Dijital pazarlama sayesinde özellikle küçük işletmeler ve startup’lar çok yüksek bütçeler harcamalarına gerek kalmadan da ürün ve hizmetlerini duyurabilmeyi ve kazançlarını artırabilmeyi sağladılar. Günümüzde işletmenizi dijital olarak büyütmek için ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgileri internette bulabilirsiniz. Bununla birlikte, internetteki bilgilerin bir kısmının pazarlama mitleriyle dolu olduğunu ve bunların sizi yoldan çıkarıp götüreceğini aklınızdan çıkarmamalısınız. Hadi gelin bu dijital pazarlama efsanelerinin 5 tanesine birlikte göz atalım:
Asla İnanmamanız Gereken 5 Dijital Pazarlama Efsanesi;
# 1 Dijital pazarlama sadece büyük işletmeler içindir
Geleneksel pazarlama için bu tabirin doğru olduğunu söyleyebiliriz. Fakat internet ve internet reklamcılığının hayatımıza girmesi ile birçok şey değişti. Teknoloji gelişti. Her geçen gün sosyal medyayı kullanan ve dijital dünyada marka, ürün ve hizmet arayan kişilerin sayısı artmaya devam ediyor.
Web siteleri gerçek mağazaların yerini almaya başladı. Artık rezervasyon, alışveriş vb.. bir çok hizmet web sitesi üzerinden gerçekleştiriliyor. Sizin de ürün ve hizmetiniz ne olursa olsun İnternet üzerinden sizinle ilgili arama yapan birileri olduğuna emin olabilirsiniz.
# 2 E-posta pazarlaması spamdır
Sanırım kullanıcı deneyimlerimiz bu konuda kötü olduğu için e-posta pazarlamanın işe yaramaz olduğunu ve spam göndermekten başka fayda sağlamayacağını düşünüyoruz.
Oysa işletme sahipleri, e-posta pazarlamasının en popüler pazarlama efsanelerinden birine aykırı olarak yüksek bir yatırım getirisine sahip, harika bir kanal olduğunu deneyimleyince gerçekten şaşırıyorlar.
Gerçek şu ki, e-posta pazarlaması diğer kanallar gibi, düzgün kullanılırsa harika sonuçlar verir. Çoğu kişi aslında işletmelerden e-posta almayı tercih ediyor. Bunu sitenize yapılan bülten üyelikleri ile de doğrulayabilirsiniz.
Sizden mail almak istemeseler, neden bülten kaydı oluştursunlar öyle değil mi?
Öte yandan, kötüye kullanıldığı takdirde, e-posta pazarlamanın yararını çok az görürsünüz, ya da hiç görmezsiniz.
# 3 Her sosyal medya platformunda olmalısınız.
İnternette birçok topluluk ve demografi var. Hepsi, sattığınız ürünler veya verdiğiniz hizmetler ile ilgilenmeyeceklerdir. Rastgele grupları ve toplulukları çevrimiçi olarak hedeflemek, müşterilerinizi artırmanın en iyi yolu değildir. Aksine, yapmanız gereken şey, dikkatinizi yalnızca ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgilenen bir avuç insan üzerine yoğunlaştırmaktır.
Hedef demografik bilgilerinizle iletişim kurmanın birkaç yolu vardır. En etkili olanlardan biri, mevcut olan çeşitli sosyal medya platformlarıdır . Her sosyal medya platformunda olmanız gerektiğini söyleyen mit tam bir utançtır çünkü hedef kitleniz birkaç platformla sınırlıdır. Dikkatinizi iki ya da üç sosyal medya platformuna vermek, sınırlı zaman ve kaynağınızı hepsine paylaştırmaktan iyidir.
# 4 Sonuçlar anlık olmalı
Birçok insan, çok çalışırsanız ve her şeyi doğru yaparsanız, anında sonuç alacağınız fikrine sahiptir. Gerçek şu ki, bir kampanyada çok çalışmış olsanız bile, çalışmanızın sonuçlarını anında elde edemeyebilirsiniz. Dijital pazarlama çoğu zaman uzun vadede iyi sonuçlar verir.
# 5 Tekrarlanan içerik ve uzun makaleler iyi sonuç getirir.
Birçok web sitesi ve işletme sahibi, içeriği kopyalamanın ve yapıştırmanın uygun olduğuna inanır. Ancak görmedikleri şey, içeriği her kopyaladıklarında Google’ın ceza vermesidir. İçeriğinizi tekrarlarsanız, Google değerli bir şey teklif etmediğiniz için sıralamanızı azaltır.
Bunun dışında, muhtemelen makalenin ne kadar uzun olursa, o kadar yüksek bir dönüşüm sağlayacağını düşünen pazarlamacılardan birisiniz. Bu fikri ele alan onlarca vaka çalışması var – daha uzun makaleler daha iyi olabilir. Ancak bu her zaman böyle değildir.
Bazen uzun makaleler, okuyucularınızın bunalmış hissetmesine neden olabilir ve böylece başka bir siteye gitmelerini sağlayabilir. Bu, özellikle hızlı cevaplar ararken ve makaleniz kolayca taranacak kadar biçimlendirilmemiş olduğunda gerçekleşir.
Bu nedenle, makale konusundaki kelimelerin sayısını temel almak ve hangisinin en iyi dönüşüm sağladığını görmek için farklı stilleri / formatları test etmek daha iyi olacaktır.
Web sitenizdeki içerik müşterinizle rezonansa girmeli ve onlara sizinle birlikte çalışmalarını veya onların satın almalarını teşvik edecek bilgileri sağlamalıdır.
Yazı ve görsel kaynak: https://www.lyfemarketing.com/blog/marketing-myths/