Google Ads Negatif Anahtar Kelimeler Nedir? Nasıl Kullanılır?

Negatif anahtar nedir? Nasıl kullanılır?

Google Reklamlarındaki negatif anahtar kelimeler, kampanyaların verimliliğini maksimize etmek ve reklam bütçesinin etkin kullanımını sağlamak için hayati öneme sahiptir. Bunlar, Google ADS reklamlarının istenmeyen arama terimleri, yanlış anlaşılmalar veya alakasız içerikle ilişkilendirilmesini önler. Bu sayede, sadece ürün veya hizmetlerinize gerçekten ilgi duyan ve dönüşüme meyilli potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlar.

Hazırladığımız bu kapsamlı kılavuzda, negatif anahtar kelimelerin ne olduğunu ayrıntılı bir biçimde açıklıyoruz. Bu sayede Google ADS kampanyalarınızı en uygun şekilde düzenleyerek, reklam performansınızı maksimize edebilirsiniz.

Google'a nasıl reklam verilir?

Negatif Anahtar Kelimeler Nelerdir?

Negatif anahtar kelimeler, Google ADS kampanyalarınızın istenmeyen arama terimlerinde gözükmesini engellemek için kullanılır. Bu terimler, reklamlarınızın ilgisiz veya alakasız sorgularda yer almaması için belirlenen kelimeler ve ifadelerdir. Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı ve Video kampanyalarınızda negatif anahtar kelimeleri kullanarak, reklamınızın sadece amacınıza uygun potansiyel müşterilere ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle, Google ADS kampanya hedeflemenizi iyileştirebilir ve reklam bütçenizi daha verimli kullanabilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler, gereksiz harcamaları önlemek ve kampanya performansını artırmak için kritik bir rol oynar.

Negatif Anahtar Kelimeler Nasıl Eklenir?

Google ADS Kampanya ya da reklam gruplarınıza tek tek ekleyebileceğiniz gibi, aynı zamanda çoklu olarak da ekleyebilirsiniz.

Hatırlatma:
Görüntülü Reklam Ağı ve Video kampanyalarında negatif anahtar kelimelerin işleyişi, Arama Ağı'ndakinden farklıdır. Görüntülü Reklam Ağı ve Video kampanyaları için her reklamda en fazla 5,000 negatif anahtar kelime bulunabilir. Seçtiğiniz diğer anahtar kelimeler veya hedefleme yöntemleri nedeniyle reklamınızın gösterildiği bazı sayfalarda hariç tutulan terimler görünebilir.

Arama Ağı Kampanyasına Negatif Anahtar Kelimeler Ekleme

  • Google Ads hesabınıza giriş yapın ve eklemek istediğiniz arama ağı kampanyasını seçin.
  • Sol menüden anahtar kelimelere tıklayın açılan sekmeden negatif anahtar kelimelere tıklayın.
  • Orta alanda negatif anahtar kelimelerinizin listesini göreceksiniz, yenilerini eklemek için mavi yuvarlak üzerindeki “+” düğmesine tıklayın.
  • Kelimelerinizi girin ve Kaydet’i tıklayın.

Negatif Anahtar Kelime Listesi Oluşturun

Negatif anahtar kelimeleri doğrudan bir kampanyaya eklemek yerine, Paylaşılan Kitaplığınızda listeler oluşturabilir ve bunları birden fazla kampanyada kullanabilirsiniz. Ayrıca daha önce bir kampanyaya uyguladığınız listeye yenilerini de ekleyebilirsiniz.

  • Üst menüden araçlar ve ayarlar’a tıklayın
  • Açılan menüden “paylaşılan kitaplık” altında yer alan
  • negatif anahtar kelime listelerini seçin.
  • açılan safyada “+” işaretine tıklayarak listenizi oluşturabilirsiniz
  • Bir veya daha fazla kampanyaya uygulamak için mevcut bir listeyi tıklayın veya yeni bir listenin en altına gidin.

Bir Görüntülü Reklam Ağı veya Video Kampanyasına Negatif Anahtar Kelimeler Ekleme

  • Google Ads’te bir görüntülü reklam kampanyası veya video kampanyası açın.
  • Hedeflediğiniz Görüntülü/Video anahtar kelimelerini görmek için Anahtar Kelimeler sekmesini tıklayın.
  • Ek negatif anahtar kelimeleri görmek veya eklemek için ‘Negatif Anahtar Kelimeler’ sekmesini tıklayın.
  • Kampanyanıza yeni negatif anahtar kelimeler eklemek için ‘+’ düğmesini tıklayın.
  • Negatif anahtar kelimeleri girin ve Kaydet’i tıklayın.
  • Görüntülü Reklam Ağı ve Video kampanyaları için yalnızca negatif geniş eşlemeli anahtar kelimeler kullanılacaktır.

