Çeviklik, hızla değişen iş dünyasında ön saflarda yer alabilmenin anahtarıdır.
Teknolojik gelişmelerin sürekli ve çok hızlı gerçekleştiği bir zamanda yaşıyoruz. Sadece teknoloji değil, Yeni ürün ve hizmetlerden, müşteri beklentilerine kadar, her şey hızla değişiyor. Bu kadar hızlı değişimin yaşandığı bir yerde, biz pazarlamacıların çok uzun süre tek bir tekniğe güvenme lüksü yoktur. Yani kısacası, yıllardır aynı pazarlama tekniklerinin devam ettiği günler geride kaldı. Değişen ekosistemde hayatta kalmak için, hızla uyum sağlamanız gerekiyor. Çevik pazarlamanın devreye girdiği yer de tam da burasıdır.
İçindekiler:
- Çevik Pazarlama Nedir?
- Çevik Pazarlama Vaka Örnekleri
- Çevik Pazarlama Kampanyaları
- Çevik Pazarlama Nasıl Uygulanır?
- Çevik Pazarlama Hakkında Daha Fazla Bilgi
Çevik Pazarlama (Agile Marketing) Nedir?
Son birkaç yılda yaşanan değişimler, pazarlamacıların üzerindeki daha kısa zaman dilimlerinde sonuç üretme baskısını artırdı. Sonuç olarak, Çevik Pazarlama ortaya çıktı. Hala tek bir tanımı yok. Bu nedenle biznology.com’da yer alan 15 uzmanın Çevik Pazarlamaya dair yaptığı tanımlarını aşağıda sizinle paylaşmak istiyorum.
15 FARKLI UZMANA AİT ÇEVİK PAZARLAMA TANIMLANMASI
- Daha sık, daha alakalı ve son derece ölçülebilir pazarlama programları sağlamak için tasarlanmış; yüksek iletişim, düşük belgeli, hızlı yineleme süreci. Nihayetinde hedefler hız ve yeniliktir. – Gerry Murray, ICD
- Pek çok proje için istenen son durumun ya tam olarak bilinmediği ve/veya değişim içinde olduğunun kabulü. – Marc Strohleim, Outsell, Inc.
- Kısa sürede tamamlanması amaçlanan projeler üzerinde çalışmak için kendi kendine yeterli küçük ekipleri kullanan bir pazarlama süreci. – Mike Volpe, Hubspot
- Belirsizliğe rağmen gerçeklere dayalı karar verme ve kararlılık arasında etkili bir denge. Pazarlama çevikliği ve kurumsal çeviklik pratikte eş anlamlıdır; silolarda görüntülenemezler. – Gary Katz, Marketing Operations Partners
- Pazarlama departmanının pasif bir kampanya yaratıcısından proaktif bir gelir üreticisine dönüşümü. Çevik pazarlamada iyi olmak aşamalı bir süreçtir: ileriye dönük birçok küçük adım olacak ve hala “ideal” çevik pazarlama sistemine sahip bir şirketle tanışmam gerekiyor. – Jep Castelein, Marketo
- Sürekli değişen bir pazarda, sürekli değişen bir ürünle, sürekli değişen bir tüketiciye (veya işletmeye) benzersiz bir değer yaratmanın, iletmenin ve sunmanın bir yolu. – Greg Meyer
- Pazarlama süreçlerine yinelemeli bir yaklaşım kullanma sürecidir ve adını çevik geliştirmeden alır. Çeviklik adındaki vurgu, bir pazarlama ekibinin projeleri ve kampanyaları nasıl yönettiğidir. – John Cass
- Pazara, müşteriye ve rekabet sinyallerine uyum/değişim yeteneği. Bu bilgiyi eyleme geçirilebilir içgörüye dönüştürmek. – Laura, Vision Edge Marketing
- Müşteri beklentilerini karşılama yeteneği profesyonelliğin özüdür. Çevik değilseniz bunu yapamazsınız çünkü müşteri beklentileri asla statik değildir. –Peter Weill, MIT
- Bireysel ekip üyesi rollerini ve bu roller arasındaki bir dizi etkileşimi tanımlayan, ekip üyelerinin hızlı bir şekilde önceliklendirmesini ve somut sonuçlar sunmasını sağlayan basit bir ilkeler dizisi. Çevik yöntem, günler veya haftalardan oluşan bir dizi kısa “sprint”te prototip oluşturmaya ve teslim etmeye odaklanır. Çevik, sıfırdan yeni çıktılar geliştirmek ve mevcut ürünleri veya projeleri güncel tutmak için eşit derecede iyi çalışır. – Bruce Wilson, Audienz Marketing
