunuza karar verdikten sonra dikkat çekici olmasını istiyorsanız farklı fontların yan yana nasıl duracağına göz atın. Sosyal medyada en çok etkileşim alan grafiklerdeki fontlara bakınca, kullanıcılar ve müşteriler tarafından en çok tercih edilen fontun Sans Serif fontlar olduğunu görebilirsiniz. Tasarımınızda farklı fontları bir arada kullanmak isterseniz;

Sosyal medyada grafik kullanımında yazı fontu

5.) İyi bir grafik kullanmak için iyi bir gözlemci olmak gerekir. Rakip markaların kullandığı grafiklere göz atın ve ilham alın. Fakat ilham alırken emek de çalmayın. Bu sadece markanıza zarar verir.

6.) Son olarak da vereceğiniz mesajı grafiklerle belirtmeniz gerekir. Örneğin; Biz Survivor olarak Instagram profilimizde müşterilerimize yardımcı olabileceğimiz konular hakkında bilgiler veriyor ve grafikler paylaşıyoruz. Mesajımız dijital dünyadaki varlığınızda size yardımcı olabilmek 🙂

Markanızın ilgi alanı dışında paylaşımlar yapmayın. Teknoloji ile ilgili bir markaysanız paylaşımlarınız teknoloji dünyası üzerine olmalı.

Markanız için dijital pazarlama ve sosyal medyada destek almak isterseniz bizimle iletişime geçin.

Kaynaklar:

https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/845232
https://www.bidolubaski.com/blog/sosyal-medyada-grafik-tasarimla-dikkat-cekmek-icin-7-yontem