Google reklam vermek, işletmeniz için vereceğiniz en akıllıca kararlar arasında yer alabilir; Ve bunu söylerken kesinlikle abartmadığımızı belirtmek isteriz.
“Google, saniyede yaklaşık 99.000 arama sorgusu işler, bu da günde yaklaşık 8,5 milyar arama ve yılda yaklaşık 2 trilyon küresel aramaya yol açar. Ortalama bir kişinin günde 3 ila 4 arama yaptığı düşünüldüğünde, her gün yüz milyonlarca kişinin Google’ı kullandığı sonucuna varabiliriz.“
Bu durum, Google’da bulunur olduğunuz sürece potansiyel müşterileri, dönüşümleri ve satışları artırabileceğiniz anlamına gelir. Google’da bulunur olmanın iki yolu vardır: SEO ve Google Ads. Biz bu yazımızda Google Ads’ten bahsedeceğiz.
Google Ads’de, “Uygulama, Görüntülü Reklam Ağı, Keşif, Yerel, Maksimum Performans, Arama Ağı, Akıllı, Alışveriş ve Video” kampanya biçimlerini kullanabilirsiniz. Google Ads’in en yaygın kullanılan kampanya türü olan Google Ads Arama Ağı reklamlarıdır. Ve genelde Google reklamları deyince insanların aklına ilk olarak arama Ağı reklamları gelir. Bu reklamlar kullanıcılar ilgili anahtar kelimeleri arattığında ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanıza ve reklamını yapmanıza olanak tanır. Doğru yapıldığında, sizi potansiyel müşterilerinizle buluşturur.
Google ADS Arama Ağı reklamlarının detaylarına geçmeden önce, Google’a reklam verme konusunda hala emin değilseniz, “Google Reklamları: Avantaj ve Dezavantajları (KOBİ’ler için)” ve “Google’a reklam vermeniz için 11 sebep” başlıklı makalelerimizi okuyun. Hazırsanız, başlayalım.
Google Ads Nedir?
Google ADS eski adı ile Google Adwords, Google’ın işletmelere özel olarak hazırladığı, reklamlarınızı online ortamda pazarlamanızı sağlayan bir reklam platformudur. Google ADS ile, kullanıcılara tam olarak sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgilendikleri anda ulaşmak için çevrimiçi reklamlar oluşturabilirsiniz. Reklamınızın nerede görüneceğini seçer, size uygun bir bütçe belirler ve reklamınızın etkisini kolayca ölçersiniz.
Google Ads Hesabı Açma
Google Ads web sitesine gidip Google hesabınızla kaydolmanız yeterlidir. Google hesabınız yoksa bir tane oluşturmanız gerekecektir. Google ADS’de hemen başlayın butonuna tıkladığınızda sizi akıllı mod karşılayacak ve hemen ilk kampanyanızı oluştırmaya yönlendirecektir. Bunu yapmamanızı öneriyoruz. Uzman moduna geçmelisiniz. Böylece kampanya üzerinde daha fazla esneklik ve müdahale şansına sahip olursunuz.
- Akıllı Mod, Google Ads’in basitleştirilmiş sürümüdür. Reklamcılık deneyimini basitleştirmek için tasarlanan bu mod sayesinde işletmeler, kampanya oluşturup yönetirken gerçek sonuçlar elde edebilir ve daha az zaman harcayabilir. Yeni Google Ads kullanıcılarının çoğu Google Ads’i Akıllı Modda kullanmaya başlar.
- Uzman Modu, Google Ads özellikleri ve kampanya türlerinin tamamını sunar. Reklamverenlere teklif stratejileri üzerinde daha fazla düzenleme hakkı sunar.
Akıllı Mod ve Uzman Mod Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin Bu Linke Tıklayın.
Açılan ilk ekranda kampanya olmadan bir hesap oluşturun’a tıklayın. Merak etmeyin sonraki ekrana geçebileceksiniz. Sonraki ekran İşletme bilgilerinizi gireceğiniz ekrandır. Bu ekranda gireceğiniz bilgiler hesabınızı oluşturmak için kullanılacaktır. Bu ayarları daha sonra değiştiremeyeceğiniz için seçimlerinizin doğru olduğundan emin olun.
