Google ya da Meta Platformlarına ilk kez reklam veriyorsanız yaşayacağınız ilk ve en büyük sorunlardan birisi de, reklamlarınızın yayınlanmaması yada yeteri kadar gösterim almamasıdır. Hem Google Ads hem de Facebook & Instagram reklamlarında bu tür sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Fakat üzülmeyin! Bu durum ilk kez sizin başınıza gelmiyor. Ve Çözümü var. İşte bu sorunların yaygın nedenleri ve çözüm önerileri:
Google ADS Reklamlarım Yayınlanmıyor, Neden?
Google Ads kampanyanız onaylandı ancak gösterim almıyor mu? Google reklam kampanyanızın etkin olmasına rağmen herhangi bir gösterim almaması çok sinir bozucudur. Düşük reklam kalitesi, sınırlı bütçe, hedefleme sorunları veya zorlu rekabet ana nedenler olabilir. Reklam kalitesini inceleyin, bütçeyi ayarlayın, hedeflemeyi hassaslaştırın ve rekabeti analiz edin. Çözümü henüz bulamadıysanız yazıyı okumaya devam edin. Ve unutmayın Survivor Dijital daha iyi sonuçlar elde etmek için optimizasyon yapmanıza yardımcı olmak için burada. Şimdi bir Google Ads uzmanı ile online bir toplantı ayarlayın.
Şimdi Okuyun: Google’a Reklam Vermeniz İçin 11 Sebep
Google Ads Reklamlarınız Uygun Olduğu Halde Neden Gösterim Almaz?
- Kampanyaların Yeni Başlaması: Eğer Arama Ağı kampanyanızı yakın zamanda etkinleştirdiyseniz, kampanyanızın gösterim yayınlamaya başlaması biraz zaman alabilir. Yeni oluşturulan veya düzenlenen reklamların politika koşullarını karşıladığından emin olmak için yapılan incelemeler 24-48 saat kadar sürebilir.
- Otomatik Teklif Stratejileri: Otomatik teklif stratejileri kullanan kampanyalarda, Google Ads belirlediğiniz hedefe göre optimizasyon yapmayı öğrendikçe performans dalgalanmaları olabilir. Bazen reklamınız hiç gösterim de almayabilir bu süreçte (özellikle yetersiz bütçeler ya da çok dar hedeflemeler ya da yanlış teklif stratejisi ise)
- Kampanya Ayarlarında Değişiklik: Kampanya ayarlarınızda yaptığınız değişiklikler sonrası Google Ads’in reklam yayınını ayarlaması biraz zaman alabilir.
Reklam Yayınını Nasıl Kontrol Edebilirsiniz? Çözüm Önerileri:
Reklam Önizleme Aracını kullanın: Reklam Önizleme ve Teşhis aracı, belirli bir arama teriminin neden reklam göstermiyor olabileceğini belirlemenize yardımcı olabilir.
Reklam Önizleme ve Teşhis Aracını kullanmak için Ads hesabınızın sağ üstündeki araçlar simgesini tıklayın, ardından “Planlama” bölümünün altında Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı’nı tıklayın. Doğrudan google.com/AdPreview adresine de gidebilirsiniz.
Reklam önizleme ve teşhis aracı hakkında daha detaylı bilgiyi bu linkteki blog yazısında da bulabilirsiniz:
Önerileri Kontrol edin: Google Ads, reklamlarınızın yayınlanmaması veya düşük trafik alması durumunda performansı artırma fırsatlarını vurgulayan öneriler sunar. Öneriler arasında kampanyanın başlatılmamış olması, hesap bütçesinin tükenmiş olması, hiçbir reklamın onaylanmamış olması gibi durumlar bulunabilir. Google ADS hesabınızın öneriler kısmını kontrol edin.
Teşhis Bilgilerine bakın: Kampanyanızın neden yayınlanmadığını belirlemek için teşhis bilgilerini kullanabilirsiniz. Bu bilgiler, kampanyanızın reklam yayınlama olanağını sınırlandırabilecek sorunları gösterir ve bu sorunların nasıl çözüleceğine dair öneriler sağlar.
Ayrıca, reklamlarınızın yayınlanmamasının diğer yaygın nedenleri arasında hesap sorunları, tarih aralıkları (yanlış tarih aralığını seçmiş olabilir misiniz? Bunu mutlaka kontrol edin ), etkin olmayan reklam grupları, düşük teklif hedefleri, düşük bütçe, dar hedefleme, hedefleme çakışmaları, kaybedilen gösterim payı, dönüşüm izleme, reklam kalitesi ve açık artırma dinamikleri de bulunmaktadır. Eğer tüm bu kontrolleri yaptıktan sonra reklamlarınız hala yayınlanmıyorsa, veya yeri kadar gösterilmiyorsa Google ADS sorun giderme aracı‘ndan yararlanmak için bu bağlantıyı tıklayın.
