TikTok Paylaşım Saatleri 2024

Tiktok nedir dijital pazarlamada nasıl kullanılır?

TikTok’ta her gün 34 milyon video yayınlanıyor ve 1,5 milyarlık devasa bir kullanıcı kitlesi en çarpıcı videoları adeta yutuyor. Komik şakalardan şarkı performanslarına, dans gösterilerinden “nasıl yapılır” içeriklerine ve hikaye anlatımlarına kadar geniş bir yelpazede, markanız veya müşterileriniz için viral başarıya ulaşmanın kapıları açık. TikTok, hiçbir maliyet gerektirmeden, markanızın ya da müşterilerinizin ün kazanmasını sağlayabilecek bir mecra.

Ancak, viral başarının anahtarı, videolarınızın geniş kitleler tarafından izlenmesine bağlı. Bu gerçeklik, pazarlamacıların akıllarında şu önemli soruyu uyandırıyor: Videolarınızın dikkat çekmesini sağlamak için TikTok’ta ne zaman paylaşım yapmalısınız? 

TikTok USA’da (Amerika) paylaşım yapmak için en iyi zaman (EST Zaman Dilimi)

  • Pazartesi: 06:00, 10:00, 22:00
  • Salı : 02:00, 4:00, 9:00
  • Çarşamba: 07:00, 8:00 , 23:00
  • Perşembe: 09:00, 12:00 , 19:00
  • Cuma: 05:00, 13:00, 15:00
  • Cumartesi: 11:00, 19:00, 20:00
  • Pazar: 07:00, 08:00, 16:00

Türkiye’de TikTok’ta Paylaşım Yapmak İçin En iyi Zamanlar

  • Pazartesi: 14:00, 18:00
  • Salı: 06:00,  10:00, 12:00, 17:00
  • Çarşamba: 15:00, 16:00
  • Perşembe: 07:00, 17:00, 20:00
  • Cuma: 13:00, 21:00, 23:00
  • Cumartesi: 19:00
  • Pazar: 15:00, 16:00, 00:00 

Not: Bu saat hesaplamaları, EST’nin UTC-5 ve Türkiye’nin UTC+3 olduğu durumda, saat farkının +8 saat olduğu hesaba katılarak yapılmıştır. ​​

TikTok’ta Ne Zaman Paylaşım Yaptığımızın Bir Önemi Var mı?

Dijital pazarlama eğitimlerimizde bu soru sıkça karşımıza çıkıyor. Survivor Dijital Akademi olarak verdiğimiz sosyal medya ve reklamcılık eğitimlerinde, kullanıcılar organik erişim konusunda endişeleniyor ve paylaşımlarını hangi saatlerde yapmaları gerektiğini öğrenmek istiyorlar. Bu konuyu eğitimlerimizde detaylandırdığımız gibi, burada da TikTok özelinde sizin için açıklayalım. Eğer TikTok’ta sadece eğlence amaçlı yayın yapıyorsanız ve etkileşim ya da gelir hedeflemiyorsanız, ne zaman yayın yaptığınız muhtemelen sizin için önemli olmayabilir. Videonuz, aşağıdaki unsurları içerdiği takdirde izleyicilerin ilgisini çekebilir:

  • Viral müzikler veya popüler şarkılar
  • Dikkat çekici bir kapak fotoğrafı veya başlık
  • Trend olan veya popüler hashtagler
  • Kaliteli içerik (bilgilendirici, komik, duygusal)
  • İzleyicinizle bağ kuracak bir konu. Örneğin, bir toplantının sonunda birinin soru sorduğu o sinir bozucu anlar gibi! O halde, kedi videolarınızı, şiirlerinizi, dans rutinlerinizi ve büyükannenizin yemek tariflerini paylaşmaya devam edin. Biz de herkes gibi onları seviyoruz!

Ancak, eğer markanızın sosyal medyada belirli hedefleri varsa ve bunlara ulaşmak için TikTok’ta bir sosyal medya stratejisi uyguluyorsanız, o zaman ne zaman yayın yaptığınız önem kazanır. TikTok algoritması, güncel ve ilgili içeriklere öncelik verdiği için, hedef kitlenizin en aktif olduğu zamanlarda TikTok’ta yayın yapmak faydalı olabilir.

