Hizmet Sektörü İçin En İyi Uygulamalar

yelp

Hizmet sektörü için ürün ve hizmetlerin hedef kitleye ulaşması çok önemlidir. Peki, “hizmet sektörü için en iyi uygulamalar hangileri?” diye soracak olursanız, cevabımız öncelikle en çok kullanılan uygulamalar olan; Foursquare (Swarm), Yelp, Zomato ve TripAdvisor olacaktır.

Özellikle hizmet sektörü için kullanılan bu mekan inceleme ve değerlendirme uygulamaları, insanlara markaları, işletmeleri, ürünleri, hizmetleri, seyahat noktalarını ve hemen hemen başka her şeyi gözden geçirebilecekleri bir yer sağlar.

Yerel işletmelerin hizmet ve ürünlerini değerlendirmede aktif rol oynayan bu sosyal medya uygulamaları aslında eski Türk hizmet işletmeciliğinin “öneri ve şikayetlerinizi bize bildirin” şeklindeki yaklaşımın teknolojik yani e-şikayet ve öneri hali ama işletmeci inisiyatifinde olmayan şeklidir.

Sosyal medya pazarlama stratejileri arasında yer alan tavsiye pazarlamasının en önemli örnekleri olarak niteleyeceğimiz bu ağlar, iyi tavsiyeleri ve şikayetleri halka halka büyütür. Hizmet veya ürün arayanların buralardan yorum okumasını ve birbirlerinden tavsiye almasını sağlar.

Ve bu platformlar aslında işletmecinin inisiyatifinde olmasa da yönetilebilir. Nasıl mı? Gelin inceleyelim…

İşletmeler İçin Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetiminde Sosyal Ağların Önemi

Yorumlar, birçok web sitesine ve çevrimiçi hizmete değer katan bir içerik türüdür. Mesela, Google Haritalar’da yerel bir işletme arama deneyimini düşünün…

Bunun dışında Foursquare (Swarm), Yelp, Zomato, TripAdvisor gibi sosyal ağlar ise, işletmeler hakkında yapılan şikayet ve yorumların gözden geçirilmesini sağlayan ve çevrimiçi hizmete artı değer katan uygulamalardır.
Günümüzde artık kullanıcıların sadece kişiselleştirilmiş deneyimleri değil, işletmeler ile doğrudan iletişim kurabilecekleri konum tabanlı uygulamaları daha fazla tercih ettikleri bir gerçek. Bu konum tabanlı uygulamaların her geçen gün büyümeye devam etmesinin en önemli sebepleri arasında ise, kişisel sosyal ağların coğrafi konumu benimsemesi ve en iyi yemek mekanı önerileri gibi konularda kullanıcıların da internet ortamındaki kişilere danışmayı seçmesi.

Yapılan araştırmalar da bu durumun kanıtı. Şöyle ki; bir araştırmaya göre mekan inceleme ve değerlendirme uygulamalarını kullanan kullanıcıların %90’ı online ortamdaki olumlu kullanıcı yorumlarının onları o işletmeden alışveriş yapmaya teşvik ettiğini söylüyor. %72 oranında diğer kullanıcılar ise online değerlendirmeleri bireysel tavsiyeler kadar önemli buluyor.

Bu büyük rakamlar mekan araştırma ve değerlendirme uygulamalarının aslında ne kadar etkili bir pazarlama yöntemi olduğunu gözler önüne seriyor. Diğer bir deyişle tüketiciler sokağa çıkmak yerine internet üzerinden mekan değerlendirmelerine ve paylaşımlarına bakarak kararlarını veriyor.

Bu durumda sizin markanızın da olumlu kullanıcı incelemeleri çekebilmesi ve olumsuzları da ele alabilmesi çok önemli. Bunu yapmak için işinizle alakalı sitelerdeki incelemeleri ele almak üzere bir müşteri başarı ekibi üyesini seçebilir, ortalama veya olumsuz deneyimleri olan müşterilerden gelen soruları veya endişeleri yanıtlamalarını sağlayabilir. Böylelikle olası bir şikayetçiyi dahi bir hayrana dönüştürebilirsiniz.

Hizmet Sektörü İçin En iyi Mekan Paylaşım, İnceleme ve Değerlendirme Uygulamaları

  • Yelp

    Dünyada milyonlarca kullanıcısı bulunan konum tabanlı popüler mekan paylaşım ağı Yelp, aynı zamanda 2012’den beri Türkiye’de de hizmet veriyor. Tamamen Türkçe içeriğiyle Yelp, Türkiye’de bulunan kullanıcılarına restoranlardan kafelere, gece kulüplerinden kuaförlere, benzincilerden tamircilere kadar çeşitli alanlarda faaliyet gösteren işletmeleri görebilmesini ve bu mekanlar konusunda yorum yapabilmesini sağlıyor. İşletmeler içinse Yelp, keşfedilebilir olmanın ve müşterilerle iletişime geçip internet üzerinden müşteri memnuniyetini sağlamanın en iyi yollarından biri. Birçok işletme işyerlerini Yelp’e ekledikten sonra işletme sayfalarındaki kullanıcı görüntüleme aktivitelerini izleyebilir. Özel veya herkese açık yorumlara, sorulara cevap verebilir ve işletme fotoğraflarını yükleyip fotoğrafları yönetebilir. Lokasyon bazlı olmasıyla da yakınınızdaki kullanıcılara kolaylıkla ulaşabilir. Onlara bulundukları bölgeye göre özel içerikler sunabilirsiniz.

