Günümüzde 4,5 milyardan fazla insan interneti kullanırken, sosyal medya kullanıcı sayısı ise 3,8 milyarı geçti.
Facebook , Instagram , Twitter, Linkedin gibi birçok sosyal medya ağını aktif olarak kullanıyoruz. Peki sosyal medya hesaplarımız bize ne söylüyor onu biliyor muyuz ? Daha önce hiç sosyal medya hesaplarınızı analiz ettiniz mi ? Müşterileriniz sizin hakkınızda ne konuştuğunu merak ediyor musunuz ?
Sizin için ücretsiz sosyal medya analiz araçları ile ilgili bir liste hazırladık. Keyifli okumalar dileriz
Sosyal Medya Analiz Araçları Nedir?
Sosyal medya kampanyalarınızı geliştirmek, güvenilir bir sosyal medya analiz aracı ile çok daha iyi hale gelir. Aslında sosyal medya platformlarının kendi içinde bulunan analitiği olsa da, birden fazla sosyal medya hesaplarınızı analiz araçları takip edebilirsiniz. Sosyal medya analiz araçları markanızı büyütmenize ve iyileştirmenize yardımcı olacak, dijital ve sosyal medya pazarlamanızda çok önemli bir etkendir.
Neden Bir Sosyal Medya Analiz Aracı Kullanılmalıdır?
Sosyal medya üzerinden gelen bilgi ve verileri analiz etmek çok önemlidir. Çıkarılan analizler sayesinde hedef kitleyi tanıyabilir, sektör ve rakip analizi yapabilir ve nasıl bir strateji belirleyeceğinize karar verebilirsiniz. Analiz araçları sayesinde oluşturacağınız kampanyalarınızı daha geniş bir perspektiften görmenize yardımcı olurken birden çok platform, rakip, trend ve sektör için ölçümleri karşılaştırmanıza fayda sağlayacaktır.
2020’de birçok dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanı yapay zekanın gücünden faydalanıyor. Yapay zeka ile çalışan sosyal medya analiz araçları içerik tavsiyeleri, kampanya performansları , otomatik raporlama olanağı sunuyor.
Ücretsiz Sosyal Medya Analiz Araçları
- Socialbakers
- Brandmentions.com
- Union Metrics
- Social Mention
- Socail- Searcher
- One Million Tweet Map
- All – Hashtag
- Rival IQ
- Google Analytics
- Google Alerts
- Boomsocial
Yukarıda sıraladığımız 10 ücretsiz sosyal medya analiz aracını markanız için gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Gelin bir de bu araçların özelliklerine göz atalım:
1.) Socialbakers
Socialbakers Suite adlı bir hizmet olarak pazarlama yazılımı platformu sunan, yapay zeka destekli küresel bir sosyal medya pazarlama şirketidir. Socialbakers sektörü ayırt etmeden, tahmin üzerinden yapay zeka analitiği, içerik performansı ve rakip analizi ile analitik yorumlama ve sosyal medya dinleme olanağı sağlar.
Socialbakers’ın markaların izlemesi için araçlarında sunduğu ölçümlerin yanı sıra, markaların sosyal medyadaki başarılarını takip etmeleri ve rekabete karşı kıyaslama yapmaları için çeşitli yöntemler geliştirmiştir. Tamamen ücretsiz olmamakla beraber ücretli versiyonu ile detaylı bir analiz ve planlama imkanı sunar.
2.) Brandmentions.com
Web sitesi ve sosyal medya dinleme aracıdır. Aynı zamanda hashtag performansını izlemek için de kullanılır.
- Belirgin özellikleri
- Rakip analizi yapabilme
- Gerçek zamanlı bildirim gönderme
- Sektör ve marka takibi yapabilme
- Ücretli versiyonu da bulunmaktadır.
3.) Union Metrics
Union Metrics, halkla ilişkiler ve pazarlama için bir sosyal medya analiz aracıdır. Diğer araçlar gibi sosyal medyayı birden fazla profilde izleyebilir , tahminlere dayalı olarak kampanyaları test edebilir sonuç temelli kararlar alabilmenize fayda sağlar. Facebook, Instagram ve Twitter için gerçek zamanlı hashtag izlemeye olanak tanır.
