Bir zamanların popüler pazarlama yöntemlerinden olan e-posta’nını yerini şimdilerde sosyal medya aldı. Durum böyle görünse de, e-postalar halen işlevsel. Facebook, İnstagram vb… büyük sosyal medya platformları geniş takipçi kitlelerine ulaşmayı sağlasa da tüm pazarlama bütçenizi sosyal medyaya odaklamamalısınız.
E-posta ve sosyal medya pazarlamasını entegre kullanarak maximum faydayı sağlayabilirsiniz. İşte size 5 ipucu…
1 – Sosyal Medya Takipçilerinizi E-posta Topluluğunuza Dahil Edin
Sosyal medya takipçilerinizi, standart e-bülten üyeliğine davet etmeyin. Söyleminizi “e-posta topluluğumuz” şeklinde yapın. Eğer takipçileriniz “bülten” i görürlerse, akıllarına gelen ilk düşünce “spam” dır. Fakat “topluluk” diyorsanız, bu onlara bir kulüp fikri verir.
2 – Sosyal Medya Takipçilerinizden E-posta Alın
Hepimizin bildiği gibi sosyal medya kullanabilmek için bir e-posta adresine ihtiyacımız var. Dolayısıyla takipçilerinizin sosyal mecralara kayıt oldukları birer e-posta hesabı mevcuttur. Artık bir çok kişi telefon ve e-posta adresini sosyal mecralarda gizlese de, takipçilerinizden e posta adresini gizlemeyen kişiler vardır mutlaka. Bu e-posta adreslerine, takipçilerinizi sosyal medyadan aratarak ulaşabileceğinizi biliyor muydunuz? Takipçilerinizin e-postalarını bu sayede edinebilir ve bir havuz oluşturabilirsiniz. Özellikle yeni kurulan çok fazla müşterisi olmayan firmaların kullanabileceği bir yöntemdir.
Bu, yalnızca e-posta pazarlama listenizi genişletmekle kalmaz aynı zamanda abonelerinizin her biri için özelleştirilmiş bir kampanya oluşturmanıza da yardımcı olur.
3 – E-postalarınızda Sosyal Paylaşımı Etkinleştirin
İlginç bilgiler, dikkat çekici konular, sosyal medyada paylaştığınız farklı bir içeriği e – posta içeriği olarak da kullanabilirsiniz. Bu abonelerinizin ilgisini çekçektir. Ayrıca E-postanın içeriğine sosyal medyada paylaş butonlarını da ekleyebilirsiniz.
Jeff Bullas müşterilerin % 20’sinden daha azının sosyal medya hesaplarında e-posta pazarlama mesajlarını paylaştığını söylüyor. Ancak bu denememeniz gerektiği anlamına gelmez. E-posta bültenlerinizi sosyal paylaşım için etkinleştirmek, hedef kitlenizin artmasına yardımcı olarak daha fazla e-posta abonesi kazanma fırsatı sunar.
4 – Bir Facebook Grubu Oluşturun ve E-posta Bülteninizi Tanıtın
Bir Facebook grubu, markanızı tanıtırken, müşterilerle daha iyi iletişim kurmanıza yardımcı olur. Ayrıca b ir Facebook grubu, e-posta bülteninizi tanıtmanın da harika bir yoludur. Nasıl mı? Takipçilerinize şunu diyebilirsiniz “Bu gruptaki paylaşımlarımız hakkında düzenli bildirimler almak ister misiniz? E-posta topluluğumuza kaydolun, bildirimler ve grup fırsatları doğrudan size gönderilecektir! ”
5 – Platformlarınızı Entegre Edin
En iyi sonuçlar için sosyal medya ve e posta platformlarınızın birbiri ile etkileşim halinde olmasını sağlayın. Sosyal medya ve e-posta pazarlaması bütünleşik pazarlama stratejileridir. Her iki işlemi de düzene koymak için, en iyi sonuçları elde etmek için bunları senkronize edin.
Sosyal Medya reklam gücünün mail reklamlarını gölgelediği hatta öldürdüğünü düşünüyorum. Hele hele hayatımızı sosyal medya ile birleştirince bu alan müthiş bir ivme kazandı. Tabi ikisini birleştirmek başarılı bir pazarlama sağlayabilir