Doğru yapılan SEO, arama motorlarında sizi organik olarak öne çıkarır. Ancak yapılan SEO hataları nedeniyle istenilenin aksine web sitenizin arama motorları sıralamasında gerilere düşmesine yol açabilirsiniz. Hadi gelin o halde kaçınmanız gereken SEO hatalarının bazılarını birlikte gözden geçirelim…
Kaçınılması Gereken SEO Hataları
Anahtar kelimelere aşırı yüklenme ve Yanlış Anahtar Kelime Seçimi
SEO‘nun ilk ortaya çıktığı dönemlerde bir anahtar kelime yazı içerisinde ne kadar çok yer alırsa o kelimede ilk sıralarda yer alma olasılığınız artardı. Bu nedenle de birçok web sayfasında sadece anahtar kelimelerin art arda yazıldığı içeriklere sıkça rastlardınız. Ancak SEO algoritmaları değişti ve gelişti. Artık yazı içerisine çok sayıda anahtar kelime yüklemesi yapmak en büyük SEO hatalarının başında yer alıyor. Bu işlem kötü bir okuma deneyim oluşturacağından siteden çıkma oranını da artıracaktır. İçerik kalitesini düşüren bu hatayı kesinlikle yapmamalısınız.
Anahtar kelimelerle ilgili en sık yapılan hatalardan birisi de yanlış anahtar kelime seçimidir. İçerikle alakası olmayan anahtar kelimeler size fayda sağlamaz. Anahtar kelime seçerken, anahtar kelimenin içerik ile alakası olması gerekir.
İç ve Dış Linkleme Yapılmaması
Bir sayfa içi SEO (On Page SEO) kuralı olan iç linkleme ve makaleye kaynak link verme genellikle gözden kaçırılan ya da atlanan bir durumdur. Bu durum ise SEO için negatif bir etkidir. Yazınızın bir bölümünde bir alıntı yapıyorsanız o alıntının kaynağına link vermelisiniz. Arama motorları bu referans gösterimi için size artı puan verecektir.
Sayfa İçi SEO için iç linkleme ise olmazsa olmaz bir durumdur. Anahtar kelimelerden kategorilere ve benzer makalelere iç linkeleme vermek, okuyucunun benzer makale ve ilgili kategoriye hızlı ulaşmasını sağlayacaktır.
Yinelenen sayfalar
Aynı anahtar kelimeler üzerinden birbirinin çok benzeri yazılar ve sayfalar oluşturmak SEO için size fayda yerine zarar getirebilir. Bu strateji web sitenizin arama motorları tarafından engellenmesine dahi yol açabilir.
Yanlış Backlink Tercihleri
İlk kez SEO çalışması yapmaya başlayanların genel tercihi hemen backlink alımına başlamaktır. Özellikle yeni açılan web sitelerin bir anda aşırı backlink alması o sitenin SandBox’a girmesine neden olabilir. Aynı şekilde site içeriği ile alakası olmayan yerlerden backlink almakta arama motoru sıralamasını olumsuz yönde etkiler. Backlink almayı istediğiniz sitelerin içeriğinin sizin site içeriğiniz ile benzeşmesine dikkat edin. Az ancak kaliteli backlink almayı tercih edin.
Kalitesiz İçerik
İçerik kraldır sözünü eminiz ki bu aralar daha sık duyuyorsunuzdur. SEO çalışmaları için de içerik kraldır. Düşük kaliteye sahip, taklit içeriklerle arama motoru sıralamasında iyi bir yer edinmeniz mümkün değildir. Hemen çıkma oranları SEO için bir kriterdir. Arama motorlarında iyi bir sıralama için çok değil, kaliteli ve özgün içerik üretmelisiniz.
Yavaş Açılan Web Siteleri
Site hızının SEO’ya etkisini küçümsememelisiniz. Hız = Daha iyi bir tüketici deneyimi = Google’da daha iyi bir sıralama’dır. Bu konuda hala aklınızda soru işaretleri varsa, “Site hızı ve SEO” adlı makalemizi mutlaka okumalısınız.
Başlık Etiketini Unutmak
Başlıklarda anahtar kelime kullanımı, arama motorları açısından önemlidir. Ancak web tasarımcıların bazıları siteyi teslim etmeye o kadar odaklanır ki işin arama motoru kısımını önemsemez ve <title></title> etiketini boş bırakır. Bu durum, SEO açısından olumsuz etkiye sahiptir.