TikTok’ta Doğru Zamanda Paylaşım Yapmanın Faydaları

Eğer aktif bir TikTok kullanıcısıysanız, algoritmasının ne kadar etkili olduğunu bilirsiniz. Örneğin, birkaç Noel pastası yapımı videosunu beğendiğinizde, algoritma hemen size pasta yapımı videoları, yemek influencer’ları ve pasta hikayeleri sunmaya başlar. Benim tecrübeme göre, TikTok algoritması tüm platformlar arasında en keskin olanıdır. Bir videonun ne kadar izlendiğine, görüntülenme sayısına ve etkileşimine bağlı olarak o videoyu öne çıkarıp çıkarmayacağına karar verir.

İşte TikTok’ta doğru zamanda paylaşım yapmanın bazı faydaları:

  • Etkileşim Oranınızı Artırır

Doğru zamanda paylaşım yapmak, hem günün hangi saatinde hem de ay veya yıl içinde kampanyalarınızı ne zaman başlattığınıza bağlı olabilir. Örneğin, çoğu Black Friday (Kara Cuma) promosyonu artık tüketicileri cezbetmek için Kasım ayının başından itibaren başlatılıyor. Birçok tüketici, Black Friday geldiğinde zaten alışverişlerini tamamlamış oluyor. 2023 yılının 1 Kasım’ında başlatılan Walmart’ın viral “Mean Girls” (Kötü Kızlar) Black Friday reklamına bakın. Walmart, “Mean Girls” filminin oyuncularını bir araya getirerek, 2004 yılındaki gençlik komedisinin ana sahnelerini yeniden canlandırdı.
Yaklaşık 600 bin beğeni, 4 bin yorum ve 4.5 milyon izlenme ile, başarılı olduklarını söyleyebiliriz. Ancak, bunun mükemmel içerik, mizah ve ürün yerleşimiyle de ilgili olduğunu unutmayın.

  • TikTok ROI’unuzu (Yatırım Getirisini) Artırır

Kaliteli içerik oluşturmanın bir maliyeti vardır, sosyal medya reklamcılığı için para ödemeseniz bile. Bu maliyetler; pazarlama ajansınız, içerik yazarlarınız, sosyal medya yöneticiniz, videografınız, ekipmanlarınız, influencer’larınız, verilen hediyeler veya indirimler gibi unsurları içerebilir.

Videolarınızı tanıtıyorsanız, maliyetler daha da artacaktır.

2023 Kasım itibarıyla TikTok’ta ortalama CPM (bin başına maliyet) 9.16 dolar olarak belirlenmiştir. Bir kampanya için minimum 500 dolarlık bütçe gereklidir. Üst düzey reklam türleri için ilk altı gün için 50.000 ile 150.000 dolar arasında sabit bir ücret bulunmaktadır. Markalı ele geçirme veya markalı hashtag meydan okumaları için maliyet 150.000 dolardan başlayabilir. Bu nedenle, bir ajans ya da marka olarak, TikTok çabalarınızın yatırım getirisini (ROI) dikkate almanız önemlidir. İyi haber şu ki, TikTok e-ticaret için mükemmel bir itici güçtür ve anlamlı bir ROI sağlamada etkilidir. Influencer’ların ve markaların alışverişlerini sergilediği popüler #TikTokMadeMeBuyIt hashtag’i 12 milyarın üzerinde görüntüleme almıştır. Aslında, küçük işletme sahiplerinin %78’i TikTok reklamlarının pozitif bir ROI sağladığını bildirmiştir.

İşte bir örnek:

Stratejik olarak TikTok’ta çalışmak, American Eagle‘ın yaz koleksiyonu satışlarını artırmasına yardımcı olmuştur. American Eagle, TikTok’un ürün reklamlarıyla (veya TikTok dinamik reklamlarıyla) reklam harcamalarına göre %40 daha yüksek bir ROAS (Reklam Harcamasının Getirisi) elde etmiştir. Bunlar, gerçek zamanlı olarak oluşturulan kişiselleştirilmiş video reklamlarıdır.

TikTok İpucu: TikTok reklamlarında zamanlamayı doğru yapmak, ROI üretiminin bir parçasıdır. Ayrıca

TikTok kullanıcılarının %58,2’si platformu alışveriş ilhamı için kullandıklarını belirtmiştir.

Aslında düşündüğünüzün aksine, İnternet satışları bir çok sektörde hafta sonları daha azdır. İnsanlar bu zamanlarda genellikle arkadaşlarıyla ve aileleriyle meşgul olmayı tercih ederler veya gerçek dünyada alışveriş yapmayı, AVM’ye de gitmeyi tercih edebilirler! Araştırmalara göre hafta içi saat 10:00 ve 20:00 arası, en çok ROI üreten saatler olarak görünmektedir.