Google İşletme bilgilerinizin doğruluğu daha sonra hesabınızın kapanmaması için de önemlidir. Çünkü Google yakın zamanda “Reklam Veren Doğrulama Programı“nı başlattı. Google Reklamveren doğrulama programı, reklamverenlerin takip etmesi ve tamamlaması gereken bir dizi adımdan oluşur. Bu program kapsamında reklamverenlerden işletmeleri ve kimlikleriyle ilgili temel bilgileri sağlamaları istenmektedir. Program hakkında detaylı bilgi için buraya tıklayın.
Fatura adresinin bulunduğu ülke, saat dilimi, para birimini seçtikten sonra devam’a tıklayın. Sonraki ekranda ödeme bilgilerinizi ve müşteri bilgilerinizi girmeniz istenecek. Bu ekranda hesap türünüzü doğru seçmeniz önemlidir. Buraya girdiğiniz müşteri bilgileri, kuruluş adına veya bireysel olabilir. Bu bilgileri daha sonra değiştirmeniz mümkün olmayacağı için bilgileri doğru girmeniz önemlidir.
Ayrıca önemli bir hatırlatma daha, buraya girdiğiniz bilgiler Google’da yayınlanan reklamlarda kamuya açık olarak gözükecektir. Aşağıdaki örnekte fitness salonu araması yaptık. Ve karşımıza çıkan reklamda, URL’nin yanında bulunan üst üste üç noktaya tıkladığımızda açılan ekranda reklamverenin Güler Spor Salonu…. olduğunu görüyoruz. Yani reklamveren bilgilerinde sizin şahsınıza ait bilgilerin çıkmasını istemiyorsanız, hesap türünüzü kuruluş olarak seçmelisiniz.
Bu sayfadaki tüm bilgilerinizi girip ödeme yönteminizi de doldurduktan sonra artık hazırsınız! Tebrikler ilk kampanyanızı oluşturabilirsiniz.
Google ADS Kampanya Oluşturma
“Hesabınıza devam edin” butonuna tıkladıktan sonra Google ADS paneline erişebileceksiniz. İlk kampanyanızı oluşturmadan önce yapmanız gereken birkaç önemli ayar daha var. Öncelikle Dönüşüm izlemeyi kurmalısınız.
Dönüşüm, kullanıcıların reklamlarınızla etkileşime geçtikten sonra gerçekleştirdikleri sizin için değerli eylemlerdir (örneğin, bir ürün satın almak veya işletmenizi aramak vb.).
Google Ads’de dönüşüme odaklanmak önemlidir çünkü bu, reklamlarınızın performansını ölçmenize, maliyetlerini düşürmenize ve işletmeniz için daha fazla değer yaratmanıza yardımcı olur. Dönüşüm izleme hakkında daha detaylı bilgi ve kurulum talimatları için “Google ADS Dönüşüm İzleme Nedir? Nasıl Kurulur?” adlı makalemizi okuyun.
Dönüşüm izlemeyi kurduysanız kampanya oluşturmak için sayfanın ortasında yer alan “kampanya oluştur” yazısına tıklayın. Açılan ekranda sizden Kampanya hedefinizi seçmeniz istenecek. Kampanya hedefi seçmek zorunda değilsiniz, kampanya hedefi seçmeden de devam diyerek kampanya kurulumuna devam edebilirsiniz. Ancak Hedef seçmek, Google ADS makine öğreniminin daha doğru çalışmasına ve sizi daha doğru yönlendirmesine yardımcı olacaktır.
Biz bu kılavuz için yeni kurulan bir web sitesi için arama ağı reklamları oluşturduğumuz bir senaryoyu seçtik. Web sitemizi yeni yaptığımız için birincil amacımız web sitemize trafik sağlamak olacak.
