Anahtar kelime nedir?
Anahtar kelime, web sitesi içeriğinizin ne hakkında olduğunu tanımlayan, içeriğin odak nokasını işaret eden konu ve fikirlere karşılık gelen yazı içerisindeki kelime yada kelime öbekleridir. SEO açısından, arama yapan kişilerin arama motorlarında aradıkları ve aynı zamanda “arama sorguları” olarak da adlandırılan kelime ve kelime öbekleridir. Bir web sitesi sahibi ve içerik üreticisi olarak, sayfanızdaki anahtar kelimelerin, insanların aradıklarıyla alakalı olmasını istersiniz, böylece arama sonuçları arasında içeriğinizi bulma şansı daha yüksek olacaktır.
Anahtar kelimeler neden önemlidir?
Anahtar kelimeler önemlidir, çünkü insanların aradığı şey ile bu ihtiyacı karşılamak için sağladığınız içerik arasındaki bağlantı noktasıdır. Arama motoru pazarlaması (SEO) yaparken hedefiniz, arama motorunun sonuç sayfalarından (SERP’ler) sitenize organik trafik çekmektir.
Örneğin Google’da, “erkek basketbol ayakkabıları” araması yapıldığında, Google, arama yapılan bu kelime öbeğini ayırt etmeye çalışır ve bu konuyu ele alan web sayfalarının bir listesini arama yapan kişinin karşısına çıkarır. Sizin web siteniz, kullanıcının bir anahtar kelime veya kelime öbeğinin (“basketbol ayakkabısı”) ya da ilgili ifadelerin (örneğin “erkek ayakkabısı”, “Adidas” veya “yüksek top basketbol ayakkabısı”) olarak aradığı ifadeyi kullanıyorsa, Google’ın bu aramayı yapan kullanıcılara sizin web sitenizi gösterme olasılığı daha yüksektir.
Oganik olarak iyi sırada olan ve ziyaretçileri sitenize çeken içerik oluşturmak için bu ziyaretçilerin ihtiyaçlarını – kullandıkları dili ve aradıkları içeriğin türünü anlamanız gerekir. Böylece arama yapanların ihtiyacını karşılayacak, doğru anahtar kelimelerden oluşan içerikler yayınlayabilirsiniz.
Uzun kuyruk anahtar kelime nedir?
Kullanıcılar genellikle tam olarak aradıkları şeyi ifade etmek isterler, yani sadece “ayakkabı” aramak yerine “erkek basketbol ayakkabısı” vb.. detaylı ifadeler kullanırlar. İşte bu tarz birden fazla kelimeyi içeren daha belirgin, açıklayıcı arama terimlerine “uzun kuyruk anahtar kelimeler” denir.
Tekil anahtar kelimeler, genellikle çok yüksek arama hacmine sahip oldukları için nihai hedefiniz gibi görünebilir. Ancak, genellikle rekabet oranları çok yüksektir.
Bu güçlü rekabetin üstüne, tekil anahtar kelimeler aslında hedeflemeyi de gereğinden fazla geniş tutmanıza neden olacaktır. Birisi “köpek” arıyorsa, köpek ırklarının bir listesini, köpek maması hakkında bilgi, bir köpek tasması satın alabileceği bir yer veya sadece sevimli köpek fotoğrafları içeren bir siteyi arayıp aramadığını bilemezsiniz.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha net bir şekilde tanımlanmış amaçlara sahiptir. Örneğin, “bir köpek yavrusu için en iyi organik köpek maması” veya “ucuz köpek gezdiricileri İstanbul”. Ayrıca uzun kuyruklu anahtar kelimelerin daha az rekabete sahip olduğunu göreceksiniz.
İçeriğinizde anahtar kelimeleri nasıl kullanmalısınız?
Hazırladığınız içeriği sadece anahtar kelimelerle doldurmak iyi bir fikir değildir. Etkileyici içerik oluşturmak, yalnızca Google robotlarına ipucu göndermek değil, gerçek insanlar için gerçek bir değer sağlamaktır.
İşe başlarken izlemeniz gereken bazı temel anahtar kelime kullanım kuralları vardır.
