2020 oldukça hareketli ve beklenmeyenlerle dolu, zor bir yıl oldu. Tüm sektörler için değişim, paylaşma ve yardımlaşmanın ön plana çıktığı bir yıldı. Aslında internet pazarlama eğilimleri, dijital segmentteki en istikrarsız şeydir. İki veya üç yeni aracın ortaya çıkması, kullanıcı önceliklerini tamamen değiştirebilir ve pazarlamacılar tarafından yaratılan tüm stratejileri bir anda alt üst edebilir.
2020’ye baktığımızda işte tam da böyle, her şeyin alt üst olduğu bir yıldı. Dijitalleşmeyi geriden takip eden birçok şirket kendini bir anda zorunlu dijitalleşme sürecinin içinde buldu. Tüm bu süreçte de pazarlama çalışmaları daha kapsayıcı ve kişiselleştirilmiş bir hal aldı. Bu değişim yeni yılda da hız kesmeden devam edecek. Pazarlamacılar için artık yeniden düşünmenin zamanı geldi. Dünya o kadar hızlı ve çarpıcı bir şekilde değişti ki işletme sahiplerinin %100’ü, acil bir şekilde işlerinin dijital sürümünü geliştirme ihtiyacı olduğunu fark etti.
Buna karşılık, Dijital Pazarlama da hayatın gerçeklerine adapte oldu, yeni yöntemler, araçlar ve eğilimler elde etti. Makine öğrenimi ve algoritmalar gelişmeye devam ettikçe, dijital pazarlamanın SEO ve sesli arama gibi daha teknik tarafları da giderek önem kazandı. Peki 2021’de bizi neler bekliyor? Haydi gelin birlikte bir göz atalım;
Öne çıkan snippet’ler ve tıklama içermeyen aramalar
Son zamanlarda Google’ın arama sonuçlarında fazladan, alakalı bilgiler sağladığını fark etmiş olabilirsiniz. “Öne çıkan snippet’ler” olarak adlandırılan bu sonuçlar, Google arama sayfasının en üstünde görüntülenir ve genellikle, bir web sitesine tıklamaya gerek kalmadan sorunuzu tam orada yanıtlar. Bu “tıklama gerektirmeyen aramalardan” biri için sıralama, sizi bir otorite olarak konumlandırmakla kalmaz, aynı zamanda öne çıkan snippet’ler sesli aramalarda da yüksek sesle okunabilir. Bir soruyu yanıtlayan içerik oluşturmak, arama sonuç sayfasının en üstünde yer almanın en iyi yollarından biridir. Bunun için içeriğinizi soruyu net bir şekilde yanıtlayacak şekilde biçimlendirmeniz gerekir.
Yerel SEO
Google trend verilerine göre insanların “yakınımdaki” aramaları artış göstermeye devam ediyor. Pandemi sürecinde evlerinden uzaklaşamayan insanlar, özellikle yoğun bir şekilde “yakınımdaki restoranlar” aramalarını gerçekleştirdiler. 2021’de bu tarz aramalar devam edecek.
Bu nedenle herhangi bir dijital pazarlama planındaki temel unsurlardan biri de yerel SEO çalışmaları olmalıdır. Google My Business, işletmenizin Google SERP’lerde (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacak en önemli platformlardan biridir. İşletmenizi GMB’de doğrulamak ve aynı zamanda şirketiniz hakkında çevrimiçi arama yapanlara ek bilgiler sunma olanağı sağlar.
Son olarak Google incelemeleri önümüzdeki yıl da önemli olmaya devam edecek; bu Google My Business’ı aktif kullanmaya devam etmek için çok önemli bir neden.
Etkileşimli içerik ve kişiselleştirme
İnsanlar içeriğinizle ve özellikle de sosyal medyada etkileşim kurduğunda, algoritmalar tarafından tercih edilme olasılığınız artmaktadır. 2021’de hala önemli olacak olsa da, kullanıcı deneyimi önemli bir rol oynayacak.
Testler, açık uçlu sorular, anketler, yarışmalar, çekilişler, vb. gibi etkileşimli içeriği kullanmayı düşünün. Bu içerik ne kadar kişiselleştirilirse, katılımınız ve genel kullanıcı deneyiminiz o kadar büyük olacaktır. Kişiselleştirmeye yönelik bu eğilim, takipçilerinizin markanızla daha büyük bir bağ hissetmesini de sağlayacaktır.
Müşteri segmentasyonu
“Tek beden herkese uyar” genellikle dijital pazarlamada iyi sonuç veren bir strateji değildir. Hedef kitlenizin tamamına yayılan bir veya iki kampanya yerine, daha fazla sayıda hedefli kampanya oluşturmaya önem vermelisiniz. Bunu, müşterilerinizi demografi veya alışveriş alışkanlıkları gibi belirli özelliklere veya davranışlara göre segmentlere ayırarak yapılabilirsiniz.
Kapsayıcılık / Sürdürülebilirlik
2020’de, dijital pazarlamada, küçük grupları daha kapsayıcı hale getirmek için bir değişim görüyoruz. Gerek engelliler, etnik azınlıklar gerek ise diğer topluluklar olsun; tüketiciler tükettikleri içerikte ve satın aldıkları markalarda daha fazla eşitlik arıyorlar. Aynı şey sürdürülebilirlik için de geçerli.
2021’de, çevre için kendi endişelerini yansıtan markaları destekleyen insanlar görmeye devam edeceğiz. Kapsayıcılık ve sürdürülebilirlik dijital pazarlama planınızın bir parçası değilse, bunları ürettiğiniz resimlere ve videolara, sosyal medyada tartıştığınız konulara, blog içeriğinize ve varsa sunduğunuz ürünlere dahil etmeyi düşünmelisiniz.
Artırılmış Gerçeklik
AR, müşteri ve marka arasında yakın etkileşim oluşturmaya yardımcı olacak harika bir araç olarak karşımıza gelecek. AR uygulamaları sanal gerçekliğe benzer, ancak KOBİ’ler için uygulama açısından çok daha kolay ve daha ekonomiktir.
Gartner tarafından yapılan bir araştırmaya göre; 2021’de şirketlerin %70’inden fazlası AR teknolojiisini kullanacak.
AR sayesinde potansiyel alıcılar, satın almayı düşündükleri mobilyayı kendi dairelerinde telefon kameraları üzerinden 3 boyutlu olarak deneyebilirler ya da bazı e-ticaret siteleri AR sayesinde kullanıcıların kıyafetleri “deneyebilmelerini” sağlayabilirler. Bu durum sadece kullanıcının akıllı telefon kamerası ile kullanabileceği uygulamalar olacak.
Bonus İpucu:
İnsanlar konuşurken kullandıkları aynı anahtar kelimeleri yazarken kullanmazlar! Bu durum sesli asistanların önemini daha da artırıyor.Sesli asistanlar piyasaya ilk girdiği günden beri, sesli aramalar istikrarlı bir şekilde artıyor. Bu durumda SEO stratejinize konuşma anahtar kelimelerini dahil ederek daha fazla verim elde edebilirsiniz.
Peki 2021 pazarlama planlarımıza yön vermek için daha fazla ipucu ve trend verisine erişmek ister misiniz? O halde ÜCRETSİZ 2021 Dijital Pazarlama Trendleri E Kitabı’nı indirin!