LinkedIn dediğimizde senin aklınıza ilk ne geliyor? Girişimci veya işverenlerin mutlaka olması gereken bir platform mu? Yoksa kariyer yapmak için mevcut ve gelecekteki sosyal ağlarını kullanmak isteyen profesyonellerin olması gereken bir platform mu? O zaman şöyle diyelim mi?
LinkedIn, iş dünyasında veya kariyer anlamında kendini profesyonel hale getirmek isteyen kişilerin diğer insanlarla iletişim kurmasını, bilgi alışverişi yapmasını ve birbirleri ile bağlantı kurarak ağlarını genişletmesini sağlayan özel bir platformdur.
2002 yılında Reid Hoffman tarafından kurulan LinkedIn’ın misyonu başarılı ve profesyonel olmak isteyen insanları bir araya toplayarak kişisel bir profil oluşturmak ama Facebook veya Instagram’a nazaran iş tecrübelerimizi, tamamladığımız kursları, projeleri, yazılarımızı paylaşarak etkileşimimizi arttırmak.
Kurumsal bir bütünlüğü olan LinkedIn’in 200’den fazla ülkede ve birçok sektörden 660 Milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor ve kullanıcıların çoğu 30-49 yaş aralığındalar.
Diğer sosyal medya platformlarına nazaran bebek veya akşam yemeği hazırlık fotoğraflarının paylaşılmadığı bu platformda bir işveren veya bir profesyonel olarak nasıl bir profil oluşturmamız ne şekilde bağlantı kurmamız gerekir?
LinkedIn’i Etkili Şekilde Nasıl Kullanabiliriz ?
İster girişimci ister profesyonel veya yeni üye olmuş birisi olsun, LinkedIn profili bir özgeçmiş gibidir, ancak çok daha fazla bilgi içerir.
Örneğin, yeni bir takım arkadaşı aradığınızda bunu LinkedIn’de belirli anahtar kelimeleri kullanarak gerçekleştirmeniz gerekir.
Çalıştığınız sektörle alakalı belirli anahtar kelimeleri kullanarak incelediğiniz profiller de ortak bağlantıların olup olmadığına bakmakta önemli. Daha fazla bilgi edinmek için ortak bağlantıları kullanabilir, öneri, tavsiye veya deneyimlere bakabilirsiniz.
Yeni bir takım arkadaşı aradığınızda tüm bu bilgilere erişebileceğimizi düşünürsek (tabii ki çevrimiçi gizliliğe önem vererek) yüzlerce belge arasında gezinmeyi en aza indirerek zamandan tasarruf etmiş oluruz.
İş ilanı yayınlıyorsanız eğer yukarıdaki etkenlere ek olarak referansları da arayarak en iyi adayı seçmeniz mümkün.
İş Arıyorsak LinkedIn’de Nasıl Bir Yol İzlemeliyiz ?
Öncelikle profilimizi detaylı bir şekilde oluşturmamız ve bağlantılarımızı güçlendirmemiz şart. Belirli anahtar kelimeler, iş unvanları ve coğrafi konumu kullanarak detaylı arama yapabiliriz.
LinkedIn’de etkili bir profil oluşturmak belki biraz zaman alabilir ancak tekrar tekrar CV göndermekten daha iyi olacağı kesin. 🙂
Firmanız için oluşturduğumuz profiller de veya şirket sayfalarında nasıl bir yol izlememiz gerekir?
Profilimizi oluşturmamız şart ancak firmamız için LinkedIn’de bir şirket sayfası oluşturarak buradan insanları sayfamızı beğenmeye davet edebiliriz.
Şirket sayfasında yapacağımız paylaşımlar ile dikkat çekip bağlantılarımızı kuvvetlendirir hatta yazdığımız yazılar için buradan link vererek web sitemize de trafik çekebiliriz. Takım arkadaşlarımız bu sayfaları takip edebilir, çalıştıkları pozisyonları ve firmamızı belirterek LinkedIn’de paylaşabilirler.
Firmalar, iş arayanlar veya işverenler için kısaca LinkedIn’ın faydalarını anlattık. Peki bunları nasıl daha detaylandırabiliriz onlara bakalım mı? 🙂
LinkedIn Profili
LinkedIn’de tecrübelerimizi, bilgilerimizi, çalışma deneyimlerimizi eklediğimiz bir profil oluşturduk ama standart bir LinkedIn hesabımız varsa profilimizi kimin görüntülediğini detaylı olarak göremeyiz.
Premium bir hesabınızın olması daha kolay bulunmanızı sağlar ve bağlantılarınızda dolayısıyla artar.
Hesabınızı yükselttiğiniz de size bağlı olmayan kişilere mesaj göndermenizi sağlayan InMail kredileri ve aramayı daha hızlı ve daha kolay hale getiren premium filtreler gibi ek özellikleri de kullanabilirsiniz.
