KOBİ’lerin çoğu artık, sosyal medyada özellikle de Facebook’ta yer alıyor. Fakat ne yazık ki, çoğunluk Facebook ve Facebook reklamları konusunda başarısız. Çünkü tutarlılığı sağlayamıyor, çabuk vazgeçiyor ve aslında tam olarak ne yapacaklarını bilmiyorlar.
Bu konuda öncelikli olarak şunu söylemeliyim, sosyal medya hesaplarını oluşturmadan önce mutlaka planlama yapmalısınız. Gelelim yazının da başlığı olan ‘Facebook reklamlarına’, bu konuda birçok küçük ve orta ölçekli işletmenin aklında şu soru var; “KOBİ’ler müşterilerine Facebook üzerinden ulaşabilir mi?”
Cevabım ‘kesinlikle evet!’
Facebook kullanımı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok yaygındır. Bu da demek oluyor ki müşterileriniz aslında aynı zamanda Facebook’ta da yer alıyor. Onlarla etkileşim kurmak için doğru hamleleri yaptığınız sürece de bunu başarabilirsiniz. Bu nedenle ilk amacınız burada “müşterilerinizin dikkatini çekmek olmalı”dır.
Hepimiz biliyoruz, insanlar Facebook’ta içerik tüketmeyi severler. Fakat önemli olan ise bu mecrada içeriği nasıl ve kimlere sunduğumuzdur. İşin ‘kimlere’ kısmı için Facebook’un kampanya türleri ve hedefleme seçeneklerinden yararlanmak doğru bir adım olur.
Başarılı Facebook Reklamları Oluşturmak İçin 4 İpucu
- Hedefleme: Sosyal medyanın, şirketinizin pazarlama hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak bir araç olduğunu unutmayın. Pazarlama hedeflerinizi de göz önünde bulundurarak reklam verme amacınızı belirleyin. Ve bu amaca en uygun reklam biçimini seçin.
- Referanslarınızdan faydalanın: Yapılan araştırmalara göre tüketicilerin% 92’si internette bir marka için yapılan değerlendirmeleri okuyor. (2014’te bu oran % 88’di.). (BrightLocal’ın son tüketici anketinden)
Ancak biz zaten müşterilerimizin yorumları okumak istediğini biliyoruz. Burada kilit nokta müşteri yorumlarını daha erişilebilir hale getirmek ve bunu yapmanın da harika yolu, onları reklamcılıkla birleştirmektir. Böylece Facebook reklamlarından yararlanarak marka bilinirliğini hızla yayabilir ve online itibarınızı kuvvetlendirebilirsiniz. Sizin de zaten bildiğiniz gibi, insanların tavsiye edilen ürün ve/veya hizmetleri satın almaya daha sıcak bakıyor olduklarıdır.
Facebook Reklam Örneği: ‘Vodafone İş Ortağım’
- Görsel üzerindeki yazıya dikkat! Facebook reklam kuralları bakımından en yaygın yapılan hata; görsel üzerindeki yazı oranına dikkat edilmemesiydi. Geçtiğimiz aylarda Facebook reklam kurallarından, görselin üzerindeki yazı oranı %20’yi geçmemeli şartını kaldırdı. Fakat yine de %20 kuralına uyan reklamların daha yüksek performans göstermesi geçerliliğini koruyor. Bu demek oluyor ki, reklamlarınızın Facebook tarafından daha fazla gösterim elde etmesi için görselin üzerinde çok fazla yazıya yer vermeyin.
- Denemeler yapın! Reklam oluşturmadan önce farklı görseller ve formatlar üzerinde denemeler yapın ve reklamları yayınlamadan önce taslak olarak nasıl göründüğüne bakın. Farklı reklam türlerinin geri dönüşümlerini analiz edin ve tekrar deneyin. Hedef kitle belirlemek için web analytics araçlarından yararlanın.
Facebook reklamları ile rakiplerinizin önüne geçebilir, hedef kitlenizle doğru etkileşimi yakalayıp onları müşterileriniz haline getirebileceğinizi unutmayın. Bunun için farklı Facebook reklam türlerini test edebileceğiniz farklı kampanyalar deneyin ve geri dönüşümleri analiz edin Size en fazla verim sağlayacak kampanya türü ve hedeflemeyi bulmak için çaba sarf etmeniz gerektiğini akınızdan çıkarmayın.
Ve son olarak Facebook’a reklam verme konusunda profesyonel bir hizmet almak için şimdi bizimle iletişime geçin.
Survivor Dijital Medya Pazarlama Ajansı, pazarlama hedeflerinize en uygun reklamları, en doğru bütçelerle yönetir ve maximum dönüşüm elde etmenizi sağlar.
Teklif almak için şimdi bizi arayın >> +9.0850 840 6452 ya da info@survivor.com.tr ile bizimle iletişime geçin.