Sosyal medya içerik takvimi, sosyal medya stratejinizin önemli bir yapı taşını oluşturur ve gelecekte ki sosyal medya gönderileri için stratejik bir plandır.
Her şeyi önceden hazırlamak zor gibi görünse de, sosyal medya içerik takvimi oluşturmanız gelecekte zaman kazanmanıza yardımcı olur.
Büyük markaların kitlesel sosyal medya varlıklarını nasıl koruduğunu merak ettiniz mi hiç? İyi inşa edilmiş bir içerik planıyla kapsamlı strateji belirlenebildiği gibi müşterilere ve diğer sorulara anında yanıtta bulabilirsiniz.
Her işletme farklı olduğu gibi sosyal medya içeriği de farklıdır. Ancak, işletmenize özgü etkili bir sosyal medya takvimi oluşturmak göründüğünden daha kolaydır. “Neden sosyal medya içerik takvimi oluşturmalıyım?” diye düşünüyorsanız ve yorucu/zor olduğu konusunda endişeleriniz varsa birkaç satır aşağıda hemen size cevabını vereceğiniz 🙂 Eğer yazıyı sonuna kadar okursanız size birde bonus bilgimiz var 🙂
Neden Sosyal Medya İçerik Takvimine İhtiyacınız Var?
Sosyal medya hesaplarınızda aktif katılımın olması önemlidir. Ancak, daha büyük bir sosyal medya içerik takvimine sahip olmak, günlük olarak omuzlarınızdan yeni içerik yayınlama yükünü alır. Bunun yanı sıra sosyal medya içeriklerinizi önceden planlamanın sayısız avantajları vardır 🙂 Peki diğer avantajları nelerdir?
#1. Sosyal Medya Kampanyalarını ve Süreçlerini İzleyerek Ölçümlemenizi Sağlar.
Sosyal medya içerik takviminiz bir planlama aracı olarak işlev görmesine rağmen, sosyal medya analizlerini izlemek için de harika bir yoldur. Her şey merkezileştirildiğinde, belirli platformların, kampanyaların ve yayın türlerinin performansını analiz edebilirsiniz.
İstatistiki verilere göre içeriklerinizi planlayabilir, takviminize not alabilir ve verileri kendinizce analiz edebilirsiniz.
#2. İşbirliğini Senkronize Hale Getirir.
Eğer büyük kapsamda bir firmayla çalışıyorsanız, ekibinizdeki insanları bir kısmı farklı yerlerde ise sosyal medya içerik takviminizi bir ekip olarak yönetmek zordur. Ancak, ekibinizin aynı binada olup olmadığına bakılmaksızın, sosyal medya içerik takvimi kullanmak işbirliğini kolaylaştırır.
İçerik takviminizi oluştururken belirli üyelere görevler atayabilir veya firmaları/içerikleri ekip üyeleri arasında bölümlendirerek kolaya indirgeyebilirsiniz. Bu nedenle, belgeleri, bilgileri ve programları e-posta ile göndermenin yanı sıra herkesin tek bir noktada anında görebileceği şekilde paylaşmak/depolamak en efektif çözümdür.
#3. Zaman Kazanmanızı Sağlar.
Firma sayısı ve iş yoğunluğu göz önüne alındığında sosyal medya içerik takviminizi daha önceden belirli stratejilerle planlamanız zaman kazanmanızı sağlar.
Sosyal medya içerik takvimi oluşturmak, takvimi ayarlayıp unutabileceğiniz anlamına da gelebilir ama planladığınız müddetçe 🙂 Ayrıca, tüm ekibinizin iş verimliliğini artırmanın en iyi yollarından biridir.
Bir ekip olarak, kanallar arasında tutarlı bir şekilde yayın gönderirken görevleri toplu olarak düzenleyebilir, içeriği önceden planlayabilir ve düzenli ilerleyebilirsiniz. Bu sayede kimin ne zaman ne yazması gerektiğini hatırlamak zorunda kalmazsınız ve gün içerisinde işleriniz içinde yeterli zamanı yaratmış olursunuz.