Google ADS Negatif Anahtar Kelime Listesi

Genelde yeni kampanyalar için kullandığımız negatif anahtar kelimeleri aşağıda listeledik. Bu kelimeler bir çok sektör için aktif olarak ürün ve hizmet satın almak istemeyen kişileri kapsadığı için genellikle kampanya performansına zarar verirler. Bu listeyi genişletmek istiyorsanız kendi sektörünüze göre hedef kitlenizle uyuşmayan kelimeleri belirleyerek genişletebilirsiniz.

  • Hakkında
  • bedava
  • pdf
  • Makale
  • Makaleler
  • Blog
  • Ucuz
  • öğren
  • Karşılaştırma
  • Konferans
  • iş başvurusu
  • eleman
  • Tanım
  • kendin yap
  • Dokümanlar
  • iş ilanı
  • İstihdam
  • Örnekler
  • Forumlar
  • Rehber
  • Rehberler
  • İşe Alım
  • Nasıl Yapılır
  • Nasıl çalışır
  • Nasıl
  • Görüntüler
  • Staj
  • İşler
  • Haberler
  • Bülten
  • Açık Kaynak
  • Sunumlar
  • Alıntılar
  • Raporlar
  • İncelemeler
  • Maaş
  • Şablonlar
  • ikinci el
  • Kullanılmış
  • Video
  • Nedir
  • Ne
  • Nereden

Bu Liste Nasıl Kullanılır: Yukarıdaki listeden 1 kelime içeren negatif anahtar kelimeleri geniş eşleme türü olarak, 1’den fazla kelime içeren negatif anahtar kelimeleri ise sıralı eşleme türü olarak ekleyin.

Negatif Anahtar Kelimeleri Nasıl Bulabilirim?

Negatif anahtar kelime fikirleri bulmak için Google Ads hesabınıza gidin, bir arama kampanyası açın ve Arama Terimleri Raporu’nu tıklayın. Mevcut negatif anahtar kelimeleri bulmak istiyorsanız Negatif Anahtar Kelimeler Sekmesini tıklayacak veya bir Negatif Anahtar Kelime Listesi açacaksınız. Arama Terimleri Raporu, Google ADS arama kampanyalarınızı optimize etmenize yardımcı olacak fikirleri bulmanın en iyi yoludur. Görüntülü Reklam Ağı ve Video kampanyaları için, negatif anahtar kelime listelerinize eklemek üzere hedeflemenizle ilgisi olmayan kelimeleri kullanmalısınız.

  • Ürün ve hizmetlerinizle ilgisi olmayan terimleri hariç tutun.
  • Dönüşüm oranınıza zarar veren ve dönüşüm başına maliyetinizi artıran kelimeleri ve cümleleri hariç tutun.
  • Görüntülü Reklam Ağı ve Video Ağı’ndaki mevcut hedeflemenizle ilgisi olmayan kelimeleri hariç tutun.

Negatif Anahtar Kelime Eşleme Türleri

Google Ads’de üç negatif anahtar kelime eşleme türü vardır. “negatif geniş eşlemeli anahtar kelimeler, negatif sıralı eşlemeli anahtar kelimeler ve negatif tam eşlemeli anahtar kelimeler” kullanabilirsiniz.

  • Geniş Eşlemeli Negatif Anahtar Kelimeler – Belirli bir arama kelimesinin kampanyanızdan hariç tutulmasını istiyorsanız, geniş eşlemeli negatif anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Bu tür anahtar kelimeleri kullanmak için geniş eşlemeli anahtar kelimelerinizin çevresinde herhangi bir değiştiriciye ihtiyacınız yoktur. Belirli kelimeleri arama kampanyamdan hariç tutmak için genellikle geniş eşlemeli anahtar kelimeler kullanmanızı öneriyoruz.
  • Sıralı Eşlemeli Negatif Anahtar Kelimeler – Bir arama ifadesinin kampanyanızdan hariç tutulmasını istiyorsanız sıralı eşlemeli negatif anahtar kelimeler kullanabilirsiniz. Bu tür anahtar kelimeleri kullanmak için, “negatif anahtar kelime” kelimelerinizin etrafında tırnak “” işaretleri kullanırsınız. Kampanyalarınızda birden fazla kelimeden oluşan belirli arama terimlerinin hedeflenmemesini sağlamak için genellikle sıralı eşleme türüne sahip negatif anahtar kelimeler kullanmalısınız
  • Tam Eşleme Negatif Anahtar Kelimeler – Belirli bir arama sorgusunun tamamen hariç tutulmasını istiyorsanız, tam eşlemeli negatif anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. [tam] eşlemeli negatif anahtar kelimelerinizin etrafında köşeli parantezler kullanmalısınız. Reklam Gruplarınızın mümkün olan en iyi anahtar kelimeleri hedeflemesini sağlamak ve çakışmayı engellemek için tam eşleme türüne sahip negatif anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeleri kaldırma

