Dijitalleşen dünyada, markaların başarısı artık sadece sundukları ürün veya hizmetin kalitesiyle değil, aynı zamanda dijital pazarlama stratejileriyle de belirleniyor. Arama motoru reklamcılığı (Search Engine Marketing) denilince ilk akla gelen Google’ın reklam platformu olan Google Ads, markalar için potansiyel müşterilere ulaşmanın en etkili yollarından biridir. Ancak bu potansiyeli tam anlamıyla kullanabilmek için reklam kampanyalarının dönüşüm odaklı olması gerekir. Neden mi?
Bir düşünün; Google Ads kampanyanızı başlattınız ve yayınlıyorsunuz ve reklamlarınız ve anahtar kelimeleriniz etkileyici sayıda tıklama almaya başlıyor. Harika! Ancak, dönüşüm izlemeyi yüklemediyseniz, bu tıklamalardan kaçının gerçekte satışla sonuçlandığını göremezsiniz.
Dönüşüm Nedir?
Dönüşüm, kullanıcıların reklamlarınızla etkileşime geçtikten sonra gerçekleştirdikleri sizin için değerli eylemlerdir (örneğin, bir ürün satın almak veya işletmenizi aramak vb.).
Google Ads’de dönüşüme odaklanmak önemlidir çünkü bu, reklamlarınızın performansını ölçmenize, maliyetlerini düşürmenize ve işletmeniz için daha fazla değer yaratmanıza yardımcı olur.
Google ADS’te İzlenecek 5 Dönüşüm Türü
Dijital reklamcılıkta, yatırım getirinizi (ROI) maksimize etmek için reklamınızla etkileşime geçen kitlenin hangi eylemlerinin gerçekten sonuç verdiğini bilmek esastır. Google Ads, bu konuda reklamverenlere yardımcı olmak için çeşitli dönüşüm izleme türleri sunar. Peki, hangi dönüşüm türlerini izlemelisiniz? İşte kısa bir özet:
1. Web Sitesi Eylemleri:
Web sitesi eylemleri en yaygın dönüşüm türüdür. Çevrimiçi bir satın alma işlemi yapma, bir bülten için kaydolma, bir form doldurma (teklif, demo veya e-posta veya telefon yanıtı için) veya bir e-kitap indirme gibi belirli eylemleri izleyebilirsiniz.
2. Telefon Aramaları:
Özellikle online ürün veya hizmet sunmuyorsanız, insanlar sizi arayarak daha fazla bilgi ya da hizmet talebinde bulunuyorlarsa, reklamlarla etkileşime geçenlerin telefon araması eylemlerini takip etmek sizin için doğru bir dönüşüm tercihi olacaktır. Üç tür telefon arama dönüşümü vardır:
- Reklamlardan gelen aramalar
- Web sitenizdeki bir telefon numarasına yapılan aramalar
- Mobil site numarasına tıklamalar
3. Uygulama İndirmeleri:
Bir müşteri uygulamanızı indirdiğinde veya bir iç uygulama eylemi gerçekleştirdiğinde (örneğin, bir satın alma veya yükseltme) bu dönüşümleri izleyebilirsiniz. Uygulamanızdan elde ettiğiniz verimi ölçümleyebilmek ve pazarlama stratejinizi buna göre geliştirebilmek için mutlaka takip etmeniz gereken eylemlerdir.
4. Çevrimdışı İçe Aktarmalar:
Bir reklam tıklaması, mağazanızda yüz yüze bir satın almaya veya e-posta veya telefon üzerinden bir dönüşüme yol açıyorsa, bu eylemi Google Ads’te izlemelisiniz. Bu, hangi anahtar kelimelerin ve hedefleme kriterlerinin (örneğin, coğrafya veya günün saati vb) en verimli dönüşümleri sağladığına dair daha kapsamlı bir bakış sunar. Çevirimdışı dönüşümleri içe aktarma işlemini nasıl yapacağınıza dair detaylı bilgi için Google ADS’in yardım sayfasından destek alabilirsiniz.