Belirgin özellikler
Kampanya Raporlama – Union Metrics, pazarlamacıların içerik performansını, izleyici katılımını ve çok daha fazlasını gösteren Twitter, Instagram ve Facebook için kampanya analizleri sağlar.
Sosyal Medya Araştırması – Geçmiş sosyal medya verilerine gidebilir ve eski kampanyaları ve analizleri arayarak onlara eski stratejileri düşünme ve iyileştirme fırsatı verebilir. Diğerleri gibi tamamen ücretsiz olmamakla beraber ücretli versiyonu ile detaylı bir analiz ve planlama imkanı sunar.
4.) Social Mention
Sosyal ağlar, fotoğraflar, mikro bloglar ve bloglar da izleme yapabilmektedir.
5.) Social- Searcher
Bir diğer ücretsiz araç olan Social- Searcher arama motoru, sosyal ağlar ve web’deki tüm genel sosyal ifadeleri izlemenize olanak tanır.
Kullanıcıların şirketiniz, markanız, ürününüz veya hizmetiniz hakkında söylediklerini tek bir panel üzerinden hızlı bir şekilde ölçme ve izleme olanağı sağlar.
6.) One Million Tweet Map
Coğrafi konumu baz alarak hashtag kullanımını takip edebilme özelliğine sahiptir.
7.) All – Hashtag
Hashtagler için ücretsiz analiz aracıdır. Hashtagleri rahatlıkla analiz eder ve işinizle alakalı en doğru hashtagi bulmanıza fayda sağlar.
8.) Rival IQ
Twitter, Facebook, Instagram gibi ağları için sosyal medya takibi ve analizi ile başlıca içerikler sunan bir araçtır. Influencer ve hashtag takibi , rekabet analizi gibi birçok özelliğe sahiptir. Ücretli versiyonunu da tercih edebilirsiniz .
Belirgin özellikleri
- Rekabetçi Sosyal Medya İzleme ve Kıyaslama
- Sosyal Dinleme ve Arama
- Web Sitesi Analizi ve Raporlama
- Özelleştirilebilir Raporlama
9.) Google Analytics
Web sitenize veya uygulamanıza gelen ziyaretçi trafiğini rahatça ölçmenizi sağlar. Hedef kitlenizin beklentilerini anlamanıza yardımcı olur. Güçlü bir raporlama özelliğine sahiptir. Analytics takip kodunuzu web sitesinize eklediğinizde birden fazla parametreye ait bilgilere erişebilirsiniz.
Google Analytics ücretsizdir ve kullanmaya başlamak için sadece bir Google hesabınızın olması yeterlidir.
10.) Google Alerts
Google ‘ın sunduğu ücretsiz araçlardan biridir. Araştırmak istenilen konu hakkında belirlenen anahtar kelime , marka, ürün veya hizmetleriniz ilgili konuşulan konular ilgili gerekli araştırmayı sizin adınıza yapıp filtreledikten sonra size mail olarak gönderimini sağlar. Bir haber ajansı mantığında çalışır ve istediğiniz alandaki tüm konuşulanları size aktarır. İster haber sitelerinden, ister bloglardan ister kitaplardan bunu belirmeniz ve bir gmail hesabınızın olması yeterli ?
Bonus?
Türkiye tabanlı analiz aracını da bonus olarak vermek isteriz 🙂
11.) Boomsocial
BoomSocial, markaların online içerik stratejilerini geliştirmeleri için ücretsiz içgörüler sunan sosyal medya ölçümleme, raporlama ve analiz platformudur.
Belirgin özellikler
- Takip artışını gözlemleme
- Sosyal medya performansı ve gönderi etkileşimi analizi
- Rakip analizi yaparak strateji geliştirme
- Türkiye’ye özel veriler ve analizler çıkarma
- 7 hesaba kadar karşılaştırma