Aralık ayına ait en son sosyal medya trendleri, haberler ve en iyi uygulamaları öğrenin ve 2023 stratejinizi belirleyin.
Artık insanların arama motorlarından daha çok sosyal medyada vakit geçirdiğini biliyoruz. Bu nedenle Bu aydan itibaren her ay, karşılaştığımız en önemli sosyal medya haberlerinin, ipuçlarının ve fikirlerin kısa öztlerini yayınlamaya karar verdik. Bu sayede aylık stratejilerinizi gözden geçirirken ihtiyacınız olan içgörülere sahip olabileceksiniz. Hazırladığımız aylık sosyal medya trendleri özet içeriği, hem aylık olarak okuduğumuz yüzlerce sektör gönderisi ve makalesine hem de müşterilerimizin sosyal medya pazarlama çalışmalarında edindiğimiz deneyimimize dayanmaktadır.
Sosyal Medya Haberleri:
Aralık 2022′ için en son sosyal medya gelişmeleri ile güncel kalın:
- Instagram, İçerik planlama araçlarını doğrudan Instagram uygulamasında kullanıma sunuyor – böylece 75 gün öncesine kadar bir resim, Carausel veya Reels planlayabileceğiz.
- Instagram, bu özellik sadece Amerika için, Amerika da kullanıma açık olan içerik oluşturucusu pazaryerinde artık markalı içerik projelerine göz atabilir ve ilginizi gösterebilir, otomatik izinlerle içerik yayınlayabilir ve projelerinizin durumunu doğrudan içerik oluşturucu pazarından takip edebilirsiniz.
- Instagram, Kasım ayında Instagram’ın yayınladığı ve hepimizin çok hızlı adapte olduğu bir özellik, Instagram Akışındaki fotoğraflara müzik ekleme özelliği geldi.
- Instagram , Reels sekmenize bir Reels sabitleme özelliğini ve seçilen kullanıcılarla Reels beğeni sayısını gizleme özelliğini test ediyor .
- LinkedIn, bazı kullanıcılara gönderi planlama özelliğini kullanıma sundu.
- YouTube, TV ekranları için optimize edilmiş bir Shorts izleme deneyimini kullanıma sundu.
- YouTube, cep telefonunuzu kullanarak diğer YouTuber’ları canlı akışınıza davet etmenizi sağlayan Go Live Together‘ı tanıttı .
- TikTok, reklamverenlerin hedef kitlelerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için TikTok Reklam Yöneticisi içinde Kitle İçgörülerini kullanıma sundu .
- TikTok, konuşurken/şarkı söylerken eklenebilecek arka plan seslerini(müziklerini) daha fazla kullanıcıya sunuyor — özelliği henüz denemediyseniz bazı örneklere göz atın.
- TikTok, uygulama içi alışveriş seçeneklerini yavaş yavaş genişletiyor ve ABD’de İlk Uygulama İçi Mağazaları Başlattı
- Pinterest, kolaj oluşturma uygulaması Shuffles’ı genel kullanıma açtı. Tabi ingilizce konuşulan ülkeler için 🙂
- Facebook, gruplar için bir “giriş istemleri” özelliği sunuyor .
- WhatsApp, sohbetlerde anketler başlattı .
- WhatsApp, uygulamada daha yapılandırılmış tartışma gruplarını kolaylaştırmak için resmi olarak Toplulukları tanıttı.
Kuruluşların, kulüplerin, okulların ve diğer özel grupların daha iyi iletişim kurmasına ve düzenli kalmasına yardımcı olmak için tasarlanan Topluluklar, mesajlaşma platformuna yönetici kontrolleri, alt gruplar ve duyuru grupları için destek, 32 kişilik sesli ve görüntülü aramalar dahil olmak üzere bir dizi yeni özellik getiriyor. Ayrıca daha büyük dosya paylaşımı, emoji tepkileri ve anketlerde yer alacak.
Toplulukların kendileri 1.024 kullanıcıya kadar olan grupları destekleyebilir ve uçtan uca şifreleme sunabilir.
- Telegram, gruplar için konular, video mesaj transkripsiyonu ve “toplanabilir kullanıcı adları” dahil olmak üzere çeşitli özellikler ekledi .
- Meta Quest , ABD’de canlı ve isteğe bağlı spor etkinliklerinin yer aldığı bir VR spor merkezi olan XTADIUM‘u başlattı . Arkadaşlarınızla izleyebilir, oyunları ön sıradan deneyimleyebilir, kamera açılarını kontrol edebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz.
- Twitter,Gözden geçirilmiş bir Twitter Blue doğrulama programı 2 Aralık’ta “geçici olarak” başladı: “Şirketler için altın çek, hükümet için gri çek, bireyler için mavi (ünlü olsun ya da olmasın) ve doğrulanmış tüm hesapların kimliği, kontrol etkinleştirilmeden önce manuel olarak doğrulanacak.” Bireyler ayrıca belirli bir kuruluşa ait olduklarını göstermek için ikinci bir küçük logo alabilirler. Ancak henüz herkese açık olmadığını yeniden hatırlatalım.