Bonus İpucu: Google Ads’te sadece tek bir dönüşümü izlemek zorunda değilsiniz. “hayat bir yolculuktur ve pazarlama da öyle!” Bunun için potansiyel müşterilerinizin dijital dünyada gerçekleştirdikleri her adıma yönelik ayrı bir dönüşüm işlemi tanımlayabilirsiniz; İhtiyacınız varsa iki, üç veya hatta tüm beş dönüşüm izleme türünü eş zamanlı olarak kullanabilirsiniz. Dönüşümleri izlemek, kampanyalarınızın etkisini en üst düzeye çıkarmanıza ve performanslarına ve ROI’larına sürekli olarak hakim olmanıza olanak tanır.
Google ADS Dönüşüm İzleme Nasıl Yapılır?
Google Ads’de dönüşümleri izlemek için öncelikle iş ve pazarlama hedeflerinizi biliyor olmanız gerekir. Eğer bir hedefiniz yoksa dönüşüm izlemeyi kurmanız da zor olacaktır. Çünkü sizin için dijitaldeki değerli eylemlerin ne olduğunu, bir hedefiniz olmadan belirleyemezsiniz. Bu yüzden bu konuda bir kafa karışıklığınız varsa öncelikle “Dijital Pazarlama Hedefleri Nasıl Belirlenir?” adlı blog yazımızı okumanızı öneriyoruz.
Konuya dönecek olursak 🙂 Dönüşüm izleme yapabilmeniz için, dönüşümünüzü tanımlamanız, uygun izleme etiketini yüklemeniz ve bir ilişkilendirme modeli seçmeniz gerekir. Elbette, bu kadar basit olsaydı, bunun için bütün bir blog gönderisine ihtiyacımız olmazdı. Bu yazıda adım adım talimatlara değineceğiz, ancak bunu yapmadan önce, Google Ads hesabınız için tüm bunların ne anlama geldiğini daha iyi kavrayabilmeniz için (özellikle bu bilgi reklam vermeye yeni başlayan Google ADS kullanıcıları içindir. ) bu terimlerin her birinin ne anlama geldiğini açıklayalım .
Dönüşüm İzleme Nedir?
Google ADS dönüşüm izleme, reklamverenlerin Google ADS kampanyalarından elde edilen sonuçları ölçmelerine olanak tanıyan bir araçtır. Bir kullanıcının reklamınıza tıkladıktan sonra web sitenizde gerçekleştirdiği değerli eylemleri (örneğin, bir ürün satın alma, form doldurma veya bülten aboneliği) izlemenizi sağlar.
Dönüşüm izleme, reklam bütçenizin hangi anahtar kelimeler, reklam grupları ve kampanyalar için en iyi sonucu verdiğini anlamanıza yardımcı olur. Bu, bütçenizi en yüksek getiriyi sağlayan alanlara yönlendirerek daha etkili bir reklam stratejisi oluşturmanıza olanak tanır.
Google ADS İlişkilendirme Modellemesi
Google ADS ilişkilendirme modellemesi, bir kullanıcının dönüşüm yolculuğunda yer alan tüm reklam etkileşimlerine değer atama yöntemidir. Basitçe ifade edersek, bir müşteri bir satın alma işlemi yapmadan önce birden fazla reklamınıza tıklarsa, hangi reklamın bu satın almayı gerçekleştirmede ne kadar etkili olduğunu belirlemenize yardımcı olur.
Neden Önemlidir?
- Daha Derinlemesine Analiz: Geleneksel dönüşüm izleme, genellikle son tıklamaya odaklanır. Ancak ilişkilendirme modellemesi, müşteri yolculuğundaki tüm aşamalarındaki etkileşimleri dikkate alarak daha kapsamlı bir analiz sunar.
- Daha Doğru Bütçe Dağılımı: Hangi reklamların, anahtar kelimelerin veya kampanyaların dönüşüm yolculuğunda ne kadar etkili olduğunu anlamak, bütçenizi daha etkili bir şekilde dağıtmanıza yardımcı olur.