- Çevik Manifesto’nun şu ilkesi üzerine inşa edilmiştir: Yazılım geliştirmenin daha iyi yollarını, yaparak ve başkalarının yapmasına yardım ederek keşfediyoruz. Bu çalışma sayesinde şunlara değer verdik: 1) Süreçler ve araçlar yerine bireyler ve etkileşimler, 2) kapsamlı dokümantasyon yerine çalışan yazılımlar, 3) sözleşme görüşmeleri yerine müşteri işbirliği ve 4) bir planı takip etmek yerine değişime yanıt vermek. – Neil Perkins, Only Dead Fish
- Çevik yazılım geliştirme metodolojilerini pazarlama projelerine uyarlayan bir yönetim yaklaşımı. Çevik pazarlama yönetimi uygulamalarını benimsemenin başarılı, sürekli bir dönüşüm optimizasyon programı oluşturmadaki en önemli faktör olabileceğini düşünüyorum. – Scott Brinker, Search Engine Land
- Her şeyin birlikte düşünüldüğü ve birlikte etkin bir şekilde çalışması planlandığı ‘Marka Liderliğindeki Pazarlama’dır. Sınırlı pazarlama harcamalarından çok daha fazla görünürlük ve başarı elde edilmesini sağlar. Ayrıca, Markalarının neyi temsil ettiğini ve Markayı desteklemede ve İşi büyütmede oynadıkları rolü anlamalarını sağlamak için Müşterilerimizdeki personeli eğitmemize ve onlarla birlikte çalışmamıza olanak tanır. – Jerry, Agile Marketing Blog
- İlhamını Çevik Geliştirmeden alan ve şu değerlere sahip bir pazarlama yaklaşımı: 1) Bir planı izleyerek değişime yanıt vermek, 2) görüşler ve gelenekler üzerinden test ve veriler, 3) birkaç büyük bahis üzerinde çok sayıda küçük deney, 4) 4 katılım ve resmi duruş üzerinde şeffaflık ve 5) silolar ve hiyerarşi üzerinde işbirliği. – Jim Ewel, AgileMarketing.net
- ‘Şelale yönteminden’ uzaklaşmaya ihtiyaç duyulan belirli bir planlama ve yürütme türü, herhangi bir yeni sürümden önce uzun planlama ve kodlama için bilinen bir süreç, genellikle bayat veya pazara geç çıkan ürünlerle sonuçlanır. Çevik, genellikle 15 ila 30 gün süren tek bir ‘sprint’ zaman aralığında tanımlanabilen, oluşturulabilen, test edilebilen ve gönderilebilen küçük ‘sevk edilebilir kod’ parçalarının tamamlanmasına dayanır. – Klobe Partners
Gördüğünüz gibi, herkesin hemfikir olduğu yer, haklı olmak veya büyük bir fikre sahip olmakla ilgili değildir. Çevik Pazarlama, inovasyonun ve kârın daha hızlı gerçekleşmesini sağlayan istikrarlı, ölçülebilir iyileştirmelerle sonuçlanan, sık müşteri odaklı eylemlerde bulunmakla ilgilidir. Çevik pazarlama, temel olarak, değişen öncelikler, müşterinin değişen ihtiyaçları ve yeni teknolojik gelişmelerle başa çıkmanıza yardımcı olan pazarlama departmanınızı, projelerinizi ve kampanyalarınızı yönetmenin bir yoludur.
Çevik pazarlama bunu şu yollarla mümkün kılar:
- Sektördeki gelişmelere hızlı yanıt verilmesi.
- Uyarlanabilir stratejik planlamayı kullanma.
- Dürüst ve şeffaf bir şekilde iletişim kurmak.
- Yinelemeler halinde çalışma.
Geçmişte, büyük şirketler bu tür pazarlama çalışmalarından kaçınıyordu. Politikaların, sistemlerin ve kuralların arkasına saklanırlardı. Ancak artık dürüstlük ve şeffaflık talep eden bir sosyal çağda yaşıyoruz. Şirketler eski alışkanlıklarıyla geçinemezler. Çevik bir pazarlama planı, hem müşterilerin hem de sektörün taleplerini dinleyerek, yanıt vererek ve bunlara uyum sağlayarak beklenmeyeni kucaklar ve hızlı tepki verir.
