İçerik pazarlaması, hedef kitlenizin dikkatini çekmenize yardımcı olur, onlarla etkileşim kurma ve onları memnun etme sürecini tanımlar. Doğru bir içerik pazarlaması ile hedef kitlenizin dikkatini çekebilir, dönüşümleri artırabilir, marka bilinirliğini iyileştirebilir, geliri artırabilir, kendinizi bir sektör lideri olarak konumlandırabilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz. Nasıl mı?
İçerik pazarlaması konusunda ister yeni bir strateji oluşturmaya başlıyor olun, ister mevcut çalışmalarınızı iyileştirmek istiyor olun bu yazıda sizin de işinize yarayacak bir ipucunu mutlaka bulacaksınız. Başlayalım mı? 🙂
İçerik Pazarlaması Nedir?
İçerik Pazarlaması markaların çevrimiçi platformlar üzerinden, video, ses, yazı, fotoğraf, grafik ve infografiklerle hedef kitlesini harekete geçirme, marka ile tüketici arasında bir bağ oluşturma ve markanın bilinirliğini arttırmaya yönelik yapılan bir pazarlama türüdür. İçerik Pazarlaması ile tüketicinin ürünü talep etmesi sağlanır. Doğru strateji ile oluşturulan içerik pazarlamasında, marka hedef kitleyi anlar ve duygusal bir bağ oluşturur.
Neden Önemlidir?
İçerik Pazarlaması, marka sadakati açısında oldukça önemli bir enstrümandır. Bunu veriler de kanıtlıyor, araştırmalar gösteriyor ki “Blogları olan işletmeler, diğer şirketlerden %67 daha fazla potansiyel müşteri elde ediyorlar .” Bu gerçekten iyi bir oran 🙂
Kendinizden düşünün, bir müşteri olarak siz de değer gördüğünüz ve sorunlarınızı çözebildiğiniz markalar ile iletişiminize devam edersiniz. Bu da marka bilinirliğinin artmasına yardımcı olur. Doğru yapılan İçerik Pazarlaması ile marka bilinirliğinin ve farkındalığının artması sağlanır. Yani İçerik Pazarlaması ile;
- Markanın bilinirliği artar.
- Doğru içerikle, doğru hedef kitleye ulaşım sağlanır.
- Tüketicinin marka sadakati oluşur.
- Hedef kitle harekete geçer.
İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?
İçerik Pazarlamasını etkili bir şekilde kullanmak için satış döngüsünün her aşamasında doğru içeriği sağlamanız gerekir. Bunun için öncelikle dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var:
- Hedefinizi belirleyin: Hedefiniz yoksa her ne yapıyor olursanız olun karanlığa kurşun atarsınız. İşte size bazı hedef örnekleri:
• Marka bilinirliğini geliştirin
• Geliri artırın
• Dönüşümleri artırın
• Marka sadakatini geliştirin
• Müşteri katılımını artırın
• Potansiyel müşteri kazanın. - Hedef Kitlenizi Belirleyin: İçeriğinizin hedef kitleye uygun olması gerekir. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını analizini yapın ve ihtiyaçlarını belirleyin.
- Temel Performans Göstergelerinizi Belirleyin: TPG’ler hedefinize karşı gerçek performansınızı ölçmek için kullanabileceğiniz ölçülebilir veri noktalarıdır.
- İçeriğin Türüne Karar Verin: Hedef kitleniz için doğru içerik türlerini daraltmanıza yardımcı olması için müşteri yaşam döngüsünün aşamalarına odaklanın.
- Basit Olun: İçerik üretimi sırasında dolaylı bir anlatım yerine, basit, samimi ve net cümleler kurun.
- Özgün İçerikler Üretin: Popüler konu başlıklarından içerik üretebilirsiniz ama rakiplerinizle aynı içerikleri oluşturmaktan kaçının.
- Analiz ve Raporlamadan Yararlanın: İçeriğinizi oluşturduktan ve yayına aldıktan sonra analizlerle hem geriye dönük hem de ileriye dönük stratejik planlar oluşturun.
Müşteri Yaşam Döngüsünün Aşamalarına Göre Örnekler
Farkındalık aşaması:
Potansiyel müşteri ile temasın ilk aşamasında, içeriğiniz hedef kitlenizin en önemli endişelerine odaklanmalıdır. Acı noktaları, zorlukları ve soruları hakkında yazmak, onlarla etkileşim kurmanız için size en iyi şansı verir. Farkındalık aşamasındaki içerik eğitici, nasıl yapılır tavsiyesi olmalıdır.
Bu aşama için en iyi içerik türleri: makaleler, blog gönderileri , e-kitaplar, videolar ve haber bültenleridir.
Örnekler:
• Bir dijital ajans, içerik pazarlamasının nasıl yapılacağına dair detaylı bir blog yazısı yazıyor. (sanırım bu biziz ) 🙂
• Bir bisiklet turu şirketi, ” Bisiklet Gezisi için Doğru Rotayı Seçmenin 3 Yolu” konusunda kısa bir video hazırlıyor.