- Optimizasyon: İlişkilendirme modellemesi, hangi reklam taktiklerinin en iyi sonucu verdiğini ve hangilerinin geliştirilmesi gerektiğini belirlemenize yardımcı olur. Dönüşüm izleme kurulumunuzda, dönüşümlerinizin nasıl sayıldığını etkileyen gerekli bir ayardır. Bir kullanıcı, bir dönüşüm işlemini tamamlamadan önce birden fazla reklamınızla etkileşime girer (ancak dönüşüm sağlamazsa), dönüşüm için hangi reklamların kredi alacağına bir ilişkilendirme modeli karar verir. Örneğin, ilk tıklama ilişkilendirmesi, tüm kullanıcının etkileşimde bulunduğu ilk reklama kredi verilirken, doğrusal ilişkilendirme her reklama kredinin bir kısmını verir. İlişkilendirme modelleri kılavuzumuzdan daha fazla bilgi edinebilirsiniz .
Dönüşüm Değeri Nedir?
Dönüşüm değeri, bir dönüşümün sizin için ne kadar değerli olduğunu nümerik olarak ifade eden bir metriktir. Örneğin, bir e-ticaret sitesi için dönüşüm değeri, bir müşterinin gerçekleştirdiği satın almanın toplam tutarı olabilir. Hizmet tabanlı bir işletme için dönüşüm değeri, bir müşterinin doldurduğu formun potansiyel gelir değeri olabilir.
Dönüşüm Değerinin Önemi
- ROI’nin Doğru Ölçülmesi: Dönüşüm değeri, reklam yatırım getirinizi (ROI) doğru bir şekilde ölçmenizi sağlar. Basit bir dönüşüm sayısından ziyade, her dönüşümün gerçek değerini bilmek, reklam harcamalarınızın gerçekten ne kadar karşılık bulduğunu anlamanıza yardımcı olur.
- Bütçe Optimizasyonu: Hangi reklam kampanyalarının, anahtar kelimelerin veya hedef kitlelerin en yüksek dönüşüm değerini sağladığını bilmek, bütçenizi daha etkili bir şekilde yönlendirmenize olanak tanır.
- Stratejik Kararlar: Dönüşüm değeri, hangi ürünlerin veya hizmetlerin en karlı olduğunu ve hangi alanlara daha fazla odaklanmanız gerektiğini belirlemenize yardımcı olur.
Google Etiketi Nedir?
Google etiketi, web sitenizle Google Ads hesabınız arasında “aracı” görevi gören bir koddur . Etiketin kurulum sürecini ve amacını daha sonra tam olarak açıklayacağız. Ancak şimdilik bunun web sitenizde tamamlanan işlemleri Google Ads hesabınıza doğru bir şekilde aktarmayı sağlayan şey olduğunu bilin.
Dönüşüm izleme nasıl kurulur? (web siteleri için)
Web sitesi dönüşüm izlemeyi kurmadan önce şunlara ihtiyacınız vardır:
- Bir web sitesi : Google etiket kodunu koyacağınız yer burasıdır.
- Web sitesi kodunu düzenleme yeteneği : Siz veya web geliştiricinizin kodu web sitenize ekleyebilmesi gerekir. Eğer bu konuda bir profesyonel desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, Survivor Dijital olarak size yardımcı olabiliriz. Şimdi teklif almak için bizimle iletişime geçin, Google ADS dönüşümlerinizi hatasız ve kısa sürede ayarlayalım.
Not: Dönüşüm izlemeyi bir CMS (İçerik Yönetim Sistemi) web sitesiyle (örneğin, Wix, WordPress, Drupal GoDaddy, WooCommerce, Shopify, Magento vb. kullanılarak oluşturulmuş bir web sitesi üzerinden) ayarlamak istiyorsanız bunun için daha kolay kod bilgisine pek ihtiyacınız olmayan Google talimatları mevcuttur. Bu talimatları Google yardım sayfası dönüşüm izleme iş ortağı entegrasyonları altında bulabilirsiniz .
