Instagram Erişimi Nedir? Erişim Oranı Nasıl Artırılır?

Instagram story

Öncelikle İnstagram erişimi ve erişim oranının tanımından başlayalım,
Instagram erişimi, içeriğinizi gören benzersiz kişi sayısıdır. Başka bir deyişle, Instagram erişimi, gönderilerinizi (veya Hikayelerinizi) görüntüleyen kişi sayısıdır .
Örneğin, Pazar günü Instagram gönderinizi beş Instagram hesabı görüntülediyse , bu, aynı beş hesaptan bazıları veya tümü birden fazla kez görüntülemiş olsa bile , o gün için o gönderiye erişiminizin beş olduğu anlamına gelir .

 

Her zaman unutmayın: Bir Instagram hesabı = bir erişimdir.

Erişim Oranı ise gönderilerinizi veya hikayenizi gören takipçilerinizin yüzdesidir.
“Erişim Oranı= Gönderinizi gören kişi sayısı/Takipçiler” şeklinde hesaplanır. Erişim oranı size gönderilerinizi kaç kişinin gördüğünü söyleyen önemli bir TPG’ (Temel performans göstergesi)dir. Tanımlarla erişimin ne olduğunun üzerinden geçtiysek hadi gelin bu blog yazısında hangi soruların yanıtlarını bulacağınıza bir göz gezdirelim:
Bu blog yazısında aşağıdaki soruları yanıtlıyoruz:

 

 

Instagram algoritması

Birkaç sene öncesine kadar Instagram erişimi nispeten daha kolaydı. Instagram gönderileri kronolojik olarak gösteriyordu ve bu sayede siz gönderi paylaşmak için doğru zamanı keşfettiyseniz, yapmanız gereken tek şey ona bağlı kalmaktı. Ancak Instagram algoritması günden güne giderek değişti ve erişim sayıları düştü, içeriğinizi hedef kitlenize ulaştırmak zorlaştı.
Instagram algoritması ile ilgili yazdığı blog yazısında bu durumu şöyle açıklıyor:

 

“2010’da ilk piyasaya çıktığımızda Instagram, kronolojik sırayla tek bir fotoğraf akışıydı. Ancak daha fazla insan katıldıkça ve daha fazla paylaşıldıkça, çoğu insanın umursadıkları tüm gönderileri bir yana, her şeyi görmesi imkansız hale geldi. 2016 yılına gelindiğinde, insanlar yakın bağlantılarından gelen gönderilerin neredeyse yarısı dahil olmak üzere Feed’deki tüm gönderilerinin %70’ini kaçırıyordu. Bu nedenle, gönderileri en çok neye önem verdiğinize göre sıralayan bir Akış geliştirdik ve kullanıma sunduk.”

 

Instagram algoritması nasıl çalışır?

Instagram, her bir kişiye hangi gönderilerin gösterileceğini seçmek için karmaşık bir algoritma kullanır. Algortima, kullanıcıların özet akışında hangi fotoğraf ve videoların üst sıralarda yer alacağını seçer. Gönderiniz ne kadar yüksek sıralanırsa, oluşturacağı Instagram erişimi o kadar büyük olur. Instagram’a göre, gönderiler aşağıdakilere göre sıralanır:

 

  • Etkinlik: Ne tür gönderileri beğendiğiniz ve etkileşimde bulunduğunuz
  • İlişki: Hesap gönderme içeriğiyle etkileşim geçmişiniz
  • Gönderilen hesapla ilgili bilgiler
  • Her bir gönderi hakkında bilgi: Ne kadar popüler olduğu ve hangi içeriği içerdiği

Yani Instagram algoritması ile ilgili dikakt etmeniz gereken noktalar şunlardır:

 

  • Instagram algoritması makine öğrenimine dayalıdır ve sürekli güncellenmektedir. Tüm güncellemeler, kullanıcıların katılımına dayanmaktadır.
  • Instagram, fotoğrafları videolara ya da tam tersine tercih etmez. Bazı kullanıcılar, bu tür içeriklerle daha fazla etkileşim kurdukları için daha fazla video görebilir.
  • Instagram beğeni satın almak hesabınıza yapacağınız en büyük zararların başında gelir.

 

Instagram Gösterimleri

Instagram algoritmasının nasıl çalıştığı konusuna açıklık getirdikten sonra kafa karıştıran bir durumdan daha bahsetsek istiyorum. Instagram gösterimleri.

Gösterimler, içeriğinizin (hikayeler ve gönderiler dahil) platformdaki kullanıcılara gösterilme sayısıdır. Başka bir deyişle, birisi haber akışını kaydırıyorsa ve gönderinizin yanından geçiyorsa, bu bir gösterimdir. Aynı kişi gönderinizi iki kez kaydırırsa, bu iki gösterimdir.

 

Instagram’da erişim ve gösterimler arasındaki fark nedir?

Birçok insan “erişim” ve “gösterim” terimlerini karıştırır, aslında iki terim arasındaki farkı bilmek yeterli değildir. Bu iki metriğin kampanyanız için gerçekten yararlı olmasını istiyorsanız, bunların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamanız gerekir.
Gösterimler, biraz önce de açıkladığımız gibi her Instagram hesabından birden fazla görüntülenmeyi de kapsayan içerik görüntülenmelerinin toplam sayısıdır.

 

Örneğin, Ben instagram paylaşımınızı Pazar günü iki kez görüntülediysem, bu size o gün için 2 gösterim ve 1 erişim sağlar.