Bu arada ufak bir hatırlatma yapmak istiyoruz. Google ADS reklamları için web sitenizin mobil uyumlu olması, güvenliği, açılış hızı, kullanıcı deneyimi gibi faktörler çok önemlidir. Bu faktörler direkt olarak reklamınızın kalite puanını etkiler. Bu nedenle de Google’a reklam vermeden önce web sitenizin en iyi performansı göstereceğinden emin olmalısınız. Web siteniz ile ilgili ücretsiz bir analiz görüşmesi için şimdi uzmanlarımızdan randevu talep edin.
Web sitesi trafiği hedefini seçtikten sonraki ekranda Google bizden kampanya türünü seçmemizi istiyor. Bu ekranda search reklamlarını seçiyoruz. Ancak şunu bilmelisiniz, zaman içinde farklı kampanya türlerini de kullanmanız gerekecek. Örneğin web sitenize belirli bir sayıda ziyaretçi geldikten sonra onları yeniden hedeflemek için remarkating kampanyaları yapmak isteyeceksiniz. Bunun için görüntülü reklamları kullanmanız gerekecek. Eğer bir alışveriş sitesiyseniz, Alışveriş reklamları ve Max performance kampanyaları size daha fazla satış sağlayacaktır. Vb. amaçlarınız geliştikçe değiştikçe kampanyalarınızın sayısı da artacak ya da değişecektir.
Google ADS Kampanya Türü Seçme
Arama Ağı Kampanyası Oluşturma
Search kampanya türünü seçtikten sonra karşınıza gelen ekranda reklamını yapacağınız web sitesinin URL’sini girmenizi isteyen bir ekran olacak. Buraya web sitenizin linkini yapıştırmalısınız. Eğer bir web siteniz yoksa, web sitesi yaptırmak için bizimle iletişime geçin.
Web sitenizin linkini yazdıktan sonra Google sizden dönüşüm hedefinizi seçmenizi isteyecek, hatırlarsanız kampanya kurulumuna başlamadan önce biz zaten dönüşüm yapılandırmamızı gerçekleştirmiştik. Bu yüzden burayı da hızlı bir şekilde geçiyoruz. Ve kampanyanıza isim de verdikten sonra devam diyerek sonraki aşamaya geçebilirsiniz.
Teklif Verme
Teklif ekranında Google sizden hangi hedefe odaklanmak istediğinizi öğrenmek isteyecek. Burada varsayılan olarak dönüşümler seçilidir. Ancak bizim şu anki senaryomuzda olduğu gibi, ilk kez reklam veriyorsanız, bu daha önce bir dönüşüm elde etmediğiniz anlamına gelir. Bu nedenle makine öğreniminin dönüşümleri yapılandırması zor olacaktır. Burada bizim önerimiz bir süre tıklamalara odaklanmanız ve web sitenize maksimum sayıda ziyaretçi elde etmeniz yönündedir. Bu ziyaretçiler web sitenizde sizin için değerli olan dönüşüm işlemlerini yapmaya başladıktan sonra hedefinizi dönüşümler olarak değiştirmelisiniz.
Teklif vermenin altında yer alan yalnızca yeni müşteriler için teklif ver seçeneği de yine dönüşüm ayarlarınızın doğru çalışmaya başladığı süreçte kampanya ayarlarına geri dönerek yapılandırmanız gereken bir ayardır.
Kampanya Ayarları
Kampanya ayarları kısmında size ilk sorulan soru, reklamın hangi ağlarda yayınlanmasını istediğiniz olacak. Arama ağı, Google arama ekranı, serp sonuçları sayfasıdır.
Google arama ağı iş ortakları ise, arama sonuçları sayfalarında reklam göstermek amacıyla Google ile iş ortaklığı yapmış Arama Ağı siteleridir. Arama Ağı’ndakine benzer bir dönüşüm başına maliyetle (TBM) reklam yayınlanmanıza yardımcı olması için Arama ağı iş ortakları ağında yapılan bazı tıklamaların maliyeti Google Arama Ağı’ndaki maksimum TBM teklifinizden daha yüksek veya düşük belirlenebilir. Arama ağı iş ortaklarındaki reklam performansı Arama Ağı’ndaki Kalite Puanınızı etkilemez.