Web sitenize dönüşüm izlemeyi kurmanın iki adımı vardır:
- Bir dönüşüm işlemi oluşturmalısınız.
- Google etiketiniizi ayarlamalısınız.
Google ADS ile dönüşüm işlemi oluşturma:
Daha önce de bahsettiğimiz gibi dönüşüm işlemi, online satın alma veya telefon araması gibi işletmeniz için değerli olarak tanımladığınız belirli bir müşteri işlemidir. Bir dönüşüm işlemi oluşturmak için:
- Google Ads hesabınızda Hedefler simgesini tıklayın
- Bölüm menüsündeki Dönüşümler açılır menüsünü tıklayın .
- Özet’i tıklayın .
- Özette, + Yeni dönüşüm işlemi ‘ni tıklayın .
- Web Sitesi’ni seçin ve İleri’ye tıklayın .
- Aşağıdakileri yapmak için web sitenizin etki alanını girin ve Tara’yı tıklayın:
- Web sitenizin Google etiketi olup olmadığını tespit edin (web sitenizde yoksa, web sitenize koymanız için Google etiket kodu gösterilir). Henüz bir Google etiketiniz yoksa, bir tane oluşturabilirsiniz.
- Müşteri işlemlerini ölçmek için kullanabileceğiniz URL’lerin listesini görüntüleyin
- Sonraki: Dönüşüm işleminizi nasıl ayarlayacağınızı seçin
Dönüşüm işlemlerini 2 şekilde ayarlayabilirsiniz:
1. Yöntem: Dönüşümleri bir URL ile ayarlayın:
Sayfa yüklemesini dönüşüm olarak izlemek istiyorsanız ve ölçüm ayarlarınızı özelleştirmeniz gerekmiyorsa bu yöntemi kullanın. Bu, bir dönüşüm işlemi oluşturmanın en hızlı ve en kolay yoludur.
Nasıl Yapılır?
Belirli bir web sayfasının görüntülenmesini dönüşüm olarak sayabiliyorsanız ve etiketinizi dönüşüm değeri, işlem kimlikleri, e-posta adresi ve telefon numarası gibi gelişmiş dönüşüm parametreleri veya diğer özel parametrelerle özelleştirmeniz gerekmiyorsa bu yöntemi kullanın.
Önerilen URL’lerin bir listesini görürseniz, önerilen URL’lerden birini dönüşüm olarak izlemek için Öneriyi Kabul Et’i tıklayabilirsiniz.
- Kendi URL’nizi eklemek için URL Ekle’yi tıklayın .
- Dönüşüm olarak izlemek istediğiniz URL ile en iyi eşleşen dönüşüm hedefini seçin.
- URL’nizle en iyi eşleşen seçeneği belirleyin: (örneğin: www.alanadim.com/anasayfa).
- URL (Örneğin: varsayılan, tam eşleşme)
- URL şununla başlar (Örneğin: www.alanadim.com…)
- URL şunu içerir (Örneğin: aladim.com/anasa… )
- Web sitenizdeki dönüşüm sayfasının URL’sini girin . Örneğin, bir satın alma işleminden sonra “Teşekkür ederiz” sayfası veya bülteninize veya hizmetinize abone olan bir tıklama.
- Ekle’yi tıklayın .
- Eklediğiniz herhangi bir URL’nin ayarlarını düzenlemek isterseniz Ayarlar’ı tıklayın : “Hedef ve işlem optimizasyonu”nun yanında, açılır menüden dönüşümün sayıldığı hedefi seçebilirsiniz.
- Bunun teklif optimizasyonu ve raporlamaya yönelik birincil bir işlem mi, yoksa gözlem için kullanılan ikincil bir işlem mi olduğunu belirlemek için Dönüşüm işlemi optimizasyon seçenekleri’ni tıklayın .
- “Dönüşüm adı”nın yanında, izlemek istediğiniz dönüşüm için “bülten kaydı” veya “düğün buketi alımı” gibi bir ad girin. Bu, daha sonra dönüşüm raporlarında bu dönüşüm işlemini tanımanıza yardımcı olacaktır.