#4. Hataların Önüne Geçmenizi ve Daha Kaliteli Yayınlar Yapmanızı Sağlar.
Sosyal medya paylaşımı yapılırken tek bir kişinin çalıştığını eminiz ki kimse düşünmüyordur 🙂 Tasarımcı, video editörleri, fotoğrafçılar veyahut metin yazarları 🙂 Oldukça geniş yelpazede olan bu işin kusursuz bir şekilde ortaya koyulması için iyi bir strateji gerekiyor.
Sosyal medyada içerik paylaşıldığında herhangi bir yazım hatasının olmaması, görsellerde veya videolarda herhangi bir sorunun olmaması kanallar arasında tutarsızlık olmaması önemlidir. Bu adımların herhangi birinde hata olması belki de süreci başa sarmaya neden olacaktır. Ama etkili, efektif ve senkronize edilmiş bir sosyal medya içerik takvimi tüm bunları yolunuza çıkmadan kolaylıkla atlamanızı sağlar. Böylece her seferinde bir öncekinden daha etkili içerikler oluşturmak için yeterli zaman kalır.
Etkili Bir Sosyal Medya İçerik Takvimini Nasıl Oluşturabilirsiniz?
Kaliteli sonuçların elde edilmesi için sosyal medya içerik takviminizi oluştururken bazı şeyleri dikkate almanız ve hedefler belirlemeniz gerekir. İyi inşa edilmiş bir plan şunları içermelidir:
- Hedeflerin ve amaçların net bir listesi
- Mevcut sosyal medya varlığınızın denetimi ve kanalları belirleme
- Rekabet/Rakip analizi
- Temel bir sosyal medya içerik stratejisi taslağı
- Sosyal medya takvimi oluşturma
- Ölçüm ve analiz için belirlenmiş yöntemler
Firmanız veya müşterileriniz için ekstra özen gösterdiğiniz noktalar var ise bunları da stratejilerinize dahil ederek etkili bir sosyal medya içerik takvimi oluşturabilirsiniz.
Hedeflerin ve Amaçların Net Bir Listesi
Hedeflerinizi belirlemeniz ilerlemenizi izlemek için kullanabileceğiniz önemli bir yoldur. İster sosyal medyadaki tüm varlığınızı yenilemek isterseniz de Instagram’da daha fazla takipçi kazanmak için hedeflerinizi belirlemek ve tanımlamak önemlidir.
Mevcut Sosyal Medya Varlığınızın Denetimi ve Kanalları Belirleme
Mevcut durumunuzu analiz etmek, tamamen geliştirebileceğiniz veya yeniden çalışabileceğiniz stratejileri ve platformları belirlemenize yardımcı olur. Profillerde ki büyüme veya daralmaları takip ederek ileriye yönelik strateji kurgulayabilirsiniz. Örneğin;
- Takipçi / abone sayısı
- Etkileşimler (beğeniler / yorumlar / retweetler)
- Gönderiler
- Platforma göre tıklama oranları
Bu 4 faktörü takip etmek ve hangi kanallarda sosyal medya yayınlarınızı yapacağınızı belirlemek iş akışınızı daha etkili kılar.
Tüm sosyal medya platformlarında var olmak isteyebilirsiniz ama aslında önemli olan hangi mecradan nasıl ve ne kadar dönüş aldığınızdır. Instagram’dan etkili sonuçlar alırken twitter’dan herhangi bir dönüşün olmaması sizi üzmesin. Öncelikle bekleyin ve kitlenizi dinleyin. Sonrasında hala bir dönüş alamazsanız stratejiniz için en doğru platformdan ilerleyebilirsiniz.
Rekabet/Rakip Analizi
Rakiplerin yayınları, takipçi sayıları vb. gibi durumları kontrol etmeniz sosyal medya içerik takviminiz için yeni bir strateji oluşturmanıza yardımcı olur.
Sektörle ilgili güncel konuların takip edilmesi ve paylaşım yapılması etkileşiminizi artırır.