Görüntülü reklam ağı ise Google iş ortağı yayıncı sitelerde görüntülü reklamlarla beraber arama ağı reklamlarınızın yayınlanmasını sağlar. Arama Ağı kampanyanızı Google Görüntülü Reklam Ağı’na genişletme konusunda bilmeniz gerekenler şunlardır:
- Görüntülü Reklam Ağı’nda, Arama Ağı’na yakın veya daha düşük maliyetle artımlı dönüşümler elde edersiniz.
- Reklamlarınız yalnızca, Arama Ağı’nda bütçenizin tamamını kullanmadığınızda veya Görüntülü Reklam Ağı dönüşümleri daha uygun fiyatlı olduğunda ve diğer Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarınız yayınlanmaya uygun olmadığında görünür
- Görüntülü Reklam Ağı performansınız Arama Ağı Kalite Puanınızı etkilemez
- Tek tıklamayla etkinleştirme için ek kurulum gerekmez
Yer Seçimi:
Tüm Türkiye ya da farklı ülkelerde reklam yayınlayabileceğiniz gibi başka bir yer girin seçeneği ile il, ilçe, yarıçap gibi yer hedeflemeleri yapabilirsiniz. Son olarak hedef seçeneğinin atında yer alan Hedef veya ilgi alanı veya varlık seçeneklerinden birini seçerek reklamınızın yayınlanacağı yer ilgili seçimlerinizi tamamlayabilirsiniz.
Dil Seçimi:
Dil hedefleme, reklamlarınızın gösterilebileceği yerleri kullanıcıların dil ayarlarına ve sitenin diline göre kısıtlamanıza olanak tanır. Reklamlar, seçtiğiniz dillerin mutlaka tümünü değil, en az birini anlayan kullanıcılara gösterilebilir.
Kitle Segmentleri
Kitleler, Google tarafından tahmin edildiği gibi belirli ilgi alanları, amaçları ve demografisi olan kişilerden oluşan gruplardır. Bunlar Reklamlarınızı gösterebileceğiniz kullanıcılardır. Kitle segmentlerini seçerek reklamınızın en doğru kitleye gösterilmesini sağlarsanız.
Reklam Grubu Oluşturma
Anahtar kelimeler, reklamları kullanıcıların aradıkları terimlerle eşleştirmek için kullanılan kelimeler veya kelime öbekleridir. Reklam grubunuzu oluşturmaya anahtar kelimelerinizi girerek başlamalısınız. Anahtar kelimeler için Google önerilerinden yararlanabilirsiniz. Ya da anahtar kelime planlayıcı ile anahtar kelimelerinizi daha detaylı bir şekilde oluşturabilirsiniz.
Anahtar kelimeler hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için “Anahtar Kelime Nedir? Nasıl Analiz Edilir?” adlı makalemizi okuyun!
Anahtar Kelime Eşleme Türleri:
Anahtar kelime eşleme türleri, reklamın açık artırma kapsamında değerlendirilebilmesi için anahtar kelimenin, kullanıcının arama sorgusuyla ne kadar yakın şekilde eşleşmesi gerektiğini belirler. Örneğin, reklamınızı daha çeşitli kullanıcı aramalarında yayınlamak için geniş eşlemeyi, belirli kullanıcı aramalarına odaklanmak için ise tam eşlemeyi kullanabilirsiniz. Anahtar kelime eşleme seçenekleri hakkında Google yardım makalesini okuyarak bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Ancak özetle üç tür eşleme türü vardır:
- Geniş eşleme: Reklamınızın anahtar kelimenizle alakalı tüm sorgularda gösterilmesine olanak tanır.
- Sıralı eşleme: Anahtar kelimenizle aynı anlamı içeren sorguları seçer.
- Tam eşleme: Yalnızca bir sorgu, sorgunuzla aynı anlama geldiğinde reklamınızın gösterilmesine olanak tanır.