Profilinize tecrübelerinizi, web sitenizi veya iletişim bilgilerinizi ekleyerek aslında kartvizitinizi oluşturmuş olursunuz. Örneğin photoshop bilginiz varsa bunu mutlaka profilinize ekleyin. Potansiyel bağlantıların sizinle çalışmanın avantajını tanıyabilmesi için fayda odaklı bir profil oluşturmak artı sağlar. İşinizle ilgili vereceğiniz bilgiler, sektörünüzü ilgilendiren gündemden haberler, yapacağınız paylaşımlar ağınızı güçlendirir.
Birçok sosyal mecrada olduğu gibi hesap ya da profil oluştururken LinkedIn zaten bizi yönlendiriyor. Profili oluştururken 0 ila 100 arasında bir puana göre bizi yönlendiren LinkedIn, bu rakamın ne kadar yüksek olursa arama sonuçlarında görünme olasılığının o kadar yüksek olacağını söylemiş oluyor aslında. 🙂
Bağlantılar
“Bağlantım ne kadar çok olursa o kadar çok profilimin görüntülenmesi artar” diye düşünmüş olabilirsiniz belki ama sizin işinizle alakalı bağlantılara sahip olmanız çok daha önemli. Zaten LinkedIn’ın algoritması kimlerle bağlantı kurmanız gerektiğine dair kolaylığı sağlıyor.
Birkaç bağlantı ekledikten sonra “Tanıyor Olabileceğiniz Kişiler” sayfasına giderek LinkedIn bağlantı önerilerini kullanabiliriz.
LinkedIn’de bağlantılar 1. ,2. ve 3. Şeklinde dereceli bağlantılar olarak gözükür. Zaten bağlı olduğunuz kişiler “1. Derece” bağlantılardır. Henüz bağlanmadığınız ancak 1. derece bağlantılarınıza bağlı olan kişiler “2. Derece” bağlantılardır.
Ek bağlantılar bulmak için E-postanızın kişi listesini LinkedIn’e bağlayabilirsiniz. “Kişileri İçe Aktar” seçeneğine giderek erişime izin verebilirsiniz.
Gruplar
LinkedIn grupları, profesyonellerin ve uzmanların içerik paylaşabileceği, tavsiye isteyebileceği, iş gönderebileceği veya başkalarıyla iletişim kurabileceği alanlardır.
Gruplar kimi zaman şirketlerle karıştırılabiliyor ancak gruplar kendi iş ve ilgi alanınızla ilgili bilgilerin paylaşıldığı yerdir.
LinkedIn grupları önemlidir çünkü potansiyel ağınızı artırarak ve hiç tanışmadığınız insanlara ulaşmanızı sağlar.
Sizin için uygun olan grupların bir parçası olun ve iletişime katılın, yorumlarda bulunun.
Şirket Sayfaları
Kişisel bir profil haricinde birçok şirket kendilerini LinkedIn’de temsil edecek bir sayfa oluşturur.
Şirket sayfaları, işletmeye genel bakış, çalışanların listesi veya basın açıklamaları gibi genel bilgiler içerir.
LinkedIn’de İletişim
B2B ağırlıklı bir platform olan LinkedIn’de insanların dikkatini çeken içerikler paylaşmanız iletişiminizi ve bağlantınızı arttırır. İşinizle ilgili mesajlarda veya gönderilerinizde kendinize özgü belirli içerikler yazmanız iletişim dilinizi belli etmenizde önemlidir. Bunlar haricinde kısa ve otomatik oluşturulan “Teşekkürler”, “Harika” gibi mesajlarla iletişimi daha kolay ve hızlı hale getirebilirsiniz.
Diğer sosyal medya platformlarına nazaran LinkedIn daha kurumsal ve ciddi duran bir platform. Her ne kadar akşam yemeği hazırlık fotoğrafı paylaşmasak da LinkedIn’de canlı yayın yapılabildiğini biliyor muydunuz?
İnstagram’da ki gibi istediğimiz anda bunu yapamasak da LinkedIn’de canlı yayın için önceden başvuru yapmamız gerekiyor.
Yüz yüze konuşmak önemli olsa da dijital çağın verdiği nimetlerden faydalanmakta lazım. LinkedIn’de canlı video yayınını, sınırlı sayıda üye ve LinkedIn sayfaları kullanılabiliyor.
Canlı yayın için öncelikle talepte bulunmamız şart. Bu yayını yapabilmemiz içinde belirli uygulamaları indirmemiz gerekiyor.
“LinkedIn Live” olarak geçen bu canlı yayınlar iş görüşmeleri için harika bir araç değil mi ?
LinkedIn’i kısaca toparlayacak olursak; etkili bir profil, doğru kullanım, daha fazla bağlantı ve profesyonel ilişkiler ile avantajları yoğun olan bir platform.
Sosyal medyada etkileşiminizi arttırarak işinizi dijitale taşımak için bizimle iletişime geçin 🙂
Kaynak:
https://www.inc.com/jayson-demers/7-truths-about-linkedin-every-professional-needs-to-know.html
LinkedIn hesabi olmayan birisi başka birinin linktedir profilini arama yaparak baktığında onu görebiliyor mu?
Eğer kişi LinkedIn ayarlardan hesabının arama motorlarında görünürlüğünü kapatmadıysa görebilir.