Sosyal medya ajansı sayısı her geçen gün artış gösteriyor. Sosyal medyanın sadece büyük markalar için değil, KOBİ’ler için de pazarlama imkanı sunması, kullanıcıların özellikle mobil üzerinden sosyal medya ile günün her saatinde aktif olması bunda büyük bir etkene sahip.
Artık hemen hemen tüm işletmeler farkında ki, potansiyel müşterileri sosyal medya kullanıyor ve bu nedenle onlar da sosyal medyada yer almalılar. Arz/talep dengesi doğru orantıda işliyor ve firmalar sosyal medyaya ilgi gösterdikçe sosyal medya ajansı sayısı da artış gösteriyor.
Peki seçenekler bu kadar fazla iken, hangi sosyal medya ajansının sizin için doğru olduğuna nasıl karar vermelisiniz? Adresinize yakın bir ajansla mı çalışmalısınız yoksa sosyal medyada en aktif olanla mı? Ya da bu konuda referansla mı ilerlemelisiniz?
En İyi Sosyal Medya Ajansları
Doğru sosyal medya ajansını seçmenin gerçekten çok zor bir karar süreci olduğunu biliyoruz, çünkü müşterilerimizde benzer süreçleri yaşıyorlar. Biz size “En İyi Sosyal Medya Ajansı Biziz” demeyeceğiz, çünkü her markanın beklentileri, dinamikleri farklıdır. Ajans ve marka arasındaki uyum sosyal medya danışmanlığı sürecinin en önemli ayağını oluşturmaktadır.
Markanız için en uygun ve en iyi sosyal medya ajansını seçmek istiyor ama bu süreçte nasıl ilerleyeceğinizi bilemiyorsanız size yardımcı olacak birkaç önerimiz var.
-
Onları Tanıyın
Sözleşmeyi imzalamadan önce, sosyal medya ajansını tanıdığınızdan emin olmalısınız. Bu sadece telefonda konuşmak ve birkaç toplantı yapmak değildir. Tüm sorularınıza cevap bulduğunuzdan emin olmak demektir. Peki hangi soruları sormalısınız? Öncelikle sizin de ilk aklınıza gelen konu olduğunu düşündüğümüz, bütçelerden bahsedelim.
Elbette ki seçeceğiniz sosyal medya ajansının size bütçeler konusunda şeffaf olduğundan emin olmalısınız. Gizli masraf ve bütçeler çıkmamalı.. Teklif aşamasında ve sözleşmede hangi hizmet kalemlerinin ne kadar ücrete tabi tutulacağı net bir şekilde yazılmalıdır.
Not: Değişken ücrete sahip olabilecek, kampanyalar, bazı özel çalışmalar için elbette ki baştan fiyat veremeyebilirler ancak düzenli sunacakları hizmet kalemlerine ait fiyatları size teklif ve sözleşmede net bir şekilde açıklamalılar.
Ve tabii ki onlarla sundukları hizmetler hakkında da detaylı bir konuşma yapmalısınız. Asla aradığınız tüm hizmetleri sağlamayan bir ajansa razı olmamanız gerekir.
Çalışmaya karar vereceğiniz sosyal medya ajansının işleyiş şekli hakkında da bilgi sahibi olmanız gerekir. Tüm işleri kurum içinde mi yapılıyor, yoksa dış kaynak mı kullanılıyor? Sektörünüzdeki müşterilere hizmet ettiler mi? Kaç yıldır müşterilerine hizmet ediyorlar? Size görüşebileceğiniz ve hala çalışmakta oldukları referansları verebiliyorlar mı?
Bu soruların cevapları, markanız için dijitalde birlikte çalışacağınız harika bir sosyal medya ajansı olup olmadıklarına daha iyi karar vermenize yardımcı olacaktır.
-
Lokasyonu Düşünün.
Aslında söz konusu sosyal medya olunca işi yapmak için yüz yüze görüşmek bir zorunluluk olmasa da eğer işinizi daha iyi anlatabilmek için kişisel toplantılar yapmak isterseniz, lokasyon dikkat edilmesi gereken bir konudur.
-
Bütçeyi Unutmayın!