  • Marka Görünürlüğünü Artırır

TikTok’ta videoları kaydırırken iki farklı sekmede olacaksınız: “Takip Ettiklerim” veya “Senin İçin”. “Takip Ettiklerim”, aktif olarak takip ettiğiniz markaların videolarını içerir ve bu videolar her zaman bu beslemede gösterilir. Ancak “Senin İçin” beslemesi, TikTok’un belirli faktörlere dayanarak sizin beğeneceğinizi düşündüğü sonsuz bir video akışıdır. Bu faktörler arasında etkileşimde bulunduğunuz videolar, altyazılar ve hashtagler ve elbette, zaman diliminizdeki en taze, en yeni içerikler bulunur. Hedef kitlenizi, onların neleri sevdiğini ve çevrimiçi oldukları zamanları anlamak, videolarınızın “Senin İçin” akışında yer almasına ve dolayısıyla marka görünürlüğünüzü artırmasına yardımcı olacaktır.

TikTok İpucu: “Senin İçin” akışında  yer alan videoları incelemeye başlayın. İçerik üreticilerin hedef kitle bilgilerini nasıl kullandığını ve istediğiniz videoları nasıl oluşturduklarını anlayın. Komik kediler, Gen X problemleri, nasıl yapılır videoları….

 

Haftanın Her Günü İçin TikTok Paylaşım Fikirleri

TikTok içeriği üretme konusunda biraz ilhama mı ihtiyacınız var?

Veya haftanın her gününde ne yayınlayacağınızdan emin değil misiniz? Her gün işe yarayan bazı TikTok videolarına bakalım. Ayrıca video nişiniz ve sektörünüz için popüler hashtag’leri araştırabileceğinizi ve bunları haftanın günüyle birleştirebileceğinizi unutmayın.

Örneğin: #Ofis #PazartesiMotivasyonu #Eğlenceİçin #İşHayatı.

Pazartesi günü TikTok’ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanlar: 14:00,18:00

Pazartesi sendromu, haftanın ilk gününe özgü bir durum.
İnsanlar genellikle Pazartesi sabahları işe veya günlük rutinlerine geri dönmekte zorlanıyorlar ve bu süreçte sosyal medya, özellikle de TikTok, günlük rutinlerine enerji ve eğlence katmanın bir yolu olarak ön plana çıkıyor.
Analizler gösteriyor ki, insanlar Pazartesi günleri özellikle 14:00 ile 18:00 saatleri arasında TikTok’ta daha aktif oluyorlar. Bu saatler, öğle yemeğinden sonra rahatlama anlarını yakaladıkları ve haftanın yoğunluğundan kısa bir süreliğine uzaklaştıkları zamanlar olabilir.
Bu zaman diliminde paylaşılan içerikler, “Pazartesi sendromu”, “haftanın ilk günü”, “Pazartesi günü ben” ve “ofiste haftanın ilk günü” gibi etiketlerle desteklendiğinde, kullanıcıların ilgisini çekme olasılığı daha yüksek olacaktır.

Salı günü TikTok’ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanlar: 06:00,  10:00, 12:00, 17:00

Görünüşe göre insanlar Salı günlerini erkenci olarak karşılıyorlar. Çünkü TikTok’ta Salı günleri paylaşım yapmak için en iyi zamanlar sabahın erken saatleri olan 06:00’da başlıyor ve gün boyunca farklı zaman dilimlerine yayılıyor. Elbette, Pazartesi sendromunun geride kaldığı ve haftalık planların yapıldığı bir Salı gününde, iş yerinde veya okuldaki ders aralarında TikTok’ta vakit geçirmek için hiçbir engel yok, öyle değil mi? 🙂

Salı günleri TikTok paylaşımlarınızda, artık kitlenizin ilgisini çekebilecek konulara odaklanabilirsiniz. Günün erken saatlerinden akşamüstüne kadar uzanan bu zaman dilimleri, etkileşiminizi artırmak için ideal anlar sunuyor.

Çarşamba günü TikTok’ta paylaşım yapmak için en iyi zamanlar: 15:00, 16:00

Çarşamba günleri için TikTok gönderilerinde en ideal zaman, öğleden sonra gibi görünüyor. Haftanın ortasına gelmişken, işten ya da okuldan bir nebze uzaklaşma ve sosyal medyada vakit geçirme zamanı da diyebiliriz. Çarşamba günleri aynı zamanda Amerikan argosunda kullanılan #Humpday etiketiyle de bilinir ki bu, haftanın tam ortası anlamına gelir. Eğer Amerika’yı hedefleyen kampanyalarınız varsa, #Humpday etiketiyle üretebileceğiniz içeriklere göz atabilirsiniz. Türkiye içinse #haftanınortası ve #çarşamba etiketleriyle harika videolar oluşturmak mümkün. Esinlenmek için bu hashtagler altında yapılan paylaşımlara bir göz atın.

