Tüm dünyanın dijital verilerinin içeren “We Are Social 2020” raporunun ardından merakla beklediğimiz “We Are Social 2020 Türkiye Raporu” yayınlandı. İşte Türkiye’nin 2020 dijital karnesi;
Dijital pazarlama dünyasında sosyal medya, içerik vb. gibi çalışmalarda farklı yollar çizerek de yeni stratejiler belirlememize yardımcı olabilecek We Are Social 2020 Türkiye Raporu‘nda neler var hep birlikte bakalım.
Raporun girişinde genel istatistiklerin olduğu bilgi kısmı yer alıyor.
“2020 – Dünya İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Raporu” yazımızdan genel internet ve sosyal medya kullanım istatistikleri ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.
Türkiye’de İnternet, Sosyal Medya ve Mobil Kullanım Oranları
Genel istatistiklerde 4.54 Milyarlık internet kullanıcısı olduğunu görüyoruz. Türkiye’de ise 83 Milyonluk nüfusta 62 milyonun üzerinden internet kullanıcısı mevcut.
“Peki geçen sene bu rakam ne kadardı?” diye düşünmüş olabilirsiniz bir anda.
2019 yılında 59 milyonun üzerinde internet kullanıcısı vardı. İnternetin hayatımızın her anında olması ile beraber mobil kullanım oranlarında ve de sosyal medya da artış olmaması mümkün değil tabiki de.
Nüfusun 77 milyonundan fazlası mobil kullanıcısı ve 54 milyonluk bir kısımda aktif bir şekilde sosyal medya kullanıyor.
Geçtiğimiz seneye göre sosyal medya kullanımında 2.2 milyon, mobilde ise 2.6 milyon gibi önemli bir artış söz konusu.
Peki İnternette Neler Yapıyoruz ?
Günde ortalama 7 saat 29 dakika internette zaman harcıyoruz ama 3 saatin üzerinde de televizyon izliyoruz. Aslında burada tüm dizi ve film, belgesel gibi birçok şeyi içinde barındıran Netflix vb. tarzı platformlarında internette ne kadar etkili olduğunu görüyoruz.
Mobil İnternet Kullanımında İse;
Mobil internet kullanıcı oranı %58‘in üzerinde ve nüfusun %93’ü akıllı telefonlarından internet kullanıyor.
Ayrıca internette günde 4 saat sadece mobil cihazlarımızda zaman harcıyoruz.
İnternette En Çok Hangi Web Sitelerini Ziyaret Ediyoruz?
Similar ve Alexa’ya göre en çok ziyaret ettiğimiz web sitelerinin başında Google geliyor.
Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Ne Durumda ?
Sosyal medya kullanıcı sayısı geçtiğimiz yıldan bu zamana kadar 2 milyonun üzerinde artış göstermiş.
İnternette 2 saat 51 dakika gibi bir zaman harcıyoruz. Birçoğumuz belki bunu fark etmiyoruz bile.
Ayrıca bu internet kullanıcılarının %44’ü de sosyal medyayı iş amaçlı kullanıyor.
Türkiye’de En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları
Listenin başında çok fazla bizi şaşırtan bir platform yok ancak 10. Sıraya bir bakarsak TikTok’un yükselişinin devam ettiğini görebiliriz.
Hangi Sosyal Mecrada Ne Gibi Değişiklikler Var?
Her ne kadar en çok kullanılan sosyal mecra YouTube olsa da biz yine de Facebook ile başlayalım 🙂
Facebook ’un reklam ile erişim sağladığı kişi sayısında geçen seneye göre düşüş söz konusu. Geçen sene bu rakam 43 milyon iken bu sene 37 milyona gerilemiş durumda.
Facebook kullanıcılarının %98’i mobil cihazlarından giriş sağlıyor.
Reklamlara tıklama oranlarında ortalaması 14 olan Facebook ’ta, kullanıcıların çoğunluğu ise erkek.
Instagram’da Neler Oluyor?
Yükselişini her geçen gün artırmaya devam eden Instagram ’da, kullanıcıların %38’ine reklamlar ulaşıyor ve geçtiğimiz yıllara göre bu rakamda artış söz konusu.
Snapchat’in Oranlarında Ne Gibi Değişiklikler Var?
Snapchat ’in Türkiye’de reklam ile ulaştığı kişi sayısı 7.70 milyon gibi yüksek bir rakam.
Reklamların ulaştığı kitlenin çoğunluğu kadın olan Snapchat’te geçen seneye göre reklam ile ulaştığı kişi sayısında artış söz konusu.
Neler olup bittiğini anında duymamızı sağlayan bir platform aslında Twitter 🙂
Geçen sene reklam ile ulaştığı kitle 9 milyon olan Twitter ‘da bu sene büyüme söz konusu 🙂
Linkedin’de Ne Gibi Değişiklikler Var?
LinkedIn yükselişini sürdürüyor. Geçtiğimiz sene reklamla ulaştığı kişi sayısı 7.30 milyon olan LinkedIn bu sene neredeyse 8,50 milyona yaklaşmış durumda.
YouTube’da En Çok Neleri Aramışız?
%90’lık bir rakamla Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformlarının başında yer alan YouTube ’da en çok arananlar ise şu şekilde.
İnternette Harcadığımız Vakit İçerisinde Neler Yapıyoruz?
Nüfusun 4.54 Milyonu aktif bir şekilde internet kullanıyor. Peki bu süreç içerisinde mobilde en çok hangi uygulamaları kullanıyoruz? Hangi uygulamaları daha çok indiriyoruz şöyle bir bakalım.
En çok indirilen mobil uygulamaların başında tabiki de Whatsapp var ama listenin 4. Sırasında baktığımızda TikTok ’un yükselişinin hala devam ettiğini görebiliyoruz.
Aktif olarak en çok kullanılan uygulamaların başında Whatsapp’ın yerinde herhangi bir değişiklik yok.
E-Ticarette Türkiye Ne Durumda?
Türkiye’de kullanıcıların %81’i satın alma işlemi yapmadan önce internetten araştırma yapıyor.
En çok harcama yapılan kategorilerin başında ise yiyecek ve kişisel bakım yer alıyor.
Ancak tabloya bir göz atarsak video oyunlarında da 363 milyonluk bir harcama söz konusu. Kullanıcıların %70’i internetten alışveriş yaptıklarında kartla ödemeyi tercih ediyorlar ve Türkiye’de kadınların %33’ü, erkeklerinde %51’i kredi kartı kullanıyor.
Alışveriş İçin En Çok Hangi Aramaları Yapıyoruz?
Ayakkabı konusunda %100’lük bir arama olsa da teknolojik anlamda da aramalar yoğunlukta.
Türkiye’de genel olarak internet, sosyal medya ve mobil kullanım oranlarına değindik. Ancak dünya genelindeki kullanım oranlarına bakmak isterseniz “2020 – Dünya İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Raporu” na göz atabilirsiniz. 🙂
We Are Social 2020 Türkiye Raporu ‘na daha detaylı bakmak için buradan ulaşabilirsiniz 🙂