Survivor Dijital Pazarlama Ajansı olarak, her ay en son sosyal medya ipuçlarını ve haberlerini özetliyoruz. Bunlar, aylık olarak okuduğumuz yüzlerce sektör gönderisi ve makalesinin yanı sıra ay içerisinde yaşadığımız deneyimlerimize de dayanmaktadır. Şubat 2023’e ait en son sosyal medya trendleri için yazımızı okumaya devam edin.
Daha fazla sosyal medya trendi ve ipucu ister misiniz? Aşağıdaki blog yazılarımıza da bir göz atın:
- Ocak 2023: Sosyal Medya Trend ve İpuçları
- Aralık 2022 için en son sosyal medya trend ve ipuçları
- 2023’ün En İyi Dijital Pazarlama Trendleri
- Pazarlamacılar için: 2023 Sosyal Medya Trendleri
- 2023 Sosyal Medya Özel Günler Takvimi
Şubat 2023 sosyal medya haber ve güncellemeleri
Şubat ayının en son sosyal medya haberleri ve gelişmeleri ile güncel kalın:
- Instagram‘ın başkanı Adam Mosseri , 2022’de “çok fazla videoya odaklandıklarını” itiraf etti. Ve artık Instagram en son güncellemeleri ile videolar ve fotoğraflar arasında daha eşit bir denge kurmaya çalışıyor. En çok etkileşimi sağlayan formatın ana odak noktası olmasına izin verecek şekilde yeniden güncellendi.
- Instagram artık kullanıcıların profil fotoğraflarının “diğer tarafına” bir avatar eklemesine izin veriyor. İnsanlar daha sonra profillerini ziyaret ederken ikisi arasında geçiş yapabilir.
- Instagram , mağaza sekmesini ana gezinme çubuğundan kaldırıyor ve Şubat ayından itibaren içerik oluştur (+) kısayoluyla değiştiriyor. Instagram’ın konu ile ilgili yaptığı açıklama şu şekilde: “Şubat ayından itibaren, insanların arkadaşları ve ilgi alanları ile paylaşımda bulunmalarını ve bağlantı kurmalarını kolaylaştırmak için Instagram’ın navigasyonunu değiştiriyoruz. Uygulamanın altındaki gezinme çubuğu artık içerik oluşturmak için merkezde bir kısayola sahip olacak. Reels Sağda olacak.Bu değişikliğin bir parçası olarak Instagram Mağaza sekmesi kaldırılacaktır. Akış, hikayeler, makaralar, reklamlar ve daha fazlasında insanlar ve işletmeler için en fazla değeri sağlayan alışveriş deneyimlerine yatırım yapmaya devam ederken, mağazanızı Instagram’da kurup işletmeye devam edebileceksiniz.”
- Twitter‘ın günlük geliri %40 düştü .
- Twitter, Sizin İçin besleme algoritmasında, kullanıcıların takip etmediği insanlardan çok fazla tweet içeren bir güncellemeyi geri aldı.
- Twitter, ABD’de bir kez daha siyasi reklamlara izin veriyor .
- Twitter, iOS’tan başlayarak yer imlerine Tweet ayrıntılarında daha belirgin bir konum kazandırdı .
- LinkedIn, son çeyreğinde 900 milyon üyeye ve rekor düzeyde katılıma ulaştı .
- LinkedIn, gönderilerdeki “Meraklı’ Tepki” Seçeneğini Kaldırdı.
- TikTok, içerik oluşturucuların içeriklerini yalnızca 18 yaşından büyük yetişkinlerle kısıtlaması için yeni kontroller getirdi.
- WhatsApp, artık kendi kendinize mesaj atmanıza izin veriyor (yeni bir mesaj başlatın, kişileriniz arasından kendinizi seçin). Cihazlar arasında dosya paylaşımı veya hareket halindeyken notlar ve fikirler bırakmak için harika bir kısayol oldu!
- Tumblr, ABD’den başlayarak bir canlı yayın özelliği sunuyor .
- Discord, lise öğrencilerinin arkadaşlarıyla isimsiz iltifatlar paylaşmak için kullandıkları, yükselen sosyal medya uygulaması Gas‘ı satın aldı .
Yükselen Pazarlama Trendi ChatGPT
ChatGPT, pazarlamanın yeni yıldızı konumunda, herkes onu konuşuyor ve deniyor. Sosyal medya pazarlaması için de oldukça kolaylaştırıcı işlevlere sahip olan ChatGPT, çeşitli günlük sosyal medya görevlerinde size yardımcı olabilir.