Bütçe önemlidir. Hepimiz sınırsız bir bütçeye sahip olmayı dilememize rağmen, meselenin gerçeği, sürdürülebilir işletme için harcamalarınızı doğru ayarlamanız gerektiğidir. Bütçenizin tamamını sosyal medya pazarlaması için harcayamazsınız , bu yüzden ne kadar harcamak istediğinizi baştan belirlemeli ve buna bağlı kalmalısınız. Bu firma ve ajans açısından önemli bir faktördür.
Öncelikle, araştırmanızı yapın, böylece sosyal medya kampanyanız için gerçekçi bir bütçe oluşturabilirsiniz. Zaman ve enerijinizi etkili kullanmak adına potansiyel sosyal medya ajanslarının kısa bir listesini oluşturun. Bu seçenekleri en aza indirmenizi ve daha kolay tercih yapmanızı sağlar. Seçimleriniz arasından kriterlerinize en uygun ve en iyi sosyal medya ajansını tercih ederek firmanız için en doğru sonucu elde edebilirsiniz.
-
Son Kontrollerinizi Yapın!
Markanız için en iyi sosyal medya ajansını bulmak zaman alıcı bir süreçtir. Bu sebepten sadece bütçe yönünde size hitap eden bir ajansla çalışmayı tercih etmemelisiniz. Bunu söylüyoruz çünkü bir çok müşterimiz bizimle çalışmaya başlamadan önce bütçe aşamasına takılarak dijitalde büyüme ve gelir elde etme yolunda engele takılmaktadır.
Markanız için mükemmel bir ajans bulmak için zaman ayırmazsanız, sonuçlardan memnun kalmamanız olasıdır. Bu nedenle, para ve itibar kaybetmek yerine, araştırmanızı yapmak için önden zaman ayırın. Tüm soruların yanıtlarını aldığınızdan emin olun. Markanız için doğru hizmeti sunacak ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak sosyal medya ajansını bulmak için kendinize bolca zaman verin.
Neden Bir Sosyal Medya Ajansı Çalışmalısınız?
Neden bir sosyal medya ajansı ile çalışmalıyım? Bu işi ben kendimde yapamaz mıyım? Vb.. endişeleriniz varsa bir sosyal medya ajansı ile çalışmanın avantajları hakkında daha fazla bilgi için okumaya devam edin!
-
Zaman ve Enerjiden Tasarruf
Almak istediğiniz hizmete bağlı olarak, genelde tüm sosyal medya ajanslarına dijitaldeki tüm varlığınızın yönetimini verebilirsiniz. Bu sizin günlük olarak sosyal medyada paylaşılacak içerikleri hazırlamayı, paylaşmayı, mesajları yanıtlamayı vb.. tüm süreçleri bir ajansın sizin için yapacağı anlamına gelir. Bu da size ana iş konunuza odaklanmak için zaman kazandırır.
-
Ne Yaptıklarını Biliyorlar
Bir sosyal medya ajansı ile çalışmaya başladığınızda, bu ne yaptıklarını bilen kişileri işe alıyorsunuz anlamına gelir. Bir ajans ortamında çalışanlar sosyal medya ile ilgili her konuda eğitimli ve hedeflediğiniz sonuçları elde etmek için doğru hizmeti nasıl sunacakları konusunda bilgilidirler.
Reklamlara ne kadar harcama yapmanız gerektiğini önerebilirler ve hedef kitlenize yönelik içerikleri hazırlayabilirler. Ayrıca , profillerinizin her zaman yeni bilgiler içerdiğinden emin olmak için bir sosyal medya içerik takvimi de oluşturacaklardır .
-
Araç ve Kaynakları Var
Ajanslar onlarca hatta yüzlerce müşteriye hizmet eder, bu da en iyi hizmeti vermelerini sağlamak için en iyi araçlara ve kaynaklara sahip olmaları gerektiği anlamına gelir.
Sosyal medya pazarlama ajansları, analitik araçlara, reklam platformlarına ve daha pek çok şeye erişebilirler. Daha da önemlisi bunları nasıl kullanmaları ve yorumlamaları gerektiğini bilirler; bu, sosyal medya hesaplarınızın verimliliği konusunda asla endişelenmenize gerek kalmayacağı anlamına gelir.