    Ücretsiz Yelp işletme sayfası ile işletmenizi büyütmek için tıklayın. 

  • Zomato

    Dünya çapında en iyi restoran bulma uygulamalarından biri olan Zomato, kullanıcıların filtrelediği şekilde restoran bulmasına, gittiği mekanlar hakkında değerlendirme ve yorum yapmasına olanak sağlıyor. Lokasyon bazında çalışan bu uygulama aynı zamanda kullanıcılarına kendilerine en yakın restoranları bulup sıralamasına imkan tanıyor. Böylelikle kullanıcılar keşfetmek istedikleri mekanları kişiselleştirebiliyor. Diğer kullanıcılarla etkileşim kurarak mekan, hizmet ve ürün hakkında bilgi alabiliyor.

    İşletmeler içinse Zomato, öncelikle işletme sahiplerinin müşterileriyle birebir iletişime geçip internet üzerinden müşteri memnuniyetini sağlayabilecekleri mükemmel mekan inceleme ve değerlendirme uygulamalarından biri. Zomato kullanan işletmeler, check-in’lerin, eklenen fotoğraf ve yorumların anlık olarak bildirimlerini alıp yorumlara cevap verebilir. Restoran bilgilerini her yerden güncelleyebilir. İşletme sayfasının görüntülenme, üretilen gelir ve daha fazlası hakkında analitik verilere ulaşabilir. Promosyonlarla da var olan ve potansiyel müşterilere kolaylıkla ulaşabilir. Özel menü ve etkinliklerini paylaşabilir. Böylelikle müşterileri tarafından olumlu yorum ve yüksek puan alan işletmeler, kendisinin muhtemel müşteri potansiyelini de artırabilir.

    Zomato işletme sayfası ile işletmenizi büyütmek için tıklayın.

  • Foursquare (Swarm)

    Foursquare (Swarm), kullanıcıların gittikleri ve gezdikleri yerlerle ilgili konum bilgilerini paylaştıkları, yorum yapıp puan verebildikleri dünya genelinde oldukça fazla kullanılan mobil uygulamalardan biri. Ayrıca Foursquare (Swarm) bulunulan konumun başka sosyal ağlar üzerinden de paylaşılmasına olanak sağlıyor. Konum bazlı uygulamalardan biri olan Foursquare (Swarm) aynı zamanda kullanıcıların yakınındaki çeşitli mekanları keşfetmesine ve mekanlar hakkındaki tavsiyeleri de görmesine imkan tanıyor. Bu mekan tavsiye etme, keşfetme ve inceleme uygulamasında kafelerden gece kulüplerine, restoranlardan, açık hava mekanlarına kadar pek çok işletme yer alıyor.İşletmelerse Foursquare (Swarm)’ı sosyal medya üzerinden kampanya yapmak (check-in yapan kullanıcılara pizza, kahve gibi ikramlar vs.), müşterileriyle bağlantı kurmak, yerel müşterileri çekmek, analiz etmek, küçük ve büyük işletmelerin Foursquare ile neler yaptıklarını keşfetmek, kendi işletmelerini tanıtmak ve büyütmek için kullanıyor.

    Foursquare (Swarm) işletme sayfası ile işletmenizi büyütmek için tıklayın. 

  • TripAdvisor

    TripAdvisor, özellikle gezginlerin otel ve restoran bulmak, gezilecek yerleri keşfetmek için kullandığı sosyal ağlardan biridir. Bu seyahat uygulaması dünyanın her yerinden kullanıcı yorumlarını okumak, tavsiye ve değerlendirmelerine göz atmak için idealdir. Ayrıca uygulama çevrimdışı olarak kullanılabilir ve yapılması gereken tek şey şehirlerin haritalarını indirmektir.

    İşletmeler ise TripAdvisor’a ücretsiz olarak kaydolabilir ve TripAdvisor sayesinde işletmenin daha geniş bir kitleye ulaşmasını, gezginlerin işletmeyle ilgili daha fazla bilgi sahibi olmasını, ücretsiz pazarlama araçlarına ulaşmasını, gezginler üzerinde bırakılacak ilk izlenimin güçlü olmasını, gezginlerden yorum almasını ve tavsiye edilmesini sağlayabilir. Ve işletme ile gezginler arasında sürekli iletişim kurabilir.

    TripAdvisor işletme sayfası ile işletmenizi büyütmek için tıklayın.