Instagram’da Hashtag Kullanımı İle İçerikleri Güçlendirme Tüyoları

instagramda hashtag kullanımı ve içerikleri güçlendirme tüyoları

Hashtag kullanımı, eğlenceli olsa da aslında önemli bir amacı bulunuyor. Doğru hashtag’leri kullanarak kitlenizi genişletebilir, daha fazla kişiye ulaşıp paylaşımlarınızdan daha fazla verim elde edersiniz.

Bir kullanıcı veya sosyal medya pazarlamacısı olarak bir paylaşımda kimi zaman paylaşımla alakalı olsun olmasın pek çok hashtag görüyoruz. ( Görmeyeniniz var mı? 🙂 )

Hashtag Nedir?

Aslında hashtag (#), sembolü ile kullanılan ve herhangi bir boşluk bırakılmadan yazılarak, kullanıcıları en fazla bilgi almak istedikleri konuya yönlendirmeyi sağlayan sosyal medyanın yapı taşlarından biridir.

hashtag nedir

Instagram’da Hashtagler Nasıl Kullanılır?

Her platformda hashtag’ler farklı bir amaçla kullanılıyor. Instagram’da ise hashtag’ler bir içerik keşif aracı olarak kullanılıyor ve iki farklı yöntem ile çalışıyor. Peki bu yöntemler nelerdir ?

  1. Belirli bir gönderiyi gören kullanıcılar kendilerini ilgilendiren hashtagler’e tıkladıklarında buna yakın varyasyonları olanlar ilgili kısmında öneri olarak gözüküyor.Aslında bu biraz daha tesadüfi bir keşif oluyor. Mesela; #ayakkabı‘ya tıkladığınızda ilgili kısmında size farklı ayakkabı markaları veya #sporayakkabı #topukluayakkabı gibi öneriler gösterebiliyor.
  2. Bir diğeri de; kullanıcılar sorgu çubuğuna istedikleri metinleri girerek arama yapabiliyorlar. Aslında bu bir nevi arama motorunu da anımsatıyor

Diyelim ki, lüks otel bakmak istiyorsunuz. O zaman arama çubuğuna #luksotel veya #luxuryhotel yazarak Instagram ’da paylaşılan farklı görselleri de görebilirsiniz.

luxury hotel

Lüks bir otelin sosyal medya paylaşımlarını yaparak farklı kitlelere hitap etmek istiyorsanız öncelikle bu tarzda hashtag’leri kullanmanız gerekiyor. Böylece hashtag’leri kullanarak, kitlenizin diğer içerik kaynaklarından etkilenip sizi bulma şansını arttırmış oluyorsunuz. Belki buna da HEO (Hashtag Engine Optimization) diyebiliriz?

Instagram Hashtagleri + Influencer = Keşif

Satın alma amacı hashtag’e bağlı olarak değişiklik gösterir. Belirli ürün etiketlerini arayan kullanıcılar potansiyel alıcılardır.

Kaydırmalı görseller, tıklanabilir reklamlar aslında Instagram’ı bir nevi e-ticaret platformu olarak da yansıtıyor.

Yani sosyal medyadaki gücünüzü arttırmak için içeriklerinizi stratejik olarak doğru alıcılar tarafından kolayca bulunabilecek şekilde konumlandırmanız gerekiyor.

Influencer’lar, Instagram hashtag’lerinden daha fazla görünürlük elde etmek için harika bir kaynak olabilir. Çünkü Influencer’ların kitlesi gerçek anlamda sadık bir kitle ve Influencer’dan gelen içeriğe güvenme olasılıkları da daha yüksektir.

Influencer, bir ürünün stüdyo ışığı veya fotoğraf çekimi olmadan gerçek anlamda nasıl olduğunu kitlesine sunduğu için bu durum özgün bir hava yaratmaktadır ve özgünlük yol kat etmenizi sağlar. Ancak iş ortaklığı yapacağınız Influencer’ın ürün ya da hizmetinizi tam anlamda ve doğru şekilde yansıtacağından da emin olun.

Influencer’ın Gücü

Influencer’lar marka bilinirliğinizin artmasına büyük oranda katkı sağlar. Socialbakers verilerine göre Influencer’lar Instagram’da markalı hashtag konusunda şirketlerden daha fazla etkileşim getiriyor.

Takipçi Sayısına Göre Kendi İçinde de Influencer’lar 3’e Ayrılıyor:

  • Mikro Influencer (1.000’den fazla takipçisi olan)
  • Makro Influencer ( 100.000 ‘den fazla takipçisi olan)
  • Profesyonel Influencer ( 1 Milyondan fazla takipçisi olan)

Markalara göre mikro Influencer’lar bile markalı hashtag yayınında daha fazla etkileşim, verim alınmasını sağlıyor.

