Kozmetik ve kişisel bakım sektörü dijital pazarlama faaliyetlerinin en yoğun gerçekleştiği alanların başında yer alıyor. Sadece geçmişten gelen, tanınmış markaların değil, yeni çıkan markaların da hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biri aslında dijital pazarlama. Nasıl mı?
Dijital pazarlama marka ve tüketiciler arasında uzun süreli ve sağlam ilişkiler oluşturabilen kilit noktaları bünyesinde barındırdığı için sadece kozmetik ve kişisel bakım sektörü için değil bütün sektörler için önem taşıyor.
Fakat kozmetik ve kişisel bakım 7’den 70’e herkese hitap ettiği için dijital pazarlama faaliyetleri ile erişilebilecek kitle çok geniş. Hepimiz sosyal mecralarda günde en az bir kez kozmetik veya kişisel bakım markasının görsellerine/reklamlarına rastlıyoruz öyle değil mi 🙂
Statista’ya göre kozmetik ve kişisel bakım sektöründeki firmaların %96’sının hali hazırda Instagram hesapları bulunuyor.
Fakat sadece sosyal medyada var olmanız size istediğiniz başarıyı getirmeyecektir. Gelin kozmetik ve kişisel bakım sektöründeki firmaların dijital pazarlamada dikkat etmesi gereken noktalara birlikte göz atalım.
6 Adımda Kozmetik ve Kişisel Bakım Sektöründe Dijital Pazarlamanın Kilit Noktaları
1-) Sosyal Medya ve İçerik
Sosyal medya ve içerik , bir markanın tanıtımını oluşturmak adına en önemli stratejilerden biridir.
Hedef kitlenize hitap eden sosyal medya kanalları üzerinden yapacağınız paylaşımlar kitleniz ile daha fazla etkileşime geçmenizi hatta potansiyel kişilere ulaşmanıza yardımcı olur.
Özellikle kozmetik ve kişisel bakım sektöründe farklı içerik pazarlama yöntemlerini kullanarak paylaşımlar yapmanız organik erişimi ücretsiz olarak artırmanıza yardımcı olur.
Peki Neler Yapılabilir?
- Canlı yayınları kullanın.
- Sosyal medyada evde yapılabilecek cilt bakımı/spa rutinleri ile ilgili videolar yayınlayın.
- İnsanların bülteninize kaydolmasını sağlayın ve e-posta üzerinden geri bildirim, ilgi çekici içerikler, kampanya veya promosyon bilgileri gönderin.
- Kozmetik ve kişisel bakım sektörü ile ilgilenen Influencer’lara ulaşın.
- Tüm bunların haricinde sosyal medyada en cezbedici şey olan kitlenizin beğeneceği görselleri kullanın.
- İnsanları yorum yapmaya teşvik edin.
- Kozmetik ve kişisel bakımın ne kadar önemli olduğunu kanıtlayacak öncesi ve sonrası video/görselleri yayınlayın.
- Özellikle videolar sosyal medyada etkinizi artırma da önemli bir aracı temsil ediyor. Örneğin, Clinique markası ürün ve ürün bilinirliğini artıracak tarzda 6 saniyelik videolar kullanıyor. Böylece iki kat daha fazla etkileşim elde ediyor.
- Influencer’lar haricinde makyaj sanatçıları ile anlaşarak onlardan kitlenize, güzellik veya kişisel bakım ile ile ilgili ipuçlar vermelerini isteyin.
- Markanıza veya ürünlerinize özel hashtagler kullanarak sosyal medyadaki gücünüzü artırın.
- Rakip markaların içeriklerine bakarak yeni stratejiler belirleyin.
- Sosyal medyada ürünlerinizi kullanan kişilerin paylaştığı gönderileri paylaşın hatta onların hikayelerini sizin kanalınız üzerinden anlatmalarına izin verin.
2-) E-Ticaret
Bir marka olarak tabiki de sosyal medya hesaplarınız ve web siteniz olmalı ancak bulunduğunuz bölgede ya da dünya çapında tüketiciler arasında adını duyurmuş, tanınan bir e-ticaret sitesinde satış yapmanız markanıza artı sağlar.
Birden fazla markanın bir arada olduğu e-ticaret sitesinde hem rekabetiniz hem de marka bilinirliğiniz artar.
Rakip firmaların uyguladığı ürün veya fiyat stratejileri ile siz de markanız adına yeni bir yol haritası çizebilir, farklı metotlar deneyebilirsiniz.
3-) Mobil Uyumlu Web Sitesi ve Kullanıcı Deneyimi
İnsanların çevrimiçi ürün alma ihtiyacı bir çok markayı tüketiciler adına daha hızlı, kolay ve entegre deneyim sunmaya zorluyor ki bu oldukça gerekli olan bir durum.Aslında bunların başında gelen önemli nokta ise web sitenizin mobil uyumlu olması çünkü ne kadar harika ürünleriniz veya indirimleriniz olsa da; web sitenizin mobil uyumlu olmaması, geç yükleniyor olması kullanıcıları tek bir tıkla rakip firmalara yönlendirir.
