Dijital pazarlamada sosyal medya ağlarının rolü artık yadsınamaz bilince ulaştı. Ama esas sırada TikTok gibi video ağırlıklı platformların yükselişi var…
Son yıllarda sosyal medya portalları içerisinde video hedefli ağların yükselişi göze çarpıyor. Artık okumak istemiyor, dinlemek ve izlemek istiyoruz. Ve bunu da öyle çok uzun süreli istemiyoruz açıkçası… İşte tam burada kısa videoların krallığı ortaya çıkıyor. Vine ile en bilinir ve popüler hale gele kısa videolar, Vine yayına hayatına devam etmiyor olsa bile devam ediyor.
Snapchat belki de kısa videoların sonraki en bilinen ve kullanılan örneği. Snapchat’in getirdiği popülariteye diğer merkez sosyal medya ağları da kayıtsız kalamayarak benzeri uygulamalar eklediler. Şimdi biz bunlara story (hikaye) diyoruz.
TikTok Hızlı Geliyor
Mobil uygulama şeklinde yayına başlayan TikTok, 60 saniyeye kadar video çekmeye olanak sağlıyor. Müzik ve video paylaşımları yapılan TikTok’un kullanıcı kitlesinin daha genç jenerasyon tarafından oluşması uygulamanın “ergen uygulaması” şeklinde adlandırılmasına neden oluyor. Ancak uygulama 2018’in ilk çeyreğinde, Facebook ve Instagram gibi devleri geride bırakarak dünyanın en çok indirilen uygulaması haline gelmişti. Ve bu indirilme hızı ile TikTok 500 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaşmış durumdaydı.
Bugün ise TikTok We Are Social tarafından açıklanan 2020 verilerinde 800 milyon aktif kullanıcı ile dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformları arasında 7. sırada yer alıyor.
Markalar şimdi TikTok ve benzerleri için bir vizyon oluşturmalı. Çünkü, videoların içerik pazarlamasında yükselişi devam edecek. 2020 yılında Instagram’ın yayınladığı Reels ise şu an Tiktok’a en büyük rakip.
TikTok Dijital İçerik Pazarlamasında Nasıl Kullanılır?
Özellikle Z kuşağı adı verilen kitle tarafından benimsenmesiyle oldukça popüler ve sevilen bir sosyal medya platformu haline gelen TikTok hayatımıza 2016 yılında girdi. Çinli bir şirket tarafından piyasaya sürülen uygulama öncelikle Musical.ly olarak karşımıza çıktı. Ve ilk çıktığı yıllarda uygulama kullanıcılarına yalnızca dublaj yapma özelliği sunuyordu fakat zaman geçtikçe 1 dakikaya kadar çıkan videolar yayınlayabilme özelliği getirdi. O günden bugüne de eklenen filtreler, efektlerle birlikte hızlı bir büyüme ivmesi gösterdi ve TikTok markaların da ilgisini çekerek dijital reklam ve pazarlama alanında kullanılması düşünülen sosyal medya mecralarından biri olarak öne çıkmayı başardı.
Markalar Neden TikTok’ta Yer Almalı?
- TikTok kullanıcılarının %40’ı 14-24 yaş aralığındaki gençlerdir. Özellikle bu yaş gruplarındaki kullanıcılara ulaşmak isteyen markalar için idealdir.
- Reklam veren oranının düşük olması sayesinde rekabet oranı da düşüktür.
- Kullanıcılar günde defalarca kez platforma girmekte ve dakikalarca zaman geçirmektedir.
- Uygulama içerisinde influencer pazarlama da etkin bir şekilde kullanılmaktadır.
- Video içerikler yüksek oranda etkileşime sahiptir.
- Kullanıcılar tarafından pek çok farklı trendler oluşturularak veya kullanıcılar güncel trendlere katılarak viral içerik pazarlaması stratejisi izlemektedir.
- TikTok’un içerisinde doğrudan reklam vermeye yarayan bir servis de bulunmaktadır.
- Hashtaglar yaygın bir şekilde kullanılmakta, böylelikle etkili ve hızlı bir etkileşim sağlanabilmektedir.
- TiktokforGood özelliğiyle de doğaya, çevreye, gezegene yönelik faydalı içerikler hazırlanarak topluluklar yaratılabilmektedir.
TikTok’ta Reklam Nasıl Verilir ve Reklam Modelleri Nelerdir?
TikTok üzerinde reklam vermek için öncelikle bir TikTok hesabınızın olması ve bu hesapla TikTok’un web sitesi üzerinden “reklam oluştur” bölümüne girmeniz gerekmektedir. İlk kez giriş yaptığınızda hangi ülkeden girdiğinizi ve reklamlarınızda ne tür içerikler göstermek istediğinizi seçmeniz gerekmektedir. Bu reklam yöneticisi üzerinde de ilgili reklam modellerinden birini seçerek reklamlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Reklam Modelleri
- Açılış ekranı reklamları (LaunchScreenAds): Kullanıcıların uygulamaya girdiğinde kendiliğinden direkt karşısına çıkan reklamlardır.
- Zaman tüneli reklamları (In-FeedAds): Kullanıcıların uygulamaya girdiklerinde zaman tüneli üzerinde gördükleri reklam modelleridir.
- Hashtag Challenge Ads: Hashtag reklamlarında markalar tarafından bir hashtag oluşturulmakta ve kullanıcılar bu hashtag ile içerikler üretmektedirler.
Bu reklam modelleri haricinde ayrıca Influencer pazarlama ile kullanıcılara organik bir şekilde ulaşmak da marka bilinirliği ve etkileşimi için etkili olacaktır.
TikTok’ta Nasıl Bir Reklam ve Pazarlama Stratejisi İzlenmesi Gerekir?
- Genç kitlenin ağırlık olması nedeniyle öncelikle bu genç kitleyi değerlendirmek ve hedef kitleyi belirlemek gerekmektedir.
- Uygulama kullanıcılarıyla marka hedef kitlesi birbirleriyle örtüşmelidir.
- Yaratıcı video içerikleri oluşturmak kullanıcıların ilgisini çekmek ve etkileşim oranını artırmak için önemli olduğu göz önüne alınarak video içerikler oluşturulmalıdır.
- Videoların ilgi çekici olduğu kadar doğal da olması da gerekmektedir. Çünkü kurgu reklamlar insanlar tarafından çekici ve gerçekçi bulunmamaktadır.
- Markalar için çeşitli kampanyalar başlatarak oluşturulacak viral tekniklerin de etkili bir şekilde kullanılması markanın TikTok üzerinde başarı yakalamasını sağlayacaktır.