Arama motoru reklamcılığı (Search Engine Marketing) denilince ilk akla gelen Google’un reklam platformu AdWords, kendisini yeniledi ve Google Ads olarak devam ediyor. Peki, Google Ads nedir?
Google Ads, Google’ın işletmelere özel olarak hazırladığı, reklamlarınızı online ortamda pazarlamanızı sağlayan bir reklam platformudur. Daha önce bilinen adıyla Google AdWords, Google reklamcılığının yalnızca kelime reklamcılığına dayalı bir reklamcılık şekli hizmeti verdiğini düşündürdüğünden ve içerisinde yer alan görüntülü, video vs. Google reklam türlerini tam anlamıyla kapsamadığından değiştirilme kararı alınmıştır.
Ancak Google AdWords’ten temelde çok farklı olmamakla beraber Google Ads daha kullanışlı bir hale getirilmiştir. Yardım merkezi, ürünlerin arayüzü konularında iyileştirmeler yapılmış ve logo değişikliğine gidilmiştir.
Bir e-ticaret sitesi, marka sitesi, ürün-hizmet sitesi sahibi iseniz; ürün, hizmet ve kampanyalarınızın Google’da hedef kitlenize ulaşabilmesi için kullanabileceğiniz yegâne yöntem kesinlikle Google Ads’dir.
Şöyle düşünün; bir işletme sahibisiniz ve ürünlerinizin ya da markanızı daha görünür, bilinir hale getirmek istiyor ve dolayısıyla bununla birlikte satışlarınızı da artırmak hedefiniz. Google’ın reklam aracını kullanıyor ve bunun sonucunda daha fazla telefon dönüşleri alıyor, belirli bir bölgede görünürlüğünüzü artırabiliyor bununla da kalmayıp reklam için harcadığınız bütçenin nasıl kullanıldığını, ne kadar dönüş alındığını, hedef kitlenin hareketlerini ve işe yarayıp yaramadığını net bir şekilde ölçümleyebiliyorsunuz! Sizce de heyecan verici ve harika bir deneyim değil mi?
Google Ads Nasıl Çalışır?
Var olan müşterilerinizi domine etmek ve yeni müşteriler kazanmak için kullanılan en etkili yöntem olan Google reklamcılığını kullanmak için bir Google hesabına ihtiyacınız vardır.
Etkili bir Google Ads reklamı oluşturmak için ilk adım, anahtar kelimelerinizi belirlemek, en çok kullanılan arama trendlerini öğrenmek ve bu kelimelerin reklam maliyetlerini ölçmek olacaktır. Google reklam platformu, en iyi reklam deneyimini sağlamak için bütün bu analizleri zaten sizinle paylaşır.
Analizlerden sonraki kısım, reklam vereceğiniz ürünleri reklam grupları altında toplamak, bütçe belirlemek ve kampanya oluşturmak olacaktır. Google Ads reklam verme başlangıçta kolay gibi gözükse de başarılı bir reklam yaratmak uzmanlık gerektirmektedir.
Bu reklam çalışmasını kendiniz yapmak istiyorsanız, öncelikle internet kayaklarından edineceğiniz reklam oluşturma bilgilerini taramanız gerekir. Reklam bütçeniz ile en iyi geri dönüş sağlamak için uzmanından destek almayı da tercih edebilirsiniz. Unutmayın işin uzmanı tarafından yapılmayan her reklam ne yazık ki sizlere verimli bir geri dönüş sağlamayacak ve yalnızca boşa zaman ile para harcamış olacaksınız.
Google Partners Ajans
Survivor Dijital, Google Partners Ajans’tır. Google reklamlarınızı sizin için hazırlar, yönetir, optimize eder ve hedef kitleniz olan potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlar. Dijitalde kurtuluş yolu Survivor’dan geçer… Her zaman yanınızdayız. Şimdi Teklif alın, size yardımcı olmaya hemen başlayalım 🙂