Perşembe günü TikTok’ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanlar: 07:00, 17:00, 20:00

Perşembe günleri, haftanın sonuna yaklaşırken TikTok’ta paylaşım yapmak için ideal zamanlar sabahın erken saatleriyle başlayıp akşam iş çıkışı saatlerine doğru devam ediyor. Bu gün kullanıcıların hafta sonu planlarına başladıkları ve haftanın stresini atmak için eğlenceli içeriklere daha açık oldukları bir zaman. Sabah 07:00’de güne enerjik bir başlangıç yapmak isteyen kullanıcılara yönelik motivasyonel veya güldüren içerikler sunabilirsiniz. Akşam 17:00 ve 20:00 saatlerinde ise işten veya okuldan çıkışın rahatlama anlarını yakalayan kişilere yönelik daha rahatlatıcı veya eğlenceli videolar paylaşmak ideal olacaktır.

Perşembe günleri ayrıca hafta sonu için plan yapma sürecine de denk geldiği için kullanıcıların hafta sonu aktiviteleri, seyahat planları ya da hafta sonu için eğlence önerileri gibi konulara ilgi duyabilecekleri bir zaman dilimi. Bu tür içerikler #HaftaSonuPlanları gibi etiketlerle desteklenerek daha geniş bir kitleye ulaşabilir.

Cuma günü TikTok’ta paylaşım yapmak için en iyi zamanlar: 13:00, 21:00, 23:00

Haftanın bu son iş gününde, özellikle öğleden sonraları insanlar artık iş modundan çıkıp, daha rahat ve eğlenceli bir ruh haline bürünüyorlar.  TikTok üzerinde yapılan analizler, Cuma günleri için en iyi paylaşım zamanlarının öğleden sonra 13:00 ile akşam 21:00 ve 23:00 olduğunu gösteriyor. Bu saatler, hafta sonu öncesi gevşeme ve eğlenme moduna geçen kullanıcılara hitap etmek için mükemmel fırsatlar barındırıyor.

Öğleden sonra 13:00’te, kullanıcıların hafta sonu için planlar yapmaya başladıkları bir zamanda, onlara hafta sonu aktiviteleri, eğlenceli buluşma fikirleri ya da hafta sonu için öneriler sunabilirsiniz. Akşam saatleri olan 21:00 ve 23:00’de ise, kullanıcılar genellikle rahatlamak ve gülmek istiyor olacak. Bu zaman dilimlerinde, komik skeçler, eğlenceli anlar veya hafta sonuna yönelik heyecan verici içerikler paylaşmak, kitlenizle daha fazla etkileşime girmenize yardımcı olabilir.

Cuma günleri, özellikle hafta sonu öncesi, TikTok’ta paylaşım yaparken, kullanıcıların eğlenmeye ve rahatlamaya daha açık olduğunu unutmamak önemlidir. #CumaAkşamı, #HaftaSonuHeyecanı gibi etiketlerle desteklenen içerikler, daha geniş bir kitleye ulaşarak, kullanıcılara hafta sonu için ilham verebilir.

Cumartesi günü TikTok’ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanlar: 19:00

Cumartesi günleri, insanların haftalık yoğun tempolarından kurtulup, sosyal etkinliklere, alışverişe ya da aile ile geçirilen zamana odaklandıkları günlerdir. TikTok’ta bu gün en iyi sonuçları almak için akşam saat 19:00’ı tercih etmek mantıklıdır. Bu saat genellikle insanların akşam haberlerini izlediği veya akşam yemeğinde bir araya geldiği zamanlara denk gelir ve bu süreçte bir yandan da telefonlarını kontrol ederler.

Cumartesi günleri paylaşım yaparken, kullanıcıların rahat ve gevşeme modunda olduğunu unutmamak önemlidir. #SelfCareCumartesi gibi trendleri takip etmek, bu videoların özellikle sağlıklı yaşam ve güzellik alanlarında popüler olduğunu göz önünde bulundurarak içerik üretebilirsiniz. Ayrıca, hediye rehberleri gibi içerikler, Cumartesi günleri için planlama ve organizasyon yaparken kullanıcıların ilgisini çekebilir.

Eğer B2B işletmesiyseniz, Cumartesi günleri sizin için ideal olmayabilir. Birçok B2B karar vericisinin hafta sonlarında iş dünyasından tamamen uzaklaştığını göz önünde bulundurarak, içerik stratejinizi buna göre ayarlamak faydalı olacaktır.