Duyarlı Arama Ağı Reklamı Oluşturma
Duyarlı Arama Ağı Reklamları, müşterilerinize daha alakalı mesajlar göstermek amacıyla uyarlanabilen reklamlardır. Bu reklam türünde birden çok başlık ve açıklama girilir. Google Ads, zamanla farklı başlık ve açıklama kombinasyonlarını otomatik olarak test eder ve hangi kombinasyonların en iyi performansı gösterdiğini belirler. Bu özellik, reklamlarınızın içeriğini potansiyel müşterilerin arama terimleriyle daha yakından eşleştirmenize ve kampanya performansınızı artırmanıza yardımcı olur.
Başlıklar:
3 ila 15 başlık girin. Başlıklar, reklamınızın üstünde görünür ve en fazla 30 karakter olabilir. Başlıklarınız ve reklamınızın diğer bölümleri (uzantılar dahil), potansiyel müşterilerin kullandığı cihaza göre veya Google Ads’ün performans artışı sağlayabileceğini öngördüğü çeşitli yapılandırmalar halinde gösterilebilir.
Açıklamalar:
2 ila 4 açıklama girin. Reklamınızın açıklaması görünen URL’nin altında gösterilir ve en fazla 90 karakter uzunluğunda olabilir. Açıklamalarınız ve reklamınızın diğer bölümleri (uzantılar dahil), potansiyel müşterilerin kullandığı cihaza göre veya Google Ads’ün performans artışı sağlayabileceğini öngördüğü çeşitli yapılandırmalar halinde gösterilebilir.
Reklam Uzantıları
- İşletme adı ve logoları: ekleyebilmek için Google reklamveren doğrulama programını tamamlamış olmanız gerekir.
- Site Bağlantıları: Site bağlantısı, kullanıcıları web sitenizdeki belirli sayfalara götüren ek bağlantıların reklamınızda görünmesini sağlar. Kullanıcılar bu bağlantıları tıklayarak öğrenmek ya da satın almak istedikleri ürün veya hizmetin bulunduğu sayfaya doğrudan gidebilir.
- Açıklama Metinleri: Açıklama metni, reklamınızda işletmenizin popüler veya benzersiz özellikleri hakkında ek metinlerin gösterilmesini sağlar. Bu uzantıları kullanarak “ücretsiz gönderim” veya “7/24 müşteri desteği” gibi promosyon tekliflerinizi öne çıkarabilirsiniz.
- Promosyonlar: Promosyon öğeleri, işletmenizin sunduğu en iyi fırsatları arayan kişiler için indirimlerinizi ve promosyonlarınızı öne çıkararak Arama Ağı metin reklamlarınıza daha fazla değer katabilir.
- Fiyatlar: Fiyat öğesi, size ürün ve hizmetlerinizin fiyatlarının yanı sıra kapsamını da vurgulamak için daha fazla alan sunar. Kullanıcılar doğrudan reklamınız üzerinden ürünlerinize göz atabilir ve daha sonra belirli bir ürünü incelemek için web sitenizi ziyaret edebilir.
- Aramalar: Telefon öğesi, kullanıcıların size kolayca erişmesini sağlar. Kullanıcılar telefon numaranızı görebilir (masaüstünde) veya şirketinizi doğrudan aramalarını sağlayan bir düğmeden yararlanabilir (mobil cihazlarda). Ayrıca reklamınızı tıklayarak web sitenizi de ziyaret edebilirler.
- Ek Açıklamalı Snippet’lar: Ek açıklamalı snippet, size ürün ve hizmetlerinizin özelliklerini ve kapsamını vurgulamak için daha fazla alan sunar. Bu uzantıya tarihler, haftanın günleri veya saatler gibi bilgileri bile girebilirsiniz.
- Potansiyel Müşteri Formları: Potansiyel müşteri formu şirketiniz, ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında arama yapan kullanıcıların ilgisini çekmenize yardımcı olur. Ayrıca kullanıcılar reklamınızı tıklayarak hemen formunuzu açabilir veya web sitenizi ziyaret edebilir.