Bonus İpucu: 70:20:10 Kuralını Kullanın
Çevik pazarlama için yukarıdaki tanımlar biraz soyut kalmış olabilir. Dave Chaffey tarafından yazılan 70:20:10 kuralına ilişkin akıllı öngörüler makalesinde, pazarlama çabalarınızı sonlandırmanız gerektiğini belirten çok pratik bazı tavsiyeler var. Aşağıdaki yüzdelere göre:
- %70’i, her zamanki gibi pazarlama planınız olmalıdır.
- %20’si otomatikleştirilmiş, programlı pazarlama olmalıdır.
- %10’u çevik pazarlama çabalarından gelmelidir.
Çeviklik sorumlulukları minimumda tutar, bu da bu paradigmada yeni olan şirketler için işleri daha az stresli hale getirebilir.
Çevik Pazarlama Vaka Örnekleri
Şirket: SEMRush
Kategori: Teknoloji/Yazılım
Sözcüsü: Olga Adrinko, Global Pazarlama Başkanı
Vaka incelemesi özeti: SEMRush’ın pazarlama departmanı her düzeyde Çevik olmaya çalışmaktadır. Tamamen düz bir yapıya olabildiğince yaklaştılar, bu da çeşitli ekiplerini tam olarak güçlendirmelerine izin verdi. Olga’nın sunumuna göre, liderlik ne yapılması gerektiğini açıkça belirler, ancak ekip bunun nasıl yapılacağı üzerinde tam kontrol sahibi olur. Onun için sahayı gören ve rakibini anlayan bir futbol/futbol antrenörü gibi ama topa vuran o değil.
Ancak bu kaosa yol açmaz. Scrum yaklaşımları ve günlük stand-up toplantıları, insanların yolda kalmalarını sağlar ve ekiplere duyulan güven, onları hem son derece yaratıcı hem de işlerine derinden yatırım yapmalarını sağlar. Scrum tarzı sprintler ayrıca pazarlama ekiplerinin sürekli olarak test etme ve öğrenme, hızlı bir şekilde deneme yapmalarına olanak tanır. Bu küçük ölçekli testler, 8 ayda SEMRush 500.000 kullanıcıyı kazandırarak büyük bir şekilde karşılığını verdi.
Olga, özellikle işe alma ve işten çıkarma söz konusu olduğunda, zorlukların da olduğunu kabul ediyor. Örneğin, hatalı bir işe alım, ağırlıklarını çekmezlerse takıma büyük zarar verebilir. Katkıda bulunmayan üyeleri kovmak da ekiplere kalmış. En heyecan verici çıkarımlar: Çevik pazarlama sayesinde, ilk 10 yeni pazardan yıldan yıla ortalama gelir artışı %90’ın üzerindeydi ve SEMRush sadece 8 ayda 500.000 kullanıcı kazandı.
Kaynak: Brighton SEO
Şirket: Sunlife Financial
Kategori: Bankacılık/Finans
Sözcüsü: Dave Noyle
Örnek olay özeti: Dave ve Sunlife’daki pazarlama ekibinin geri kalanı Çevik pazarlamanın değerini gördüler, ancak büyük bir dönüşüm geçirmek için her şeyi beklemeye alamayacaklarını biliyorlardı. Bunun yerine, Agile’ı kullanmak için bir test senaryosu olarak sınırlı bir proje üzerinde çalışmak üzere tek bir çapraz işlevli ekip oluşturarak, gördüğüm en akıllı pilot programlardan birini uyguladılar.
Bu proje başarılı olduğunda, başka bir Çevik ekip ve ardından bir başka ekip eklediler ve çevikliklerini kademeli olarak departmanda daha da genişlettiler. Henüz sürecin başlarındalar, ancak Dave (orijinal pilotu yöneten kişi) ve meslektaşları, şirket içi ortaklarından büyük eleştiriler aldı. Yakın gelecekte bu ekiplerden harika şeyler duymayı bekleyin!
En heyecan verici paket: Pilot ekipler ve projeler, Çevik pazarlamanın uygulanabilirliği için mükemmel kanıtlama alanlarıdır.
Kaynak: Müşteri katılımı. Bu slaytlarda daha fazla ayrıntı görün .
