Mayıs Ayının En Dikkat Çeken Sosyal Medya Gelişmeleri (1-16 Mayıs 2021)

Mayıs ayının en dikkat çeken sosyal medya gelişmeleri

1. Instragram Profilinize Kendinizi Tarif Eden Zamirlerleri Ekleyebilirsiniz.

Instagram 11 mayıs Salı günü yaptığı duyuruda, Kullanıcıların Profil Sayfalarına Kendilerini Tarif Edebilecekleri “Zamirler” Ekleyebileceklerini duyurdu. Instagram, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda “4 adede kadar zamir ekleyin ve bunları istediğiniz zaman düzenleyin veya kaldırın. Ayrıca zamirleri yalnızca sizi takip eden kişilere göstermeyi de seçebilirsiniz.” şeklinde yazdı .

2. Instagram, Hikayeler İçin Ses Kapalıyken Otomatik Altyazı Seçeneğini Test Ettiğini Duyurdu

Instagram 4 Mayıs’ta attığı Tweet ile ses kapalıyken hikayeler için otomatik alt yazı seçeneğini test ettiğini duyurdu. Instagram açıklamasında “Artık Hikayeler’e (yakında Reels’a da gelecek) söylediklerinizi otomatik olarak metne dönüştüren bir altyazı çıkartması ekleyebilirsiniz. Birkaç ülkede başlıyoruz ve yakında büyümeyi umuyoruz.” dedi.

3. TikTok E-Ticaret Testlerine Devam Ediyor.

SocialMediaToday.com’un 13 Mayıs’taki tweetine göre TikTok e-ticaret testlerinde bir sonraki aşamaya geçti. Platformun yayın içi alışveriş araçları arasında şunlar yer alıyor: Ürün kataloğu listelerini ve markalı videoları ‘Koleksiyon Reklamlarında’ birleştirmek. Kullanıcıları ‘Dinamik Ürün Reklamları’ aracılığıyla alakalı ürünlerle yeniden hedefleme. Feed reklamlarındaki satış ve promosyon uyarılarını “Promo Tiles” aracılığıyla özelleştirme. ”

4. Twitter, Kaydedilmiş Tweetlerinizi Kategorilere Ayırmak İçin Yer İmleri İçindeki Yeni Klasörler Üzerinde Çalışıyor

Bu, çeşitli ilgi çekici tweet’leri sekmelere ayırmanın ve daha rahat takip edebilmenin kullanışlı bir yolunu sağlayabilir – aynı zamanda platformun kademeli olarak gelişen e-ticaret araçlarına da işaret edebilir ; klasörler, ilgilenebileceğiniz ürünleri takip etmenin başka bir yolunu sağlayarak alışverişi en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olur.

5. Clubhouse Nihayet Android Sürümünü Başlattı

Clubhouse bir Android sürümü yayınladı. Fakat hala beta aşamasında. Clubhouse açıklamasında “Bugün ABD ile aşamalı olarak başlayacağız, ardından diğer İngilizce konuşan ülkeler ve ardından dünyanın geri kalanı gelecektir” dedi

6. Facebook Yeni Mesajlaşma Özelliklerini Açıkladı

Facebook, Messenger, Instagram Direct ve Messenger Kids genelinde yeni, temalı çıkartmalar ve arka planlar, IG’de görsel yanıtlar ve okundu bilgileri, geliştirilmiş ses kayıt araçları ve güncellenmiş bir arşiv özelliği ile bir dizi yeni mesajlaşma özelliğini açıkladı .

7. Twitter Ücretli Abonelik Sistemi Üzerinde Çalışmalarına Devam Ediyor.

Twitter, bir katmanın diğerinden daha fazla ücretli özelliğe sahip olduğu, katmanlı abonelik fiyatlandırma modeli üzerinde de çalışmalarına devam ediyor.

8. Discord, hızla büyüyen, gerçek zamanlı ses pazarında Clubhouse, Twitter ve Facebook ile rekabete girecek yeni bir özelliği duyurdu.

CNBC.com’da yer alan habere göre,

Discord, 13 Mayıs Perşembe günü Clubhouse ve Twitter Spaces ile rekabete girecek yeni bir canlı ses özelliğini duyurdu .Stage Discovery adlı bu ses özelliği, Discord kullanıcılarının uygulamadaki çeşitli topluluklarda – veya “sunucularda” gerçekleşen canlı sesli konuşmaları kolayca bulmasını mümkün kılmayı amaçlıyor.

9. Twitter’a Bahşiş Kavanozu Özelliği Geldi.

Twitter, kullanıcıların en sevdikleri içerik oluşturuculara para göndermelerini sağlayan Tip Jar adını verdiği özelliğini açıkladı.

10. Türkiye’de Sosyal medya fenomenleri için yeni reklam düzenlemesi

Ticaret Bakanlığı, sosyal medya etkileyicileri için kılavuz yayımladı. Influencerlar aracılığıyla yapılan reklamların açık, anlaşılır şekilde ifade edilmesi ve ayırt edilebilir olmasının zorunlu kılındığı kılavuzda, sosyal medyada da sesli, yazılı ve görsel olarak örtülü reklam yapılması yasaklandı. Ticaret Bakanlığı tarafından klavuzun tam metnini buraya tıklayarak indirebilirsiniz.