Site Hızı ve SEO

site hızı önemi

Hızlı açılan web sayfalarının SEO sıralama faktörlerinden birisi olduğu artık aşikar. Bu çok doğal çünkü bilgi akışının fazlalaşması ile birlikte internette site hızı ihtiyacımız daha da arttı.


Aradığımız bilgiye hemen erişip işimize devam etmek ve/veya yeni bilgiler elde etme isteğimiz her geçen gün artıyor. Tüketiciler eskiye kıyasla günümüzde daha hızlı web siteleri istiyor. Bu durumu da sadece Google verileri değil, birçok farklı internet araştırmaları gösteriyor.

  • İnsanların % 47’si bir sitenin 2 saniyeden daha az sürede yüklenmesini bekliyor. ( wired.com )
  • İşlem süreci çok yavaşsa kullanıcıların% 20’si alışveriş sepetini terk ediyor. ( radware.com )
  • Amazon her 100 saniyelik gecikme süresinin satışlarda % 1’e mal olduğunu buldu.
  • BBC, kullanıcılarının sitelerinin yüklendiği her saniye için % 10 oranında ek kaybettiklerini buldu. (creativebloq.com)

Ve yapılan bir araştırmaya göre, (1) bir mobil açılış sayfasını tam olarak yüklemek için geçen ortalama süre 22 saniye.

Ancak Google Analytics verilerinin gösterdiğine göre; mobil siteye gelen ziyaretçilerin % 53’ü, siteyi yüklemek için üç saniyeden daha uzun bir süre beklemiyor ve sayfadan ayrılıyor. (2) Bu da demek oluyor ki bir mobil açılış sayfasını tam olarak yüklenmesi için geçen ortalama sürenin 22 saniye olması kesinlikle büyük bir sorun!

Neden Mobil Uyumlu Web Sitesi?

Bugün sadece e-ticaret sektöründe değil, birçok farklı sektörde tüketiciler hızlı web sitesi deneyimini yaşamak istiyorlar. Aynı zamanda tüketiciler, finans sitelerinde faturalarını hızlıca ödemeyi, tatil incelemelerine göz attığında hızlı sonuçlar almayı ve bir makaleyi tıkladıklarında hemen görüntülemeyi bekliyorlar.

Artık hemen hemen tüm sektörlerde genel web trafiğinin yarısından fazlası mobil cihazlardan geliyor lakin Google verilerine göre mobil dönüşüm oranları, masaüstü dönüşüm oranlarından çok daha düşük. Oysa ki;

Hız = Daha iyi bir tüketici deneyimi = Google’da daha iyi bir sıralama’dır.

Web Sitesi Hızlandırma Neden Önemli?

Google’ın yaptığı araştırmalarda analiz edilen sayfaların % 70’inde, ekranın üst kısmındaki görsel içeriğin görüntülenmesinin yaklaşık yedi saniye sürdüğü ve tüm görsel içeriği tam olarak yüklemenin de 10 saniyeden uzun sürdüğü tespit edilmiş.

Google bu araştırmalarında siteden ayrılma oranı ve dönüşüm verilerini, insan beyninde ve sinir sisteminde modellenmiş bir bilgisayar sistemi olan derin sinir ağı ile test ediyor ve % 90 tahmini doğruluğuna sahip olan sinir ağı, sayfa yükleme süresinin bir saniyeden yedi saniyeye geçmesiyle, bir mobil site ziyaretçisinin siteden ayrılma ihtimalinin % 113 arttığını tespit ediyor.

Benzer şekilde yine veriler gösteriyor ki bir sayfadaki metin, başlık ve resim öğelerinin sayısı 400’den 6000’e çıktığında, dönüşüm olasılığı% 95 düşüyor. (3)

Mobil’de Site Hızı Daha da Önemli

Yukarıdaki veriler gösteriyor ki daha fazla hız daha iyi kullanıcı deneyimi demektir. Ve mobil sayfalar söz konusu olduğunda, hız ve boyut daha da önemlidir. Web sitesi sahipleri site ziyaretçilerinin çoğunun mobil ortamdan geldiğini kabul etmeli, tüketiciler için daha iyi mobil deneyimler üretmeye odaklanmalıdırlar.

Site Hızını Ölçmek için Araçlar?

Web sitenizin hızını ölçmek için internette birçok farklı araç bulabilirsiniz. Bunlardan en çok kullanılanları aşağıda listeledim.