-
Yatırım Yapmaya Değer
Sosyal medya yatırım yapmak için en uygun pazarlama kanallarından birisidir. Sosyal medya reklamları son derece uygun maliyetlidir ve doğru kullanıldığı takdirde yüksek yatırım getirisi mevcuttur. Bu da sosyal medyadan kazanç elde etmek için işin uzmanlarından destek almanız gerektiği anlamına gelir. İyi bir sosyal medya ajansı size harcadığınızdan daha fazlasını kazandıracaktır.
Survivor Dijital ile Sosyal Medya Pazarlama
SURVIVOR DİJİTAL, yukarıda belirtilen tüm hizmetler ile ilgili sosyal medya paketleri sunar. Bizi daha yakından tanımak isterseniz okumaya devam edin…
-
Biz Şeffafız
Planlamanın önemini biliyoruz ve bütçe harcamalarınızdan öncelikli hedeflerinize kadar her şeyi planlamanızı istiyoruz. Bu nedenle tüm hizmetlerimiz için şeffaf fiyatlandırma sunuyoruz. Müşterilerimize aylık ve kampanya bazlı raporlar sunmaktayız. Böylece, kampanyalarınızın nasıl çalıştığını, neler geliştirilebileceğini ve ne kadar harcama yapıp ne kadar kazandığınızı bilebilirsiniz.
-
Size Özel Bir Hesap Yöneticisi Atıyoruz
Önceliğimiz ‘Katma Değerli Hizmet Sağlamaktır.’ Kampanya hedeflerini daha iyi anlayabilmeniz, sorularınıza hızlı şekilde cevap alacağınız, size destek sağlayacak sektörünüze hakim ve size özel bir hesap yöneticisi tanımlıyoruz.
-
Sonuçları Yönlendiririz
Sosyal medya pazarlaması sadece içerik oluşturup sosyal mecralarda paylaşmak değildir. Müşterilerimizin gelirini arttırmak için hemen çıkma oranını düşürürken sayfa görünümlerini, sitedeki zamanı ve dönüşüm oranını arttırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Bu, müşterilerimiz için gerçek sonuçları elde etmemizi sağlar.
Bizimle çalışmak isteyen yeni müşteri adaylarımızın referanslarımızı sadece logolar üzerinden incelemesini değil, onlarla konuşarak ve bizi onlara sorarak bilgi almasını isteriz.
“Survivor Dijital Profesyonel Bir Sosyal Medya Pazarlama Ajansıdır”
İşletmeniz için potansiyel sosyal medya ajanslarından oluşan kısa listenizi bir araya getiriyorsanız, Survivor Dijital’i eklediğinizden emin olun. Merkezimiz İstanbul Mecidiyeköy’de bulunuyor. Ancak siz neredeyseniz biz oraya gelebiliriz. Kocaeli, Arnavutköy, İkitelli, Bursa, hatta Hollanda’da dahi mutlu müşterilerimiz mevcuttur.
Bizi özel yapan, 360 derece hizmet sunan bir dijital pazarlama ajansı olarak,sosyal medya kampanyanızla mükemmel uyumu sağlayacak diğer dijital çalışmaları da gerçekleştirerek, maximum verimi elde etmeyi sağlamaktır.
SEO (arama motoru optimizasyonu) , sosyal medya veya arama motoru reklamcılığı , e-posta pazarlaması , içerik pazarlaması ve içerik oluşturma , itibar yönetimi , web sitesi tasarımı ve geliştirme , logo oluşturma, video üretimi ve daha fazlasını içeren hizmetler sunuyoruz .
Eğer bizi daha yakından tanımak ve markanıza nasıl fayda sağlayabileceğimizden emin olmak isterseniz bize ulaşın ve markanıza özel ücretsiz bir sosyal medya analizi isteyin. Ya da bir dijital pazarlama uzmanıyla görüşmek için hemen bizi arayın.+9.0850 840 6452
Ajans Başkanımız ‘Reyhan Açıkelli‘nin Sosyal Medya Ajansı Seçiminde Dikkat Etmeniz Gerekenlerle İlgili İpuçlarını Paylaştığı Videoyu İzlediniz mi?