LinkedIn Şirket Hesabı (Sayfası) Nasıl Açılır?

LinkedIn şirket hesabı (sayfası) nasıl açılır?

Sosyal iş platformu LinkedIn’de kişisel olarak açılan profil hesaplarıyla sağlanan iletişim, şirketler için şirket sayfaları ile gerçekleştirilmelidir. Peki siz LinkedIn şirket hesabı sahibi misiniz?
LinkedIn bireysel olduğu kadar işletmeler için de önemli bir platformdur. Her yıl kullanımı bir önceki yıla göre artış gösteren mecra, şirketlerin devamlılığı ve kazanımı için de büyük bir fırsat. Benim zaten başka sosyal medya hesaplarım var “Neden LinkedIn Kullanmalıyım” dediğinizi duyar gibiyiz. Ancak unutmayın ki her sosyal mecranın kendine göre farklı özellikleri ve kitlesi var. Öyleyse konumuza geçelim…

Peki, LinkedIn nedir?, Linkedin kaç yılında kuruldu?, LinkedIn şirket hesabı (sayfası) nasıl açılır?, LinkedIn nasıl kullanılır?, LinkedIn şirket hesabı ücretli midir?, LinkedIn şirket hesabı nasıl yönetilir?, LinkedIn ne işe yarar?, LinkedIn ne için kullanılır?, LinkedIn neden önemlidir?, Türkiye LinkedIn kullanıcı sayısı kaçtır?, Kaç işletme LinkedIn kullanıyor? sorularını sizler için derledik.

LinkedIn Nedir?

LinkedIn, işverenlerin ve iş arayanların bir diğer deyişle iş dünyasındaki kişilerin iş amaçlı olarak kullandığı, meslektaşlarla kolayca iletişime geçildiği, iş hayatı ile ilgili bilgi alışverişinin yapıldığı sosyal medya ağlarından biridir. İş dünyası için özel olarak tasarlanan LinkedIn 2002 yılında Amerika’da kurulmuştur. Ve bu profesyonel ağ her geçen gün büyümektedir.

Linkedin Ne İşe Yarar, Linkedin Ne İçin Kullanılır?

Günümüzde herkes bir uzmanlık, bir kariyer veya bir yeteneğe sahip durumda. İş iletişiminin ve ilgili kişilere temas etmenin en iyi sosyal ağ alternatifi şu anda LinkedIn platformudur.

LinkedIn’de kişisel profiller; eğitimlerin, iş deneyimlerinin, becerilerin, profesyonel olarak öz geçmişin yayınlaması amacıyla sosyal bir CV oluşturmak için kullanılmaktadır. Bunun dışında bir LinkedIn profili oluşturulduğunda gruplara katılınabilir, yazılan makaleler, sunumlar paylaşılabilir, iş dünyasındaki insanlarla bağlantı kurulabilir ve böylece iş bulabilir aynı zamanda keşfedilebilir olabilirsiniz.

LinkedIn şirket hesabı ise, kişiler için olduğu kadar firmalar için de görülür olma imkanı verir. Firma adı ile oluşturulacak bir LinkedIn şirket sayfası ile bu platform üzerindeki ilgili kişiler için görülür olursunuz. Profesyonel yayınlarınızı, makalelerinizi, ürünlerinizi, etkinliklerinizi, ilanlarınızı ve fırsatları şirket sayfalarınızın yayın akışında paylaşabilir, takipçilerinizin bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.

Aynı zamanda LinkedIn reklam modelleri ile yeni müşteriler kazanabilir ve şirket sayfanızdan detaylı veriler toplayabilirsiniz.

İşte LinkedIn İstatistikleri 2020 ile LinkedIn Neden Önemli?

  • Facebook’un 2,5 milyar, Instagram’ın 1 milyar, Twitter’ın 330 milyon kullanıcısı varken LinkedIn’in aylık 675 milyon kullanıcısı bulunmaktadır.
  • Kullanıcıların %40’ı siteyi günlük olarak ziyaret etmektedir.
  • LinkedIn kullanıcılarının %57’si erkek, %43’ü kadındır.
  • LinkedIn kullanıcılarının %70’i Amerika Birleşik Devletleri (167 milyon) dışındandır.
  • Avrupa kullanıcıları 211 milyon, Asya-Pasifik kullanıcıları ise 179 milyondur.
  • Türkiye’de LinkedIn kullanıcı sayısı ise 8 milyondan fazladır.
  • LinkedIn kullanıcılarının %61’i 25 ile 34 yaş aralığındadır.
  • LinkedIn trafiğinin %57’si mobil üzerinden gerçekleşmektedir.
  • LinkedIn iş ilanlarından 15 kat daha fazla içerik gösterimine sahiptir. Bunun anlamı da LinkedIn içerik pazarlamacıları özellikle de B2B (işletmeden işletmeyen)’ler için oldukça değerlidir.
  • LinkedIn kullanıcılarının meslektaşıyla etkileşim kurma olasılığı diğer bir kullanıcıyla etkileşim kurma olasılığından %60 daha muhtemeldir.
  • Çalışanların işverenlerinden içerik paylaşma olasılığı, LinkedIn’deki diğer içerik türlerinden 14 kat daha fazladır.
  • LinkedIn üzerindeki insanların 5’te 4’ü işletme kararlarını yönetmektedir.
  • LinkedIn üzerinde yapılan bir reklam dünya nüfusunun % 12’sine ulaşabilmektedir.
  • LinkedIn’de 30 milyon şirket yer almaktadır.
  • B2B pazarlamacılarının %94’ü LinkedIn’i içerik pazarlaması için kullanmaktadır.
  • B2B pazarlamacılarının %89’u LinkedIn’i müşteri yaratma amacıyla kullanmaktadır.
  • Satış uzmanlarının %59’u satış için sosyal medya platformlarına güvenmektedir.
  • LinkedIn’de müşteri başına maliyet Google AdWords’ten %28 oranında daha düşüktür.
  • B2B şirket sitelerini ziyaret eden sosyal medya trafiğinin% 46’sı LinkedIn’den gelmektedir.

LinkedIn Şirket Hesabı (Sayfası) Nasıl Açılır?

LinkedIn şirket hesabı (sayfası), kurumlar, işletmeler, markalar gibi kişisel profiller dışında kalan, bireysel amaçlı kullanılmayan sayfalara verilen addır. Bu sayfalardan kişisel profillerde olduğu gibi arkadaş eklemesi yapamaz, şirket ve kişileri siz takip edemez ancak kişi ve şirketler sayfanızı takip edip sayfadaki gönderilere yapılan yorum ve beğenilerle etkileşime geçebilirsiniz. LinkedIn’de firma olarak yapılan en büyük hata da, şirket adıyla kişi profili oluşturmaktır.

Profesyonel bir firma iseniz, adınıza burada şirket sayfası oluşturmalısınız. Profil hesapları ise ancak itibar kaybettirir, gerçekte profesyonel bir şirket olmadığınız izlenimi verir. Şimdi gelelim şirket sayfasını nasıl oluşturacağınıza…

  • https://www.linkedin.com/’a girin.
  • Üyeliğiniz yoksa üye olun sonra LinkedIn ana sayfanızın sağ üst köşesinde yer alan “İş” simgesini tıklayın.
  • Şirket “Sayfası Oluştur”u tıklayın.
  • Küçük işletmeler, Orta – büyük işletmeler, Vitrin sayfası, Eğitim kurumu (lise veya üniversite) arasından oluşturmak istediğiniz sayfa türünü seçin.
  • Sayfa kimliğinizi, şirket veya kurum bilgilerinizi ve profil bilgilerinizi girin.
  • Onay kutusuna ve sayfa oluştura tıklayıp işleminizi bitirin.

LinkedIn Şirket Hesabı Ücretli Midir?

LinkedIn, herkese temel ücretsiz bir üyelik sunsa da aslında LinkedIn’e 2 tip üyelik bulunmaktadır. Öncelikle LinkedIn’e masaüstü, mobil web’den veya iOS ve Android için LinkedIn veya LinkedIn Lite uygulamalarından ulaşılabilmektedir.

Sadece temel özellikleri sunan LinkedIn ücretsiz, profesyonel olarak kullanmak isteyen kullanıcılar için ne yazık ki yetersiz olarak görülecektir. Bu aşamada Premium aboneliğe yükseltmek LinkedIn’i daha kapsamlı ve mecraya tümüyle hakim olarak kullanmanızı sağlayacaktır. Peki, nedir bu LinkedIn Premium üyelik özellikleri derseniz şöyle;

  • Kişilerin e-posta bilgileri olmadan InMail ile mesaj gönderme,
  • Profilinizi görüntüleyenlerin tam listesini görme,
  • Profilinizi görüntüleyenlerin hangi kelime aracılığıyla profilinizi bulduğunu öğrenme,
  • Ücretsiz abonelikten farklı olarak şirket büyüklüğü, unvanlar, ilgili üyeler, Fortune 1000’de yer alan şirketler, LinkedIn’e katılma tarihi gibi arama filtreleme seçenekleri ile gelişmiş kişi arama özelliği sunma,
  • 1 ay ücret ödemeden deneme.

LinkedIn Premium’a Nasıl Geçilir?

  • Profilinizin sağ üst köşesinde bulunan “Ücretsiz Premium’a Yükselt”e tıklayın.
  • Kariyer, iş, satış, işe alım gibi planlardan size uygun olanı seçin.
  • “Ücretsiz bir aylık denemeyi başlat”ı seçin ve devam edin.
  • Mail adresi bölümüyle şifre kısmını doldurun. Hepsi bu kadar.

Bu da demek oluyor ki pazarlama, işe alım, satış, öğrenme ürünleri ve kapsamlı analizler gibi detaylara, LinkedIn’de ayrıntılı bilgilere ve özelliklere sahip olmak istiyorsanız ücretli olarak kullanmalısınız.

LinkedIn Nasıl Kullanılır, LinkedIn Şirket Hesabı Nasıl Yönetilir?

Dünyanın en geniş profesyonel ağlarından birini oluşturan LinkedIn’ in kullanımı oldukça basittir.

  • Öncelikle dikkat çekici ve markanıza uyan bir profil oluşturun. Logonuzun dışında şirketinizle uyumlu bir kapak fotoğrafı koyun.
  • LinkedIn sayfanızı yönetmek için sayfanızın sağ üst kısmında bulunan yeri tıklayarak sayfa yöneticilerini belirleyin. Sayfanızın URL’lerini düzenleyin. Güncellemeleri sponsorlu hale getirerek erişiminizi genişletin, iş ilanları yayınlayın varsa şirketinize ait alt sayfalar oluşturun.
  • Tanıdığınız kişilerle iletişime geçip bağlantı kurmak için e-posta kişilerinizi aktarın.
  • Hedef kitlenize uygun içerikler hazırlayarak ve bu adresleri kullanarak sponsorlu içeriklerinizi işletmenizle ilişkisi olan kişilere yönlendirin.
  • LinkedIn akış içerisinde de aktif olarak yer almanız oldukça önemlidir. Bunun için işletmenizin uzmanlık alanıyla alakalı içerikler oluşturarak düzenli bir şekilde paylaşımlar yapın.
  • Yeri geldiğinde reklamlar yapın ancak kişileri sürekli reklama maruz bırakmak olumlu bir etkileşimden çok olumsuz bir etkileşim yaratacaktır. Bu nedenle reklam haricinde hedef kitleye uygun değer katan paylaşımlarda da bulunun.
  • İşletmenizi, çalışma koşullarını, çalışma deneyimlerini, başarılarını ve neler yaptığınızı anlatan kişilerin işletmenizle neden çalışmalıyım? sorusuna yanıt bulabileceği içerikler oluşturun.
  • LinkedIn video özelliğini mutlaka kullanın. Çünkü insanlar artık videolu içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor ve bu içerikler daha çok dikkat çekiyor. Video içerik konusu olarak sizlere önerimiz; kişilerin sizlere olan sorularını yanıtlayan, eğer bir ürün satan işletmeyseniz ürünlerinizi tanıtan, işletmenizin temasıyla örtüşen konularda ipuçları gibi görüşlerinizi belirttiğiniz kısa videolar çekebilirsiniz.
  • Çalışmalarınıza çalışanlarınızı da dahil edin. Marka içeriklerinizi çalışanlarınızın paylaşması daha fazla etkileşim almanızı sağlayacaktır.
  • Sponsorlu InMail özelliğini kullanın böylelikle kişiselleştirilmiş mesajları potansiyel müşterilerinizle buluşturabilirsiniz.
  • Bir işletmeye bağlı birden fazla iş yapıyorsanız farklı farklı LinkedIn hesapları açmak yerine vitrin sayfaları oluşturmayı deneyin.
  • Kullandığınız Facebook, Instagram, Twitter vs. sosyal medya hesaplarınızla çapraz pazarlama stratejileri oluşturun.
  • Analizleri mutlaka kontrol edin ve doğru şekilde yorumlayın.

Profesyonel olarak yardım almak ve sosyal medya hesaplarınızı en iyi şekilde yönetmek için bizimle iletişime geçin.