- “Değer”in yanında, her bir dönüşümün değerini nasıl izleyeceğinizi seçin .
- Her dönüşüm için aynı değeri kullanın. Her dönüşümün işletmeniz için değerinde olduğu tutarı girin. Varsayılan mutlak değer 1’dir, ancak aynı fiyata yalnızca bir tür öğe satıyorsanız dolar değerini girin.
- Dönüşüm işleminizi kodsuz web sitesi dönüşüm izlemeyi kullanarak ayarlarken, farklı değerler kullanarak değer izlemeyi kuramazsınız. Dönüşüm etkinliği snippet’ini kullanarak ayarladığınız web sitesi dönüşüm işlemlerine yalnızca farklı değerler kullanarak değer raporlaması ekleyebilirsiniz.
- Bu dönüşüm işlemi için bir değer kullanmayın (önerilmez ancak dönüşümün değerini hiç bir şekilde belirleyemiyorsanız bu durumda bu seçeneği kullanmalısınız).
- “Say”ın yanında, bu dönüşümlerin nasıl sayılacağını seçin. – Her: Bu ayar, her dönüşümün işletmeniz için büyük olasılıkla değer kattığı satışlar için en iyisidir. – Bir: Bu ayar, reklam tıklaması başına yalnızca bir dönüşümün işletmeniz için değer katma olasılığı yüksek olduğunda, web sitenizdeki bir kayıt formu gibi olası satışlar için en iyisidir.
- Açılır menüden bir reklam etkileşiminden sonra dönüşümlerin ne kadar süreyle izleneceğini seçmek için Tıklama dönüşümü penceresi’ni tıklayın . Arama Ağı, Alışveriş ve Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için bu süre 1 ila 90 gün arasında olabilir.
- Açılır menüden görüntüleme dönüşümlerinin ne kadar süreyle izleneceğini seçmek için Etkileşimli görüntüleme dönüşümü aralığı’nı tıklayın . Alışveriş ve Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için bu süre 1 ila 30 gün arasında olabilir.
- İlişkilendirme modeli ‘ni tıklayın . İlişkilendirme modelleri, reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir ve dönüşüm yolculuklarında optimizasyon yapmanıza yardımcı olabilir.
- Kaydet ve devam et’i tıklayın .
Not : Bir URL ile dönüşüm ayarlamak için bu yöntemi seçtiyseniz, dönüşüm etiketinizi ayarlamak için Google Etiket Yöneticisi’ni kullanamazsınız. URL’li dönüşümleri kullanıyorsanız, sayfaya dönüşüm olay kodu eklemenize gerek yoktur ve olay kodunuzu düzenleyerek gelişmiş dönüşümler ayarlayamazsınız.
Yöntem 2: Dönüşümleri manuel olarak ayarlayın
Düğmelere veya bağlantılara yapılan tıklamaları izlemeniz gerekiyorsa veya etkinlik etiketinizi değer izleme, işlem kimlikleri veya diğer özel parametrelerle özelleştirmek istiyorsanız bu yöntemi kullanın.
Sayfa yüklemeleri yerine düğmelere veya bağlantılara yapılan tıklamaları saymak veya dönüşüm değeri, işlem kimlikleri ve diğer özel parametreler gibi etiketinizin topladığı dönüşüm verilerini özelleştirmek istiyorsanız bu yöntemi kullanın.
Nasıl Yapılır?
- “Dönüşümleri manuel olarak oluştur ve yükle (gelişmiş)” bölümüne gidin ve + Dönüşüm oluştur ‘u tıklayın .
- “Hedef ve işlem optimizasyonu”nun yanında, açılır menüden dönüşümün sayıldığı hedefi seçebilirsiniz.
- Bunun teklif optimizasyonu ve raporlamaya yönelik birincil bir işlem mi, yoksa gözlem için kullanılan ikincil bir işlem mi olduğunu belirlemek için Dönüşüm işlemi optimizasyon seçenekleri’ni tıklayın .