Şirket: ING Hollanda
Kategori: Bankacılık/Finans
Sözcüsü: Nick Jue, CEO
Vaka incelemesi özeti: Fintech girişimlerinin hızla güçleniyor olmasından rahastız olan Nick, ING’nin tazılarla yarışmaya çalışan bir fil olmaya başladığını hissetti. Büyük bir değişimin zamanının geldiğine inandı ve bu nedenle dünyanın en yenilikçi markalarından bazılarını ziyaret etti: Google, Netflix, Zappos, Spotify, vb. Daha sonra o ve yöneticileri, Çevik yaklaşımı kanıtlamak için 5-6 pilot ekip kurdu ve aynı anda aynı anda çalıştılar. Hollanda genel merkezindeki 2.500 çalışan için yepyeni bir yapı oluşturdu. Kendilerini Spotify’da modelleyerek Kadrolar, Kabileler ve Bölümler oluşturdular (aşağıdaki videoda gösterildiği gibi).
Büyüklüğün Çeviklik için bir engel olmadığını kanıtlayan bir başka büyük şirket olan ING, daha hızlı pazara çıkış süresi, artan çalışan katılımı, azaltılmış engeller ve devirler ve dönüşümlerinin henüz başlarında olmalarına rağmen daha iyi bir müşteri deneyimi görüyor.
En heyecan verici paket servis: Spotify modeli, yazılım geliştirme dışında çalışacak şekilde değiştirilebilir.
Kaynaklar:
BCG.com
McKinsey.com
Frismakers.com
YouTube
Çevik Pazarlama Kampanyaları
Konuyu daha net anlayabilmek için bir kampanya örnekleri ile devam edelim: Oreo’daki yaratıcı ekip, düzenli olarak ustaca çevik içerikler üretir. Hadi gelin • The Daily Twist Kampanyasına birlikte bakalım.
Kampanya: Oreo Daily Twist
Vaka İnceleme Özeti: Oreo, 100. yaş günlerini kutlamak için #DailyTwist kampanyasını başlattı. Şirket, 25 Haziran – 2 Ekim arasındaki 100 takvim gününden güncel veya tarihi olaylara odaklanan, toplum ve kültür hakkında merakı olan tüketicilerin büyük bir çoğunluğunun ilgisini çeken sanatsal içerikler tasarladı. Mars Gezgini’nin inişinden Elvis Haftasına kadar haber değeri taşıyan öğeleri içeren, çerezlerden ilham alan yüz günlük görüntüleri kullanan kampanya oldukça ses getirdi.
Kampanya oldukça başarılı bir çevik dijital pazarlama kampanyası örneği olarak kabul ediliyor. Yüz gün boyunca her gün Oreo, web sitelerinin yanı sıra Tumblr ve Facebook gibi sosyal kanallarda güncel bir olayı veya özel günü temsil etmek için değiştirilmiş bir çerezin bir resmini yayınladı. Hatta bir sonraki günlük döneme ilham vermek için kullanıcıları bir ‘Oreo Moments Galerisi’nde haber değeri taşıyan bir olayı paylaşmaya davet ettiler.
Kampanyanın yaratıcı yönetmeni Megan Sheehan, kampanyayı “İnsanların dünyaya ve olaylara eğlenceli bir şekilde bakmalarına yardımcı oluyoruz” şeklinde açıkladı. Helyum’un keşfinin yıl dönümü, Elvis Haftası ve NASA gezgini Curiosity’nin Mars’a tarihi inişi gibi haberlere yer verdiler.
Megan Sheehan kampanyayı “İçerik her sabah geliştiriliyor. Haberlerde neler olduğunu ve neyin trend olduğunu görerek başlıyoruz – şeklinde kampanyanın ilerleyişinin aslında basit bir şekilde günlük olarak yapıldığını söylemişti.
Megan Sheehan’ın açıklamaları şu şekildeydi: “Her gün farklıdır. Bazı günler seçim yapmak zor çünkü çok iyi yem var. Bazen yavaş bir haber günüdür ve biz bunun üzerinde çalışırız. Zorluğun bir kısmı bilmemek ve onunla yuvarlanmak. Tüm basın nedeniyle, insanlar artık projenin bir parçası olmak için bize yaklaşıyorlar. OREO’nun yarattığı şeyin bir parçası olmak isteyen diğer markaları ve franchise’ları görmek harika.”
“Konuya göre değişir, bu nedenle OREO Facebook sayfasındaki ve medyasındaki 27+ milyon tüketicinin her bir parçayla nasıl etkileşime geçeceğini görmek eğlenceli. Her gün içerik tüm sosyal kanallarda ve Oreo.com’da yayınlanıyor ve biz de tam anlamıyla bunun olmasını izliyoruz. Onunla eğlenmemek zor.”
