Sosyal medyanın satın alma kararlarını etkilediğini artık hepimiz biliyoruz. Peki sosyal medyadan web sitenize daha fazla trafik sağlamak, sosyal medyada paylaştığınız linklere daha fazla tıklama almak ister miydiniz? Cevabınız “evet”se, şunu billemisiniz ki bunun bir kısmı içeriğin kendisiyle başlıyor. Nasıl mı?
Bir kullanıcı olarak hepimizin yaşadığı en büyük sıkıntılardan birisi, araştırma yaptığımız konularla ilgili bir bağlantıya tıkladığımızda hayal kırıklığına uğradığımız, içi boş içeriklerle karşılaşmak. Bu yüzden bir çok kişi gibi biz de bağlantılara tıklamak konusunda son derece isteksiziz.
Peki bu durumu tersine çevirirsek? Yani aslında bağlantıya tıklamadan önce içeriğin neler içerdiğini anlıyorsak, bağlantılara tıklamak bizim için çok daha yararlı olabilir. İşin güzel kısmı, bunu görüntülerle, videolarla ve daha birçok şeyle destekleyebilme imkanımızın olması. Hadi biraz daha inceleyelim:
1- Başlığın Ötesine Geçin
Çok basit – gönderi başlığını kopyalayın ve bir güncelleme olarak paylaşın. Yeterince kolay değil mi? Bununla ilgili sorun çok sıkıcı olması! Çoğu durumda, içeriği satmaz ve insanları tıklamaya kesinlikle teşvik etmez. Yalnızca başlığı paylaşmak yerine, aşağıdakileri göz önünde bulundurun.
- Tırnak İşareti kullanın
Bir şeyi tırnak içerisinde söylemek o şeye olan ilgiyi arttırır. Dikkat çekmek istediğiniz noktayı tırnak içine alın.
- İstatistiklerden yararlanın
İstatistikler bir noktaya değinmek ve bir fikri desteklemek için harika bir yoldur. Üstelik insanların dikkatini çekme eğilimindedirler.
- Zorluklar\Çözümler sunun
İçeriğiniz birinin sorununu çözüyor mu? Öyleyse bunu gösterin. Takipçilerinize zorluğun ne olduğunu ve içeriğin bunu çözmeye ne kadar yardımcı olduğunu anlatın.
- Çıkarımlardan yararlanın
Özellikle de daha uzun içerikler için kritik çıkarımlar vardır. Bunlar okuyucu için önemli noktaları dile getirir ve en tembel okuyucunun bile bir şeyler kapmasını sağlar. Aynı şey sosyal medya güncellemeleriniz için de geçerli. Çıkarımlardan kaçınmayın.
2-Görüntüleri daha İşlevsel kullanın.
Görüntüler sosyal medyada başarının anahtarıdır. Fakat başarının önündeki en büyük engel, imaj seçimimizde genellikle tembellik yapıyoruz. Bir stok resmini veya öne çıkan blog resmini alıp “işte bir gün kazanadım” diyoruz. Bu gerçekten ne kadar yararlı?
- Kendi Kelimelerinizi Kullanın
Paylaşımlarınızda tırnak işareti, istatistik kullanımı yapmanızı söylemiştik, hatırladınız mı? İşte bunları alın ve görüntülere dönüştürün.
İnsanların dikkatini çekmek ve sosyal medya içeriğinize ek bilgiler sağlamak için görüntüleri kullanmak, harika bir yoldur!
- Hareket ekleyin
Gif ve video kullanarak takipçilerinizin dikkatini çekin. Gıfler basit, eğlenceli ve günümü teknolojisi ile yapması kolaylar.
Gifox, ezGif ve Giphy gibi araçları kolaylıkla ve ücretsiz kullanabilirsiniz.
- Ses ekleyin
Takipçilerinize ne alacaklarının bir önizlemesini vermek ister misin? Neden doğrudan onlarla konuşmuyorsun? Bir video oluşturun ve içeriğinizden, takipçilerinizin bu konuda bilmesi gerekenlerden ipuçları paylaşın. Gerçek şu ki, bu herhangi bir içerik için yapılabilir ve doğrudan telefonunuzdan yapabilirsiniz.
GIF’ler gibi, video da çok karmaşık olmak zorunda değil ve altyazılar bile ücretsiz yapılabilir.
- Bir hikaye anlatın
Görüntüler, başka türlü anlatamayacağımız bir hikayeyi anlatmamızı sağlar. Paylaşım görsellerinizin normalin ötesine geçmek için kullanın. Söylemek istediğiniz hikayeyi anlatmak için görsellerle hikaye anlatın
- Mizahi görsellerden kaçınmayın
İnternet çok hızlı hareket ediyor ve aynı hızda mizahi görseller hazırlıyor. “Benim İşim Değil” Kermitten, Üzgün Keanu’ya kadar; karşınıza ne çıkacağını asla bilemiyorsunuz.
Aptalca olsalar da Mizahi Görseller, sosyal medya paylaşımları için harika içeriklerdir. Yine de her şey de olması gerektiği gibi, bunları da yapmak için yapmak yerine üstünde durup markanıza hizmet ettiğinden emin olun.
3-Boşlukları Kullanın
Son zamanlarda bir şey sizin de dikkatinizi çekti mi? Daha uzun yazılar içeren daha çok sosyal medya paylaşımı var fakat bu tarz olan ve etkileşim alan birçok sosyal medya paylaşımı kalabalık yapmadan ya da göz yormadan içerik hakkında mümkün olduğunca çok şey sunuyorlar.
- Emoji Kullanın
Emojiler kelimelerden çok daha dikkat çekicidir ve daha kolay öne çıkarlar. Eğer bir liste yapacaksanız, klasik 1-2-3 rakamlarını kullanmak yerine içerikle bağlantılı emojiler kullanın. Aynı işlevi görüyorlar ama odağı bir süre daha kendilerinde tutuyorlar.
- Platformu Tanıyın
Uzun içerikler oluşturacaksanız, Facebook ve LinkedIn’in güncellemenizi keseceğini unutmayın. En önemli bilgilerinizi yazının en başına koyun ve dikkat edin.
- Hashtag’lerle bitirin
Hangi platforma gönderdiğinizden bağımsız olarak, uzun bir içerik paylaşacaksanız etiketlerinizi yazının sonunda kullanın ve azaltın
Hashtag’lerle içerik aramak ve eklemek faydalı olabilirken, güncellemenin kalabalık görünmesini sağlamak gibi de bir fonksiyonları var.
Sosyal medya içerik danışmanlığı konusunda bilgi almak için bizimle iletişime geçin