Nisan 2023: Sosyal Medya Trendleri ve İpuçları

Nisan 2023 sosyal medya trend ve ipuçları

Survivor Dijital Pazarlama Ajansı olarak, Nisan ayında sosyal medyada dikkat edilmesi gereken en önemli trendleri ve en iyi uygulamaları özetliyoruz. Okuduğumuz yüzlerce sektörel makale ve müşterilerimiz için işe yarayan yaklaşımları gözlemleyerek en son sosyal medya haberlerini, trendleri ve strateji fikirlerini bu yazımızda derledik.

Sosyal medya kanallarınızın performansını artırmak ve hedeflerinize ulaşmak için Nisan ayındaki trendlerden ilham alabilirsiniz. Ancak unutmayın her hesap için aynı yaklaşımlar işe yaramayabilir, bu nedenle stratejilerinizi değiştirmeden önce her zaman test etmeniz gerekir.

Bizimle birlikte her ayın trendlerini takip edebilir, işletmeniz için en doğru yaklaşımları belirleyebilirsiniz. Ayrıca, Survivor Dijital’den sosyal medya yönetimi hizmeti alarak, sosyal medya içeriği oluşturma sürecinizi ölçeklendirebilir ve profesyonelleştirebilirsiniz. Şimdi Sosyal medya yönetimi paketlerimizi incelemek için tıklayın.

Nisan 2023 – En son sosyal medya gelişmeleri

Meta Verified abonelik hizmetini ABD’de başlattı.
Facebook, Reels’i 90 saniyeye uzattı ve video görüntüsünü müzikle otomatik olarak senkronize etme seçeneği ekledi.
• Instagram, 2 yeni reklam türünü kullanıma sundu. arama sonuçlarındaki reklamlar ve kullanıcıların gelecekteki etkinlikler veya lansmanlar için bildirimlere katılabilecekleri hatırlatma reklamları.
• Twitter, 1 Nisan’dan itibaren eskiden alınmış onay işaretlerini kaldırmaya başlayacak.
Twitter, Elon Musk’ın kendi hesabı dahil olmak üzere yaklaşık 35 ünlü hesaptan Tweet’leri daha görünür hale getireceğini bildiriliyor.
Twitter, “yakın gelecekte” onaylı hesaplardan gelen Tweet’lere öncelik verecek.
• Twitter, retweetler, alıntılar ve beğeniler sayısıyla birlikte bir Tweet yer işareti sayısı ekledi ve daha fazla ayrıntı görmek için bir Tweet’e dokunarak görebilirsiniz.


  • • TikTok, artık en iyi performans gösteren reklam anahtar kelimeleriyle ilgili bilgileri paylaşmaya başladı. Popülerliğe, CTR’ye, ülkeye, endüstriye ve daha fazlasına göre reklam anahtar kelimelerini filtreleyebilirsiniz.
    TikTok, ticari olmayan hesapların biyografilerinden uygulama mağazalarına bağlanmasını engellemeye başladı . Bu seçenek, TikTok işletme hesaplarında ücretsiz olarak kullanılabilir durumda kalacaktır.
    TikTok, yaratıcıların premium içeriklerini bir ücret karşılığında paylaşabilecekleri Series adlı yeni bir özellik başlattı.
    • TikTok, artık For You beslemesini yenileme seçeneği sunuyor. (Ayarlar ve gizlilik> İçerik tercihleri> For You beslemenizi yenileyin.) Bu, kullanıcıların uygulamaya yeni kayıt olmuş gibi öneri algoritmasını sıfırlayarak yeniden başlamalarına olanak tanır.
    • LinkedIn, şirket sayfaları için yerel planlama, yalnızca sesli etkinlikler ve diğer şirket sayfalarını sayfanız olarak takip etme özelliğini kullanma sundu.
    Pinterest, Almanya, Fransa, Avusturya, İsviçre, Danimarka, Norveç, İsveç, Finlandiya ve Hollanda dahil olmak üzere 9 daha fazla ülkeye Shuffles kollaj oluşturma uygulamasını genişletiyor.
  • Snapchat, test aşamasında bir Snap Streak‘i ücretsiz olarak geri yüklemenize izin veriyor.
  • Reddit, Pazarlamacıların 3 hızlı adımda reklam oluşturmasını sağlayan Basit Oluştur‘u başlattı.
  • Twitter’ın kurucularından Jack Dorsey tarafından desteklenen merkezi olmayan bir Twitter alternatifi olan Bluesky, davetiyeyle sınırlı beta olarak App Store’da kullanıma sunuldu. Ve Meta’nın da kendi merkezi olmayan, metin tabanlı sosyal medya uygulaması üzerinde çalıştığı söylentileri var.
  • Lemon8, ByteDance’a ait Instagram alternatifi Lemon8, son zamanlarda ABD App Store’unun en çok indirilen 10 uygulaması arasına girdi.
Instagram’ın yeni hatırlatıcı reklamları.
  • TikTok, en çok indirilen uygulama olarak Instagram’ı geçti. Data.ai intelligence’ın son uygulama performans verilerine göre, TikTok 2023 birinci çeyrekte en çok indirilen uygulama oldu ve Instagram’ı geride bıraktı. Diğer sıralamalar neredeyse değişmedi ve Facebook hala en yüksek aylık aktif kullanıcı sayısına sahip olarak listenin başında yer alıyor.

YouTube‘un yeni CEO’su Neal Mohan, sosyal medya platformunun 2023 önceliklerini ve vizyonunu belirledi. Bunlar, 3 ana odak konusunu içermektedir:

  1. Yaratıcıların başarısını desteklemek. YouTube, daha fazla para kazanma yolu sunmayı, daha fazla yaratıcıyı dinlemeyi ve yaratıcı toplulukları büyütmeyi planlıyor.
  2. Geleceğin YouTube’u için daha fazla özellik sunmak. Odak noktası, yayın yapmak, bağlantılı TV (YouTube, Netflix’in önünde ABD’de en çok izlenen TV yayın platformu oldu), Shorts, podcast’ler ve yapay zeka olacak.
  3. YouTube topluluğunu korumak, 18 yaşın altındakiler için güvenlik önlemleri ve aile dostu deneyimler.

Sonuç:

Bu yazıda Nisan 2023’te geçerli olan sosyal medya trendlerini ve püf noktalarını ele aldık. Etkili bir dijital pazarlama stratejisi için bu trendleri takip etmek oldukça önemlidir. Siz de bu trendleri yakından takip ederek işletmenizin sosyal medya hesaplarında başarılı bir şekilde var olabilirsiniz. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için Survivor Dijital’in blog sayfasına abone olabilir, sosyal medya hesaplarımızı takip edebilir ve hizmetlerimizle ilgili teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Nisan Ayı sosyal medya özel günler takvimini ücretsiz indirin