- “Dönüşüm adı”nın yanında, izlemek istediğiniz dönüşüm için “bülten kaydı” veya “düğün buketi alımı” gibi bir ad girin. Bu, daha sonra dönüşüm raporlarında bu dönüşüm işlemini tanımanıza yardımcı olacaktır.
- “Hedef”in yanında, izlemek istediğiniz işlemi seçin. Hedef, kampanyalar başlatarak en üst düzeye çıkarmak istediğiniz bir dönüşümdür. Kampanya raporlarınızı düzenlemek ve bölümlere ayırmak için bu kategorileri kullanabileceksiniz.
- “Değer”in yanında, her bir dönüşümün değerini nasıl izleyeceğinizi seçin .
- “Say”ın yanında, bu dönüşümlerin nasıl sayılacağını seçin .
- Tıklama dönüşümü penceresini tıklayın . Açılır menüden, bir reklam etkileşiminden sonra dönüşümlerin ne kadar süreyle izleneceğini seçin. Arama Ağı, Alışveriş ve Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için bu süre 1 ila 90 gün arasında olabilir.
- Etkileşimli Görüntüleme dönüşümü penceresini tıklayın . Açılır menüden görüntüleme dönüşümlerinin ne kadar süreyle izleneceğini seçin. Arama Ağı, Alışveriş ve Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için bu süre 1 ila 30 gün arasında olabilir.
- İlişkilendirme modeli ‘ni tıklayın .
Not : Dönüşüm hedefi, hesabın varsayılan hedefi olarak belirlendiği ve dönüşüm işlemi “birincil” olarak ayarlandığı sürece, bu dönüşüm işlemi varsayılan olarak hesabınızdaki kampanyalara uygulanacaktır.
Google Site Etiketi Kurma
Google Ads dönüşüm izleme kurulumunu tamamlayabilmek için bir sonraki adımınız, Google etiketinizin kurulu olup olmadığına bağlı olacaktır.
- Google etiketiniz kuruluysa ve dönüşüm işleminizi bir URL kullanarak oluşturduysanız , işiniz bitti ve bu dönüşümle ilgili verileri görmeye başlayabilirsiniz. (tebrikler!)
- Google etiketiniz kurulu değilse ve dönüşüm işleminizi bir URL kullanarak oluşturduysanız , Google etiketi kurulum talimatlarını içeren bir ekran görürsünüz.
- Google etiketiniz kuruluysa ve dönüşüm işleminizi manuel olarak oluşturduysanız, işlemin benzersiz etkinlik snippet‘ini eklemek için talimatlar alacaksınız .
- Google etiketiniz ayarlanmamışsa ve dönüşüm işleminizi manuel olarak oluşturduysanız, hem sitenizin her sayfasına bir Google etiketi hem de dönüşüm işleminizin etkinlik snippet’ini eklemek için talimatlar alacaksınız.
Google etiketini yükleme
Bir Google etiketinin amacı, bir kullanıcının reklamınızı tıkladıktan sonra sitenizde ne yaptığıyla ilgili bilgileri depolayacak olan alanınıza yeni çerezler ayarlamaktır.
Google etiketini sitenizin her sayfasına yüklemeniz gerekecek, ancak Google Ads hesabı başına yalnızca bir etikete ihtiyacınız olacak. Etiketinizi yüklemek için Google etiketini web sitenizin koduna yapıştırabilir ( talimatlar burada bulabilirsiniz. ) veya bunu Google Etiket Yöneticisi aracılığıyla yapabilirsiniz ( talimatlar burada bulabilirsiniz. ).
Google Etiketinizi kontrol edin
Google etiketinizin düzgün bir şekilde yüklendiğinden ve dönüşüm izlemenin doğru şekilde etkinleştirildiğinden emin olmak için şu adımları izleyin:
- Google Ads hesabınızda oturum açın ve sağ üst köşedeki menü aracılığıyla Dönüşümler bölümüne geri dönün.
- Dönüşüm işlemleri tablosu görünümünde, Durum sütununun altında herhangi bir tek dönüşüm işleminin nasıl performans gösterdiğini görebilirsiniz.
