Neden E-Ticaret Yapmalıyım?

Neden e-ticaret

Günümüzün alışveriş şekli büyük ölçüde e-ticaret şeklinde gerçekleşir. Ve bu da aslında sanal ortamda erişebileceğiniz büyük bir pazar demektir. Peki, siz neden e-ticaret yapmalısınız?

E-Ticaret Nedir?

E- Ticaret kısaca internet ortamında gerçekleştirilen alım-satım işlemleridir. Bu işlemler bir ürünün alım-satımı olabileceği gibi bir hizmetin de alım-satımı olabilir.

Alıcıların sizin ürünlerinizi satın alabilmesi için öncelikle ürünlerinize erişebilmesi gerekir. Mağazada satış yapmak sadece fiziksel yoldan sizden bir ürün/hizmet satın almak isteyen müşterilere satmanız ile sınırlıdır. Oysa günümüzün alışveriş şekli büyük ölçüde internet üzerinden gerçekleşir. Ve bu da dışarıda kaçırdığınız erişebileceğiniz büyük bir pazar anlamına gelir.

“Peki, neden e-ticaret?” diye sorarsanız çünkü bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak ürünlerinizle ilgilenen kişilere erişmenin ve onlara satış yapabilmenin en kolay ve en tasarruflu yoludur.

E-ticaret Neden Önemlidir?

Eğer ürünlerinizi satmak için bir e-ticaret sitesi oluşturmak konusunda tereddütleriniz varsa bu konuda fikrinizi değiştirecek ve e-ticaret sitesi oluşturmayı yapılacaklar listesine eklemenizi sağlayacak aslında bir sürü iyi neden bulunuyor.

Online Alışveriş Pazarı Büyüyor!

We Are Social ve HootSuite istatistik ajansı Statista ile ortaklaşa yürütülen bir çalışma sonucunda hazırlanan “Dijital Türkiye 2019 E-Ticaret Raporu“na göre Türkiye’de internet üzerinden alışveriş yapanların sayısı 39.3 milyon. Bu da bir önceki yıla (2017) göre alışveriş yapanların sayısının %25’lik bir oranda artış göstererek 7,6 milyon kişi (2018) fazlalaştığını gösteriyor. Dünyada ise alışveriş yapan kişilerin sayısı hemen hemen 2 milyar kişiye ulaşmış durumda.

E-ticarete Türkiye’de harcama bazında baktığımızda ise yapılan alışverişin yıllık 11,5 milyar ABD Doları’na ulaştığı görülüyor.

İstatistiklerden de anlaşılacağı üzere internet üzerinden alıveriş yapanlar her geçen yıl büyük bir sıçrama gösteriyor ve zamanla daha da artacağı aşikar.

Böyle bir durumda da e-ticaret yapan işletmeler kar ederken e-ticarete sıcak bakmayan işletmelerse bu pazardan pay alamayacak…

Unutmayın ki insanlar alışveriş merkezlerinde rutin olarak gezseler bile, birçoğu alışverişini mağaza yerine evlerinden, online olarak yapıyor.

2020 E-ticaret Trendleri Neler?

  • Mobile daha fazla uyum (Bu konuda daha detaylı bilgi için Neden mobil uyumlu web siteniz olmalı? yazımıza bakabilirsiniz.)
  • Ses ile arama teknolojileri (chatbotlar, sanal asistanlar vs.)
  • Ürün, kampanya  ya da hizmete özel hedef kitle-kişiselleştirme
  • Veri analizi için yapay zeka kullanımı
  • Yenilikçi e-ihracat (lokasyon bazlı fiyatlandırma, çoklu dil vs.)
  • Görsellik yerine ses teknolojileri
  • E-fatura
  • Bir ürünün/hizmetin görseli yerine video
  • Sosyal medyanın önemini artırması
  • İnovatif pazarlama stratejileri (ziyaretçiye özel pazarlama teknikleri-anlık indirimler, emojiler vs.)

Böylelikle önümüzdeki yıllarda gelişen teknolojiyle beraber hiç e-ticarete girmemiş kişilerin de bu sektöre gireceği ve hatta daha önce hiç internet üzerinden online alışveriş yapmamış olanların da bu teknolojiye mesafeli kalamayacağı öngörülüyor.

E Ticaretin Avantajları?

  • E Ticaretin, Mağazadan Daha Az Maliyeti Vardır

    Mağaza sahibi olmanın belli bir maliyeti vardır ve bunları düzenli olarak gerçekleştirmek gerekir. Örneğin; Kira, personel maaşı, lisans ve izinler, faturalar, dekorasyon, temizlik ve yazar kasalar gibi… Bu masraflar böyle devam edip gider. Öte yandan e-ticaretin bu tarz giderleri yoktur. Web Hosting, pazarlama/reklam, çalıştırdığınız e-ticaret boyutuna bağlı personel için ödeme yapmanız gerekebilir ama maliyetler genel olarak daha uygun ve planlaması kolaydır.

  • Online Alışveriş Kolaylık Sağlar!

    İnsanlar zaman sıkıntısı, yorgunluk, hastalık ve hatta üşengeçlik gibi birçok farklı sebepten dolayı alışveriş için dışarı çıkmaktan vazgeçebilir. Mağazaların aksine online alışveriş deneyiminde göz atmak ve karar vermek oldukça basit ve hızlıdır. Ayrıca satıcı tarafında yer aldığınızda satış için daha az enerji harcarsınız. Hatta insanların iyi hissetmediği zamanlarda online alışveriş yapması daha olasıdır. Çünkü online alışveriş neredeyse zahmetsizdir. Mağazada sattığınız bir ürünü online olarak satmak daha kolaydır.

  • Ürünleriniz Arama Sonuçlarında Yer Alır!

    Ürün bulma ve alışveriş için kullanıcıların % 85’i Google‘ı tercih ediyor. Bir e-ticaret sitesi olmadan, potansiyel müşteriler internette sattığınız ürünleri aramaya başladığında ürünlerinizin Google arama sonuçlarında gösterilme şansı yoktur. Bir e-ticaret sitesi sahibi olmanın en iyi yanı; sattığınız ürünler kullanıcılar tarafından arandığı zaman sitenizdeki ürünlerin Google tarafından dizine eklenmesidir. Bu, ürünlerinizin arama sonuçlarında görünmesi için ilk adımdır. Bu ürün sayfalarının Google’ın ilk sayfasında görünmesini istiyorsanız, SEO‘nun en iyi uygulamalarına yatırım yapılması gerekir. Ancak bunu düşünmeye başlamadan önce, ürünleriniz satmak için için bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız var.

  • Mobilde Büyüme, İnsanların Her Yerden Satın Alabileceği Anlamına Gelir

    E-ticaret satışlarının neredeyse üçte biri mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Mobil alışveriş, kullanıcıların bir şey satın almaya karar verdikleri anda tam olarak alışveriş yapabilmelerini mümkün kılar. Yolda, parkta, dışarıda yürürken bile mobil cihazlarından alışveriş yapabilirler. Bu satış için daha fazla fırsat yaratır. Mobil alışveriş hem siz hem de müşterileriniz için oldukça yararlıdır. Satın alma karar sürecini kısaltır. Bunun için web sitenizin mobil uyumlu olması çok önemlidir.

Eğer bir e-ticaret sitesine sahip olma konusunda ilk adımı atmak isterseniz bu konuda size yardımcı olabiliriz. Bilgi almak için  info@survivor.com.tr adresinden veya +9.0850 840 6452 telefon numarasından bizimle iletişime geçebilirsiniz.