Temel Bir Sosyal Medya İçerik Stratejisi Taslağı
En başta temel bir taslak oluşturmakta zorlanabilirsiniz. O zaman şu yöntemi denemekte fayda var 🙂
Sosyal medya hesaplarınızda paylaşabileceğiniz ve tanıtabileceğiniz şeylerin kısa bir listesi:
- Blog yazıları
- Web sitesi sayfaları
- Haber duyuruları
- Videolar
- İnfografikler
- Fotoğraflar
- Müşteri Görüşleri
Tüm bunlar için zaten bir üretim sürecine giriyorsunuz. Neden sosyal medya da paylaşmayasınız 🙂 Ayrıca sektörünüzle ilgili blog ve haber kaynaklarının listesini oluşturmakla beraber kitlenizle alakalı içerik yayınlayan yerleri de mutlaka takip edin. Bu içeriklerden faydalanmak adına içeriği takviminize ekleyin.
Sosyal Medya İçerik Takvimi Oluşturma
Markalarımızın sosyal medya hesaplarını değerlendirdik ve artık bir çok detaya hakimiz. O halde detaylı bir şekilde sosyal medya içerik takvimimizi oluşturabiliriz.
Öncelikle takviminize tasarımınızın görsel mi veya video mu olacağına dair notunuzu düşün, içeriğinize uygun görsellerinizi seçin ama bu kadarla yeterli değil tabiki de. Şöyle sıralayalım 🙂
- Hangi tarih ve hangi kanallarda paylaşım yapacağınız
- Paylaşım metniniz
- Hashtagler
- Bir kurum veya kuruluş etiketlenecekse bunun bilgisinin paylaşılması
- Yayın tarihi veyahut planlama bilgisi gibi detayları takvime not almanız daha az stresle daha iyi iş yapmanıza ve daha verimli çalışmanıza yardımcı olur.
Ayrıca içerik takviminizin tüm detaylarını oluşturduktan sonra ekibinizle tekrar incelemeniz daha iyi sonuçlar çıkmasını da sağlar 🙂
Ölçüm ve Analiz İçin Belirlenmiş Yöntemler
Sosyal medya içerik takviminizi oluşturdunuz, yayın akışını belirlediniz. Şimdi paylaştığınız yayınlardaki istatistikleri ölçümlemeniz ve belki de bir sonraki takvim için yeni bir yol çizmeniz gerekiyor.
Son olarak Paylaşım İçin Araç Kullanın ve İçeriklerinizi Depolayın. Harika bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmak için birçok farklı araç vardır ve hangisini seçerseniz seçin, farklı sosyal medya platformlarında yayın oluşturmak için gereken süreyi en aza indirgemek için en az bir tane olması önemlidir.
Tüm bunların haricinde sosyal medya içerik takvimi hazırlarken dikkat edilmesi gereken önemli birkaç noktayı unutmamakta da fayda var.
Özel Günler; her ülkenin kendine has özel günleri vardır veya tüm dünyada kutlanan 8 Mart, Anneler/Babalar Günü gibi özel günleri kesinlikle atlamayın.
Toplumsal Olaylar; tüm dünyada yankı uyandıran bir olay olduğunda buna sessiz kalmayın. Örneğin corona tüm dünyayı sardı ve birçok sektör bundan etkilendi. İçerik takviminize toplumu etkileyen hastalık, deprem vb. gibi şeyleri daha önceden tahmin ederek eklemeniz mümkün değil ama gündemde olan olayları sosyal medya hesaplarınızda paylaşmanız sizin hassasiyetinizi gösterir.
Bonus olarak da Google Alerts’i kullanarak ilgilendiğiniz içerikleri belirleyebilir ve anında bilgi alarak takviminizi bul şekilde düzenleyebilirsiniz 🙂
Tüm bu süreç sizin için zahmetli ve yorucu gözükebilir. İyi bir stratejiyle belirlenmiş içerik takvimi oluşturmak, sosyal medya hesaplarınızda düzenli paylaşım yapmak için veya tüm dijital pazarlama çalışmalarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.