Her sene sundukları raporla sosyal medya ve internette, dijital dünyaya ışık tutan We Are Social Nisan 2020 raporu yayınlandı.
Yayınlanan bu rapora göre internet ve sosyal medya kullanımları haricinde Covid-19’un dijital dünyaya olan etkilerini daha çok göreceğiz. Uzun süredir evde olduğumuz bu dönemde birçoğumuz sosyal medya, online alışveriş, Netflix vb. gibi şeylere daha çok odaklanmış durumdayız.
Bizde Survivor Dijital olarak, We Are Social’ın hazırladığı son rapora göre istatistiklere beraber göz atalım dedik. Bakalım bu süreç içerisinde global olarak neler yapmışız ve nelerde artış yaşanmış? 🙂
Genel rapora baktığımızda totalde 7.77 milyarlık bir datanın değerlendirilmesi yapılmış ve 4.57 milyarlık internet kullanıcısı mevcut. Ocak 2020 raporunda totalde internet kullanıcısı 4.54 iken bu raporda 4.57 olduğunu görüyoruz.
Yine raporu ocak ayı ile karşılaştıracak olursak aktif sosyal medya kullanıcı sayısında da ufak bir artış söz konusu.
Çoğunlukla evde vakit geçirdiğimiz bu dönemde cihaz kullanımı da artmış gözüküyor. 16–64 yaş arasında mobil cihazların kullanımında %76’lık, laptop kullanımında ise %45’lik bir artış meydana gelmiş durumda.
Kadınların sosyal medya kullanımı ve film, tv programları izleme oranları bu dönemde erkeklere göre daha yüksek. Erkeklerde ise bilgisayar ve video oyunları konusunda artış söz konusu.
Google’da En Çok Neleri Aradık?
Dışarı çıkamadığımız ancak dış dünyayla da ilişkimizi dinamik halde tutmaya çalıştığımız bu dönemde internet kullanımı, cihaz kullanımı ekstra artmışken Google en çok aradıklarımız ise şu şekilde;
Coronavirüs aramalarının yoğunlukla olduğu bu dönemde online video izleme oranları da %90 arttı.
Covid-19 nedeniyle evde kaldığımız bu dönemde TV şovlarından eğlenceli videolara kadar çoğunlukla kadın kullanıcıların yoğunlukta olduğu bir artış meydana gelmiş durumda. Dizi setlerinin bile durduğu bu dönemde daha önceden yayınlanan ve izlenme rekorları kıran diziler tekrar gündemde. 🙂 Ayrıca özellikle Instagram’da sanatçıların canlı yayın aracılığı ile verdikleri konserler insanları daha çok sosyal medyaya çekiyor.
İş dünyasında ise iptal olan veya ertelenen seminer, fuar vb. etkinlikler için Covid-19 dolayısıyla Zoom, Hangouts gibi uygulamalar kullanılmaya devam ediyor. Alışılmışın dışında olan yaşam biçimi insanların bir çoğunu da online alışverişe yönlendirdi. Bu dönemde kimi internet kullanıcıları ilk kez online market alışverişi yaparken 16–64 yaş aralığında sesli arama yoğunluğundaki artış oldukça dikkat çekiyor.
En Çok Kullanılan Sosyal Mecralar
En çok kullanılan sosyal mecraların başında her zaman ki gibi Facebook yer alıyor. Ancak rapora Covid-19 döneminde mesajlaşma servislerinin kullanımı da artmış durumda.
En çok indirilen uygulamaların başında ise kimimizin çok sevdiği kimimizin ise pek sevemediği TikTok var. Sadece 1-31 Mart tarihleri arasında ki yüzdelik dilime göreyse TikTok yine listenin başında yer alarak en çok indirilen uygulamalarda yerini korumayı başarmış.
Coronavirüs döneminde en çok vakit harcanan ilk 3 uygulamalarda ise; Tinder, YouTube ve Netflix yer alıyor.
We Are Social Raporuna Göre Coronavirüs Döneminde E-ticaret
Covid-19 ile beraber online alışveriş aramaları %81 arttı. Online mağaza ziyaretlerinin %90’ı bulduğu bu dönemde, bizce kullanıcı odaklı düşünme ve mobil uyumlu site faktörü de ekstra önem taşıyor.
En çok ziyaret edilen kategori olan süpermarketlerde %251’lik bir artış varken turizm ve lüks ürünlerde de ciddi bir düşüş yaşanmış durumda.
Sizce yavaş yavaş normal hayata dönmeye başladığımızda turizm, lüks ürünler vb. gibi sektörlerde bir artış yaşanır mı? Peki coronavirüs sizin hayatınızda ne gibi değişikliklere sebep oldu?
We Are Social’ın Nisan 2020 raporunu kısaca yorumladık ama siz raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.