“Kreatif yönetmen Jill Applebaum ve ben, bunları her gün dışarı atmak için çalışan, sevgiyle “Sincaplar” adında dört kişilik harika bir ekip var. Bunu yapmayı seviyoruz. Her gün somut bir şey yapmak iyi hissettiriyor. “Dijital olarak gerçek zamanlı olarak çalışmak, 10-15 yıl önce asla sahip olamayacağımız bir sohbetin parçası olmamızı sağlıyor.”
Proje, 25 Haziran’da, gökkuşağı gibi renklendirilmiş altı katmanlı bir kurabiyenin yer aldığı ve “Gurur” kelimesiyle çok konuşulan eşcinsel gurur temalı resimle başlamıştı. Çerezin 26,9 milyonluk hayranları arasındaki yanıt, bazıları görüntüye olan sevgilerini ifade ederek ve hatta bazıları Kraft markasını boykot etmekle tehdit ederek çok bölündü. Cesur reklam, gün içinde 14.800 paylaşım ve 87.000 ‘Beğenme’ şeklinde büyük miktarda destek aldı.
Kaynak:
luerzersarchive.com
Oreo, ses getiren kampanyaları, dijital pazarlamayı çok iyi kullanması, başarılı çevik pazarlama kampanyaları ile ilham alınası bir şirket. Bu harika şirketten alınan bu çevik kampanya örneği bize birkaç farklı şey öğretebilir:
- Çevik pazarlamanız her zaman marka üzerinde kalmalıdır.
- Sohbete biraz espri ve mizah eklemekten korkmayın.
- Harika çevik pazarlama, insanlığınızı ve katılımınızı hızla artırır.
Çevik Pazarlama Nasıl Uygulanır?
Peki gelelim işin özüne, markanız için çevik pazarlamayı markanız için nasıl kullanabilirsiniz?
Öncelikle çok önemli bir şeye dikkat çekmek istiyorum; her büyüklükteki işletme bu metodolojiyi kullanabilir. İşletmenizde çevik stratejiler kullanmaya başlamak için büyük bir ekibe ihtiyacınız yok. Tek gereken biraz yaratıcılık ve biraz özveri. Harekete geçmek için sistemi kurmaya başlayabilirsiniz.
Dinlemek için Bir Sistem Kurun
Çevik bir strateji, dinlemeyi benimsediğinizde başlar. Nasıl dinleyeceğiniz tercihlerinize bağlıdır, ancak burada birkaç farklı seçeneği birlikte inceleyelim:
Sosyal medya
Sosyal medya, çevik dinleme için mükemmel bir platformdur. Son dakika haberlerine atlamak için Ekşi Sözlük ve Twitter‘ı bir arada kullanabilirsiniz. Facebook ve diğer mecralara da bakmanızda fayda var.
Profesyonel ipucu: Eğer bütçeniz varsa trendleri, anahtar kelimeleri ve hesapları takip etmeyi çok daha kolay hale getirecek Hootsuite veya Sprout Social gibi bir sosyal dinleme panolarına yatırım yapın.
Google Uyarıları
Şirketiniz için alakalı anahtar kelimeler ve ifadeler için bir Google Uyarısı oluşturun. Yalnızca son dakika haberlerini yansıtan anahtar kelimeler seçtiğinizden emin olun; aksi takdirde, çok kalabalık bir gelen kutusuyla karşılaşırsınız.
Profesyonel ipucu: Warble Uyarılarını da kullanın. Google Alerts’a benzer şekilde çalışan, Twitter için tasarlanmış bir araçtır. Anahtar kelimeleri, kelime öbeklerini, #hashtag’leri ve @bahsetmeleri takip edebilirsiniz.
Hızlı Tepki Vermeye Hazırlanın
Bir şey olduğunda, mümkün olan en kısa sürede tepki vermeniz gerekir. Bu, küçük işletmelerin genellikle büyük şirketlere göre bir avantaja sahip olduğu yerdir. Küçük işletmeler ve yeni başlayanlar, stratejik çevik pazarlama ile büyük bir etki yaratabilir. Ne kadar hızlı tepki verirseniz o kadar iyidir. Oreo’nun karanlık görüntüdeki smaç, gerçek zamanlı olarak gerçekleştiği için bir etki yarattı. Şirket birkaç saat beklemiş olsaydı, yine de komik olabilirdi, ancak dijital pazarlamaya bakışımızı olduğu gibi değiştirmezdi. Çevik olmak istiyorsanız, hızlı gitmelisiniz.