Sorun giderme aracı, size bu durumun nedenini bildirir ve reklamlarınızın yayınlanmasını sağlamanıza yardımcı olacak ipuçları verir.
Facebook & Instagram Reklamlarında Yayınlanma Sorunları:
- Reklam İçeriği ve Görselleri: Facebook ve Instagram, kullanıcı deneyimini korumak için belirli reklam politikalarına sahiptir. Özellikle yanıltıcı içerik, aşırı derecede retouch yapılmış görseller veya topluluk standartlarına aykırı içerikler reklam olarak kabul edilmez. Bu nedenle, reklam içeriğinizin ve görsellerinizin bu politikalara uygun olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Facebook Reklam Politikalarını Kontrol Etmek İçin Buraya Tıklayın.
- Bütçe ve Teklif: Eğer teklifiniz çok düşükse, reklamınız diğer rekabetçi tekliflere karşı gösterilmeyebilir. Aynı şekilde, günlük bütçeniz çok sınırlıysa, reklamınızın gösterim sayısı da sınırlı olacaktır. Daha detaylı bilgi için Facebook Bütçe ve Teklif Rehberini İnceleyin.
- Hedef Kitle: Çok dar bir kitleye reklam göstermeye çalışıyorsanız, bu reklamın gösterim sayısı da sınırlı olacaktır. Özellikle niş bir kitle hedefliyorsanız, bu kitleye uygun içerik oluşturmanız ve hedeflemenizi genişletmeyi düşünmeniz gerekebilir. Daha detaylı bilgi için Facebook Hedefleme Rehberini İnceleyin.
- Reklam Onay Süreci: Facebook ve Instagram, reklamlarınızı yayınlamadan önce bir onay sürecinden geçirir. Bu süreçte, reklamınızın platformun reklam politikalarına uygun olup olmadığı kontrol edilir. Eğer reklamınız bu politikalara aykırıysa, onaylanmaz ve yayınlanmaz.
- Reklam Formatı ve Yerleşimi: Seçtiğiniz reklam formatı ve yerleşimi, reklamınızın hangi platformlarda ve hangi şekillerde gösterileceğini etkiler. Örneğin, bir Instagram Hikaye reklamı oluşturduysanız, bu reklam sadece Instagram Hikayelerde gösterilir. Bu nedenle, reklam formatınızın ve yerleşiminizin hedef kitlenize uygun olduğundan emin olun. Daha detaylı bilgi için Facebook Reklam Formatlarını İnceleyin.
Tıpkı Google Reklamlarında olduğu gibi, Meta (Facebook, Instagram vb) Platformlarında da reklamlarınızın yayınlanmamasının bir çok farklı sebebi olabilir. Eğer bu sorunları aşmakta zorlanıyorsanız, profesyonel bir yardım almayı düşünebilirsiniz. Survivor Dijital olarak Meta Partner Ajansıyız. Reklamlarınızın ücretsiz analizi için 30 dakikalık ücretsiz bir toplantı için şimdi randevu alabilirsiniz.
Başarılı Reklam Kampanyaları İçin Profesyonel Destek Alın!
Dijital reklamcılık, günümüzün en etkili pazarlama yöntemlerinden biridir. Ancak bu alanda başarılı olabilmek için reklam kampanyalarınızın sorunsuz bir şekilde yayınlanması ve hedef kitlenize ulaşması gerekir. Yukarıda belirttiğimiz adımlar, eğer reklamınızın yayınında ve gösteriminde sorun varsa, bu sorun veya sorunları çözebilmeniz için bazı çözüm önerilerini içeriyor.
Ancak, dijital reklamcılık sürekli evrilen ve karmaşıklaşan bir alan olduğu için, bazen bu sorunları tek başınıza çözmekte zorlanabilirsiniz. Bu noktada, uzman bir ekibin desteğini almak, reklam kampanyalarınızın başarısını artırmada büyük bir fark yaratacaktır.
Survivor Dijital, dijital reklamcılıkta uzmanlaşmış bir ekip olarak, Google, Yandex ve Meta Partner Ajanstır. Uzman ekibi ile reklam kampanyalarınızın etkili bir şekilde yönetilmesini ve optimize edilmesini sağlar. 30 dakikalık bir dijital analiz toplantısı için hemen randevu alarak, reklam stratejilerinizdeki potansiyel gelişim alanlarını keşfedebilir ve kampanyalarınızın başarısını maksimuma çıkarabilirsiniz. Unutmayın, doğru strateji ve uzman destek ile dijital reklamcılıkta başarınızı katlayabilirsiniz!