Pazar günü TikTok’ta paylaşım yapmak için en iyi zamanlar: 15:00, 16:00, 00:00 

Pazar günleri, genellikle rahatlama ve kendine vakit ayırma günü olarak kabul edilir. Geç kalkılan sabahlar, uzun kahvaltılar ve gün boyu süren tembellik, Pazar günlerinin karakteristik özelliklerindendir. Bu nedenle, TikTok gönderilerinizi günün ilerleyen saatlerine planlamak, kullanıcıların bu rahat zaman dilimlerinde içeriklerinizle karşılaşmalarını sağlayacaktır. İçerikleriniz, boş zaman etkinlikleri, doğa, yiyecek ve içecek veya spor gibi ilham verici ve rahatlatıcı konuları içerebilir.

#PazarFunday etiketini düşünün. Pazar gününün ilerleyen saatlerinde paylaşımlar yaparken, kullanıcıların “okula veya işe dönüş” endişesini eğlenceli bir şekilde ele alabilirsiniz. 

Markanız için TikTok’ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanı Nasıl Bulursunuz?

  • Sosyal Medya Ölçümlerinizi İzleyin:
    TikTok’ta en iyi paylaşım zamanını bulmak için ilk adım, mevcut sosyal medya ölçümlerinizi dikkatlice incelemektir. TikTok’un sağladığı analitik araçlar, videolarınızın ne zaman en yüksek etkileşimi aldığını, hangi tür içeriklerin daha fazla görüntülendiğini ve takipçilerinizin aktif olduğu saatleri gösterir. Bu verileri analiz ederek, hedef kitlenizin ne zaman çevrimiçi olduğunu ve içeriklerinizle en çok etkileşime girdiği zaman dilimlerini belirleyebilirsiniz. Düzenli olarak analitik verilerinizi gözden geçirmek, içerik stratejinizi optimize etmenize ve daha fazla kullanıcıya ulaşmanıza yardımcı olur.
  • İçeriği Farklı Saat Dilimlerine Uyacak Şekilde Planlayın:
    Eğer global bir kitleye hitap ediyorsanız, farklı coğrafi bölgelerdeki takipçilerinizin aktif olduğu zamanları göz önünde bulundurarak içerik planlaması yapmak önemlidir. Farklı saat dilimlerindeki kullanıcılar için içerikleri planlamak, markanızın farklı bölgelerdeki takipçileriyle etkileşim kurmasına olanak tanır. Bu, özellikle çok uluslu markalar ve geniş bir coğrafi kitleye hitap eden işletmeler için hayati önem taşır. İçeriğinizi, hedef kitlenizin aktif olduğu saatlere göre düzenlemek, genel erişiminizi ve etkileşiminizi artıracaktır.
  • Demografinizi Tanıyın:
    TikTok’ta başarılı bir içerik stratejisi için hedef kitlenizin demografik özelliklerini anlamak esastır. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları ve coğrafi konum gibi faktörler, hedef kitlenizin hangi tür içeriklere ilgi gösterdiğini ve ne zaman çevrimiçi olduğunu etkileyebilir. Bu bilgileri elde etmek için TikTok analitiklerini kullanabilirsiniz. Hedef kitlenizin tercihlerini ve davranışlarını anlamak, onlara daha alakalı ve ilgi çekici içerikler sunmanıza yardımcı olur. Böylece, markanızın TikTok üzerindeki görünürlüğünü ve etkileşimini artırmak için daha etkili stratejiler geliştirebilirsiniz.

Survivor Dijital ile TikTok Başarınızı Artırın!

TikTok hesabınızı daha etkili kullanmak istiyorsanız, uzman bir dijital pazarlama ajansı olan Survivor Dijital ile çalışmayı düşünmelisiniz. TikTok hesabınızın yönetimi ve optimizasyonu konusunda deneyimli bir ekibin desteği, pazarlama stratejilerinizi geliştirmenize ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Detaylı bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçin.

Kendi TikTok Stratejinizi Geliştirmek için Eğitim Alın

Sosyal medya hesaplarınızı kendiniz yönetmek istiyor ancak daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, sosyal medya pazarlama eğitimi alarak bilginizi artırabilirsiniz. Survivor Dijital Akademi’de, başlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar sosyal medya pazarlama eğitimlerini bulabilirsiniz. Eğitim programları hakkında daha fazla bilgi için Dijital Akademi sayfamızı ziyaret edin.

Kaynakça: https://www.agorapulse.com/blog/best-time-to-post-on-tiktok