Sitenizdeki her sayfada, botların ve insanların ilgisini çekecek ve onlara istediklerini verecek benzersiz anahtar kelimeler kullanmalısınız. Bu, hem başlık etiketini hem de içeriğinizin gövdesini içermelidir; bu, önemli bir noktaya yol açar: clickbait (tıklama) tuzakları. İçerik hakkında net bilgi vermeyen ama merak uyandıran belirsiz başlıklar sunarak daha fazla tıklama aldığınızı düşünebilirsiniz, ancak sayfanın gerçekte ne hakkında olduğunu gizleyerek anahtar kelimelerin gücünden faydalanamayacağınızı bilmelisiniz. Ayrıca hemen çıkma oranınız yükseldikçe arama motoru sıralamanız da düşecektir..
Birincil anahtar kelimenizi URL’nize , sayfadaki bir H1 etiketine, meta açıklamasına ve sayfadaki resimlerin alt etiketlerine yazmalısınız; Bu yerlerin tümü, arama motorlarının içeriğinizin gerçekte ne olduğu ile ilgili ipuçlarına anlamasına yardımcı olacaktır.
Anahtar kelimelerinizi bu alanlarda kullanmak, içeriğinizle aramaları hedeflemenin en temel yoludur.
Bir içerik stratejisi oluşturmak için anahtar kelimeler kullanma
Genellikle bir anahtar kelimeyle başlayıp o terimin etrafında bir içerik oluşturabilseniz de, bazen içeriğiniz zaten vardır ve bunu anahtar kelimelerle nasıl eşleştireceğinizi bulmanız gerekir. Bunu yapmak için, içeriğin odak noktası olan, ana anahtar kelimeyi öncelikli olarak belirlemeli, sonrasında oluşturduğunuz içerikte bu anahtar kelime ile birlikte anahtar kelimenin eş anlamlılarını, odak anahtar kelime ile birlikte kullanılabilecek ilişikli anahtar kelimelere yazınızda yer verdiğinizden emin olmalısınız.
Anahtar kelime araştırması nedir?
Anahtar kelime araştırması, sitenizdeki içerikle, insanların aradıkları terimleri eşleştirebilmeniz için içerik konunuzla ilgili popüler kelimeleri ve cümleleri bulmanızı sağlayan, insanların arama motorlarında aradıklarını tespit etmenize yardımcı olan bir SEO araştırmasıdır.
Anahtar kelime araştırması için araçlar?
Google’dan Ücretsiz Yararlanın!
- Google ADS’e bağlı Keyword Planner ile, anahtar kelime araması yapıp yeni anahtar kelimeler bulabilirsiniz.
- Google Search console ile sitenize ziyaretçi çeken anahtar kelimeleri tespit edebilirsiniz.
- İçeriğinizle alakalı konuyu ‘Google’ ve ‘Youtube’ arayarak insanların aradıkları uzun kuyruklu anahtar kelimeleri görebilirsiniz.
- Keywordseverywhere. Arama hacmini, CPC’yi ve rekabet verilerini gösteren bir Chrome uzantısıdır . Kullanmak için Bedava APİ anahtarına ihtiyacınız var. Kayıt olarak edinebilirsiniz.
- https://wondersear.ch/ herhangi bir kök anahtar kelimeyle anlamsal olarak ilişkili anahtar kelimeleri bulur.
- https://moz.com/explorer Zorluk analizi ile doğru anahtar kelimelere odaklanmanızı sağlamayı hedefleyen bir araçtır.
- https://www.seoprofiler.com anahtar kelimeleri takip etmeyi sağlamasının yanı sıra anahtar kelime önerileri sunar. Google analytics ile bağlantı kolayca bağlanabilir.
- SEMrush, rakip site ayrımı yapmaksızın tüm sitelerin anahtar kelimelerini izlemeye olanak tanımaktadır.
- https://ahrefs.com/keywords-explorer 171 ülke için veri sağlar. her ay taze verilerle güncellenen 7 milyardan fazla anahtar kelimeden oluşan büyük bir veritabanı üzerinde çalışır.