Özellikle mobil cihaz kullanımının her geçen gün artış gösterdiği ve insanların mobil üzerinden ürün satın alma isteğinin arttığı bu dijital çağda rakiplerinizden geri kalmamak, sektörde rekabet ortamında istenilen ivmeyi yakalamak için kullanıcı deneyimine ayrıca dikkat etmek gerekiyor .
Ekstra ve önemli bir bilgi olarak, kullanıcının gözünde web siteniz markanızı yansıtır. Yayınlayacağınız bloglar, röportajlar, medyada yer aldığınız haberler, ödüller veya basın bültenleri için ayrıca bir sayfa oluşturun.Tıpkı sosyal medyada insanların gönderilerinize yaptığı yorumlar gibi basında yer aldığınız haberler de ekstra önem taşır.
Web sitenizde ise farklı stratejiler deneyin. Örneğin, haftalık ya da aylık bir şekilde blog yazıları yazarak bunları web sitenizde yayınlayın. Sosyal medyada bu içeriğinizle ilgili görsel ya da video paylaşarak web sitenize trafik çekebilirsiniz.
İnsanların bülteninize kaydolmasını sağlayın ve e-mail üzerinden geri bildirim, ilgi çekici içerikler, kampanya veya promosyon bilgileri gönderin.
4-) Influencer
Influencer‘lar, özellikle sosyal medyada müşterilerin kalbinin anahtarıdır diyebilir aslında 🙂 Nasıl mı?
Kullandıkları ürünleri kimi zaman profesyonel olmayan çekimlerle anlık bir şekilde tanıtmaları, kullanıcılara güven ve özgünlük yansıtarak bir ürünü önermeleri onların sadık bir kitleye sahip olmalarına sebep oluyor. Bu marka için oldukça önemli çünkü ürününüzü doğru bir şekilde tanıtacak influencer ile anlaştığınızda onların kitlesini direkt olarak kendinize yönlendirmiş oluyorsunuz.
Markanız için artı sağlayan bu durumu en iyi şekilde kullanırsanız mesela, influencer’ın kitlesine özel bir indirim, promosyon vb. gibi şeylerde o kitlenin çevresine de potansiyel olarak ulaşma imkanınız doğmuş olur.
5-) İşbirlikleri
Influencer veya bir makyaj artisti gibi kişilerle ile işbirliği yapmanız haricinde oteller, spa merkezleri, moda sektöründen firmalarla işbirliği yaparak güzelliğe bütünsel bir yaklaşım getirebilirsiniz. Bu iş birlikleri sadece marka adının yayılması ya da marka güvenilirliğinin oluşmasında değil yeni kanalların açılmasına yardımcı olarak ürün veya hizmetinizi geniş yelpazede sunmanızı da sağlar.
6-) Artırılmış/Sanal Gerçeklik veya Mobil Uygulamalar
Çevrimiçi alışverişin yükselişte olduğu bu dijital çağda bir kullanıcı için en önemli şey belki de herhangi bir ürünü denemeden, el sürmeden üzerinde nasıl duracağıdır 🙂
Geliştireceğiniz mobil uygulamalar veya artırılmış/sanal gerçeklik yöntemleri ile kullanıcılara kişiselleştirilmiş bir seneyim sunabilirsiniz.
Sephora’nın da uyguladığı bu yöntem kullanıcıların yeni ürünler keşfetmesini ve denemesini sağlarken, ürünleri kişilerin cilt tipine ve kişisel ihtiyaçlarına göre değiştirmelerini sağlıyor.
Bu 6 Faktörün Haricinde Kozmetik ve Kişisel Bakım Sektöründe Dijital Pazarlama Çalışmalarınıza Yardımcı Olacak Önemli Birkaç Adımı da Şu Şekilde Sıralayalım;
- Markanıza belirleyeceğiniz sloganlar veya reklam çalışmalarında işbirliği yapabileceğiniz bir reklam yüzü ile farklı kitlelere hitap edebilirsiniz.
- Kendi topluluğunuzu oluşturarak ve marka sesinizi duyurabilirsiniz. Böylece kendi marka savunucularınızı bulmuş olursunuz.
- Kitlenize özel indirimler, promosyonlar sunarak farklı insanların gelmelerini teşvik edebilir ve kalıcı ilişkiler kurarak markanızla olan bağı güçlü hale getirebilirsiniz.
- Markanızın bir topluluğu olması dışında firmanızın da sosyal projelere veya kuruluşlara katılması tüketicilerin gözünde bir artı sağlar.
- Ürünlerinizi kullanan tüketicileri, özgünlüğünüzü ve marka gücünüzü bir araya getirip tüm bu faktörleri kullandığınızda kozmetik ve kişisel bakım sektörü ‘nde başarıyı yakalamanız mümkün.
Tüm bunları nasıl uygulayacağınıza dair sorularınız varsa biz size yardımcı olabiliriz 🙂
Şimdi iletişime geçin: +9.0850 840 6452 & info@survivor.com.tr