Markanız İçin Doğru Instagram Hashtag’lerini Bulma

Bir kullanıcı veya sosyal medya pazarlamacısı olarak gönderilerinizin daha fazla etkileşim alması için en popüler hashtag’leri arıyorsanız, bu yaklaşım size istediğiniz sonucu getirmeyecek, yanlış bir yaklaşım olacaktır.

En popüler hashtag’ler, çok genel hashtag’lerdir ve bir kitleye ulaşsanız bile markanız adına potansiyel kitle olmayacaktır. Yani bu kitle alıcı kişileri içermeyebilir.

Instagram’da markaların en çok kullandıkları hashtag’lerin başında #fashion geliyor. Ancak bu hashtag ile yüz milyonlarca markanın gönderisinin bir araya geldiğini düşünürsek, her bir marka çok küçük bir dilimi temsil ediyor ve hatta zirveye bile çıkmıyor.

Bu durum genel hashtag’leri kullanmamanız gerektiği anlamına gelmez ama paylaşımlarınızı daha niş hashtag’lerle kullandığınızdan da emin olun.

Instagram Hashtagleri İçin 7 İpucu

  1. Instagram’da hashtag’leri anahtar kelime olarak düşünün. Markanıza ve içeriklerinize özgü hashtag ’ler kullanarak keşfedilme olasılığınızı artırmış oluyorsunuz. Bunu arttırmak için genel anahtar kelimeleri, spesifik belirli anahtar kelimelerle beraber kullanabilirsiniz.
  2. Sektörünüzde kullanılan trend hashtag’lerden ilham alın. Trendlere ayak uydurmak için Influencer’ları ve rakipleri takip edin.
  3. Hashtag’lerinizin paylaşımlarınızla alakalı olmasına dikkat edin.
  4. Bir paylaşıma fazla hashtag ekleyerek abartmak oldukça kolaydır ancak çok fazla hashtag spam olarak algılanabilir ve bu durum kullanıcılara itici gözükebilir.
  5. Paylaşımlarda açıklamalarınızı net tutun ve alakalı hashtagler kullanın. Hashtag’lerin açıklamanın sonunda olması gerekmez. Cümle içerisinde hashtag kullanarak kullanıcıyı da yormamış olursunuz.
  6. Neyin trend olup ne zaman düşüşe geçeceğini aslında sosyal medya da tahmin etmek çok kolay. Bu yüzden markanızı ilgilendirmeyen şeylere kapılmamaya dikkat edin. Bunun yerine içeriğinizin hangi hashtag ile ilişkilendirilmesini istediğinize dikkatlice karar verin.
  7. Instagram ’da kaç tane hashtag kullanacağınızdan emin değil misiniz? O zaman yalnız değilsiniz. Sihirli bir hashtag numarası olmadığına göre neyin işe yaradığını bulmak için gönderilerinizi sürekli olarak test edin.

Örneğin: Blogunuzu tanıtan yazılardan birinde ana konuyu vurgulamak için paragraf içinde bir hashtag kullanın. Metnin sonuna konu ile alakalı, destekleyici hashtag’ler kullanın.

instagram hashtagleri için 7 ipucu

Instagram Hashtag Türleri

Topluluk Hashtag’leri

Topluluk hashtag’leri oldukça genel ve instagram ’da en yaygın kullanılan hashtag’lerdir. Bunlar #picoftheday veya #instagood gibi en fazla karşılaştığınız hashtag’lerdir. Yaygın olarak kullanılan bu Instagram hashtag’lerinden birine uygun içerik paylaşıyorsanız, gönderinize eklemekten zarar gelmeyecektir. Hatta bu size beğeni olarak da dönebilir. Ancak milyonlarca farklı marka ile rekabet ettiğinizi unutmayın, bu nedenle tek başına bir topluluk hashtag’i kullanmak #instamagic ile sonuçlanmayacaktır.

Trend Olan Instagram Hashtag’leri

Trend instagram hashtag’leri harika kaynaklar olsalar da popülerliği çok kısa sürüyor. Aslında önemli olan markanız ve endüstrinizle ilgili trend olan hashtag’leri kullanıyor olmanız 🙂

Örneğin, kozmetik markası Lush çevre koruma konusunda farkındalık sürekli farkındalık yaratıyor ve Instagram sayfasında sadece maske ve güzellik ürünleri değil, aynı zamanda çevre ve doğa ile ilgili eğitici yazılarda paylaşıyor.

trend instagram hashtagleri

Görselde Kolombiya’daki köpek balıklarının yok olmasıyla ilgili yeni bir belgesel ile farkındalık yaratmak için #WorldOceanDay hashtag’ini kullandıklarını görebilirsiniz. Bu hashtag belki herkes için işe yaramazken, Lush için mükemmel bir seçim.

