Coronavirüs ile ilgili etrafta çok fazla bilgi var. Kimisi doğru kimisi yanlış. Virüsün nasıl önleneceği, el yıkama teknikleri, sosyal mesafeyi koruma, virüse yakalanırsak neler yapmamız gerektiği ve daha fazlası…
Ancak kişisel endişelerin dışında bu süreçte virüsün ekonomik anlamda işletmeler üzerindeki finansal etkisini en aza indirmekle ilgili neler yapılabilir?
Küçük bir işletme sahibiyseniz, muhtemelen aklınızda şu sorular vardır:
- Coronavirüsü işimi nasıl etkileyecek?
- Bu süreç içerisinde işlerimi nasıl ilerletmeliyim?
- Pazarlama çalışmalarına gerek var mı?
Son sorunuzun cevabı tabiki de “evet” ve işte nedeni 🙂
Bu gibi zamanlarda, bazı işletmeler dijital pazarlama faaliyetlerini bir araya getirme veya durdurma eğilimindedir (rakipleriniz gibi!) En akıllı işletmeler bunu bir fırsat olarak kullanabilir!
Peki siz hangisini seçersiniz ? İşletme sahibi olarak iki seçeneğiniz vardır:
Seçenek # 1: Tüm dijital pazarlama, reklam vb. gibi çalışmaları durdurmak.
Seçenek # 2: Fırsatı yakalamak!
Şimdi şunu düşünmüş olabilirsiniz. “Coronavirüs döneminde dijital pazarlama çalışmalarını nasıl yürütebilirim?”
Muhtemelen el dezenfektanı gibi hijyen/temizlik ürünleri satıyorsanız buna gerek bile yok. Ama geri kalan sektörler için opsiyonları değerlendirmekte fayda var.
Coronavirüs Sırasında Kullanılabilecek Dijital Pazarlama Stratejileri
Sosyal Medya Pazarlaması
Coronavirüs ile beraber normalden daha fazla evde zaman geçiriyoruz hatta evden çalışıyoruz. Dolayısıyla bu da sosyal medya ve internet kullanımımıza yansıyor.
Çocukların evden ders çalıştığı, online alışverişin yoğun olduğu, insanların evden işlerini yürüttüğü bu dönemde sadece Mart ayında Whatsapp, Facebook Messenger gibi mesajlaşma servislerinde geçirilen zaman %45 arttı. Mümkün olduğunca evde kalmaya çalışan insanlar dolayısıyla sosyal medyada zaman harcıyor.
Sosyal medya gönderilerinizi gündem doğrultusunda hazırlayarak insanların ilgisini çekebilir, artan erişim, katılım ve zaman ile beraber doğru hedef kitleyi seçerek doğru kanala yöneldiğinizde etkili sonuç alabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
İnsanların dışarı çıkmamak için online alışverişe yöneldiği bu dönemde bir tüketicinin sağladığınız ürün veya hizmeti Google’da araması kadar doğal bir şey olamaz 🙂
Siz markanızın üst sıralarda çıkarak insanları sayfanıza yönlendirmek istiyorsanız mutlaka SEO’yu kullanmalısınız. Bu dönemde kullanılan arama terimlerini baz alarak içerik hazırlayabilir, blog yazabilirsiniz.
E-posta Pazarlama
Bir işletme olarak gerçek kitleniz hakkında yeterli araştırma yaptınız mı? Potansiyel müşterilerle iletişim haline geçmek için mükemmel zamanı kollamanıza gerek yok 🙂 İster B2B ister B2C olun e-posta pazarlama müşterilerle bağlantı kurmanın harika bir yoludur.
B2B işletmeler için, e-posta bültenleri aracılığıyla mevcut potansiyel müşterilerle iletişime geçmek için zaman ayırın!
