Günümüzde müzikseverler olarak eskiye göre oldukça şanslıyız. Müzikle ilgili her şeye internet ortamında erişebiliyoruz. Her an, istediğimiz her yerden müzik dinleme ve izleme imkanına sahibiz.
Görsel olarak müzik tutkusu video ile hayat buldu. İnsanlar artık videolar izliyor. Hayatımızın çoğunu kaplayan bu tutku sayesinde röportajdan tutun; sahne arkasına, provalardan lansmanlara kadar her şeye videolar sayesinde ulaşabiliyoruz. Burada bize aracı olan sosyal mecrayı hepimiz biliyoruz; YouTube!
Müzik sektörü Youtube’un ne kadar etkili olduğunun artık farkında ve bu yönde çalışmalar yapıyor. Youtuberlarla işbirliği yaparak lansmanlar, gösteriler, canlı yayınlar ve daha birçok şey yaparak müzik severlerle buluşturuyor.
Youtube’un en güzel yanı sadece belirli bir kitle tarafından değil her yaştan, her ülkeden insanlara erişebilir olmak. Müziğin evrenselliği burada hayat buluyor. Youtube’un günümüzde herkes tarafından her çağda müziğe erişim olanağı var. Bu inanılmaz sonuçlar çıkarıyor. Bir yandan metal müzik dinlerken sıkılıp hemen 80’ler pop açabiliyorsunuz.
Bir video bir kişiyi de etkileyebilir bin kişiyi de.
YouTube’da İzlenme Oranlarını Nasıl Artırabilirsiniz?
- Kitlenizle iletişime geçmek arz ve talep meselesi gibi, izleyicinin ilgisini çekebilecek içerikler üretmelisiniz.
- Orijinal içerikler üretmek ve dürüstlük kitleyi elde tutmanın temelini oluşturuyor.
- Gündemle alakalı içerikler üretmek de izleyicilerin ilgisini çeken bir başka etkendir.
İçeriğinizin ilgi çekmek için gösterişli olması gerekmiyor. Hızlı hareket etmenin gerekli olduğu durumlarda içeriğiniz gösterişli olmayacaktır. Bu konuda rahat olmalısınız. Yakınlığınız, hızınız ve oluşturduğunuz stil çekiciliğinizin bir parçasıdır.
Youtube İzleyici kitlesi kazanmanın birkaç basit yolu;
- İzleyicinin istekleri, fikirleri ve ihtiyaçlarına göre hareket etmek temel amacınız olmalıdır.
- Kitleyi dinlemek izleyici kazanmanın ilk adımıdır.
- Youtuberlar daha başarılı olabilmek adına içeriklerinin kimler tarafından izlenildiği ve nerede izlemeyi bıraktıklarını analiz etmelidir.
- Kimi Youtuberlar gibi etkileşimi beklemekle kalmayıp, etkileşim talep edebilirsiniz de; bunun Hashtag kullanmak, içeriklere yorum istemek gibi birçok yolu vardır
- İzleyici harekete geçiren mesajlar, abone olmayı, paylaşmayı ve diğer sosyal mecralarda da etkileşimde bulunmayı teşvik eder.
- Ayrıca içeriklerinizi önceden planlar ve hazırlar böylece haftanın belirli günleri belirli saatlerde paylaşım yaparsanız, izleyicileriniz ne zaman ekran başına geçeceklerini ve ne kadar süre ayıracaklarını bilirler.
Bu yazımız da ilginizi çekebilir: Müzisyenler için YouTube Pazarlama İpuçları ve Stratejileri