- Uygulamalar: Uygulamalar kullanıcıların hem uygulamanıza hem de web sitenize erişmesini sağlar. Kullanıcılar uygulamanıza yönlendiren bağlantıyı veya sitenize yönlendiren reklam başlığını tıklayabilir.
Kampanya için Günlük Bütçe Belirleme:
Aylık olarak, günlük bütçenizin bir ayın ortalama gün sayısı ile çarpımından daha fazla harcama yapmazsınız. Bazı günlerde günlük bütçenizden daha az, bazı günlerde ise günlük bütçenizin iki katı kadar harcama yapabilirsiniz
Ortalama günlük bütçeye nasıl karar verilir?
Google Ads’de, reklamcılık hedeflerinize ve her gün harcayabileceğiniz ortalama tutara göre her kampanya için ortalama bir günlük bütçe seçersiniz.
Google Ads’te bu konuda size yardımcı olacak bazı araçlar bulunmaktadır:
- Performans Planlayıcı, mevcut kampanyalar genelinde bütçeleri optimize etmenize yardımcı olabilir.
- Tıklama başına maliyet (TBM), reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı (maks. TBM) belirlemenize yardımcı olabilir.
Aylık tutardan ortalama günlük bütçe nasıl hesaplanır?
Diyelim ki normalde reklama ayda 304$ harcıyorsunuz. Ortalama günlük bütçenizi hesaplamak için 304 ABD Dolarını 30,4’e (bir aydaki ortalama gün sayısı – 365/12) bölerek 10 ABD Doları tutarında bir ortalama günlük bütçe elde edersiniz.
Bu örneği kullanarak ortalama günlük bütçenizi şu şekilde hesaplayabilirsiniz:
304/30,4 = Günlük 10 ABD Doları (Aylık bütçe / Aylık ortalama gün sayısı = ortalama günlük bütçe)
Ayrıca birden fazla kampanya için bütçe belirlemenize olanak tanıyan paylaşılan bütçeler de oluşturabilirsiniz.
Bütçeler hakkında daha detaylı bilgi için Google’ın yardım makalelerinden faydalanabilirsiniz.
Son Aşama: Kampanyanız Yayınlamaya Hazır
Bütçenizi yazdıktan sonraki adım, Google’ı hata kontrolü yaptığı ve varsa düzeltme önerilerini size sunduğu ekrandır. Eğer kampanyayı doğru yapılandırdıysanız kampanyanız kısa bir incelemeden sonra yayınlanmaya başlayacaktır. Kampanyayı yayınla demeden önce ekranın en sağında kampanya optimizasyon puanını ve haftalık tahminleri göreceksiniz. Optimizasyon puanınız ne kadar yüksek olursa haftalık performans tahminleriniz de o kadar yüksek olacaktır.
Sonuç:
Google Ads, işletmeler için yeni müşteriler kazanmada son derece güçlü bir araçtır. Ancak doğru kullanılmazsa, Google ADS reklamları platform size potansiyel müşteri kazandırmaktan daha çok maliyet oluşturabilir. Bu makalemiz aracılığıyla edindiğiniz bilgilerin yanı sıra, başarının anahtarı reklamlarınızı sürekli olarak test etmek ve daha iyi performans için optimize etmekte yatar. Aynı zamanda bu temel bilgilerin haricinde uzmanlıkla kazanılmış ipuçlarını uygulayabilmekte size daha kısa sürede başarı sağlayacaktır.
Survivor Dijital olarak Google Partner Ajansız. Sahip olduğumuz uzmanlık ve tecrübe ile sizin için en doğru kampanya yapısını kurgular ve dönüşüm hedeflerinize ulaşmanızı sağlarız. Google reklamları konusunda size nasıl yardımcı olabileceğimizi konuşmak için şimdi online bir randevu alın. Size özel çözüm önerilerini konuşalım.
Ek Kaynaklar:
Reklamlarım Yayınlanmıyor Neden?
“Reklam Önizleme ve Teşhiş Aracı” – Neden Kullanmalısınız?
Google İşletme Profili (My Business) Nasıl Kullanılır? Firma Nasıl Eklenir?