• Bir mimarlık firması, “Mimar İşe Almadan Önce Sorulacak Sorular” adlı bir e-kitap oluşturur.
Değerlendirme Aşaması:
Değerlendirme aşamasında içerik, yararlı bilgi ve pazarlamanın bir karışımını sunmalıdır. Okuyucuyu hangi özelliklerin veya işlevlerin aranması gerektiği ve çeşitli özelliklerin ihtiyaçlarını nasıl karşıladığı konusunda bilgilendirilmelidir. Elbette, içeriğiniz işletmenizin sunduğu şeylere yönelik olmalıdır.
Bu aşama için en iyi içerik türleri: vaka çalışmaları, nasıl yapılır makaleleri, nasıl yapılır videoları, kontrol listeleri/çalışma sayfalarıdır.
Örnek:
• Bir catering şirketi, “Bir Sonraki Etkinliğinizde Gıda Alerjilerine Nasıl Uyum Sağlarsınız” veya “Yemek Hizmetinizin Sürdürülebilir Uygulamaları Kullanmasını Nasıl Sağlarsınız” gibi, sundukları faydalara odaklanarak başarılı etkinliklere ilişkin vaka incelemeleri sunar.
Satış Aşaması:
İçerik pazarlaması, potansiyel müşteri satın almaya yakın olduğunda da önemli bir rol oynar. Bu aşamada, hizmetlerinizin veya ürünlerinizin ne kadar harika olduğundan ziyade, neden en iyi seçim olduğunuzu anlatırsınız. Buradaki ana mesajınız uzmanlığınız, bilginiz ve sattığınız ürünün farklılaştırıcı faydaları olmalıdır.
Bu aşama için en iyi içerik türleri: vaka çalışmaları, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, alıcı kılavuzu, ürün videosu, araştırma raporudur.
Örnek:
• Bir tasarım ajansı, farklı uzmanlıklarını sergilemek için farklı sektörlerdeki çalışmalarının çeşitliliğini gösteren kısa videolar oluşturur.
İçerik Pazarlaması Türleri
- Sosyal Medya: Kullanabileceğiniz çok sayıda platform (ör. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Snapchat) ve bunların her birinde içerik oluşturup paylaşabileceğiniz çeşitli yollar (ör. fotoğraflar, canlı videolar, önceden kaydedilmiş videolar, hikayeler) vardır.
- İnfografik: Basit ve kısa ifadeler ve görsellerin bir karışımıyla infografikler, içeriğinizi etkili bir şekilde iletmenin harika bir yoludur. Özellikle araştırma sonuçlarını paylaşmak için size dikkat çekici görsellik sunmanızı sağlar.
- Blog: Bloglar, güçlü bir içerik türüdür ve diğer içerik pazarlaması türleri ile de bağlantıdır. Blog içeriklerinizi sosyal medyada paylaşarak sosyal medya içerik pazarlamanıza da katkı sağlarsınız.
- Podcast: Spotfy gibi sosyal platformların yaygınlaşması ile Podcast de giderek daha fazla kişinin ilgi gösterdiği bir içerik pazarlaması türü olarak karşımıza çıkmakta. Müşteri yaşam döngüsünün her aşamasına uygun farklı tarzlarda sesli içerikler oluşturmanıza fayda sağlayacak bu içerik türü ile yaratıcılığınızı kullanabilirsiniz.
- Video: Wyzowl araştırmasına göre , tüketicilerin %69’u bir markanın ürün veya hizmetini video aracılığıyla öğrenmeyi tercih ettiğini söylüyor. Ayrıca Youtube’un Google’dan sonra dünyanın 2. Büyük arama motoru olduğunu bilmeyen de yoktur sanırız. Bu videoyu içerik pazarlama stratejinizde kullanmanız için geçerli bir sebep olsa gerek.
- Ücretli Reklam İçeriği: Ücretli reklamlar, hedef kitlenize ulaşmanıza ve kendinizi görmek istediğiniz tüm yerlerde konumlandırmanıza yardımcı olabilir. Özellikle yeni bir ürün, hizmet ya da markayı piyasaya sunduğunuzda mutlaka kullanılması gerekmektedir.
Son Söz:
İçerik Pazarlamasıyla markanızın hedef kitleniz ile etkileşim kurmasına ve ilgisini çekmesine izin verin. Yazımızda bahsettiğimiz planlama ve sistematik içerik pazarlaması ile hedef kitlenize ulaşabilir ve markanıza bağlılık uyandırabilirsiniz . Survivor Dijital’in içerik pazarlamanıza nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için şimdi bizimle iletişime geçin.
Bu yazımızda ilginizi çekebilir: “Her Pazarlamacının Bilmesi Gereken 20 İçerik Pazarlama İstatistiği”
Kaynakçalar:
https://mailchimp.com/marketing-glossary/content-marketing/
https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing