Pinterest ülkemizde Facebook, Instagram gibi çok yaygın kullanımı olan sosyal medya platformu olmayabilir, ancak değerli demografik yapılara derinlemesine nüfuz eden önemli bir sosyal araç.
Mesela Pinterest‘in dünya çapında aylık 322 milyon aktif kullanıcısı olduğunu biliyor muydunuz? Hadi gelin öncelikle brandingturkiye.com’da yayınlanan Pinterest istatistiklerini birlikte inceleyelim:
Pinterest İstatistikleri
- Kadın kullanıcılarının oranı %80.
- Açılan işletme hesaplarının toplam sayısı 500 bin.
- Aylık sayfa gösterim sayısı 5 milyar.
- İnsan yüzü içeren resimlerinin oranı %20.
- Günlük pinlenen ortalama makale sayısı 5 milyon.
- Repin alan pinlerin oranı %80.
- Tek bir ziyarette Pinterest’te geçirilen ortalama süre 2 dakika.
- Ortalama bir kullanıcının bir ayda Pinterest’te geçirdiği süre 98 dakika.
- Platform üzerinden ürün satın alan müşterilerin ürün başına ödedikleri ortalama fiyat 140 – 180 Dolar.
- Pinterest hesabı ile Facebook hesabını birleştiren kullanıcıların sayısı 9 milyon.
- Platforma sadece mobilden giriş yapan tekil ziyaretçi oranı %35.
Markaları Yakından İlgilendiren Pinterest İstatistikleri
- Pinterest’te bulunan işletme hesap sayısı yaklaşık 500 bin.
- Kullanıcıların %52′si bir mağazada alışveriş yaparken, yol gösterici olması amacıyla Pinterest’ten faydalanıyor. Aktif kullanıcılarının %83′ü, bu platformda bir ünlüyü takip etmek yerine bir markayı takip etmeyi tercih ediyor.
- Pinterest tarafından yönlendirilen ziyaretçilerin ortalama satış sipariş değeri 58,95 Dolar.
- Bir web sitesine bir Pinterest pininden gelenlerin sayısı ortalama 2‘dir.
- Bir web sitesini bir Pinterest pini sayesinde görüntüleyenlerin sayısı ortalama 6‘dır.
- Pinterest’te global e-ticaret sosyal paylaşımının %44′ü gerçekleşiyor.
- Pinterest’te global tüketici marka sosyal paylaşımının %11′i gerçekleşiyor.
- Pinterest’te en çok repin edilen domain Etsy.com.
- 2013 Inc 500 Company’nin %45′i Pinterest kullanıyor.
- Bir markayı pinleyen milenyum kuşağının oranı %11.
- Bir mağazaya ve alışveriş sitesine götüren tıklamalar tüm pin tıklamalarının %7′sini oluşturuyor.
- Bir mağazaya ve fotoğraf paylaşım sitesine götüren tıklamalar tüm pin tıklamalarının %8′ini oluşturuyor.
Yukarıda yazılı istatistiklere ek olarak Pinterest‘in diğer sosyal mecralardan daha farklı bir kullanım amacı olduğunu da vurgulamamız gerek. Diğer sosyal mecralar sosyalleşmek için daha yoğun olarak kullanılırken bu sosyal medya mecrasu, özellikle satın alacak yeni ürünler hakkında fikir edinmek isteyen insanların ilham aldıkları bir sosyal ağ.
Bu da, Pinterest kullanıcılarının aslında markaların paylaşımlarını görmekten heyecan duydukları anlamına geliyor.
İşletmeler için Pinterest Kullanımı
Bu sosyal mecra diğer sosyal ağlardan biraz farklı, bu nedenle, Pinterest’i iş için nasıl kullanılacağı hakkında konuşmadan önce, temel Pinterest terminolojisine göz atmakta fayda var.
Pin
Bir Pin, birisinin Pinterest‘e kaydetmeyi seçtiği herhangi bir resim veya videodur. Pin, iğnelemek anlamına gelir. Hani sevdiğiniz beğendiğiniz sayfaları dergiden koparır, mantar panoya iğnelersiniz ya, onun gibi. Pin it! gördüğünüz yerde (iğnele, tuttur gibi) o görseli sayfanıza, panonuza eklersiniz. Her pin orijinal kaynağa geri bağlanır, bu yüzden Pinterest harika bir tavsiye/backlink trafiği kaynağıdır.
Pano
Pinterest’te pinlenen içerik panoya eklenir böylece kategorisel paylaşım yapılmış olur. Böylece kullanıcılar (‘Pinners’ olarak adlandırılır), hesabınızın tamamını veya yalnızca onları en çok ilgilendiren belirli panoları takip edebilirler.
Pinterest İşletme Hesabı Nasıl Oluşturulur?
İşletmeniz için Pinterest kullanmayı planlıyorsanız, kişisel bir hesap yerine bir Pinterest işletme hesabı oluşturmalısınız. İşletme hesapları, analitik ve Pinterest reklamcılığı kullanma yeteneği gibi işletmeye özgü özellikler sunar.
Zaten kişisel bir hesabınız varsa, bunu bir işletme hesabına dönüştürebilirsiniz. İşletmeniz hakkında bazı ek bilgileri doldurmanız ve işletmeye özel hizmet şartlarını kabul etmeniz yeterli olacaktır.
Eğer Pinterest Hesabınız yoksa, İşletmeniz için Nasıl Pinterest Hesabı Oluşturursunuz?
1. Adım: Pinterest hesabınızı işletme hesabı için oluşturun
- İşletme için Pinterest sayfasına gidin ve İşletme olarak katıl’ı tıklayın.
- E-posta adresinizi, şifrenizi, işletme adınızı ve web sitenizi girin ve işletmenizin hangi kategoriye gireceğini seçin: profesyonel, kamuya açık rakam, medya, marka, perakendeci, çevrimiçi pazar, yerel işletme, kurum / kar amacı gütmeyen veya diğer.
- 2. Hizmet şartlarını ve gizlilik politikasını incelediğinizden emin olun. Ardından Hesap Oluştur’u tıklayın.
2. Adım: Profilinizi tamamlayın
- Artık bir Pinterest hesabına sahipsiniz ancak markanızı çekici ve güvenilir hale getirmek için profil ayrıntılarını girmeniz gerekiyor.
- Yeni Pinterest hesabınıza giriş yapın, sağ üstteki profil simgesinin üzerine gelin ve Ayarlar’ı tıklayın.
- Bir profil fotoğrafı yüklemek için Profil bölümüne gidin (en uygun boyut: 165 x 165 piksel), Hakkınızdaki bölümü tamamlayın ve işletme konumunuzu ekleyin. Ardından, Ayarları kaydet’i tıklayın.
- Mümkün olduğu kadar fazla bilgi verin. Logo gibi markanızı en iyi temsil eden bir resim seçin. Web sitenizi eklediğinizden emin olun, böylece kullanıcılar sizi ziyaret eder.
3. Adım: Web sitenizi onaylayın
- Web sitenizi onaylamak, hangi kişilerin web sitenizden hangi kişileri Pinlendirdiğini görmenizi sağlar ve sitenizi yapılan herhangi bir Pin’e logonuzu ekler. Web sitenizi onaylamak, Pinlerinizin arama sonuçlarındaki sıralamasını da artıracaktır.
- Ayarlardan, Profil bölümüne gidin ve Web sitesini onayla’yı tıklayın.
- Sağlanan metni kopyalayıp web sitenizin dizin sayfasının HTML’sine yapıştırın.
- Son’u tıklayın. İşletme sayfanız hazır.
- Web sitenizin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek için sitenizden bir bağlantıyı sabitlemeyi deneyin.Logonuzu veya profil resminizi Pinin altında görmelisiniz.
4. Adım: Pano oluşturma
- Artık hesabınız kullanıma hazır olduğuna göre, içeriği paylaşmaya ve düzenlemeye başlamanız gerekir; böylece Pinners, hesabınızın tamamını veya bir ya da daha fazla panonuzu takip etmek için bir neden oluşturabilir.
- Pinterest profilinizden, Panolar sekmesini ve ardından yeni bir pano oluşturmak için kırmızı artı işaretini tıklayın.
- Tablonuz için açıklayıcı bir ad girin. Panoda nelerin bulunacağını aktarmak için çekici ama açık bir dil kullanın ve maksimum 20 karakter kullanın. Anahtar kelimeleri aklınızda bulundurun.
- Kurullar sekmesine dönün ve yeni pano adını tıklayın, ardından daha fazla ayrıntı girmek için kurşun kalem simgesini tıklayın.
- Panonuza ne kaydedeceğiniz konusunda net bir açıklama girin ve uygun bir kategori seçin. Pins’i panonuza kaydetmeye başlamak istiyorsanız, ancak insanların henüz görmesi için hazır değilseniz, tahtayı kullanıma hazır olana kadar gizli tutmayı seçebilirsiniz.
5. Adım: Sabitlemeye Başlayın
- Artık panolarınızı kurduğunuza göre, biraz Pin ekleme zamanı geldi. Pinterest’te hızlı bir şekilde kaydetmenin en kolay yolu, birkaç tıklamayla web’deki herhangi bir şeyi sabitlemenizi sağlayan Pinterest tarayıcı düğmesini yüklemektir.
- Tercih ettiğiniz tarayıcı için uygun Pinterest tarayıcı düğmesini yükleyin.
- Web’den bir şey sabitlemek için tarayıcı araç çubuğunuzdaki Pinterest simgesini tıklayın.
- Mevcut seçeneklerden favori resminizi seçin ve Kaydet’e tıklayın.
- Bir açıklama ekleyin veya düzenleyin.
- Pin’ini hangi karta kaydedeceğinizi seçin.
- Panonuza birkaç Pin ekledikten sonra, kapak Pini olarak görsel anlamda en çekici olanı seçebilirsiniz.
- Panolar sekmesinden, panonuzun üzerine gelin ve sağ alttaki kalem simgesini tıklayın.
- Aşağı kaydırın ve Değiştir’e tıklayın, ardından kapak Pin’inizi seçmek için kaydırın.
- Hepsi bu kadar. Tebrikler! hesabınızı başarıyla oluşturdunuz. Pinterest’i daha detaylı kullanarak aşağıdaki konularda da avantajlar elde edebilirsiniz:
- Organik ve tanıtılmış pinlerin analizi
- Video yayınları, korumalı panolar ve Pin kodu özellikleri oluşturma yeteneği
- Pinterest reklamlarına erişim
- En yeni Pinlerinizi veya sadece belirli bir panodaki Pinleri gösterebileceğiniz esnek bir profil kapağı
- Özelleştirilebilir profil sekmeleri
- Pinterest istatistikleri ile profil ziyaretçi sayıları ve toplam takipçi sayısı.