Negatif anahtar kelimeleri tek tek kaldırabileceğiniz gibi, birden çok negatif anahtar kelimeyi tek seferde de kaldırabilirsiniz.

Tek tek kaldırmak İçin:

  • Anahtar Kelimeler ve Hedefleme > Anahtar Kelimeler, Negatif’i seçin.
  • Kaldırmak üzere bir veya daha fazla negatif anahtar kelime seçin.
  • Kaldır’ı tıklayın.

Birden çok reklam grubundan kaldırma

  • Birden fazla kampanya negatif anahtar kelimesini kaldırma
  • Anahtar Kelimeler ve Hedefleme > Anahtar Kelimeler, Negatif’i seçin.
  • Birden çok değişiklik yap’ı tıklayın.
  • “Toplu Değişiklik İşlemi”nin yanındaki Kaldır’ı seçin.
  • Kaldırılacak verileri tabloya yazın veya yapıştırın.
  • İşleme koy’u tıklayın.
  • Devam etmek için Değişiklikleri tamamla ve incele’yi tıklayın. İşlemi iptal etmek için Geri al ve iptal et’i tıklayın.
  • Beklemedeki değişiklikleri hesabınıza eklemek için Koru’yu tıklayın. Değişiklikleri geri almak için Reddet’i tıklayın.

Gelişmiş Arama ile birden çok negatif anahtar kelime bulma ve kaldırma

  • Arama menüsü simgesi Gelişmiş arama > Arama oluşturucu’yu tıklayın.
  • Açılır menüden Herhangi biri’yi seçin.
  • Bir sonraki açılır menüden içerir’i seçin.
  • Anahtar kelimenizi yazın ve ardından ara düğmesini tıklayın.
  • Aramanızla eşleşen tüm anahtar kelimeleri görüntülemek için tür listesinde Anahtar Kelimeler ve Hedefleme > Anahtar Kelimeler, Negatif’i seçin.
  • Kaldırmak istediğiniz anahtar kelimeleri seçin ve Kaldır’ı tıklayın. Birden çok anahtar kelime bulmak ve kaldırmak için bu adımları tekrarlayabilirsiniz.

Özet:

Google Ads, işletmelerin yeni müşteriler kazanmasında kritik bir role sahip güçlü bir araçtır. Ancak, platformun sunduğu fırsatlardan yararlanabilmek için, Google Ads’in doğru bir şekilde kullanılması şarttır. Aksi takdirde, beklenen müşteri artışı yerine sadece maliyet artışıyla karşılaşabilirsiniz. Bu makalede paylaşılan bilgiler, negatif anahtar kelimeleri etkili bir şeklide kullanarak reklam performansınızı maksimize etmek için size ipuçları sunmaktadır. Fakat unutmayın ki, reklam kampanyalarınızın gerçek başarısı sürekli test edilmesi ve performanslarının optimize edilmesi ile mümkündür. Öğrenilen temel bilgilere ek olarak, alanında uzman kişilerin kazandığı deneyimlerden gelen ipuçlarını uygulamak, başarıya ulaşmayı hızlandıracaktır.

Survivor Dijital olarak Google Partner sertifikalı bir ajansız. Sahip olduğumuz derinlemesine uzmanlık ve zengin deneyimle, işletmeniz için en uygun kampanya yapılarını oluşturuyor ve dönüşüm hedeflerinize ulaşmanız için gereken stratejileri belirliyoruz. Google Ads reklamlarında nasıl bir fark yaratabileceğimizi daha yakından görüşmek için, şimdi bizimle online bir randevu ayarlayabilirsiniz.

Hedeflerinize özel çözüm önerilerimizi birlikte keşfedelim.