Yinelemeli Bir Süreci Takip Edin
Çoğu pazarlama stratejisi, titiz adımları sırayla tamamlamaya dayanan bir geliştirme sürecinden geçme fikrini yansıtan bir şelale metodolojisi kullanır. Başlangıçta yazılım geliştirme için oluşturulmuş olan şelale metodolojisi, çıktıları doğrusal bir sırayla oluşturmaya yönelik bir süreçtir. Projeleri birkaç aşamaya böler ve her aşama, başlamak için bir önceki aşamanın zamanında tamamlanmasına bağlıdır. Genelde aşağıdaki basamaksal adımları içerir:
- gereksinimler
- tasarım
- uygulama
- doğrulama
- bakım
şelale metodolojisi birkaç nedenden dolayı gerçek zamanlı, çevik pazarlamayı zorlaştırmaktadır:
- Stratejinizi geliştirmek genelde pahalı ve zordur.
- Uzun geliştirme döngüleri, kampanyanın yayınlandığı tarihte güncelliğini yitirmesine neden olur.
- Adımlar ve engeller göz önüne alındığında daha uzun bir yanıt süresi vardır.
Şelale metodolojisi kesinlikle pazarlama çalışmalarınızda yer almaya devam edebilir yine de bazı pazarlama çabalarınızda yinelemeli bir süreç izlemeye çalışın. Bu, aşağıdakileri içeren bir çevik yaklaşımı benimsemeniz anlamına gelir.
- Hipotezi (yani pazarlama konseptini) küçük bir ortamda test etmek.
- Kampanyanın sonuçlarını hızlı bir şekilde değerlendirmek.
- Yeni bulgulara uyum sağlamak için stratejinizi iyileştirme ve ayarlama.
Çevik Pazarlama Hakkında Daha Fazla Bilgi
Çevik pazarlama hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz, aşağıdaki yardımcı kaynaklar daha detaylı bir bakış açısı edinmenize yardımcı olabilir.
- Quora.com‘da çevik pazarlama ile ilgili konu başlığının altında yer alan soru-cevaplar
- chiefmartec.com’da yer alan Çevik Pazarlama makaleleri
- agilemarketingblog.com da yer alan yazılar
- Kristen Knipp’in sunumu; Çevik Yolla Pazarlama – Geliştirme Dışında Scrum Uygulaması
- Neil Perkin‘in çevik planlama yazısı
- Çevik Pazarlama Pinterest Panoları
- Jim Ewel’in Çevik Pazarlama Blogu
- Quora.com’da yer alan Çevik Pazarlama Araçları konu başlığı
- Hubspot’un Çevik Pazarlama sunumu
- smartinsights.com‘da yer alan – Çevik Dijital Pazarlama Kampanyaları: Beş adımlı bir çerçeve
- mckinsey.com‘da yer alan- Çevik pazarlama adım adım kılavuz
- mckinsey.com‘da yer alan- Çevik olmak ister misiniz? BT ekibinizden öğrenin adlı makale
- knowledgehut.com’da yer alan- Çevik Dijital Pazarlama Nedir ve Nasıl Uygulanır?
Son Söz:
Yeni nesil doğduğu andan itibaren ticari mesajların bombardımanı altında. Bütün o gürültülü mesajları filtrelemeyi biliyorlar. Markaların boş ve havalı vaadlerini görmezden gelebiliyorlar. Bu yüzden bugünün gençleri ve genç yetişkinlerine ulaşabilmek için, çeviklik sadece pazarlama çalışmalarınızda da değil, tüm kurumsal yapınızda deneyimlemeniz gereken bir süreçtir.
Sosyal Medya Pazarlama ve Dijital Pazarlama çalışmalarınızda çevik bir strateji uygulamanıza yardımcı olmamızı ister misiniz? info@survivor.com.tr mail iletin veya bizi arayın +9.0850 840 6452 sorularınızı yanıtlamaktan memnuniyet duyarız.
Kaynakçalar:
smartinsights.com/digital-marketing-strategy/agile-digital-marketing-what-it-looks-like-and-how-to-implement-it
biznology.com/2012/07/15-experts-define-agile-marketing
marketinginsidergroup.com/agile-marketing/agile-marketing-examples-case-studies
knowledgehut.com/blog/agile/agile-digital-marketing-what-is-it-and-how-to-implement-it