Multi-Channel Pazarlama

multi channel pazarlama

Dijital pazarlama çalışmalarının geleneksel pazarlama çalışmalarının önüne geçtiği günümüzde bir işletmenin varlığını sürdürebilmesi için yenilikleri takip etmesi ve buna ayak uydurması gerekir.

Her geçen gün yeni pazarların ve bununla beraber yeni pazarlama tekniklerinin de ortaya çıktığı bu çağda, mevcut müşteriyi korumak ve potansiyel müşteri kazanmak amacı ile trendleri takip ederek yeni stratejiler oluşturmak işletmeniz adına olumlu sonuçlar doğuracaktır. Bu stratejilerden biriside Multi-Channel Pazarlama’dır.

multi-channel nedir

Multi-Channel Pazarlama Nedir?

Müşterilerinize ulaşmak için pek çok kanalı kullanabileceğinizi veya müşterilerinizin size ulaşmak ve etkileşim kurmak adına pek çok yol (kanal) olduğu anlamına gelir.

Yani bir diğer deyişle, müşterinin size ulaşmak için kullandığı kanaldır. Örneğin: E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kullanıcı bir sorunla karşılaştığında bunun için müşteri hizmetlerini arayabilir veya canlı destekten yardım alabilir. Burada ki önemli nokta müşterinin kanallar arasından kendisine uygun hangi kanalı tercih ettiğidir.

Multi-Channel (Çok Kanallı Pazarlama) Neden Önemlidir?

Multi-Channel’ı kullanarak müşterinizin bulunduğu bütün kanallarda aktif halde olmanızı ve böylece müşterinin size rahatlıkla ulaşmasını sağlarsınız. Bu kanallar arasında web siteniz, sosyal medya hesaplarınız, e-posta veya fiziksel dükkanınız bile olabilir.

Müşterinin fiziksel mağaza dışından dijital ortamda da markanızla ilgili reklamlar vb. gibi şeyler görmesi marka bilinirliğinizi arttırır ve bu da size potansiyel müşteri kazandırır. Burada izleyeceğiniz dönüşüm stratejisi ile potansiyel müşterilerinizi gerçek bir müşteriye dönüştürürsünüz. Dolayısıyla geliriniz de artış gösterir.

Bu süreç içerisinde zaten belli bir kitle edinmiş oluyorsunuz. Sonrasında ise size hangi müşterinin hangi kanaldan ulaştığını tespit ederek buna göre yeniden pazarlama haritası çizip kitlenizle iletişim halinde olmanız gerekir. Size hangi kanallardan ulaştığını tespit etmeniz daha iyi bir müşteri deneyimi sunmanızı sağlar.

Multi-Channel Pazarlamada Önemli Noktalar Nelerdir?

• Müşterinizin kullandığı ve size ulaşmak istediği kanallarda etkin olmanız gerekir.
• Bir kampanya veya reklam çalışması yapmadan önce bu kanallarda herhangi bir aksaklık olmadığından emin olmalısınız.
• Müşteriye özel, kişiselleştirilmiş içerikler hazırlamanız daha çok tercih edilmenizi sağlar.
• Multi-Channel Pazarlamaya genel olarak bakıldığında Omni-Channel Pazarlamadan çok farkı yokmuş gibi gözükse de ikisi ince bir çizgi ile ayrılmaktadır.

Omni-Channel ve Multi-Channel Arasındaki Farklar

Öncelikle Omni-Channel yani çok kanallı pazarlama, online ve offline olarak müşteri ve firma bağını oluşturup, tüm kanalların senkronize bir şekilde çalışmasını sağlayarak müşteriye kesintisiz bir alışveriş imkanı sunmaktır.(“Omni-Channel (Çok Kanallı) Pazarlama” Yazımızı İçin Tıklayın.)

Omni-Channel ve Multi-Channel arasındaki en temel nokta tüm kanalların etkili bir şekilde kullanılmasıdır.

İkisini Birbirinden Ayıran Nokta İse,

Multi-Channel Pazarlama’da farklı kanallar kullanarak müşterinin ürün veya hizmetinize istediği kanal aracılığı ile ulaşmasını sağlarken, Omni-Channel Pazarlama’da müşterinin kullanabileceği tüm kanalları entegre hale getirerek kesintisiz bir deneyim yaşamasını sağlarsınız.

Kimi kaynaklara göre Multi-Channel pazarlama yetersiz kaldığı için Omni-Channel pazarlama stratejisi geliştirildi. Ancak bu şirketin uzun veya kısa vadede hedeflerine, stratejisine göre değişebilir. Çünkü ikisi de birden fazla kanal kullanarak mevcut veya potansiyel müşteriye ulaşmayı hedefler.

İşletmenize özel Dijital Pazarlama Stratejisi ve yol haritası için bizimle iletişime geçin.

Kaynak: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/tr-tr/reklam-kanallari/omnichannel/cok-kanalli-perakendecilikte-donusumu-tetikleyen-4-kilit-bilesen/