Etkili Instagram Story İpuçları

Instagram story

Instagram Story ile aranız nasıl? Her gün milyonlarca insan, gönderildikten 24 saat sonra kaybolan fotoğraf ve video dizileri yaratan Instagram Hikayeleri kullanıyor.


Sayıları milyonları bulan Instagram iş profilleri için iyi bir haberimiz var; ortalama 5 hikayeden biri 1 mesaj alıyor. Yani paylaşacağınız hikayeleri etkin kullanmak size potansiyel müşteri veya satış kazandıracak… Biz de burada işletmeler için dikkat çekici Instagram Story tüyolarını sizlerle paylaşacağız.

Story/Hikaye paylaşımlarının normal Instagram paylaşımlarından belirgin farkları var. Gönderiniz olan resim ve videoya link ekleme, gönderi üzerinden soru sorma ve istediğiniz cevapları belirleyebilme, anket yapma, konum işaretleme, beğeni skalası yerleştirme, geri sayım ekleme, tarih, etiket, emoji ve daha pek çok şeyi ekleyerek daha dikkat çekici ve etkileşim arttırıcı çalışmalar yapılabiliyor.

Hadi gelin Instagram hikayelerinizi daha dikkat çekici ve etkileşim arttırıcı hale getirecek Instagram Story fikirlerini yakından inceleyelim:

Instagram Hikayesi Şablonu

Markanızla bütünleştirdiğiniz bir Instagram Hikaye şablonu oluşturmak takipçilerinizin daha fazla ilgisini çekecek ve daha fazla akılda kalıcı olacaktır. Instagram Story şablonunu kendiniz Adobe Photoshop üzerinden oluşturabileceğiniz gibi bu konuda tasarlanmış template (şablon) uygulamalarını da kullanabilirsiniz. Markanızla bütünleştirdiğiniz her kişiselleştirilmiş font, renk gibi belirli kalıpları kullanmanız sizi muhakkak diğerlerinden ayıracak, ön plana çıkmanızı sağlayacak ve marka bilinirliğini artıracaktır.

Harekete Geçirici Mesaj

Çoğunlukla Instagram Hikayeleri’ne eklenen “yukarı kaydır” bağlantısını gözden kaçırabiliyoruz. Bundan dolayı paylaşacağınız hikayeye ekleyeceğiniz harekete geçirici bir mesajla kişileri yönlendirmek istediğiniz bağlantıya veya satışa geçirebilirsiniz.

Az ama Öz Paylaşım

Instagram Hikaye’de bir gün içerisinde çok fazla ve gereksiz paylaşımlar yapmanız takipçilerinizi olumsuz bir yönde etkileyecektir. Bu yüzden az ama etkili paylaşımlar yapmanız çok önemli. Instagram Hikaye sayınızı ise takipçilerinizi analiz ederek belirleyebilirsiniz.

Link Verme

Instagram işletme hesabınızdan web sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunu yapmak için paylaştığınız hikayelere web sitenizin linkini eklemeniz yeterli olacaktır.

Influencer Pazarlama

Influencer pazarlama stratejisini kullanmak da erişim ve etkileşim oranınızı artıracaktır. Böylece yeni takipçiler de kazanabilirsiniz.

Canlı Yayın Özelliğini Kullanma

Son zamanlarda hikayeler haricinde canlı yayınlar da kişilerin dikkatini oldukça çekmektedir. Bunun için düzenli bir zaman takvimi oluşturarak takipçilerinizi canlı yayınlara çekebilirsiniz. Canlı yayın yaptıktan sonra yaptığınız yayını kaydederek o anda sizi izleyemeyen kullanıcılara 24 saat boyunca ulaşabilirsiniz. Bu konuda “etkili canlı yayın pazarlaması nasıl yapılır?” yazımızı okuyabilirsiniz.

Hazır Efektler Ekleme

Instagram (Stories) Hikayeler’de kullanacağınız fotoğraf ve video paylaşımlarındaki hazır efektler hikayelerinize daha fazla ilgi gösterilmesini sağlayacaktır.

Instagram Hikayesinde Konum Belirtme

Instagram Hikayeniz’de konum belirtme, Instagram akışta yapacağınız yer bildiriminden daha etkili ve dikkat çekici olacaktır. Kendi işletmenizi, ürün noktalarınızı ve daha pek çok yeri konum etiketiyle hikayenizde paylaşabilirsiniz.

Mention-Hashtag Kullanımı

Instagram akış paylaşımlarında yoğun olarak kullanılan kullanıcı adını mentionlama (bahsetme) ve ilgili kelimeleri #hashtag ile etiketleme işlemini hikayelerde de yapabilirsiniz. Mention ve #hashtagleri yazarken boyut, renk, arka plan rengi, yazı tipi alternatifleri ile görsel faklılıkları yaratmak mümkün ama bunun hikayedeki ana paylaşımın önüne geçmemesi gerektiğini unutmayalım.

Soru Sorun, Cevap Alın

Instagram (Stories) Hikayeleri dinamik bir paylaşım alanı. Birçok Instagram kullanıcısı akıştaki paylaşımlar yerine sadece hikayeleri takip ederek Instagramı kullanıyor. Instagram hikayelerinizde ilgili olduğunuz konu ve iş sektörüyle ilgili cevaplanmasını istediğiniz sorular sorabilir ve etkileşim oluşturabilirsiniz.