Markalı Instagram Hashtagleri

Markalı hashtag’lerde durum diğer hashtag’lere göre değişkenlik gösterebiliyor. Buradaki fark, markalı hashtag’lerin genel konudan ziyade doğrudan markanıza bağlı olmasıyla alakalı. Farklı hedeflere hizmet eden birden fazla markalı hashtag‘iniz olabilir.

Markalı Instagram Hashtag’leri Ne Zaman Kullanılmalı?

  • Sosyal medya kampanyaları
  • Yarışmalar
  • Etkinlikler
  • İşveren markası
  • Ürün lansmanı

Instagram Hashtag’leri Kullanarak Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriğin Teşvik Edilmesi

Airbnb, sosyal medya paylaşımı ve hashtag kullanımında oldukça usta. Konaklamadan yerel turlara kadar deneyim sunan Airbnb, benzersiz ve sürükleyici seyahat deneyimleri için #AirbnbExperiences hashtag’i ile insanları birbirine bağlayarak etkinliklerin daha kolay keşfedilmesini sağlıyor. Böylece kullanıcılar arama çubuğuna bu hashtag’i girdiklerinde daha kolay bulabiliyorlar.

instagram hashtagleri kullanarak kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriğin teşvik edilmesi

Kullanıcılar, Airbnb’nin içerik stratejisinin öncelikle kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe dayandığını görünce, deneyimlerini paylaşanları bulmak için markalı hashtag‘lerini kullanarak Instagram’da arama yapabilirler.

Ve en iyi tarafı müşterilerinden, içeriği kendi kanallarında yeniden paylaşmak için izin isteyebilirler.

Küresel Kampanyaları Desteklemek için “Hashtagging”

Adidas’ın #HeretoCreate hashtag’i, küresel bir entegre pazarlama kampanyasını desteklemek için bir Instagram hashtag’i kullanmanın harika bir örneğidir. Atletik ayakkabı markası, açık hava reklamcılığı, televizyon ve elbette sosyal medyayı kullanan benzersiz bir kampanya geliştirmiştir.

küresel kampanyaları desteklemek için hashtagging

Spor dünyasından birçok kişi ile bir araya gelen Adidas, hashtag’lerinin ve nihayetinde kampanyalarının erişimini artırabildi.

Bir kampanya başlatıyorsanız bunun kitlenize ulaşması için kısa ve hatırlaması kolay bir hashtag oluşturmalısınız. Ayrıca bu hashtag’i oluşturmanın haricinde kampanyanız da kullanacağınız kavram ve görüntülerin, içeriğin normal içeriklerinizden ayırt etmenize yardımcı olabilecek bir teması olduğundan emin olun.

Instagram Hashtag Yarışmaları İle Etkili İçerik

Sosyal medyadaki yarışmalar, katılımı artırma da oldukça etkili bir yoldur. Kitlenizi katılmaya teşvik ederken, yarışmanız için bir hashtag oluşturmak yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Topluluğunuz, hashtag’inizle yayın paylaşmaya başladığında, takipçilerin araştırması sonucu ile markanız ve etkinliğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmesi muhtemeldir. Bunun ek bir avantajı da markanız katılımcıları daha kolay tespit edebilir.

Check-in Yapmayı Unutmayın!

Hashtag kullanımı ile kitlenizin içeriklerinizi daha kolay keşfetmesini sağlayabilirsiniz. Bir gönderide fotoğrafın çekildiği yeri etiketleyerek, o konuda içerik arayan kişiler tarafından daha kolay keşfedilmenizi sağlayabilirsiniz. Konumun, gönderinizin üzerinde, etiket kısmında veya yayındaki açıklama metninde gözükmesi size artı sağlayacaktır.

check-in yaptırmayı unutmayın

Kamera markası GoPro, hashtag ve check-in konusunda oldukça etkili. Etiket kullanarak içeriklerini optimize ediyorlar. Kullanıcılar bir yere göre arama yaptığında etkili bir paylaşımla karşılaştığında hangi markanın sorumlu olduğunu öğrenmiş oluyorlar.

Sonuç Olarak;

Hedeflerinize bağlı olarak Instagram hashtag’lerini kullanmanın pek çok yolu vardır. Markanız ve topluluğunuzla alakalı trend hashtag’leri de kullandığınızdan emin olun. Etkileşimi artırmak istiyorsanız kendi hashtag’inizi oluşturmaktan çekinmeyin ve içeriklerden, gönderilerden daha fazla yararlanmak için bunları mutlaka kullanın.

Instagram paylaşımlarınız için en uygun saatler hakkında yazdığımız blog yazımızı okumak için linke tıklayın ya da dilerseniz Facebook & Instagram Reklamcılığı Eğitimi için bize ulaşın. 🙂

 

Kaynak: https://www.socialbakers.com/blog/complete-guide-for-how-to-use-instagram-hashtags-like-a-boss