B2C ve e-ticaret işletmeleri için, tüketicilere güven verin. Bu dönemde tüketicinin güvendiği markalardan sorunsuz alışveriş yapması, işletmenizin o tüketici için uzun ömürlü olmasını sağlar.
Sosyal Medya ve Google Reklamcılığı
İşletmelerin bu dönemde reklam çalışmalarını durdurmak istemeleri normal gelebilir çünkü tüketiciler çok fazla satın alma eyleminde bulunmuyorsa neden reklam vermeliyim diye düşünmüş olabilirsiniz.
Bir ürün veya hizmet satın almak isteyen tüketici bunu nereden alabileceğini düşünür. Dolayısıyla rakipleriniz yerine sizin bu hizmeti sunmanız artı sağlayacaktır.
Coronavirüs Sırasında Bu Dijital Pazarlama İpuçlarını Dikkate Alın!
Bu dönemde virüsten kaynaklı bir tedirginlik söz konusu. Dolayısıyla sizde bir marka olarak bu empati duygusuyla karşı tarafa yaklaşın. Duyarlı olduğunuzu belirtin. Örneğin; bir e-ticaret sitesi olan trendyol belirli sayfalardan yapılan alışverişlerle kobilere destek sağlayacağını duyurdu. Zaten online alışverişinde arttığı bu dönemde bu uygulaması ile hem desteğini hem de anlayışını göstermiş oldu.
Ek Olarak;
- İlgili Hashtagleri Kullanın
Sosyal medya kullanımının arttığı bu dönemde ilgili hashtagler kullanmak hem erişiminizi artırır hem de güncel kaldığınızı gösterir. Örneğin; #EvdeKal, #HayatEveSığar gibi bu dönemde popüler olan hashtagler kullanıcıya da güven verecektir.
- İşletmenizin Büyük Resmini Dikkate Alın
İşletmenizin genel olarak neler sunduğunu ve coronavirüs döneminde neler sunacağını düşünün. Sadece gel-al hizmet sunan bir firma iseniz eve sipariş yöntemine geçin.
Bir müşteri size ihtiyaç duyduğunda fiziksel mağazanızda olmasanız da yardımcı olabileceğinizi gösterin. Home-office çalışmaya başladıysanız bunu sosyal medyada duyurun.
“İnsanlara normal şartlar dışında neler yapabileceğiniz göstererek de onların güvenini kazanabilirsiniz.”
Örneğin; Kiğılı bir kıyafet markası fakat bu dönemde insanlar takım elbise vb. gibi bir kıyafete ihtiyaç duymayacağı için internette “Ev & Market” kategorisi ile yaşamsal ihtiyaçlar üzerine satış yapmaya başladı. Bu kimisi için garip gözükse de kimisine mantıklı gelebilir. Belki de burada aslında söylenmek istenen ekstrem durumlarda neler yapılabileceği olabilir.
Ayrıca bu dönemde rakipleriniz dijital pazarlama çalışmalarını durdursalar bile sizin istenen hizmeti sunmanız bir adım öne geçmenizi sağlar.
- Müşterileriniz Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin
Müşterilerinizi demografik özellikleri dışında ne kadar iyi anlarsanız içerik stratejinizi de o kadar iyi geliştirirsiniz.
Hepimizin temennisi bu zor günlerin bir an önce bitmesi ama herkesin aklında şu soru da var “Coronadan sonra her şey aynı olacak mı?” Bunu sadece kişisel olarak değil bir marka bir işletme adına da düşünün.
Rakiplerinizden bir adım öne geçmek, ilerleyen zamanda yeniden pazarlama stratejisini kullanarak markanız adına farklı bir yol haritası çizebilirsiniz.
Şimdi pazarlama çalışmalarını durdurmak yerine pazarlamaya yatırım yapmak istiyor ama nasıl yapacağınız konusunda aklınız karışıyorsa başlamak için bizimle iletişime geçin.
Kaynak: https://www.lyfemarketing.com/blog/marketing-during-the-coronavirus/