Bana Soru Sor (Ask me questions)

Takipçilerinizin markanız hakkında merak ettiği sorular olabilir. Tam bu aşamada “Bana soru sor” etiketi ile sorular alabilir ve bunları cevaplar halinde hikayenizde paylaşabilirsiniz. Soru almak ve cevaplama; marka hesabını da, kişisel hesabını da dinamik tutmanın en etkili yollarından biridir.

Beğeni Skalası

Instagram Hikayeleri’nin bir diğer önemli etiketi ise beğeni skalası. Ürün veya hizmetinizin beğeni seviyesini beğeni skalası ekleyerek en hızlı yoldan ölçebilirsiniz. Skala üzerindeki emojinin beğeni durumuna göre sağa kaydırılması ile beğeni ölçümü alınır. Bu belki de yapabileceğiniz en hızlı anket yöntemi. Ne dersiniz?

Geri Sayım

Ürün ve hizmetiniz için belirli sürelerle bir kampanya yapıyor ve avantaj sağlıyorsanız, bunu storydeki geri sayım ile takipçilerinize bildirebilirsiniz. Zaman sınırı satışta her zaman işe yarar.

Ürünü Hareket Halindeyken Sergileme

Satışını veya tanıtımı yaptığınız bir ürünü Instagram Story üzerinden anlatmak istiyorsanız, insanlara ürünü hareketli bir şekilde sergileyin. Bu konuda tek bir görseldense kısa videolar daha etkili olacaktır. Aynı zamanda ürünün kullanımına dair fikirler vermek veya satın alırlarsa ürünle yapabilecekleri ya da yaratabilecekleri şeyleri göstermek harika olacaktır.

Duyurular Paylaşma

Instagram Stories anlık olduğundan yapacağınız kampanyaları (indirim, promosyon vs.), etkinlikleri, en yeni ürün ve hizmetlerinizi buradan paylaşmak markanız için mükemmel bir yatırım olacaktır.

Rehber Niteliğinde İçerik ve Eğitimler

Instagram Hikayeleri’nde bir blog ya da vlogdaki kadar uzun içerikler yerine daha kısa hap bilgi dediğimiz öğretici ve rehber niteliğinde paylaşımlar yapmak da eğlenceli ve dikkat çekici bir alternatiftir. Eğer paylaşımınızla alakalı daha geniş, ayrıntılı bir içeriğe sahipseniz bunu da hikayenizde link vererek yönlendirme yapabilir, web trafiği çekebilirsiniz.

Hayranları ve Takipçileri Takdir Etme

Instagram Stories’de müşterilerle doğrudan etkileşim kurmanın en çarpıcı yollarından biri de müşteri ya da takipçilerinizin sizi kendi hikayelerinde etiketlediğinde, sizin de onlara hikayenizde teşekkür etmenizdir. Bu fark edilme ve değer verilme hissi emin olun herkesin hoşuna gidecektir. Böylelikle marka itibarınızı da artırabilirsiniz.

Hikayelerinizi Diğer Paylaşımlardan Ayırma

Markanızın web sitesi, kullandığı sosyal medya platformları kendilerine has içerikler üretmelidir. Bir başka deyişle; mesela bir indirim kampanyası düzenliyorsunuz bunu sadece hikayeye özel olarak paylaşın. Neden mi? Şöyle düşünün… Markanızın kullandığı farklı mecralarda aynı içerikleri gören bir kişi neden sizi her yerden takip etsin?

Şeffaf Olma Güven verme

Instagram Hikayesi’nde ofisinizi göstermek insanlara şeffaf olduğunuzu gösterir ve güven verir.

Takipçi Dm’leri Paylaşma

Takipçilerden veya müşteriler tarafından direkt size gelen olumlu mesajları diğer kullanıcılarla da hikaye üzerinden paylaşmak kişilere yine güven veren, memnuniyeti gösteren ve markanıza bağlılık oluşturacak olumlu bir harekettir.

Öncesi ve Sonrasını Gösterme

Bir makyaj ürünü, giyim veya öncesi ve sonrası gösterebileceğiniz herhangi bir ürün olsun bunu kullanıcılarla paylaşmak sizin markanıza gösterilen ilgiyi hatta satışları ve güvenirliği artıracaktır.

Markanızın Dünü ve Bugünü

Markanızın geçmişinden bir görseli #tbt veya #ThrowbackThursday etiketiyle Instagram Hikayenizde paylaşabilirsiniz. Bu markanızın yıllar içinde ne kadar büyüdüğünü ve ne kadar iyi işler ortaya koyduğunu göstermenin en güzel yoludur.

Sürükleyici ve Öğretici Olma

Markanızla uyumlu olacak şekilde Instagram Stroies’te öğretici videolar paylaşmanız takipçilerinizi dinamik tutmayı sağlayacaktır. Ayrıca burada sürükleyici olma ilkesini de göz ardı etmemeniz gerekiyor.

İşte tüm bunlar “dikkat çekici Instagram Hikayeleri oluşturma yolları”ndan birkaçı. Ayrıca Instagram Hikayelere daha pek çok görsel, emoji ve gif resimler koymanız hikaye paylaşımını daha dikkat çekici hale getirmenizi mümkün kılacaktır.

Siz de en çok kullandığınız ve etkileşim almanızı sağlayan Instagram Hikaye fikirlerinizi yorum olarak bizlere yazın 😉