Dönüşüm İzleme Verilerini Analiz Etme
Google Ads dönüşüm izlemeyi doğru bir şekilde kurulduktan sonra, dönüşüm verilerini hesabınızda görmeye başlayabilirsiniz! Dönüşümler, dönüşüm oranı ve dönüşüm başına maliyet gibi sütunların görünümünüze eklendiğinden emin olun. Bu şekilde, paranızın karşılığını en iyi şekilde aldığınızı bilmek için bu PPC ölçümlerinden yararlanabilirsiniz .
Google Ads Dönüşüm İzleme Sorunlarını Giderme
Google Reklamlarınızda herhangi bir dönüşüm görmüyor musunuz ? Dönüşüm sütunları herhangi bir veri göstermiyor mu?
Dönüşüm verilerinin Google Ads’de görünmeye başlaması 24 saati bulabilir. 24 saatin ardından dönüşümler hâlâ görünmüyorsa, henüz hiçbir müşteri dönüşüm gerçekleştirmemiş olabilir. Bunu test etmenin bir yolu, reklamınız göründüğünde tıklayarak ve sitenizde dönüşümü tetiklemek için gerekli olan her şeyi yaparak bir dönüşümün hareketlerini kendiniz yapmaktır. 24 saat sonra dönüşümünüz kaydedilmiyorsa, kodun doğru yüklenip yüklenmediğini bir kez daha kontrol edin. Ek eklentiler yüklemeniz veya kodu sayfanın farklı bir bölümüne taşımanız gerekebilir.
Kampanyanız çok sayıda tıklama alıyor, ancak çok az dönüşüm alıyorsa
Çok tıklama ancak az dönüşüm alan kampanyalar, daha yüksek dönüşüm başına maliyete neden olur. Bu da yatırım getirinizi (YG) düşürür. Bunun neden olabileceğini anlamak için kendinize şu soruları sorun:
- Özel bir açılış sayfası mı kullanıyorsunuz ?
Kendinizden düşünün, bir reklama tıkladığınızda aradığınız şeyin karşılığını görmek istersiniz. Kullanıcıları arama terimleri ile alakalı sayfa yerine, ana sayfanıza göndermek, düşük dönüşüm oranlarına neden olabilir.
- Açılış sayfası dönüşüm için optimize edilmiş mi?
Kişiler reklama tıkladıktan sonra açılan sayfada işlemlerini hemen tamamlayabiliyorlar mı? Açılış sayfasında iletişim formu, canlı destek, satın alma butonu vb. harekete geçirici unsurların yer aldığından emin olun.
- Açılış sayfası reklamla alakalı mı?
Açılış sayfanızın reklam metninde vaat ettiğiniz şey ile alakalı olması gerekir. Açılış sayfanızda reklam anahtar kelimelerine yer verin. Reklam metninizle tutarlı bir sayfaya sahip olduğunuzdan emin olun.
Survivor Dijital İle Google Ads’te Dönüşüm İzlemeyi Doğru Kurun ve Dönüşüm Oranlarınızı Zirveye Taşıyın!
Dönüşüm izlemeyi kurabilmeniz için gerekli tüm bilgileri adım adım paylaştık. Ancak sizin de bildiğiniz gibi teorik bilgi pratik uygulama olmadan yetersiz kalabilir. Bu yüzden dönüşüm izlemeyi doğru kuramadıysanız üzülmeyin. Bu süreçte profesyonel bir destek almak, başarınızı garantilemek için iyi bir adım olabilir.
Survivor Dijital, bir Google Partner Ajans‘tır. Deneyimli bir ekibe ve derinlemesine sektör bilgine sahiptir. Google Ads kampanyalarınızı bir üst seviyeye taşımanızda size yardımcı olabilir. Şimdi 30 dakikalık ücretsiz bir tanışma toplantısı ayarlamak için bizimle iletişime geçin. Sizin için Google ADS kampanyalarınızın dönüşüm yapılandırmasını birlikte inceleyelim.