  • Google PageSpeed Insights
    Google’ın kendi hizmeti olan Google PageSpeed Insights’ı kullanmak için buraya tıklayarak açılan sayfaya web sayfanızın linkini yapıştırın. Araç size hem mobil hem de masaüstü için site hızı oranlarını ve düzeltilmesi gereken kısımlarla ilgili nasıl düzeltebileceğinizi gösterecek.
  • Google Analytics Site Hızı Verileri
    Google Analytics hesabınız varsa (ki yoksa hemen açmalısınız) “Davranış” sekmesinin altında bulunan “Site Hızı” kısmından sayfaların yüklenme sürelerini inceleyebilirsiniz, “Hız Önerileri” başlığından ise yüklenmesi uzun süren sayfalar için önerileri göreceksiniz.

Site Hızını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

  • Barındırma
    Site tasarım ve yazılımını yapmaya başlamadan önce planlama yapmanız gerekir. Kısa vadeli düşünmemeniz çok önemli. Planlamayı doğru yaparsanız sitenizin ihtiyaçlarını karşılayacak doğru bir hosting alabilirsiniz. Başlangıç aşamasında bütçeden kısıp ucuz bir hosting almak ileriki dönemlerde site hızınızı olumsuz yönde etkileyecektir.
  • Görsel Boyutları
    Optimize edilmeyen görseller site yüklenme hızının düşmesinin en başlıca sebeplerindendir. Günümüzde site görsel kalitesini düşürmeden sıkıştırma ve biçimlendirme yapmayı sağlayan araçlar mevcuttur. Bu araçlar sayesinde site ziyaretçisi görselleri orijinalinden farksız görür lakin görseller sitenizde çok daha az yer kaplar. Sıkıştırma araçlarının çoğu ücretsiz olarak kullanılabilir. İşte onlardan bazıları;
  • Küçültme O’matic
  • Smush.it
  • PNG Gauntlet
  • Puny PNG
  • Resimleri küçültmek
  • Compressor.ioKullanımı oldukça yaygınlaşan GIF’lerin optimize edilmesi için de birçok sıkıştırma aracı vardır. Bu araçlar arasında en çok kullanılanı ise Gifsicle.
  • Sosyal Medya Butonları
    Sosyal medya butonları gibi site içeriğine dahil olmayan 3. parti kaynakları dışarıdan yüklenebilir. Bu da site hızının düşmesine neden olabilir.
  • Tasarım
    Sitenizin tasarımının oldukça önemli olduğunu kimse inkar edemez, ancak gösterişli olsun diye açılması uzun süren bir site yaparsanız, ne yazık ki kullanıcıların sitenizin ihtişamını göremeden pes etme ihtimalleri yüksek olacaktır.Ve son olarak Google’ın Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) Projesini de sitenize uygulayabilir ve bu sayede ortalama 4 kat daha hızlı sayfa yüklenmesi elde edebilirsiniz. AMP sayfalar hakkında daha detaylı bilgi için buraya tıklayın.Asla göz ardı etmemeniz dileği ile; Hızlı yüklenen sayfalar, hem sıralamanıza hem kullanıcılara hem de organik trafiğinize büyük katkı sağlayacaktır. Hızınız asla düşmesin! ?

    Kaynakça

    (1) Google Research, Webpagetest.org, Global, Fortune 1000 ve Küçük Orta Ölçekli İşletmeler genelinde 900.000 mWeb sitesinden örnek. Test, Chrome kullanılarak ve global olarak temsili bir 3G bağlantıda bir Nexus 5 aygıtı taklit edildi. 1.6Mbps indirme hızı, 300ms Gidiş-Dönüş Süresi (RTT). EC2’de m3.umum durumlarda test edildi, üst seviye akıllı telefonların performansına benzer, Ocak 2017.

    (2)
    Google Data, Global, n = 3.700 toplanmış, kıyaslama verilerini paylaşmayı seçen bir mWeb sitesi örneğinden elde edilen anonim Google Analytics verileri, Mart 2016.

    (3)
    Google Research, Webpagetest.org, Global, Fortune 1000 ve Küçük Orta Ölçekli İşletmeler genelinde 900.000 mWeb sitesinden örnek. Test, Chrome kullanılarak ve global olarak temsili bir 3G bağlantıda bir Nexus 5 aygıtı taklit edildi. 1.6Mbps indirme hızı, 300ms Gidiş-Dönüş Süresi (RTT). EC2’de, m3.umum durumlarda test edildi, üst seviye akıllı telefonlara kıyasla benzer, Ocak 2017. 6 Google / SOASTA Research, 2017.

    (4) http://seozeo.com.tr/site-hizinin-seo-uzerindeki -etkisi

    (5) İçerik fikri: https://www.thinkwithgoogle.com/articles/mobile-page-speed-new-industry-benchmarks.html?utm_source=Twitter&utm_medium=social&utm_campaign=Think&utm_content=perform30-30-302

    Bu yazı daha önce reyhanacikelli.com‘da yayınlanmıştır.