İşte sosyal medya kaynaklarının yöneticilerinin ChatGPT’den yararlanabileceği birkaç yol:
- Sosyal medya video komut dosyaları oluşturun. Özetinizi girin (videonun hedefi, marka değerleri vb.), ardından yapay zekadan farklı sahne fikirleri, video açılış kancaları, daha fazla ayrıntı ve hatta çıktıyı bir tablo halinde biçimlendirmesini isteyin.
- Gönderi fikirleri oluşturun. Bir sonraki gönderinize ilham vermesi için konu fikirleri, kancalar, ana hatlar ve daha fazlasını isteyin. Burada, çok genel fikirlere kapılmamak için yapay zekayı en iyi performans gösteren gönderi konularınız veya iyi çalıştığını düşündüğünüz kancalar gibi bazı ilhamlarla “beslemek” en iyisidir.
- Sosyal medya altyazıları yazın. Gönderi fikrinizi gönderin ve içeriğin ne kadar uzun olması gerektiği, hangi yazı stilini tercih ettiğiniz, ne tür bir açılış veya kapanış istediğiniz vb. gibi ayrıntıları ekleyin.
- Bir web sayfasına dayalı reklamlar geliştirin. Bunun için WebChatGPT tarayıcı uzantısını eklemeniz, ardından web sayfanızın url’si de dahil olmak üzere ihtiyacınız olan şey için bir bilgi istemi yazmanız gerekir. Ardından, AI’dan reklamınıza dayalı biçimler, hedefleme, optimizasyonlar ve bütçe önerileri isteyerek daha da ileri gidebilirsiniz.
Sosyal medya pazarlama için ChatGPT kullanım örnekleri:
- ChatGPT ile İçerik Oluşturma – Komut Dosyaları ve Deneyler
- ChatGPT ile başlık ve açıklamalarını yazın
- ChatGPT ile reklam kampanyaları oluşturun
Pazarlamada Zaman Kazandıran Yapay Zeka Uygulamaları Webinarına Katılın
AI (Yapay Zeka) rekabette önde olmak isteyen işletmeler için vazgeçilmez bir araç. Bu web seminerine katılarak, pazarlamada oyunun kurallarını değiştiren en yeni yapay zeka araçlarını ve uygulamalarını öğrenebilir. Pazarlama faaliyetlerinizi yapay zeka ile optimize etmenin yeni yollarını keşfedebilirsiniz.
24 Şubat 2023 Saat 13.00’te AI uygulamalarının pazarlama stratejilerinizde nasıl devrim yaratabileceğini keşfetmek için bu özel web seminerine katılın.
2023’te sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi zamanlar
HubSpot, 1.000’den fazla sosyal medya pazarlamacısıyla yapılan bir ankete dayanarak sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi zamanları açıkladı. İşte HubSpot’un sonuçları:
- Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi zaman : 12:00-21:00. En kötü zaman: 6am-12pm.
- Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi gün : Cumartesi. En kötü gün: Pazartesi.
- Facebook’ta yayınlamak için en iyi zaman : 12:00-15:00 ve 18:00 – 21:00. En kötü zaman: 6am-9am ve 9pm-12am.
- Facebook’ta gönderi paylaşmak için en iyi gün : Cuma ve Cumartesi. En kötü gün: Pazar.
- Twitter’da gönderi yayınlamak için en iyi zaman : 09:00-18:00. En kötü zaman: 6am-9am.
- Twitter’da paylaşım yapmak için en iyi gün : Çarşamba ve Cuma.
- LinkedIn’de gönderi yayınlamak için en iyi zaman : 09:00-18:00.
- LinkedIn’de paylaşım yapmak için en iyi gün : Pazartesi, Salı ve Çarşamba. En kötü günler: Cumartesi ve Pazar.
- Pinterest’te yayınlamak için en iyi zaman : 15:00-18:00.
- Pinterest’te paylaşım yapmak için en iyi gün : Cuma. En kötü gün: Pazar.
- YouTube’da yayınlamak için en iyi zaman : 12:00-21:00. En kötü zaman: 6am-9am.
- YouTube’da gönderi yayınlamak için en iyi gün : Cuma ve Cumartesi. En kötü gün: Salı.
- TikTok’ta gönderi paylaşmak için en iyi zaman : 12:00-21:00. En kötü zaman: 6am-9am.
- TikTok’ta paylaşım yapmak için en iyi gün : Cuma. En kötü günler: Pazartesi ve Salı.
Şubat Ayı Sosyal Medya özel Günler Takvimi (2023)
Şubat 2023’te gündemden uzak kalmamak ve önemli günleri takip edebilmek için hazırladığımız bu takvimi indirerek; tatiller, etkinlikler ve daha fazlası için tüm tarihlere tek dosyadan erişebilirsiniz. Pazarlama planlarınızda önemli tarihleri kaçırmamak için Şubat 2023 Önemli Günler Takvimini bugün indirin.