Gösterimler, farkındalığı izlemek içindir ve teoride zaman içinde ne kadar çok gösterim oluşturursanız, benzersiz bir kullanıcı markanıza o kadar aşina olur.

 

Instagram’da iyi bir erişim nedir?

Mükemmel bir dünyada, tüm takipçileriniz yayınladığınız her Instagram gönderisini görecektir. Ancak dünya mükemmel olmaktan uzaktır. Aslına bakarsanız en iyi ihtimalle takipçilerinizin sadece %10’u Instagram gönderilerinizi görür.
Aslında erişiminizin ne kadar iyi olduğu, markanızın büyüklüğüne bağlıdır. Sonuçta, daha az takipçisi olan markalar, doğal olarak çok takipçisi olan markalardan daha yüksek bir erişim oranına sahip olacaktır.
Instagram erişiminizin daha doğru bir değerlendirmesini istiyorsanız, onu takipçi sayınıza göre görüntülemeniz gerekir.
bazaarvoice.com’un yaptığı araştırmaya göre;

 

Marka boyutuna göre Erişim Oranları:

 

  • Daha büyük: Çok sayıda takipçisi olan markalar, bir Instagram gönderisi için ortalama %15’lik ve bir Instagram Hikayesi için %2’lik bir ortalama Erişim Oranını karşılamayı veya aşmayı hedeflemelidir .
  • Daha Küçük: Daha az takipçisi olan markalar, gönderiler aracılığıyla hedef kitlelerinin %36’sı ve Hikayeler aracılığıyla %7’si olan daha yüksek kriteri karşılamayı veya aşmayı hedeflemelidir

 

Marka boyutlarına göre Instagram erişim oranları

Aynı çalışma, erişim oranının dönüşüm oranı üzerindeki etkisini de göstermektedir.

 

Dönüşüm Oranı = Toplam dönüşüm / Toplam ziyaretçi

Erişim Oranı, sadece fark edilmekten daha fazlası anlamına gelir. aynı zamanda dönüşümler için de önemlidir. Erişimin daha yüksek olduğu Instagram hesaplarında daha yüksek web sitesi ziyaretleri ve dönüşümü görürsünüz.
bazaarvoice.com tarafından analiz edilen Instagram hesaplarının ilk %20’sinde performans gösteren markaların ortalama Dönüşüm Oranı %0,3’tür . 10K-50K takipçisi olan markalar için ( % 2,2 ), ardından <10K takipçisi olan markalar ( % 1,8 dönüşüm) için önemli ölçüde daha yüksektir , bu da daha az takipçiye sahip markaların daha yüksek Dönüşüm Oranına sahip olduğu anlamına gelir. Yani araştırma sonuçları bir kez daha kanıtlıyor ki, Potansiyel müşteri ve satış yaratan bir Instagram kampanyası yürütmek söz konusu olduğunda, takipçi sayısının çokluğuna çok da takılmamalısınız.

 

dönüşüm oranlarına göre instagram takipçi sayıları

 

Instagram erişimim düştü, nasıl artırılır?

Instagram içeriğinizin olabildiğince çok kişiye ulaşmasını istiyorsanız, algoritmanın kurallarına göre oynamalısınız. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek Instagram içerikleri yayınlamanız gerekiyor .

 

Instagram’da erişim nasıl artırılır?

Instagram’da daha fazla kişiye ulaşmanın çeşitli yolları vardır. Özellikle marka hesapları için algoritma, yeniliği ödüllendirir! Yeni içerik, biçimler ve bağlantılar… Bu nedenle, stratejiniz ne olursa olsun, düzenli bir gönderi akışını sürdürmek ve testi asla bırakmamak önemlidir. İşte Instagram’da organik erişiminizi geliştirmek için test edebileceğiniz bazı taktikler ve ayarlar:

 

  • Organik erişiminizi artırmak için niş hashtag‘leri kullanın
  • Etkileşiminizi ikiye katlamak için her yorumu yanıtlayın
  • Kitlenizin en çok etkileşimde olduğu zaman yayınlayın
  • Düzenli olarak yayınlayın (haftada 3-7 kez)
  • Instagram Gönderi Biçimlerinin Tümünü Kullanın
  • Instagram Hikayelerini ve etkileşimli özelliklerini kullanın
  • Instagram Reels gönderileri yayınlayın
  • Kare değil, ölçekli fotoğrafları ve videolar yayınlayın
  • Benzer Instagram hesaplarını takip edin
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kullanın ve etiketlendiğiniz Hikayeleri yeniden yayınlayın
  • Gönderilerinizin ve Hikayelerinizin konumunu etiketleyin
  • Gönderilerinizde diğer hesapları etiketleyin

 

Ve son bonus ipucumuz?

Instagram yolculuğunuzun asla bitmediğini, algoritma günceemelerinin devam edeceğini unutmayın. Instagram profiliniz, takipçileriyle daha da derin bağlar kurarken sürekli büyüyen ve gelişen bir işletmeniz gibidir. Bu nedenle Instagram hesabınızda süreki analizleri takip etmeli, yeniliklere hızlı bir şekilde adapte olmalısınız.
Bu durumda siz işinize odaklanırken Instagram hesabınızın yönetimi konusunda profesyonel bir ajanstan destek almak en iyi çözüm olabilir. Survivor Dijital olarak porfesyonel Instagram yönetimi konusunda markanıza özel çözümler sunuyoruz.